Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 561
ХуЛитери: 0
Всичко: 561

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДнес по-малко човеци ли сме от вчера?
раздел: Есета, пътеписи
автор: ringo

Искам да споделя една действителна случка, станала с мен през лятото на миналата година.
Тя не би могла да бъде окачествена като самохвалство, защото няма да обогати с нищо неизвестната ми за всички вас биография, нищо пък ще украси с някакъв ореол действителното ми име, което не знаете. Затова не се притеснявам да я споделя с вас...
Прекосявах района на местната болница - бързах до близката аптека. На една от алеите видях паркиран автомобил с отворени двете предни врати, край които стояха и говореха по своите телефони, мъж и жена. Минах покрай жената, която в този момент обясняваше някому, че спешно трябва да се намерят кръводарители, до няколко часа.И загрижено питаше възможно ли е да ги намерят - близки, роднини, познати?... Беше много притеснена и постоянно бършеше лицето си с кърпичка...
Отминах няколко крачки и се върнах. Обясних, че неволно съм чул разговора й и съм готов да им помогна, като дам кръв, за който е необходимо.
Нека да поясня, че още от студентските си години съм активен кръводарител и имам над 40 кръводарявания досега.
Жената ме загледа объркано и не знаеше какво да ми отговори. През това време,приключил разговора си, към нас се приближи съпругът й. Казах му и на него предложението си. Реакцията му беше приблизително същата -обърканост, недоумение...може би подозрение...
Обясних, че няма никакъв проблем, готов съм веднага да отидем в кръвопреливния център, който бе насреща.Казах, че това няма да им струва нищо. Понеже не разполагаха с много време, двамата се спогледаха и, малко несигурно, може би, но приеха предложението ми...
Отидохме в центъра за кръводаряване ние със съпругът, а жената стоеше отстрани и през цялото време, докато попълвахме съответните бланки, чувствах погледа й - питащ, недоумяващ... Аджеба, какъв ще да е тоя чудак, когото нито ние познаваме, нито той нас познава и хей така - предлага да дари кръв?...
Когато всичко свърши, ни бутнаха в ръцете по един стандартен пакет с шоколад,напитки, консерви и др., които се дават винаги при кръводаряване. Вървяхме към колата, а почти болезнено усещах върху себе си въпросителните им погледи. Те, милите, не знаеха как да постъпят, как да ме попитат колко ли ще струва дарената кръв?... До колата се сбогувах с тях, подадох им моя пакет с поръка да го дадат на децата си...Жената гледаше почти безпомощно, мъжът се опита да каже нещо, но не знаеше какво. Махнах им с ръка и си тръгнах бързо. След малко мъжът ме настигна, благодари ми и ми бутна в ръката една визитна картичка. Работеше в много известна фирма като областен шеф. Ако имам нужда от неговите услуги, да му се обадя непременно... Благодарих му, сбогувах се и си тръгнах. Не се обърнах назад, имах си моя работа, която трябваше да свърша.
След това обаче мислите ме налегнаха.
Защо тези хора, намиращи се в явна нужда, бяха толкова изумени, и направо объркани, че се стъписаха при предложението на един съвсем непознат, да им помогне и то без да са го молили. Толкова ли бе чудно моето предложение? Според мен всеки нормален човек би могъл да постъпи така.
Една съвсем нормална човешка реакция бе моята постъпка. Но тяхната реакция ме учуди. Като че ли бе съвсем невъзможно да им се случи подобно нещо в нашата действителност.
А защо това да е невъзможно? Нима човеците у нас сега са по-малко, отколкото бяха вчера, оня ден, преди години?... Трудният ни живот сега дотам ли ни промени, че да гледаме на една обикновена житейска ситуация като на извънредно положение или някакво чудо?...
Тези въпроси все още търсят своя отговор, поне според мен. Затова и си позволих да споделя с вас тази случка.
Ако съм разочаровал някого с написаното и не съм оправдал очакванията му за интересно четиво, извинявам се!


Публикувано от viatarna на 26.10.2011 @ 18:25:39 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   ringo

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 20689
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Днес по-малко човеци ли сме от вчера?" | Вход | 7 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Днес по-малко човеци ли сме от вчера?
от Valens на 26.10.2011 @ 18:45:21
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав! Много хубаво пресъздадена, много благородна постъпка! Разбирам те! Сетих се за аналогична ситуация:
http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=137708&mode=&order=0&thold=0


Re: Днес по-малко човеци ли сме от вчера?
от krasavitsa на 26.10.2011 @ 23:29:10
(Профил | Изпрати бележка)
Определено сме си човеци точно толкова, колкото и вчера.
Само трябва да гледаме по-малко телевизия. :)))))
Поздрави!


Re: Днес по-малко човеци ли сме от вчера?
от galiakara на 27.10.2011 @ 21:00:15
(Профил | Изпрати бележка)
За какво разочарование може да става дума, приятелю Ринго?! Можем да ти кажем само едно скромно и искрено човешко БРАВО! А колкото до въпроса, който си задаваш почти риторично- може би наистина вече не сме толкова съпричастни към болката на другите... Жалко, но е факт! Здрав да си!


Re: Днес по-малко човеци ли сме от вчера?
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 27.10.2011 @ 21:24:00
(Профил | Изпрати бележка)
Не мисля, че сме по-малко или повече човеци, Ринго, от когато и да било... сигурен съм, че и преди 50, и преди 500 години в подобна ситуация нещата биха изглеждали така... друг е въпросът, че тогава такива спонтанни реакции на човещина са се случвали по други поводи и в друга среда, но реакцията си е била същата.


Re: Днес по-малко човеци ли сме от вчера?
от mariniki на 27.10.2011 @ 21:50:34
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
трогна ме, Ринго...много,
разбирам те напълно, защото и аз съм кръводарител...
и когато даваме кръв, знаем и ни радва фактът,
че ще помогнем за спасението на нечий
човешки живот...а какво по-добро от това..
най-сърдечен поздрав за теб..


Re: Днес по-малко човеци ли сме от вчера?
от voda на 27.10.2011 @ 22:05:56
(Профил | Изпрати бележка)
Може би те самите не биха постъпили като теб, затова са изненадани.
Хубаво, че сподели с нас.
Поздрави! ;)


Re: Днес по-малко човеци ли сме от вчера?
от doktora на 28.10.2011 @ 13:54:00
(Профил | Изпрати бележка)
Трудният ни живот сега дотам ли ни промени, че да гледаме на една обикновена житейска ситуация като на извънредно положение или някакво чудо?...
Тези въпроси все още търсят своя отговор, поне според мен. Затова и си позволих да споделя с вас тази случка.

...и добре направи Ринго :)

Само за протокола Ринго хех аз навремето бях безвъзмеден кръводарител (в казармата по заповед на 6 месеца, като студент извинявах отсъствия, като лекар, към отпуската 3 дни хех, и само един път без да ме молят, на жената на приятел от детинство...)
Термосът и транзистора, които се дават като сребърен и златен медал хехехе вече ги няма, но...очите пълни с благодарност на Стефан Щирков, светла му памет (зав. музикален архив на Операта тогава), не мога да забравя...и затова има смисъл в мисията ти, приятелю!
Док