Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 756
ХуЛитери: 4
Всичко: 760

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвезани души, IX част
раздел: Романи
автор: secret_rose

Настаняване.
Татван, 2004


Полета продължи час и двадесет минути. Луксозен самолет на три нива, всяка зала оборудвана с огромни плазми, информиращи за височина и скорост, температура на въздуха, оставащи минути до приземяване, данни за Муш - характерни особености, забележителности, време. Сервираха напитки и сандвичи на няколко езика а аз бях очарована от грижата за Ванесса - стюардесата инсталира малък колан за бебета с подходяща възглавничка към него, донесе играчка и бисквити. Времето бе ясно а самолета летеше ниско и можех да видя земния релеф през люка - кафяво, нагънато кадифе, тук - там пробито от сини петънца и ивици. Тъмносините язвички по повърхността бяха гори, които все повече намаляваха и на тяхно място изникваха бели петна. От птичи поглед земята изглежда странно - карирана и разчертана като карта, но сега я виждах различна - долу зееха големи бели кръгове, все по-тъмни към центъра, извисили към нас устни на отдавна заспали вулкани. Зад мен тревожни гласове обсъждаха самолетни катастрофи. Смъртта ме занимаваше често, но в един по - глобален план, извън страха за личностно съхранение. Искаше ми се дъщеря ми да е по - голяма и да и разкажа за Лунната пътека - бялата гумичка на люка около стъклото, по която в момента несигурно се крепеше замаяна муха и се блъскаше в отражението си. Приземихме се в Муш и се смесихме с разнородната тълпа на лентите за багажа. Турска реч почти не се дочуваше, освен от служителите ориентири, дори таксиметровите шофьори подвикваха и канеха клиенти на кюрдски или арабски. Имаше много жени и много деца с втренчени, дълбоки очи и аз забързах към камионетката, която ни очакваше докато G. си приемаше оръжието на полицейското гише.
- Йенге, хош гельдин!
- Хош булдук!
Две войничета ни отвориха и настаниха без повече приказки. Йенге е неприятно за мен обръщение, но само звуково; означава нещо от рода на стринка или така наричат непознатите омъжени жени в знак на уважение.

Останалата част от главата ще прочетете в книжното издание...


Публикувано от viatarna на 11.10.2011 @ 13:35:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:15:22 часа

добави твой текст
"Извезани души, IX част" | Вход | 12 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Извезани души, IX част
от petia_bozhilova на 20.11.2011 @ 17:16:37
(Профил | Изпрати бележка)
Браво!


Re: Извезани души, IX част
от ANG на 11.10.2011 @ 14:10:33
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
и всичката тази военщина в началото на 21-ви век...

(Ататюрк... е бил именит масон. Степените от 15-та до 18 вкл. се наричат розенкройцерски и вероятно от там е останало следа в теб в тази посока... друга възможност е естественото преливане от розенкройцерство към масонство и обратно, особено в нач- на 20 век, а също и днес. Знаеш, че е български помак в корените си. Любопитно е, че през 1925 год. е забранил суфите... това го отдавам на държавническо поведение и подчинение, а не на лични предпочитания. Днешни привърженици на суфи има във Варна, Варненско и севороизточна БГ)


Re: Извезани души, IX част
от kasiana на 11.10.2011 @ 14:36:56
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Сикрет Роузе:))))))))))))

Възхищавам се на умението ти да побираш в кратки, но образно и вълнуващо поднесени на читателя пътеписни отрязъци, един огромен и пъстър в многообразието си свят!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Сърдечни поздрави:)))))))))))))

Каси


Re: Извезани души, IX част
от Caniko на 11.10.2011 @ 14:41:29
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Здравей! - любопитна съм за битието и историческата съдба на кюрдите.
:-)))


Re: Извезани души, IX част
от boliarkabg на 11.10.2011 @ 15:51:29
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
оххххх, едва издържах до края,все ми се струваше,че ще тръгнеш обратно. Дадох си сметка,че не е лесен живота на военните съпруги независимо къде са по света и независимо колко удобства създават военните власти. Измамите са навсякъде по света, измамници има къде ли не. Как ми се иска да преживея такива приключения с близък човек. Чудесна си,благодаря!


Re: Извезани души, IX част
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 11.10.2011 @ 18:23:22
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
По цял свят военните май са на един акъл. Йерархия и това е.
В коментарите прочетох, че Кемал Ататурк е помак. Кажи нещо за помаците. Възприемала съм ги като българи с мюсюлманска вяра. Или може би така съм научена да ги приемам. Дори сега през юни говорих с една абитуриентка помакиня и момичето ми каза, че те турски не знаят. Що за хора са според теб? Някъде ги нарече "ничии".


Re: Извезани души, IX част
от mariq-desislava на 11.10.2011 @ 19:52:57
(Профил | Изпрати бележка)
Ето ти една приказка за размисъл от Хорхе Букай (поради абсолютната ми невъзможност да напиша коментар:)

- Учителю, идвам при теб, защото се чувствам толкова жалък, че нямам желание за нищо. Казват ми, че за нищо не ме бива, че нищо не върша като хората и съм непохватен и много тъп. Как да се поправя? Какво да сторя, че да ме ценят повече?

Без да го поглежда, учителят му рекъл:
- Съжалявам много, момко. Не мога да ти помогна, защото първо трябва да реша един личен въпрос. Може би след това... - И след кратка пауза добавил: - Но ако склониш да ми помогнеш, ще се справя по-бързо с него и после може да ти помогна.

- О...колко се радвам, учителю - измънкал момъкът, разбирайки, че отново го подценяват и пренебрегват.

- Добре - продължил учителят. Свалил пръстена от кутрето на лявата си ръка и като го подал на момчето му рекъл: - Яхни коня, който е навън и иди на пазара. Продай този пръстен, защото трябва да изплатя един дълг. Постарай се да получиш възможно най-високата цена и да не скланяш за по-малко от една златна монета. Тръгвай и се върни по-бързо с жълтицата.

Момъкът взел пръстена и тръгнал. Щом стигнал до пазара, започнал да предлага пръстена на търговците, които го поглеждали с известен интерес, докато не споменял цената, която иска. Отворел ли дума за златната монета, едни му се присмивали, други му обръщали гръб и само един старец си направил труда любезно да му обясни, че една златна монета е твърде голяма цена за този пръстен. Някой се смилил над него и му предложил сребърна монета и медна съдинка, но заръката била да не скланя на по-малко от жълтица и момъкът отказал.

Като предложил пръстена на всички, които срещнал на пазара, а това били повече от сто души, отчаян от неуспеха, той яхнал коня и се върнал при учителя. Колко би искал момъкът да има златна монета и да я даде на учителя, за да се отърве той от дълга си и най-сетне да го посъветва и да му помогне.

Влязъл при стареца.
- Учителю – рекъл, - съжалявам. Това, което ми заръча е невъзможно. Сигурно щях да получа две-три сребърни монети, но не мисля, че можех да заблудя някого, за истинската стойност на пръстена.

- Това, което каза, е много важно, млади приятелю – усмихнат отвърнал учителят. – Първо трябва да узнаем истинската стойност на пръстена. Яхай пак коня и върви при бижутера. Че кой ще знае по-добре от него? Кажи му, че искаш да го продадеш и питай колко ще ти даде за него. Но каквото и да ти предложи, не го продавай. Върни се тук.

Момъкът отново яхнал коня. Бижутерът погледнал пръстена под светлината на масленичето, разгледал го под лупа, претеглил го и после казал на момчето:
- Момко, кажи на учителя, че ако иска да продаде пръстена още сега, не мога да му дам повече от петдесет и осем златни монети за него.

- Петдесет и осем златни монети ли? – възкликнал момъкът.

- Да – отвърнал бижутерът. – Знам, че след време може да вземе към седемдесет монети, но ако го продава спешно...

Момъкът много се развълнувал и препуснал обратно към дома на учителя, за да му каже новината.

- Седни – рекъл му старецът, като го изслушал. – Ти си като този пръстен: рядък и скъп накит. И като него, можеш да бъдеш оценен само от истинския познавач. Защо си тръгнал да искаш от всеки да види истинската ти стойност?

И като казал това, сложил отново пръстена на кутрето на лявата си ръка.



Re: Извезани души, IX част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 11.10.2011 @ 20:06:11
(Профил | Изпрати бележка)
Както си фин и нежен човек,явно имаш и силен характер.Не всеки би се справил.
Поздрави:)))


Re: Извезани души, IX част
от anonimapokrifoff на 12.10.2011 @ 01:10:04
(Профил | Изпрати бележка)
Военщината навсякъде е отблъскваща, но при вас е направо отвратителна.


Re: Извезани души, IX част
от na_de на 12.10.2011 @ 18:58:42
(Профил | Изпрати бележка)
...пътувам, пътувам..., заедно с теб! :)
Пък къде весело, къде тъжно...какво да се прави ?! :)

Поздрави! (":") :)


Re: Извезани души, IX част
от zaltia на 12.10.2011 @ 22:19:28
(Профил | Изпрати бележка)
"Следва... "
Следвам те и аз...
Връщах се назад, след това отново препрочитах.
Тази вечер чета само, и единствено теб в сайта.
Никога досега не съм търсил самоцелно едно единствено име.
Казвам ти го не за друго, а за да разбереш колко много ме заинтригуваха твоите пътеписи...
Но ти го виждаш и от другите коментари...


Re: Извезани души, IX част
от mariniki на 17.10.2011 @ 21:37:56
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
хубавото е, че след толкова много неволи
си успяла и да се усмихнеш, мила Меги..
разказът ти е невероятен...
най-сърдечно..