Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 837
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 842

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: Oldman
:: pinkmousy
:: Elling

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑïîìåí
ðàçäåë: Äðóãè ...
àâòîð: boliarkabg

Äÿäî ìè áåøå ñåëÿíèí. Çåìåäåëåö. Áîãîòâîðåøå çåìÿòà. Áåøå åäúð, ìúë÷àëèâ, ñòðàøíî ðàáîòåí, „ëóä”, ñïðàâåäëèâ è ïîïúðæàøå òàêà ìúæêàòà, êàêòî íå ñúì ÷óâàëà äîñåãà â æèâîòà ñè íèêîé äà ãî ïðàâè. Îáè÷àøå çåìÿòà è ÿ ðàáîòåøå çäðàâî. Îáè÷àøå æåíà ñè - êàêòî îáè÷à áúëãàðèíà, ñèëíî, áåç äà ãî ïîêàçâà, íèùî ÷å ñå áÿõà âçåëè ïî äîãîâîðêà ìåæäó äâàìàòà.
Íÿìàëî âðåìå çà ëþáîâ ñëåä âîéíèòå. Îòãëåäà òðèìà ñèíà-åäðè è ñèëíè, ðàçëè÷íè. Òðèìàòà íàñî÷è íàòàì â æèâîòà, êúäåòî ìîæåõà äà ñå ñïðàâÿò. Íå ìó òåæåøå ðàíî íàïðîëåò äà ñå þðíå èç êúðà, ñ áðàäâè÷êàòà íà ñãúíàòà ðúêà è äà îòèäå äî íàé-äàëå÷íàòà ìåñòíîñò äà âèäè êàê å æèòîòî/íèùî,÷å áåøå êîîïåðàòèâíî/.Íå ìó òåæåøå äà âàäè ÷óêàíè îò îñå÷åíà ãîðà, çà äà èìà çà îãíèùåòî ïðåç çèìàòà. Íå ìó òåæåøå ñëåä èçíóðèòåëåí äåí äà çàïðåòíå êðà÷îëè è äà ïîëåå áàõ÷àòà èëè äúëãî äà íîñè âîäà ñ êîáèëèöàòà, çà äà èìà áàáà ìè äà øåòà. Íå ìó ñå äîñâèäÿ íà íåãî, çåìåäåëåöà, äà „îòðåæå” îò çåìÿòà äî êúùàòà 3 àðà çà ãðàäèíêà íà áàáà, ñàìî çà öâåòÿòà é. Ñóðîâàòà ìó ãîëÿìà ðúêà îòêúñâàøå ïúðâèòå ïðîëåòíè öâåòÿ è íè ãè íîñåøå, çà äà ñå óñìèõâà ïîä ìóñòàê íà íàøàòà ðàäîñò. Çà íåãî áåøå çàêîí äà íå ñå ðàáîòè â êúùàòà ìó çåìåäåëñêà ðàáîòà íà Âåëèêäåí, Ãåðãüîâäåí, Äèìèòðîâäåí, Êîëåäà è çàáåëåæåòå: íà ÑÂ. ÊÈÐÈË /24 ìàé/. Íà òåçè ïðàçíèöè çàäúëæèòåëíî õîäåøå íà öúðêâà, êàòî íà Ãåðãüîâäåí ñ âñè÷êèòå ñè ìåäàëè, êðúñòîâå è îðäåíè îò âîéíèòå. Êîãàòî èìàøå õîðî â ñåëîòî ïî ïðàçíèöèòå çàäúëæèòåëíî îðêåñòúðà çíàåøå, ÷å çà äÿäî Ìèíþ ùå ñå ñâèðè êàçà÷îê /òàêà è íå çíàÿ äî äåí äíåøåí çàùî òî÷íî êàçà÷îê/ è ïîñëå ðú÷åíèöà. Òÿõ òîé ùå èçèãðàå íà åäíà ìàñà îòãîðå, ïî ÷îðàïè, ñëåä òîâà ùå ãëúòíå åäíà ðàêèÿ íà êðàê è ùå ñå ïðèáåðå. Òîé, íàé-ãîëåìèÿò îò 11 äåöà ðîäåíè îò òðè áðàêà íà áàùà ìó, äîâåäåíè è ïðèðîäåíè, òàêà ðàçäåëè èìîòèòå íà áàùà ñè ìåæäó âñè÷êè, ÷å ãî óâàæàâàõà äî ïîñëåäíèÿ ìó äúõ. Êîãàòî ðåæåøå õëÿáà íà ìàñàòà /çàùîòî òîé ãî ðåæåøå è íèêîé äðóã/ ïúðâî ãî îáðúùàøå è ïðàâåøå êðúñò ñ íîæà íà ñòðàíàòà ìó. Êîãàòî ÿäåøå íà ìàñàòà òîé íå ãîâîðåøå è ñàìî äà âäèãíåøå ïîãëåä çíàåõìå,÷å å âðåìå äà ìó ïîäàäåì êàí÷åòî âîäà. Íà äåöàòà õëÿáà ðåæåøå íà êóá÷åòà, íå íè ðàçðåøàâàøå äà „õàïåì” õëÿáà. Òðîõè íå ðàçðåøàâàøå äà ñå ïðàâÿò, à êîëêîòî ñà ïàäíàëè ñå äàâàõà íà êîêîøêèòå. Òîé íå áåøå öåðáåð è ÷îðáàäæèÿ â êúùàòà ñè. Òîé áåøå ñâåñòåí, ðàáîòåí è èñòèíñêè áúëãàðèí. Èñêàøå âñè÷êè äà öåíèì òðóäà è äà óâàæàâàìå çåìÿòà.Òîé íå õèòðóâàøå, îáè÷àøå âåñåëáèòå /íå ïèÿíñêèòå/, áåç æåíà ñè íèêúäå íå õîäåøå è êàêâîòî å ðåøèë äà íàïðàâè ãî ïðàâåøå, íî ïúðâî êàçâàøå íà íåÿ. Êàòî âëåçåøå â êúùè ñëåä ðàáîòà, íàòî÷âàøå ìàëêî êàí÷å ðàêèÿ, ãàâðúòâàøå ÿ íà åäèí äúõ è îòèâàøå â ãðàäèíàòà /3 äåêàðà/ äà ðàáîòè äîêàòî ìðúêíå. Ïðèáèðàøå ñå ñ åäèí øèíèê ïèïåð èëè äîìàòè,èëè çåëêà, çà äà íå „áèå ïúòÿ” áàáà äî áàõ÷àòà. Íàìèðàøå âðåìå âñÿêà âå÷åð äà èç÷åòå âåñòíèê „Çåìåäåëñêî çíàìå” îò èãëà äî êîíåö, òèõî è äúëãî äà ïîïúðæà, à çèìàòà ñëåä îáÿäà äà ÷åòå âçåòàòà êíèãà îò ÷èòàëèùåòî. Íàìèðàøå âðåìå çà âñè÷êî, íàé-ìíîãî çà ðàáîòàòà, çà æåíà ñè è òèõî, áåç äà ãî óñåòèì äà íè ñå ïîðàäâà.
Åé òàêúâ ìúæ è áúëãàðèí, êàêòî ìíîãî òîãàâà, â îíîâà âðåìå ìèíàëî è çàìèíàëî.

Ìèëêà Ìàðêîâà


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 29.09.2011 @ 11:08:52 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Äðóãè ...

» Ìàòåðèàëè îò
   boliarkabg

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
319 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 29276
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Ñïîìåí" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ñïîìåí
îò Ufff íà 29.09.2011 @ 11:53:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå çíàì çàùî, õðóìíà çà îòçèâ òîâà: "Â çäðàâî òÿëî - çäðàâ äóõ". Çäðàâîòî òÿëî êàòî ìåòàôîðà.
Ïîçäðàâ!


Re: Ñïîìåí
îò secret_rose íà 29.09.2011 @ 11:54:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Òåçè ñèëíè, áúëãàðñêè ìúæå êîèòî ïðèòèõâàò íåâîëÿòà äúëáîêî â ñúðöåòî ñè è ñ òåæúê òðóä èçáóòâàò äíèòå ñà ïðè÷èíàòà äà íè èìà è äíåñ...
Êóëòà êúì õëÿáà å äðåâåí - ñëóøàëà ñúì èñòîðèè çà òîâà êàê â ñåìåéñòâà õëÿáà íèêîãà íå ñå ðåæåë ñ íîæ à ñå ðàç÷óïâàë, çàùîòî íîæà å èçöàïàí ñ ãðåøíà êðúâ. Ìíîãî õîðà, ìíîãî îáè÷àè, íî âñè÷êè èíòåðåñíè.
Áëàãîäàðÿ, ÷å ìå âðúùàø...