Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 872
ХуЛитери: 1
Всичко: 873

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПисмо до непознат приятел
раздел: Есета, пътеписи
автор: krasavitsa

Напоследък разсъждавам върху патриотизма, драги ми приятелю.
Стреснах ли те? И ти ли като мен, чувайки тази дума, изпитваш най-напред вина?
Във филма на въображението ти се чуват викове “Свобода или смърт!”, на екрана изскачат едни снажни левенти, облечени в красиви униформи, вее се зелено знаме, припукват пушки, замирисва на барут и макар и издълбоко някъде в теб да изплува подозрението, че повечето от тези униформи са използвани комай само за снимки, някак несъзнателно започваш да се питаш “А аз кога ще умра за народа?!!”. Те са загинали геройски, а ти си живееш ли живееш... чак да те хване срам. Ако си човек свестен, иде ти направо да хванеш пушката, да се поогледаш за враг и да започнеш да пуцаш, да пуцаш... па каквото ще да става! Въртиш се гузно на стола в тъмния киносалон на съвестта си, но явно не е такова времето... Затова, подчинявайки се на мирното време, когато ти падне патриотично изтропваш народно хорце на нечия сватба и чинно замираш за една минутка на 2 юни, а ежедневието ти е изпълнено с най-банален непатриотизъм, чиито следи замиташ, като се включваш с цяло гърло в градежа на килията на Илия на следващия запой.
Но – хайде по-сериозно.
Успокоение ли е, че шаблоните на патриотизма, набити в нашите глави от училищна възраст, преди това са били набити в главите на родителите ни, а училището и медиите продължават да ги вкарват и в главите на децата ни - а може би и същото чувство за вина...
Младостта ми все се стряскаше от тези образи, но като навъртях малко повечко лазарници, започнах да се питам - само загиналите с оръжие в ръка за свободата ли са герои и патриоти? А после какво става? Изтягаме се удобно на диванчето на свободата и чакаме да дойде следващото време за пуцане?
Днешният нашенски патриотин никога не пропуска да ни напомни да се гордеем със славното си минало, а после да оплаче жалкото ни настояще. Да го питаш – кой е градил миналото и кой – настоящето и като къде вижда той себе си в цялата тази галимация? Приобщава се към миналото, а бил встрани от настоящето. И като как става таз работа, като не е живял тогава, а живее сега?
Освен това - нима в мирния живот няма никакво място за себеотрицание, жертви и героизъм? Хората, които не са проливали кръвта си, но са положили просветени усилия за изграждането на държавата и добруването на народа ни - те по-малко патриоти ли са? Не трябва ли да си припомняме и тях толкова често, колкото и загиналите? Цели три пъти сме започвали отначало!
Виж това:

“Всичко почива у нас, всичко е в мъртвило. Погледнете около София, и вие ще видите поля неразработени, богатства неексплоатирани, фабрики, както оная за спирт в Княжево, заключени. Споходете другите градове, и вие ще видите дюкяни затворени, занаяти пропаднали, търговия заспала.”

Няма да ти задавам гатанки - с тези изречения започва статия в едно българско списание, издадено през 1886 г. Оттогава са минали 125 години, а колко познато звучи... Надписът на
първата страница е: “Периодическо списание на Българското книжовно дружество в Средецъ. Урежда се от деловодителя на дружеството. Година пета. Книжка XIX и XX.”
Сигурно се досещаш, че става дума за просветното дружество, което сега се нарича Българска академия на науките.
Не бях разгръщала досега списанието, защото не беше разрязано. Бях се зарекла да си организирам церемониално въвеждане в тази старина и да не го разрязвам със съвременен нож, та ми отне време да намеря онзи, специалния за хартия, съхранен от няколко поколения.
След изпълнението на ритуала разгърнах списанието наслуки и погледът ми се спря върху цитирания откъс. Старинният деликатес е статия със заглавие “Чиновнишкий пролетариатъ”, а автор се оказа българският политик и виден общественик

акад. ИВАН ЕВСТРАТИЕВ ГЕШОВ (1849 – 1924).

На него принадлежат думите "Най-добрата гаранция за доброто управление е един просветен народ".
Трябва да си призная, че съчетанието на думите “чиновник” и “пролетариат” ме стресна. Свикнала съм да отнасям думата пролетариат към работническата класа - на нас, хората от края на 20 век, това значение ни е набито в главите и от историята, и от литературата. Трудно ми е да реконструирам какво точно е означавала думата в представите на хората от края на 19 век, а още повече какво точно е имал предвид Гешов, който не може да не е знаел, че думата е латинска и с нея римляните са обозначавали онази прослойка ниско образовани и ниско квалифицирани граждани, чийто принос за общественото развитие се състои единствено в това, че се възпроизвеждат.
Но да продължа с цитатите:
“Всичко почива, само едно не спира. Огромни здания, издигнати с милиони народни пари, са събрали под стрехите си хиляди млади сили и постоянно работят. .... заводи колосални, в тях се слуша глъч и шум, когато всичко наоколо спи. Фабрики разкошни, те пръскат стотина хиляди лева, когато всичко около тях беднее. Те харчат, те шумят, те работят, и всичко това, за да вадят пролетарии. Читателите ни са се сетили, верваме. Тия фабрики са нашите гимназии.”
Хм... звучи укорително, а същият този човек е казал, че просветеният народ е гаранция за добро управление. Да помислим.
Значи, действието се развива 7 години след Освобождението.
За трети път млада, възторжената, вдъхновена и опиянена от свободата България започва да изгражда самостоятелното си бъдеще.
Много малък е броят на българите, придобили опит в администрацията на турската държава, а сега пред всички са се отворили почти неограничени възможности за получаване на чиновническа служба в нашата си държава. Обсъжда се какви министерства да има – впрочем, научавам, че все още се колебаят дали да има министерство на народното “здравие”.
Авторът продължава:

“Неоделаните млади, изпратени за учение, излизат “учени”. И за какво са способни тия “учени”? Попитайте ги, и те почти с един глас ще ви отговорят “за чиновници”. ...и тъй като има много повече гимназисти отколкото чиновнишки постове... то следствието може лесно да се предвиди. Борбата за пост става става тъй свирепа, както борбата за съществуване.”

Този човек да не е бил ясновидец? По-късно това явление се разраства в такива размери, че Вазов написва комедията си “Службогонци”.
По-нататък авторът излага мнение, че държавата трябва да създава повече професионални училища, отколкото гимназии, а средното образование, което е траяло тогава седем години, да стане платено. И ето какво казва още – след като прави сметка колко милиона струва на държавата ни безплатното образование:

“Характерът на тия държавни храненици се ужасно изхабява, като от нежни години още им се счупи всяка вилушка на лично самоупование, и им се вдъхне мисълта, че те за всичко трябва да се облягат на държавата. Научени днес да получават даром от държавата своето образование, те утре от нея ще поискат и своя хляб.”

Това “утре” продължава и до днес, не мислиш ли, драги приятелю?
Но какъв е този познавач на пораждането на обществени нагласи? Къде се е образовал и как е минал животът му? Смътните ми ученически познания са съвсем недостатъчни. Справката в интернет ми казва, че е заемал много отговорни длъжности, които се припокриват във времето. Народен представител в няколко обикновени, в две Велики Народни събрания и председател на XI и XIII Обикновено Народно събрание.
- Охооооо, депутатин значи? Знаем ги ние каква стока са, всичките са крадци и мошеници – няма да пропусне да възкликне обикновеният българин, живи и здрави да са и той, и скептицизмът му към всеки, успял повече от него. Но да продължа.
Върховете на обществената му кариера изглеждат така:
1911 -1913 - министър-председател на България
1898-1924 - председател на Българското книжовно дружество и на Българската академия на науките (26 години)
1899-1924 – председател на Българския червен кръст (25 години).
Сухо и скучно. Сега се сещам и че след 10 ноември 1989 един голям софийски булевард беше наречен на името му. Но да разчопля повече - откъде е тръгнал и как е живял този безспорно бележит българин.
В далечната 1865 г. баща му се премества да живее в Манчестър, където открива нов клон на семейната търговско-финансова къща. Защото по време на турското “робство” българските роби не само са имали право да притежават свой бизнес, но и да пътуват в чужбина където и когато си поискат (това право бива отказвано през следващия век в продължение на 45 години от българи - на българи!). С него заминава цялото семейство. Иванчо тогава бил на 16 години, завършил гимназия в Пловдив, където е роден. Във Великобритания малкото българско робче завършва колежа “Оуенс” (който по негово време сигурно е изглеждал така,
а по-късно - така) и после университета “Виктория”. Явило се на национален конкурс по английски правопис - и спечелило. Наградили го с честта да пие чай със самата кралица Виктория. Ето докъде може да доведе робското владеене на правописа!
Иванчо явно се е справил доста добре с науките, можем да се гордеем с него. Но спирам да го наричам Иванчо, защото на 23 г., след като е поработил в кантората на баща си, с европейско образование и опит в банкерските дела, през 1872 г. младият господин... се завръща в робския Пловдив! Да му се неначудиш, на какво ли се е надявал? И какво ли си мисли сега, ако вижда отгоре как днешните българи напускат свободна България, за да живеят където и да е и да работят каквото и да е, само и само да са в чужбина...
Вярно, че изобщо не е подозирал колко “интересен” живот го очаква тук - че ще бъде осъден на смърт, после помилван благодарение на застъпничеството на англичаните, а после ще стане министър, министър-председател, ще бъде четвърт век председател на БАН и дори най-неочаквано една сутрин ще се събуди като най-богатият българин!
Но за тези перипетии ще ти напиша в следващо писмо, а сега ще прочета какво казва Уикипедията за дейността му след завръщането в Пловдив:
Основал разисквателен клуб по модел на манчестърски дискусионен клуб. По време на Априлското въстание се включил в акциите за набиране на помощи за населението на пострадалите райони и активно участвал в инициативите пред Европа за защита на българските интереси. Пловдивските първенци го натоварили да предоставя сведения на дошлите чужди анкетьори във връзка с разгласяване на зверствата след въстанието. Написал доклад за търговията в Южна България, поискан му от американския генерален консул в Цариград Юджийн Скайлър, който доклад бил изключително добре приет в САЩ. От Вашингтон му предложили да заеме поста "Почетен Вицеконсул на САЩ" в Пловдив. Не се възползвал от поканата, а тя би му осигурила закрила пред турските власти. Но не е предполагал, че за публикациите си в английския вестник Таймс във връзка с Априлското въстание (в което, забележи, не участва пряко) ще бъде осъден на смърт! Доста проблеми ще да са създали статиите му на султана, за да го осъдят на смърт. Неговите статии са били не по-малко застрашаващи империята, отколкото въстанията с оръжие в ръка, а може би и повече. Защото ако едно въстание заплашва само вътрешния ред и спокойствието в държавата, статията в чужд вестник застрашава международния й имидж. Заради тези статии Гешов заплаща с почти три години от живота си в заточение. Те са били по-силни от топовни гърмежи, прозвучали в момент, когато Турция с всички сили се е стремяла да покаже на Европа, че скъсва с Ориента. Едва след намесата на британското посолство и лично на лорд Дерби, министър на външните работи на Англия, турците го помилват и присъдата е заменена със заточение в Мала Азия.
С какво е по-малка смъртната му присъда от тази на Левски, например? С това, че не е изпълнена?
Как го беше написал Вазов – “момата с иглата, учений - с ума...”?

Някой беше казал, че една и съща трагедия се случвала до три пъти. Първия път – за наказание, втория – за напомняне и трети път – за тъпаците.
Броя, броя... последното ни национално започване отначало все ми излиза четвърто по ред.

Може би ще намериш основания да ме упрекнеш в липса на патриотизъм, прочитайки разсъжденията ми, непознати приятелю. Може дори да кажеш, че не виждам реалния живот и страданията на народа, а се занимавам с разни отвлечени разсъждения. Не знам какво разбират другите под патриотизъм. Не знам и какво разбират под народ. Непрекъснато се цитира какво бил казал този или онзи борец за свобода, изтъкват се какви ли не “наши, български” приноси и достойнства...
Аз отказвам категорично да свързвам патриотизма с революции и пушки, с възходи и падения.
За мен патриотизмът е дефиниран много отдавна и много простичко от римляните:
“Родината се обича не защото е велика, а защото е своя.”
До скоро.


Публикувано от Administrator на 27.09.2011 @ 23:14:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.33
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:02:10 часа

добави твой текст
"Писмо до непознат приятел" | Вход | 8 коментара (41 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Писмо до непознат приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 29.09.2011 @ 13:26:12
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Плачеш за орден "Опустошена България", който да ти връчи бележитият българин (поредното безмозъчно олицетворение на държавата) Бойко Борисов, когато го изберем (поредните безмозъчни овце) за президент.

А да си чувала какво казват за държавата не толкова бележитете (колкото теб и Бочаров) Камю или Сартр? Или българинът Стамболов?

Личното ми мимнение е, че (не само в този твой текст), опитите ти за манипулация биха били смешни, ако не бяха жалки.


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 29.09.2011 @ 14:58:46
(Профил | Изпрати бележка)
:))))
Отдавна подозирам, че ти се губи значението на някои думи и това е причината, поради която все нещо не ми достига в стиховете ти.
Думите “жалък” и “жалвам се” са от един корен. Жалък е всеки, който се жалва. А аз не се жалвам, даже напротив.
Иначе съм чувала и чела много неща.
Ако манипулирам с този текст, то манипулирам най-напред себе си - та ще ти бъда благодарна ако ми посочиш къде точно виждаш някаква манипулация.
Само ще те помоля този път да си туриш емоциите настрана, дай го с повече мисъл, че ще ми липсваш, ако те пратят пак на принудителна почивка.
:)))

]


Re: Писмо до непознат приятел
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 27.09.2011 @ 23:32:33
(Профил | Изпрати бележка)
Харесаха ми аналогиите, които си направила, и текстът е добре написан!
Поздрави!


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 28.09.2011 @ 12:45:33
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, vladun. Правя си аз още аналогии, но в един текст - стига толкова. :))
Поздрави!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от anonimapokrifoff на 28.09.2011 @ 11:07:20
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно написан текст, само с едно не мога да се съглася - "робство": робство си е било, а не присъствие, достатъчно документи има по въпроса. Че е имало известни свободи, е факт, но няма как да забравим зверствата.


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 28.09.2011 @ 13:00:07
(Профил | Изпрати бележка)
И аз не съм съгласна с думата “присъствие”, никак не е точна. Според мен тя е била измислена, за да се позабрави малко насаждания с десетилетия абсолютно неправилен термин “робство”.
Съществува дефиниция на робството, която е утвърдена от историческата наука в света. Тя е:
“Робството е социално-икономическа система, при която хора (наричани роби) са разглеждани като собственост, при което те не притежават лична свобода и често са подложени на принудителен труд. Робите могат да бъдат притежавани от момента на тяхното залавяне, покупка или раждане, като са лишени от правото да се придвижват, да отказват да работят или да изискват заплащане за труда си, а в някои правни системи собствениците дори имат правото да убиват своите роби.”
Българите са били едно от малцинствата в Османската империя. Имали са собственост – къщи и земи, работили са за себе си, плащали са данъци както всички турци и при престъпления са били съдени. Въстанията в Турция са били потушавани с особени зверства, наистина. Но това няма никаква връзка със социално-икономическата система. Отношението към малцинствата в отделните държави е различно. А единственият геноцид в Турция е извършен над арменците.

Нашите историци не са откъснати от света, та да си измислят нова терминология.
Ако изхождаме от твоите разсъждения, трябва да добавим в историята си още 50 години комунистическо робство – защото комунистическите зверства и насилия са били доста повече от турските.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от tomatroev на 28.09.2011 @ 11:43:33
(Профил | Изпрати бележка)
Няма спор, хубав текст! Но едностранен. Тенденциозен. Продължаваш да внушаваш, че трябва да обичаме държавата си. Не разграничаваш ясно "родина" от "държава".
Разбира се, хората не са глупави и никога няма да обикнат ТАЗИ държава.
Тази държава застрои Черноморието до пясъка и НА пясъка. А трябваше просто да се остави една 200 метрова ивица, забранена за жилищно строителство... И колко още неща има.


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 28.09.2011 @ 13:16:56
(Профил | Изпрати бележка)
Би ли ми обяснил какво наричаш "държава" и после - "ТАЗИ държава"?

]


Re: Писмо до непознат приятел
от tomatroev на 28.09.2011 @ 15:31:00
(Профил | Изпрати бележка)
ТАЗИ държава е като ОНАЗИ държава от приказките, където имало една двуглава Ламя... И като отрязал Юнакът главите, казал: "Свърши се вече, хора, няма я вече Ламята! / Освен голям Юнак, той бил и голям философ... /
Обаче хората казали: "Как ще се свърши всичко, жива е още Ламята!"
И като отишли, що да видят: на мястото на двете глави други 5 изникнали... и сега, красавице, колко са главите на тази Ламя, можеш ли да ми кажеш?
И аз като един даскал бачо Киро, като ме питат децата, коя е тая Ламя, как и е името, ще кажа... хайде да не стане пак политика!
Та жива е Ламята и докато я има, хаир няма да видим... вдях, че си писала за "комунистическото робство", на ТАЗИ си е ТЯХНАТА държава.
И народа продължава да го е страх. но хората не само трябва да се страхуват, трябва да дойде време и да се срамуват, че живеят в такава държава, както навремето дедите ни в Източна Румелия са се срамували, че живеят в ТАКАВА държава.
Сега сме горе-долу като Източна Румелия. Такава държава сме.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 29.09.2011 @ 10:00:26
(Профил | Изпрати бележка)
Много случайно научих, че многоуважаваният журналист г-н Петко Бочаров е на същите позиции като моите.
Виж вчерашния брой на в. Новинар -
http://novinar.bg/news/contradictio-in-adiecto_MzY5Njs0Ng==.html

Хайде сега да видя как цЕлата ви агитка, изляла по мой адрес предизборния си партизанско-патриотарски гняв, ще каже същите думи и по негов адрес.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: Писмо до непознат приятел
от tomatroev на 30.09.2011 @ 08:28:10
(Профил | Изпрати бележка)
Предполагам, ще се съгласиш с това, което ще кажа. Сега говорим, че тогава у нас е било "тоталитаризъм". Свързваме го с неправди, лагери...
Но тогава не беше така. Тогава беше "социалистическо общество" И то не бе някакво абстрактно понятие. Ние не знаехме за лагерите и хилядите убити - в тях и за другите, които са били убити, като са се опитвали да бягат през границата...
Свързвахме това общество с лицата от телевизора - журналистите. С учителите ни в училище. С преподавателите в университета. С писателите, с поетите. С имена, като Петко Бочаров или Любомир Левчев или нашият ректор / беше философ /, който написа книга "Комунистическото общество", , с една дума - голяма работа! Тези хора бяха "голяма работа"...
Тези хора, десетки, стотици, ЗА НАС БЯХА тоталитарното общество, не нещо друго! Хайде, да го кажем така - те го персонофицираха.
И това е и истината - всички тези, Бочаровци, Левчевци, като публични личности БЯХА тоталитаризма.

Поздрави!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 30.09.2011 @ 11:40:30
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, Тома, когато бях малка, все задавах въпроси, а баща ми ми отговаряше троснато:
- Внимавай какво и къде питаш, да не си изкараш нещо!
Какво мога да си изкарам и защо, нали за да порасна, трябва да разбера този свят, изграден от възрастните и кой друг да ми го обясни, ако не те? Какъв е този свят, в който е опасно да се задават въпроси? Аз задавам въпроси, защото мисля, значи излиза, че мисленето е забранено!
От това, което ми казваш, се убеждавам, че повечето хора не са разсъждавали, а са възприемали за чиста монета комунистическата пропаганда за най-хуманния, най-справедливия строй и за неспирния му икономически възход. Само че Бочаров не е между тези, които са правили такава пропаганда - той е международник. Освен това далеч не всички са й вярвали. :)))))))
Сега ще ти разкажа една история:
Някъде около 80-те години у нас е имало голям скок на цената на бензина. Едва ли много хора са били засегнати, защото колите са били десетки пъти по-малко, отколкото сега (когато според някои умираме от бедност и глад), но партията решила да проведе разяснителна работа сред населението и заповядала по всички предприятия да се свикат общи събрания и да се обясни на народа, че цената се вдига от “грижа за човека”. Надявам се, ще се съгласиш с мен колко е безумна тази теза. Наш близък, работещ в Комитета за култура, разказал как протекло събранието там. Изпратеният от високи партийни етажи докладчик си прочел предварително написаните глупости и за да се чуе и гласът на народа, накрая взел, че попитал има ли въпроси. Сред гробовното мълчание се чуло: Има! И нейде отзад някой задал логичния въпрос защо след като сме създали икономическа система (СИВ), която уж била абсолютно независима от икономическата система на все по-загниващия капитализъм, и ние вдигаме цените заради световна петролна криза. Настанал голеееем смут, докладчикът измънкал, че не е готов да отговори на този въпрос и ако обича, другарят Желю Желев да дойде след няколко дни в партийния кабинет, където насаме ще му бъдат проведени разяснителни мероприятия.
Така си и останали народните маси в неведение по въпроса, ама кой ги кара да мислят? От тях се е искало само да вярват сляпо на тъпите комунистически дрънканици и по-бързичко да забравят конфузния въпрос.
Идеите за обществения живот са логически конструкции и според мен нямат нужда от персонификации - макар и да го правим, за по-бързо и по-лесно, когато говорим за него. Тоталитарната комунистическа държава не е само Тодор Живков, но и целият му партиен антураж, затова не беше така просто той лично да бъде осъден. А Левчев си е много добър поет, макар и обслужвал доста подлизурски комунистическата върхушка. Но – който както си реши.
И да спираме, че както писах и на Ангар, пак го избихме на политика.
Поздрави!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от tomatroev на 02.10.2011 @ 20:49:13
(Профил | Изпрати бележка)
Някъде по същото време, когато нашият ректор написа книгата "Комунистическото общество" никой от неговите студенти, мога да те уверя, не вярваше да дрънканиците и постулатите на тогавашната идеология. По това време аз се интересувах от Сартр и Фройд, но това е друга тема. Сигурно и самият автор не е вярвал, просто се е нагаждал за пари, слава и власт... нищо ново.
Радвам се, че спомена за Ж. Желев, може би при теб трудността е от това, че са ти приятели и близки, и хора като Бочаров и Желев / и възгледите ви са еднакви, поне за това, че преходът е свършил /, но все пак ги разграничавай. Когато единият е сътрудничел на властта, другият е бил дисидент.
Ако се виждате с Желю Желев, предай му, моля, моите поздрави. След "Фашизмът", написа книгата "Човекът и неговите личности", ще ми се някой път да си поговорим за нея.

Поздрави и на теб, след Празникът на поезията!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 03.10.2011 @ 09:46:54
(Профил | Изпрати бележка)
Тома, и ти започна да ме конструираш като papacot, че дори и до познанствата ми стигна. :))))
Към момента най-близък ми е Стефан Цвайг, но ако решиш да му пращаш поздрави по мен, няма да мога да му ги предам лично. :))
Ако прочетеш книгата на С.Ц. "Еразъм Ротердамски", ще разбереш защо някои изключителни личности предпочитат да живеят, вместо да загинат "геройски". И че да съжителстваш с някого по принуда не означава, че му сътрудничиш - в каквото обвиняваш Бочаров.
А да се прави от жертвата обвиняем е извращение, което трудно понасям. Наскоро мръсници пак се опитаха да го направят с един кандидат-президент.
(За преход и за това дали е свършил не съм говорила никъде - но ще го направя скоро.)
Поздрави!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от zebaitel на 28.09.2011 @ 12:00:05
(Профил | Изпрати бележка)
Удоволствие е да се четат твоите текстове, Красавица, защото са интересни, добре аргументирани и не на последно място - образователни, написани ex professo!


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 28.09.2011 @ 23:29:42
(Профил | Изпрати бележка)
Авторът се радва, че доставя някому удоволствие. :)))
Наистина се старая в тези текстове да не пляскам каквото ми дойде наум, а проверявам в различни източници всичко, което твърдя. Интернет ме ядосва достатъчно с информация-боклук, за да я увеличавам и аз. :))
Поздрави!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от elsion (negesta@gmail.com) на 29.09.2011 @ 10:56:10
(Профил | Изпрати бележка)
Много полезно беше да прочета - харесвам и начина, по който е написан този текст, и идеите зад него...

Аз лично - благодаря :)


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 29.09.2011 @ 15:16:56
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, elsion.
Винаги се радвам, когато срещам силни и положителни хора.
Те градят държавите, а не мрънкалниците и оплаквачите.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от angar на 29.09.2011 @ 12:49:08
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Може да кажеш, че не виждам реалния живот и страданията на народа."
Ами точно това ще кажа.
Хеле пък като се сравняваш с това плямпало Петко Бочаров! Нали затова сме на тоя хал, защото само него и такива като него слушахме, те имаха думата, не слизаха от екраните, даваха акъл!
Мъчите се да ни убедите, че сме богати. А които не могат да повярват, че са богати, защото нямат нито работа, нито спестявания, успокоявате, че бедни имало навсякъде. Като цитираш статията му, цитирай и коментарите, как я посрещат хората, как обясняват това, което той, а и ти, описвате. Коментарите казват кои и защо са богатите и кои и защо са бедните.
В едно си права - че героизъм, патриотизъм и готовност за саможертва има не само в революционната борба. Например на онази млада, нежна и сочна като плод дама, която пътувала с пиратски параход; и когато капитанът й поставя условие: или ще дойдеш в каютата ми, или ще блъсна кораба в подводната скала, със саможертвата си “на триста пасажери спаси живота тя!”


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 29.09.2011 @ 13:14:35
(Профил | Изпрати бележка)
Слушал си Петко Бочаров, ама утре, защото дори не знаеш, че той се е занимавал с външна политика. И тъй като е завършил Американския колеж и е бил преводач, и него мръсниците са го насилили да стане агент на ДС! Но той е умен и просто им се е подигравал.
За коментарите - ако някой не е разбрал, че в последните 22 години животът му зависи главно от него самият, проблемът си е лично негов.
А писмото ми не е до теб, защото теб те познавам добре.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: Писмо до непознат приятел
от angar на 29.09.2011 @ 15:52:06
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Не съм го бил слушал ли? Да, ама не! Наслушал съм му се и преди да си е отворил устата, знаех какво ще каже. Пък и отсега нататък какво ще казва зная. Нали трябва да успокоява гузната си съвест на доносник, трябва да се показва по-антикомунист и от папата!
И само благодарение на това - че и през последните 22 години е подлога на властимащите, животът му е толкова сладък (на фона на живота на онези, които оплюва).
Насилили го били да стане доносник - ами тогава защо обвиняваме доносниците, защо приемате закони за лустрацията, щом доносниците са били насилвани, щом са били жертва, а не слуги на системата? Това остана - и най-големия подлец и приспособленец да ни представяш за герой!
А писмото си, щом си го постнала в сайта, значи си го адресирала и до мене. Както и до всички други, които си се надявала да го прочетат.
За Иван Гешов съм съгласен, признавам че знаех за улицата или булеварда на негово име, но нищо повече не знаех. Забележителен българин е бил, благодарен съм ти за тази информация.
И същевременно с огорчение узнах, че и тогава е имало "юпита". За тях вече си мисля, че никога до нищо добро няма да докарат България, че народното събрание трябва да приеме закон, с който да забрани на държавни постове да се назначават юпита.
Ето и Иван Гешов - толкова способен, а времето, когато и той е бил във власта, е белязано с две национални катастрофи за страната ни.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 29.09.2011 @ 16:21:47
(Профил | Изпрати бележка)
Стига си измислял глупости, Ангар. Нито представям Бочаров за герой, нито знаеш какъв е животът му.
И аз знам какво ще кажеш още преди да си отвориш устата.
Ако искаш да опонираш, бъди добър да говориш по същество с доказателства, както говори той, а не да хвърляш абсолютно безпочвени обвинения.
Явно си си живял сладко едно време на гърба на народа и затова сега жалиш за комунизма.
Благодаря ти за темата за размисъл - кое е по-добро - учени юпита във властта, или неграмотни и прости селяни? :)))))))


]


Re: Писмо до непознат приятел
от angar на 29.09.2011 @ 21:36:19
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Знаеш ли какво ще напиша, Красавице? Запиши някъде какво мислиш че ще напиша и тогава чети по-нататък, и после честно кажи познала ли си.

А ще напиша, че учението е важно, но здравият смисъл е много по-важен от знанията. И в подкрепа ще разкажа за онези двама учени и обикновения човек, които като вървели през пустинята, се натъкнали на костите на отдавна умрял лъв. Аз мога да съединя костите на този лъв и да ги облека с месо и кожа, така че той да изглежда като току що умрял! - казал единият учен. А когато ти го направиш, аз мога да му вдъхна живот! - казал вторият учен. А обикновеният човек казал: наистина ли мислите да го направите? Да, казали учените, защо сме учили толкова, ако не го направим. Но нали тогава той ще ви изяде? - казал обикновеният човек. - Поне изчакайте да се отдалеча, и чак тогава го съживявайте. И той се отдалечил много надалече, а учените наистина съживили лъва и той ги изял.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 30.09.2011 @ 09:52:22
(Профил | Изпрати бележка)
Ами честно да ти кажа, познах – помислих си, че ще изместиш темата и ти го направи. Когато на един комунист не му изнася конкретен въпрос, той измества разговора встрани. Това направи сега, правил си го и много други пъти. Комунистическите пропагандатори са обучавани специално на такива манипулации и макар и хората да го знаят, продължавате да го правите.
Говорим за мнението на Бочаров за бедността днес – аз ти казах - обори го с конкретика така, както той оборва твърденията, че сме били ужасно бедни.
Ти се опитваш да кажеш, че здравият разум (а не смисъл) е неприсъщ на учените хора, а бил присъщ, видиш ли, само на неучените, което е съвсем друга тема.
Но пак забихме към политика и затова е по-добре да спрем. Този ми текст е за патриотизма.
Поздрави!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от angar на 30.09.2011 @ 14:47:54
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
От коя тема съм избягал казваш, Красавице? От никоя тема не бягам - върни ме в нея и ще продължим. Ако съм спрял да пиша по нещо, то е защото смятам, че мнението си вече съм го казал. Ако на нещо не съм обърнал внимание, то е защото съм сметнал, че не трябва да му се обръща внимание.
А Петко Бочаров какво аз да го оборвам, тя статистиката го оборва. Или не е вярно, че "под 5% от домакинствата държат 68 процента от депозитите"? И че "гражданите с по-големи влогове са продължили да увеличават размера им, докато тези с по-малки спестявания са ги изтеглили." И това са данни от лятото на тази година. Или не е вярно, че "България е най-бедната страна в Европа?" Или не е вярно, че минималната пенсия, а и заплата, в България са няколко пъти по-малки от тези в другите страни, с които сме в общ пазар? С каква по-голяма конкретика да го оборвам, като неговата конкретика е какво му се привиждало, като пътувал по магистралата?
А сега за юпитата. Ти се изказа в смисъл избирайте: или юпита, или прости селяндури. Защо мислиш, че в България специалисти няма, че всички в нея са прости селяндури? Но работата не е в знанията, а и в характера, а главно - в мотивацията на хората. Може да е вече дразнещо, но пак ще си послужа с една притча – нали “мъдрият човек не говори без пословици”.

Когато в България комунистите паднали от власт, антикомунистите (такива като Бочаров и тебе), толкова плюли, плюли, плюли по комунистите, че станало кал. И един човек закъсал с колата си в калта. Макар да казвате, че в България хората са богати, този човек бил впрегнал в колата единствената си крава. И за повода я дърпал, и отзад с пръчката я налагал, и сам влизал в калта и наблягал на спиците – не можел да се измъкне. И, разгеле, оттам минават едни военни с влекач. Можете ли да помогнете, момчета? Можем, как да не можем. Завързали с въже кравата за шията, опънали с влекача и – откъснали главата на кравата. “Е, помогнахме с каквото можахме!” – казали военните, качили се на влекача и отпрашили за там, откъдето били и дошли.

На тези "помагачи" ще оприлича на юпитата. За тях България не е родината, те няма да работят за нея както трябва да се работи – на живот и смърт. Ще я провалят и като я провалят, хващат си едната работа и се връщат кой откъдето е дошъл – кой за Испания, кой за Англия, кой за щатите. Поне досега всички съветници и юпита така са правили.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 30.09.2011 @ 16:19:45
(Профил | Изпрати бележка)
Че какво по-естествено от това "под 5% от домакинствата да държат 68 процента от депозитите"? Или искаш всички да имаме еднакви депозити? Кога е било това? По комунистическо е имало и милионери, но не сте знаели!
И защо не ми цитираш от същото изследване, че “През 2010 г. за първи път от над 10 години задлъжнялостта на населението е намаляла.”? А чете ли как "умиращите от глад" български пенсионери през януари се биха за 2000 места за почивка в Испания и местата свършиха за една седмица? Или сметна, че и на това няма нужда да се обръща внимание? :)))))))))
И защо лъжеш – България е най-бедна в ЕС, а не в Европа! Или не можеш да направиш разлика? А при Станишев не беше ли също най-бедна?
Абе отдавна ти казвам, че не виждам смисъл да се разправяме. Ай, всичко хубаво. :))))))

]


Re: Писмо до непознат приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 30.09.2011 @ 21:20:00
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
1.3 милиона български пенсионери живеят с доход от 130 лева.

http://www.novini.bg/news/23904-%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%87%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BE%D0%BD-%D0%BE%D1%82-%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%B0-%D1%81%D1%8A%D1%81-130-%D0%BB%D0%B2-%D0%BC%D0%B5%D1%81%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%BE.html

"Лош матриял", нали, красавице?
Искрено ти пожелавам животът ти така да се преобърне, че да ти се наложи да живееш със 130 лева. И тогава пак да ми говориш за почивки в Испания.
Не зная сама себе си ли манипулираш или се опитваш да манипулираш другите, но изказванията ти са цинични.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 30.09.2011 @ 22:18:14
(Профил | Изпрати бележка)
Да бе, цинични сме – и аз, и всички медии, и най-вече пенсионерите, които ходят на тези екскурзии.
http://www.snews.bg/88109.html :

12.07.2010:
цена 399 евро:
От октомври миналата година до април тази до двете дестинации - Андалусия и Балеарските острови, са отишли 1534 българи. Страната ни е седма по брой изпратени туристи.
Испания е на осмо място като предпочитана дестинация за българите. Годишно там почиват над 100 000 души (това са умиращи от глад българи, не забравяй).
http://www.kontinenti.com/?p=3137
29.08.2011:
... миналата пролет Пиренейския полуостров са посетили 2000 възрастни българи.

http://www.blitz.bg/news/article/89007
02.10.2010:
Миналата година в програмата са участвали 1500 български пенсионери, а тази година ще ходят 3 хиляди. Програмата започва от октомври и приключва през април, като голяма част от местата са продадени.

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=539122
Не успях да намеря съобщението от началото на тази година, в което се казваше, че за една седмица са свършили 2000 места.

Честно казано, никак не разбирам как не можете да разберете, че мнимото равенство свърши, че равенство никога не е имало и не може да има.
А кой как ще си прекара старините зависи от това какво е правил из младините си.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 01.10.2011 @ 13:43:23
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Или си лишена от разсъдък, в което се съмнявам, или целта ти е да си трупаш съмнителна популярност с тъпите си хейтърски коментари.
Знаеш ли какъв е броят на номенклатурчиците от БКП преди 89-та, които днес са пенсионери? Много повече са от 1500 или 3000.
Повечето от тях са си осигурили старините и не биха имали проблеми, дори и да не получават мизерна пенсия. И могат да почиват не само в Испания, но и на по-скъпи курорти.
Говоря ти за един милион и триста хиляди български граждани, които имат 130 лева месечен доход. Всички те ли, според теб, са си чесали гениталиите, вместо да работят в активната си възраст? Поне 90 процента от тях са работили (понеже по онова време, този, който не работеше, беше заставян от милиционери насилствено да работи).
А на този, който работеше, му беше удържан достатъчно голям процент от стойността на труда - за пенсионна осигуровка. Повечето от тези хора са работили средно около 40 години. Много от тях не са доживели пенсионна възраст, още повече от тях са си тръгнали от този свят, след като са били пенсионери не повече от 5 години.

Никак не съм привърженик на лозунгите "Циганите на сапун!", но ми се струва, че ти индиректно казваш "Пенсионерите на сапун!".
Знаеш ли защо това е така? Защото твоите родители или не са пенсионери, или, ако са пенсионери, не получават 130 лв.
(Макар че, и с два пъти по 130 пак е унизително да се живее).

Криеш се зад анонимността си. Твърдиш, че си жена, че имаш съпруг.
Ако това е така, иска ми се да те попитам какви са месечните доходи на твоето семейство. Дори това да са 3, 5, 10, 50 или повече хиляди евро, сподели го. Колкото и да са, сигурно сте ги заслужили с труда си, всеки с ума си, с ръцете си. Без корупция, кражби и т.н.
Но бих искал да те попитам и какви са доходите на родителите ти и на родителите на така наречения ти от теб съпруг. Щото, ако те са пенсионери, пенсиите им не са по 130 лв. Може би те са заслужили достойни пенсии с работата си преди 89-та година. А всички знаем кои са тези днес, "заслужили" достойни пенсии. Тези, които не са били подлоги на комунистическия режим.
Ако те обиждат тези лични въпроси, не ми отговаряй.
Просто се позови на поговорката "сит на гладен не вярва".

Принципно не виждам нищо лошо в тази "дясна" идея - ако не си работил на младини, няма да ядеш на старини. Точно тук е един от многото ти опити за манипулация. Защото повечето от тези хора са си скъсвали задниците от бачкане на младини, за да няма как да съществуват сега. Повтарям, при положение, че са си плащали волю или неволю пенсионните осигуровки.
Това, което се случва с тях е чиста проба геноцид.

Друг въпрос за размисъл - тези, в активна възраст днес, които искат, но нямат възможност да работят, и те ли, според твоите идеи, след време ще мрат от глад? Не, отговарям вместо теб, прости ми, те просто няма да доживеят пенсионната възраст. А, и да я доживеят, все тая.

Колко процента от милионерите и милиардерите, според теб, са натрупали богатствата си с честен труд?
Според мен, има такива, и пак, според мен, процентът е около един.
А според теб колко е?

Не се крий, освен зад анонимността си, и зад изкукуригалия Бочаров.
Искаше да говорим за бедност, да говорим.

Предполагам (но това е за последен път), че би ми отговорила искрено. Иначе, отдавна да бях употребил поредната псувня, което би означавало, че с твб няма какво да си кажем.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 01.10.2011 @ 13:59:14
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Разбира се, "Тези, които не са били подлоги на комунистическия режим" е ирония, ама за всеки случай ти го обяснявам. :)

А равенство никога не е имало, няма и да има. Светът е устроен така.
Но равенство - за равен труд да получаваш колкото другите "равни" или поне приблизително, това е една от идеите ми, която или не искаш, или не можеш да схванеш.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 01.10.2011 @ 17:35:53
(Профил | Изпрати бележка)

“А равенство никога не е имало, няма и да има. Светът е устроен така.
Но равенство - за равен труд да получаваш колкото другите "равни" или поне приблизително, това е една от идеите ми, която или не искаш, или не можеш да схванеш.”

Грешна идея, papacot. И тук няма равенство. Компютърните специалисти например за една и съща работа могат да получават в една фирма два-три пъти повече, отколкото в друга. Зависи колко е печеливша фирмата. А в държавната администрация ще им дадат най-малко. Частната фирма може да фалира и тогава отиваш на кино, но държавата – не. Изборът е малко пари + сигурност, или повече пари + несигурност. Така е навсякъде по света.


]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 01.10.2011 @ 16:51:04
(Профил | Изпрати бележка)
Papacot, знаеш отдавна, че не задоволявам и не поощрявам любопитството към моята личност. Не съм и толкова невежа, за да оформям мнението си по обществените въпроси на базата на личната си житейска история.
Пенсиите са ниски не от 2 години насам, а от доста отдавна. Защо тия лоши правителства, дето се изреждат едно след друго, не ги повишават, бе!
Сигурно ще кажеш, че си ги знаеш тези работи, но от разсъжденията ти ми се струва, че ги пропускаш, затова ще си направя труда да ти ги напомня:

Данъците, които всички държави са събирали в хазната, по принцип са за онези неща, от които всички имаме нужда, но поотделно не можем да направим. Най-общо:
1. да се пазим от външни врагове – за издръжка на войска
2. от вътрешни врагове (престъпници) – за издръжка на полиция
3. за да строим пътища, водопроводи, канализация, улично осветление
4. за издръжка на съответните администрации

По-късно, когато е решено началното образование да стане задължително, от данъците са започнали да плащат и него, после са включили и средното (у нас по комунистическо за някакъв период и висшето се е плащало от данъците). От хуманност после добавили здравеопазването, пенсионното дело и социалното дело - така е в цяла Европа.
У нас пенсионните фондове са били отначало отделени от данъците, после комунистите са омешали всичко в една торба, а след 1989 всичко започва отначало.
Пенсионните и здравните осигуровки сега се събират и харчат в рамките на една година. Пенсионерите би трябвало да получават пенсиите си само от събраните за годината пенсионни осигуровки на работещите, а болните да се лекуват само от събраните осигуровки на здравите.
Но тези пари не стигат, та винаги се додава от другаде. Това е положението. Така е било при всички правителства след 1990 г. – и червени, и сини, и морави, и шарени, крадящи повече или по-малко.
В момента малко над 3 милиона работещи издържат с пенсионните си осигуровки и данъците си два милиона и седемстотин хиляди пенсионери! Обаче от работещите извън страната годишно над един милиард лева се превеждат по банков път тук в помощ и на възрастни родители, а отделно пари се изпращат и по други начини. Трудовите емигранти поддържат чуждите пенсионни и здравни системи. Ако плащаха тук, парите ни за пенсии и здравеопазване щяха да са повече. Към нашата си криза се добави и световната, но в нашата патриархална традиция има чувство за синовен дълг - и повечето българи не са му изменили, слава Богу! Така че едва ли тези милион и триста пенсионери чакат само на тези 130 лв., а ако са селски пенсионери – имат си и градинката с доматето и чушките. :))

Пенсионната, здравеопазната и образователната системи, при които принципът на солидарност е основен, съществуват само от около 150 години в света. Преди това всеки сам си е плащал за здравето, образованието – и си е събирал пари за старини.
Впрочем, толкова ми омръзнаха тези обществени скандали и вечни протести, обвинения и претенции, че предпочитам тези системи да се премахнат и всеки да си има грижата сам и за образованието, и за здравето, и за старините. Затова казах – колкото по-малко държава в личния ни живот, толкова по-добре. Личната отговорност за собствения ни живот трябва да е преди всичко.
По бедността ни:
Пътищата в момента се трошат от над 3 милиона леки коли при положение, че домакинствата са два милиона и нещо. Интересно е колко са били към 1989г.? Броят на мобилните телефони е по-голям от броя на жителите на България, а по данни от преброяването 30% от жилищата са с енергоспестяваща дограма. Почти половината от домакинствата ни са с компютри и интернет. Къде са тези бананови републики и мизерии, в които тънел народът? Тук-там по някой тъне, това е неминуемо – но това ни най-малко не е всеобщо явление! А ресторантите и кафенетата са пълни с “тънещи”!

От всички досегашни правителства само това си гледа основните задължения – да строи пътища, канализации, пречиствателни станции и пр. Не вдигна данъци и не намали заплати и пенсии. Възстанови доверието на ЕС

още коментари...

]


Re: Писмо до непознат приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 01.10.2011 @ 21:52:45
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
:)))
Това правителство било възстановило доверието на ЕС. :)))
Първо, това е абсолютна лъжа. (вж. Шенген или прочети изказванията на Саркози за България и за българите, ако се срамуваш, не чети оценките, официалните, на Холандия или Финландия).
И с това правителство олигархията и корупцията продължиха да цъфтят.
Второ, вече не една държава от членките се чуди как да се измъкне от този "съюз", или поне от еврозоната.

Да са ти честити пътищата, канализациите и пречиствателните станции!
Кои пътища? Магистралите ли? На тези магистрали май се радват само магистралните пеперудки. Пътувала ли си в провинцията, за да имаш впечатления от пътищата, по които се движат "обикновените", незаслужаващи твоето внимание, хора.
И, като говориш за магистрали, магистрала Люлин ли имаш предвид?
Като говориш за канализации, коя точно канализация визираш?

И ми кажи знаеш ли как (от каква фирма) се печели обществена поръчка? Или от коя банка - винетки?
А Булгартабак или Кремиковци? :)
А местните феодали във всяко населено кътче - как се справя с тях твоето най-добро правителство?
И кой уби Мишо Бирата?...

Всички правителства след 89-та са от комунистическото котило, включително и днешното твое.

Не искам да те обиждам като ти кажа, че си много заблудена овца, затова ще ти кажа само, че си много заблудена.

Но, да речем, че погледът ти е изкривен и повърхностен, понеже такъв ти се е случил и личният живот. Не съм те питал за него от любопитство или от нездрав интерес (опазил ме Бог). Попитах те, защото съм убеден, че има връзка с демонстрираните ти тук опити за разсъждения.
Не съм и очаквал да ми отговориш.
Ама съм сигурен, че разбираш това, което казах.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 01.10.2011 @ 23:16:56
(Профил | Изпрати бележка)
Papacot, все ме призоваваш към искреност, ето ти я:
Мисълта ти е също толкова нелогична, хаотична и неподредена, колкото и писанията ти. Не можеш да се съсредоточаваш върху една тема - от патриотизма и манипулациите с него, в които ме обвини, стигна до правителството, Кремиковци и Мишо бирата.
Ако чуеш мнение, различно от твоето, реагираш като комунист. Доскоро ме обиждаше много директно, сега се опитваш по-изтънко - но без да обиждаш не можеш, което говори за недостатъчен интелектуален потенциал.
Дано поне да си научил нещо за функциите на държавата и да спреш да искаш от нея да те храни. (Ако смяташ, че е правилно да съдиш за моето материално положение от мненията ми, значи и аз мога да направя същото по отношение на теб.)
Достатъчно ти угодих, но в предизборни кръчмарски разговори в стил мая манолова не участвам.
Хайде, със здраве.

]


Re: Писмо до непознат приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 02.10.2011 @ 20:38:58
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Дано и това не определиш като махленско-предизборно:

http://www.novini.bg/news/24085-%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D1%81-%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D1%83%D0%BC-%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%B4%D0%B0-%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82-%D0%B2-%D0%B5%D1%81.html

Или това:

http://www.dnes.bg/world/2011/10/02/700-arestuvani-sled-protest-sreshtu-korporaciite-v-niu-iork.130135

Само две линлчета от последните новини.
Новини, които няма как да кажеш, че не маркират тенденция, противоположна на твоите убеждения (в глобални измерения).
Едно е да си кобила с капаци, за която има вероятност да прогледне, друго е да си сляпа кобила.

Кокото до обвиненията ти (от безсилие), че съм комунист, поздравявам те с това мое старо стихотворение:

http://hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=108162&mode=&order=0&thold=0

Не съм сигурен, че е нужно, но, въпреки това, ще кажа, че там става дума за извратените опити да се налагат и експлоатират с цел лична изгода християнски ценности.
(Ударенията поставям върху "извратените" и "налагат").

И върху "лична изгода". Съгласен съм с теб, че интелектуалното ми ниво е ниско.
И се радвам, че твоето е почти на висотата на продуцираната от същите тези "комунисти" мутра, която все още е премиер на България. И твой любимец.

И, понеже ставаше дума за патриотизъм, ще ти кажа, че престъпната олигархия и нейните поддръжници нямат нищо общо нито с патриотизма, нито с демокрацията.

И аз ти пожелавам здраве.




]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 02.10.2011 @ 22:40:44
(Профил | Изпрати бележка)
Антикомунист си на думи. На дела си пълен техен последовател.
Чела съм това ти стихотворение и го харесвам. Но в коментарите казваш: “Та аз самият съм комунист по убеждения, доколкото корените на идеята за комунизма са в християнските ценности... И Маркс съм чел...”
Много си объркан, както ти казах и преди. Чел си тук и там, но резултатът е пълен хаос.
Поздрави!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 03.10.2011 @ 09:01:26
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
По-добре объркан, отколкото фанатик. :)
А и нито аз ще те убядя, че политиката на всички правителства след 89-та е в интерес на хора от бившите БКП и ДС, нито ти - в обратното, затова спирам.
Наистина ми е чудно как същите тези хора са успели да те зомбират (освен ако не си от тях), но това си е твой проблем. :)

]


Re: Писмо до непознат приятел
от Markoni55 на 09.10.2011 @ 20:51:25
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се че научих нещо по-вече за този невероятен човек. И то по твоя оригинален начин за поднасяне на информация и разсъждения.
Проследих цялата дискусия. Беше ми интересно. Мисля, че си доста крайна по отношение на епохата преди демокрацията, но всеки си има своя гледна точка. Не бих искала да споря, но това по някакъв начин зачерква и обесмисля едни от най-силните ми години, живота на много хора, които ценя и са важни за мен... Права си за много неща, не бих искала емоцията да е водеща, а информираността. Чест ти прави, че всяка своя теза ти подкрепяш с факти. Но моя живот и този на много мои връстници, на родителите ми, на близките ми е също факт.
Не бих искала да влизам в полемика. Не ми отговаряй. Знаеш че ценя твоя уникален начин да осветиш забравени кътчета от историята, да отвориш прозорец към места, където си била /без да натрапваш възможностите си/. И за това ще продължавам да те чета, но не винаги ще коментирам, защото не искам да влизам в тези безумни спорове. Те не ме зареждат .Поздрави!


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 10.10.2011 @ 19:35:28
(Профил | Изпрати бележка)
Понатиснах се да не ти отговарям, но не успях. :)))
Едва ли ще влезем в безумни спорове точно с теб, ти винаги си разбирала какво точно казвам и не си преиначавала думите ми.
Най-характерно за времето преди 1989 г. според мен е пълното информационно затъмнение. Благодарение на него са ставали възможни всички заблуди на едни наши сънародници и всички гаври с други.
Мисля, че ще напиша нещо по въпроса - и ти ще ме разбереш пак. :)))
Поздрави!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от Markoni55 на 11.10.2011 @ 12:24:21
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Писмо до непознат приятел
от krasavitsa на 13.10.2011 @ 18:19:57
(Профил | Изпрати бележка)
И аз ти благодаря. :)

]