Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 802
ХуЛитери: 3
Всичко: 805

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТова, което не виждаме
раздел: Други ...
автор: jitanosten

ТОВА, КОЕТО НЕ ВИЖДАМЕ

(кратък теоретичен анализ с практическа насоченост)

Обикновено съдим за хората по думите им.
Слушаме как говорят и в зависимост от височината, тона, тембъра на гласа, приемаме или отхвърляме казаното или самия човек. Гласът може да ни въздейства като ни стресне, уплаши и дори прогони в определена ситуация. В друга обаче може да ни омая, успокои, зареди с надежда и любов. Гласът може да ни приспи, да ни внуши повече, отколкото допускаме изобщо. Той е инструмент за въздействие върху околните и който владее силата му, може да го използва успешно за постигането на определени цели. Само умните люде съдят за другите по делата им. 90% от всички хора, независимо в коя държава живеят, колко са богати или бедни, млади или стари, си правят заключения най-вече от казаното под някаква форма слово. Така на огромни маси хора се въздейства чрез рекламите, песните, политическите речи.
С подходяща музика, с подходящ глас и в подходящ момент, всеки може да постигне повече, от въздействието на оръжието или парите. Разбира се, не всеки разполага с този инструментариум, защото гласа обикновено се модулира от вътрешното ни светоусещане. Добри певци, имитатори или актьори могат за кратко да заблудят всеки, но след това биват разкрити в измамата, защото започват да говорят със своя глас, а той винаги е различен. Когато сме болни например, гласът ни звучи по един начин, когато се боим той трепери, когато сме ядосани се повишава, а когато се радваме, обичаме и изразяваме чувства е съвсем друг.
Всичко това по принцип ние го знаем, но му обръщаме изключително малко внимание и от това обикновено губим. Затова политиците, търговците и останалите мошеници ни лъжат и ставаме техни жертви. В повечето случаи ние гледаме как е облечен човека пред нас, как изглеждат лицето и фигурата му и си правим определено заключение, което най вероятно е грешно. Наличието или липсата на сексапил също влияят за оформяне на невярна представа за човека пред нас. Ако обаче в съчетание с външния му вид ние се заслушаме внимателно в гласа му, има вероятност да се доближим до истинската му същност. Колкото и невероятно да изглежда на пръв поглед, ДЕЦАТА по добре преценяват хората в първия миг. Те са необременени от затормозяващи фактори като етикет, възпитание и добър тон в обществото, и безпогрешно могат да различат добрия човек от лошия. Те, за разлика от възрастните недвусмислено могат да му го покажат или кажат, без да се съобразяват с нищо. Затова когато трябва да се тества пригодността на един политик, държавник или общественик, би трябвало да го представят за десетина минути на 2 – 3 –годишни деца, които са по-трудни за манипулация, въпреки невръстната им възраст.Те като индикатор ясно и безпогрешно биха приели или отхвърлили определения индивид, независимо как изглежда, колко е богат или властен.
Всъщност това което не виждаме е най-важно в живота ни. До тоя извод стигаме обикновено при голяма радост или болка, след елиминация на първосигналните ни рецептори и придобитите условни рефлекси. С други думи, това което наричаме душа, се обуславя от един комплексен образ, скрит за физическите ни възприятия – зрение, слух и вкус, но ясен и почти осезаем за онази непозната и неизползвана страна у всеки човек – интуицията. Изключвайки елементарните дразнители край нас, затаявайки дъх, вслушвайки се дълбоко в себе си, почти във всяка ситуация можем да определим това, което е пред нас, като добро или лошо. Само трябва да спрем това лудо препускане всеки ден и час, това хабене на сили и енергия за незначителни и често глупави неща. Да овладеем изкуството поне веднъж на ден да спрем, да „се изключим” и почувстваме истинската същност на живота си. Само с въпросите: -„Стоп, къде съм? Какво правя сега и защо го правя? Животът не е ли една бързо прелитаща илюзия?”, можем да се върнем далеч зад буквалния им отговор, да променим пътя, действията и решенията си. Това несъмнено би ни направило по-трезвомислещи, добри и полезни както за себе си, така и за обществото.
Възможно е краткият ми анализ да звучи сухо и по-скоро книжно, но прочетен втори път може да донесе реална полза за някого. Човек докато не опита, не може да разбере.



Публикувано от alfa_c на 26.08.2011 @ 21:15:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   jitanosten

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:04:54 часа

добави твой текст
"Това, което не виждаме" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.