Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 800
ХуЛитери: 1
Всичко: 801

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗабравеният диск
раздел: Разкази
автор: valchebnica

"Ако се боиш, че нещо ще се случи, то ще се случи в най-близко време."
Закон на Мърфи

Живееше в малък скучен град, задрямало сгушен в полите на планината. Само живееше… Чувстваше се все още млада и жизнена като тревата през юли. Искаше ú се да успее да свърши всички недовършени неща (тривиално, но точно това беше желанието, което пораждаше вечната ú припряност и забързаност), да отиде навсякъде, да прочете всички написани книги, да има много приятели, да е винаги лято, да сънува само цветни сънища, да …, да...
Напоследък усещаше, че дните се хързулват от живота ú празни, безлично еднакви. Разнищила се беше връвчицата му, нямаше от какво да зачене спомени. Беше ú прашно и паяжинясало. Задушаваше се в собствените си мисли по нощите. Адът на един минал развод и няколко неуспешни връзки я боляха като трън в петата и палваха сигнална лампа при всяка мъжка закачка. Параванът, който издигаше между себе си и околните, я правеше студена и недостъпна. Беше възкачила желанията си на високо кале, от което душата й със завист следеше полета на другите. "Нека!" – болезнено проскърцваше сърцето, а разумът му противоречеше: "Не гледай, ще ослепееш!" Де да можеше и тя да повярва отново. Да полети…
Работеше на няколко места, за да запълни безкрайното си време и да се чувства полезна някому. Вярваха ú. Търсеха я. Не отказваше помощ. Изслушваше търпеливо чуждите истории и даваше уж полезни съвети. Но все не ú достигаше нещо.
Вечерите бяха най-бездънната яма, от която няма измъкване. Дълги, предълги. Мотаеше се в интернет. Имаше няколко приятели, които никога не беше виждала. А и не искаше да види. С тях споделяше самотата и залъгваше егото си. С усмивка и самоирония на следващия ден четеше написаното. Хубаво беше, че може да се повтори казаното. Но си беше гола, саката, глуха и сляпа илюзия.

Той дойде в нейния град неочаквано. Завари я изплашена и объркана от самонадеяното нахлуване в личното ú пространство. Нямаше покълнали надежди, нямаше красиви очаквания. Само неопределен страх като пред избухване на война.
Усмихнато ú подаде ръка. Кристалчета смях заискриха и по нейните устните. Необичайна топлина запълзя по вените ú. Погледи, гласове, неговият глас … . Изведнъж ú се стори, че го познава отдавна, че винаги го е познавала. Заприличаха на стари приятели, които не са се виждали от години и сега не могат да се наприказват. Разпитваха се, изслушваха се, прекъсваха се един другиго или заговорваха едновременно и се смееха като деца. Тя ли беше същата сухарка, която заключваше думите си щом попаднеше в непозната компания? Някакво чудо я беше превърнало в друга жена, по-млада, по-доверчива, по-сърдечна и напълно отворена за чуждото присъствие.
Пътуваха нанякъде. Не разбра къде отиват, а и не попита. Нямаше никакво значение. Можеше да пътува с него до края на света, стига да поиска. Защо? Не знаеше защо. Не беше време да си задава въпроси, нито да търси отговори. Беше ú толкова спокойно на душата, както никога до този момент.
Слушаха музика – Висоцки, Карерас, нещо друго, което ú беше непознато, но погали слуха ú и я накара да притвори блажено очи. Пръстите му тихичко барабаняха по волана, а тя несъзнателно тактуваше с крак. "Утре тази мелодия ще ми липсва, очарователна е.", "Защото прилича на мен" – пошегува се той. Весело се разсмяха и двамата.
После слушаха стихове. Поглеждаше я от време на време изпод вежди, за да види реакцията ú или сдържано обясняваше нещо. Тя седеше унесено и мълчаливо преживяваше.
Докосването до най-скритите кътчета боцкаше душата ú и я хипнотизираше. Гледаше без да го вижда, слушаше без да го чува. Беше изпаднала в транс от красотата на мига, сякаш мислено се молеше никога да не свършва, да не свършва …
Привечер я върна отново в нейния град. Нямаше клетви, нямаше обещания. Погледите говореха повече от думите. Това им беше достатъчно. Ръцете се срещнаха и опариха раздялата.

Той си отиде.

Невъзможно ú беше да се върне към предишната реалност, сякаш нищо не се е случило. Не искаше отново да потъне в тишината на стаята си и да гледа празната стена насреща. Отново изпита страх, но сега съвсем ясен и конкретен. Страх с образ. С неговия образ. Или по-точно от липсата на неговия образ.
Намери приятелка и опита да разсее сгъстяващата се мрачина в едно шумно кафене. Отвлечената тъжна усмивка беше в противоречие с разговора, но така и не успя да я изтрие от лицето си. Болезнено преглъщаше сълзите заедно с глътките кафе. Искаше ú се той да се върне, пак да бъде до нея ...

"Забравих да ти дам диска с музиката, която толкова много хареса." Стоеше на вратата и се усмихваше смутено.
Тя разбра. Беше се върнал за нея.


Публикувано от Administrator на 19.08.2011 @ 19:34:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   valchebnica

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:57:50 часа

добави твой текст
"Забравеният диск" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Забравеният диск
от kasiana на 20.08.2011 @ 00:58:52
(Профил | Изпрати бележка)
"Докосването до най-скритите кътчета боцкаше душата ú и я хипнотизираше. Гледаше без да го вижда, слушаше без да го чува. Беше изпаднала в транс от красотата на мига, сякаш мислено се молеше никога да не свършва, да не свършва …
Привечер я върна отново в нейния град. Нямаше клетви, нямаше обещания. Погледите говореха повече от думите. Това им беше достатъчно."

Вълнуващо предадено психологическото състояние на героинята!!!!!

Среднощен поздрав, valchebnica:)))))))

С обич()

Каси


Re: Забравеният диск
от mariniki на 20.10.2011 @ 16:43:13
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
припомни ми за красивите неща от живота...
припомни ми го по невероятно красив и вълнуващ начин...
прескрасен разказ, Вълшебница...най-сърдечен поздрав за теб..