Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 879
ХуЛитери: 3
Всичко: 882

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: nina_nina

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДушата черпеше съня
раздел: Разкази
автор: azzurro

Уморена душата се спъна в камъка. Чудеше се дали да се свие на кълбо върху него или да се простре, като ненужен парцал и най-после да заспи. Нито едното нито другото. Не можеше, а и не трябваше. Нямаше на кого да се оплаче. Опитваше се в началото, спираше хората по улицата. Не, по скоро не можеше дори и да ги спре.
Те не я виждаха, минаваха през нея, над нея, прекрачваха я, някой замалко да я настъпи. Други, загледани във витирините на магазините имаха чуството, че виждат нещо, но тази мисъл бързо отминаваше, защото им се струваше, че стъклото е малко запотено или зацапано, занемарено от собствениците. Плачеше и се с глас, искаше и се да ревне с цяло гърло. Да, можеше, и го пробва, но чу само себе си. Около нея минувачите улавяха всички възможни звуци, но за нея оставаха глухи. Да, тя си знаеше защо, бяха и казали, но реши на своя глава да опита. М даааа,сама, без онова тяло нищо не можеше да направи. Само можеше да се рее безцелно и свободно във въздуха, и да внимава никога да не заспива, да внимаваааа. А така и се искаше да затвори очи. Знаеше, че е опасно. Току е заспала и не се знае кой може да я грабне, и да се окаже на друго място, с друг собственик. Не, нямаше да го позволи. Този и беше удобени, но някак недостатъчен. Удобен, защото нехаеше за нея, не я караше да прави нищо, но това я занемари, стана някак си ленива, мудна, безцелна. Беше и недостатъчен, защото все му липсаше решителност.Чудеше се какво да прави с толкова много свободно време. Опитваше да се закача, защото си бе закачлива по природа, но и това бе безрезултатно. Имаше усещането, че е в голям стъклен съд с дебели стени и затова не я чуват. Махна с ръка отегчена и се завлачи да търси изоставеното тяло. Там можеше да се пъхне и да заспи спокойна. То нямаше да разбере, че е отсъствала за известно време. Отскоро правеше така. Не беше редно, защото можеше да си изпати. Ако нещо се обърка, тялото оставаше без нея и приключваше набързо житейския си път. Резултатът щеше да е като, като пукнат сапунен балон въздуха –душата излиташе, а стените щяха да се превърнат в мокра, проточена, лигава дрипа. Тогава тя трябваше да търси нещо друго, но не знаеше на какво ще попадне. Спомни си как преди с тялото ходеха да посрещат изгрева. Тогава то беше някак по-живо, по- въодушевено. Наслаждаваха се заедно. Тръпката беше голяма, чакаха занемели да видят появата на бледата светлина, а след на яркото зарево. И зимата ходеха, зъзнеха, тялото тропаше с крака, но винаги бяха възнаградени от огнения блясък. А душата в това време имаше чуството, че получава крила - пееше тихичко и след това цял ден си тананикашеот радост. После нещо се обърка и тялото помръкна. Изостави всичко или май някой го изостави. Но тя си знаеше, вината си беше негова. Абе, да не казва че си бе един нерешителен мухльо. Все пак и тя си имаше мнение!
Душата се върна и се вмъкна незабележимо. Завари съня да се вихри и да прожектира в съзнанието невъобразими сюрреалистични картини. Тялото похъркваше глупаво:
- Какви си ги забъркал отново? - попита скитницата. Видя, как една кокошка се разхожда и снася големи зелени круши наместо яйца. Влак влетяваше под корените на дърво като в тунел.
Сънят се кискаше. За него беше забавление:
- Не можа ли да измислиш нещо по-нормално? - попита душата възмутена.
- Прекаляваш! Винаги правиш така когато ме няма.
- Правя го заради теб, изпращам му послания, та дано разбере. Виждам, че си нещастна. Ако продължаваш все така, ще го напуснеш в най-скоро време без и ти да разбереш. Остани, не излизай повече!
Душата мълчеше, свита някъде навътре,обърнала гръб, ако може да се приеме, че въобще има гръб. Сега пък заваля сняг:
- Престани! Студено ми е, нали виждаш че съм гола.
- Ха, ха,та ти никога не си била облечена!- смееше се илюзиониста и продължаваше да прожектира каквото му падне:
- Искам да те ядосам малко.
- Не разбираш ли, че това не го мога. Мога само да изпитвам чуство на жалост обич и състрадание. Не умея да бъда зла и да мразя. Това ми е чуждо.Обичам да обичам, да съм влюбена, не разбра ли!
- Добре де ще те стопля! - успокои я сънят. Появи се чаша с мека златиста течност и голяма пъстра възглавница .
- Не искам, ти си илюзия, омръзна ми!- се чу глух отговор.
- Не си отивай, ако го направиш ще си отида и аз! Можем и двамата все пак да направим последен опит, или да изчакаме още малко. - Сънят и поднесе лабиринт от рози. Някъде в далечината, където се намираше центъра, се виждаше високо, стъклено, виенско колело. Въртеше се бавно, а седалките се люлееха празни, но сякаш подканяха някой да се качи на него.
Тялото се събуди. Беше му мътно и чоглаво, с гаден привкус от това, което не си спомняше, докато бе спало. Усещаше някаква тежест. Изведнъж се сети за последното, съня с лабиринта. Това бе по-цветно, макар и неразбираемо. Знаеше, че имаше нещо важно, което трябва да реши окончателно. Ами да, розите! Облече се и хукна към първия цветарски магазин. Захвърли цялата си нерешителност и забърза Трябваше, трябваше непременно да и каже, че я обича!
На следващата вечер душата черпеше съня. И двамата се смееха тихичко.


Публикувано от Administrator на 17.08.2011 @ 13:52:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   azzurro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 32443
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Душата черпеше съня" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Душата черпеше съня
от Markoni55 на 17.08.2011 @ 14:31:47
(Профил | Изпрати бележка)
И аз черпя по едно за хубавата идея. Наздраве! Хубава история и много интересно разказана. И в прозата те бива!


Re: Душата черпеше съня
от azzurro на 17.08.2011 @ 14:34:18
(Профил | Изпрати бележка)
Наздраве Маркони!!! Благодаря ти за коментара и че си тук и хареса :))) Пожелавам ти хубав и много успешен ден!!!!

]


Re: Душата черпеше съня
от mamasha на 17.08.2011 @ 19:24:43
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво, със светъл и нежен финал. Много ми хареса метафоричното, което е вложено в него - "На следващата вечер душата черпеше съня. И двамата се смееха тихичко."

Поздравления, Ванюшко!


Re: Душата черпеше съня
от azzurro на 18.08.2011 @ 09:12:32
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Мам, благодаря ти за коментара!!! Хубав и слънчев ден ти желая , хайде че не остана, лятото полека си отива!!!

]


Re: Душата черпеше съня
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 19.08.2011 @ 09:22:17
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересно и хубаво!Даваш ми надежда,че винаги има кой да те спаси от теб самия:)
Още ми е мило и драго от последната среща при Маркони:)
Сърдечни поздрави и прегръдка ()


Re: Душата черпеше съня
от azzurro на 19.08.2011 @ 10:10:24
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Катерина , благодаря ти за милия коментар!!! За мен също беше страхотно зареждане идването ми във Варна и хубавата среща :) Ако дойдеш в Бургас чакам обаждане :)))) Хубав ден ти пожелавам мила!!!!!!!!!!

]


Re: Душата черпеше съня
от zebaitel на 19.08.2011 @ 18:43:03
(Профил | Изпрати бележка)
На следващата вечер душата черпеше съня. И двамата се смееха тихичко.Страхотен завършек на една елегантно и ефирно разказана фантазия! Поздрави за чудесната идея и прекрасното изпълнение!


Re: Душата черпеше съня
от azzurro на 20.08.2011 @ 23:09:19
(Профил | Изпрати бележка)
Наздраве и за двамата Зеб ! Благодаря ти че хареса!!!

]


Re: Душата черпеше съня
от secret_rose на 26.09.2011 @ 20:09:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много интересен текст... хрумват ми едни такива продължения тук... :)
Защо не го доразвиеш...
Душата навярно има възможности, които тялото няма. Представих си как спасява не само това тяло, а по време на разходките си се вмъква и в тела без души (дали има такива?)
Ех, вдъхновяваш фантазии..


Re: Душата черпеше съня
от azzurro на 27.09.2011 @ 09:58:33
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей secret_rose, благодаря ти за коментара и че хареса идеята ми!
Мислех си за повече, както и ти предлагаш, но си реших, че текстът ще стане много обемен и тежък за това се отказах. Иначе, да има доста варианти в тази посока. Благодаря ти още веднъж и ти пожелавам хубав есенен ден!!!

]


Re: Душата черпеше съня
от ASTERI на 02.10.2011 @ 11:12:27
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, Ванче!


Re: Душата черпеше съня
от azzurro на 02.10.2011 @ 20:16:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти ASTERI , че си тук и прочете !!!

]