Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 595
ХуЛитери: 1
Всичко: 596

Онлайн сега:
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТрактат за духа- 2 част
раздел: Други ...
автор: KBoianov

И така, всеки човек според вярванията на древните египтяни има индивидуален дух-Ка и безсмъртно ядро- Ба.
За по-голяма яснота започваме изложението на тези вярвания от смъртта.

Тогава индивидуалния дух-Ка е подложен на съд за делата- добри или лоши. Безсмъртното ядро му се явява като триъгълник с око и записва случилото се.
Е ли това индивидуален акт?
Най-малкото в този момент присъства Свети Дух, който е слят с безсмъртната душа-Ба.
Какво се случва после? Вариантите са много.
В най-лошия случай духът-Ка е вършил толкова злини, че е негоден. Той бива унищожен.
В повечето случаи Бог отнема или придава кау-качества на душата и това е Божия план за следващото прераждане. Възможно е тази промяна да касае и да е записана в безсмъртното ядро- Ба.
В редки случаи духът-Ка е завършил целия цикъл от прераждания и остава слят с ядрото си- Ба. Това е еквивалент на нашите светци.
Съществува ли индивидуалния дух Ка след тежката присъда? Възможно е той да остава на повърхността на ядрото- Ба, за да разпознаем нашите близки, дошли да ни съветват в някои специални моменти на нашия живот или Задушница.
Но ако някой роднина се прероди, тогава би следвало този индивидуален дух да изчезне, да остане като запис в ядрото и да отстъпи място на новия индивидуален дух.
Тогава би следвало индивидуалния дух на нашия скъп починал да изчезне. Това обаче не се получава, тъй като прерaждането отнема повече от един живот и ние не можем да регистрираме този момент.
При раждането индивидуалният дух от миналия живот съществува само като запис в безсмъртното ядро-Ба.
Новият индивидуален дух е като лист бяла хартия.
Според тантра-йога базисната чакра има 4 внчелистчета-това са потенциалните дарби на човека, от които да аизрасте духа му.
Божият план се разполага в горния слой на аурата- монадичното тяло, където индивидуалния дух Ка контактува с ядрото- Ба.
Отделно в най-горния слой-каузалното тяло се намират кармичните зависимости.
Има ли връзка между житейската програма и кармата?
И да, и не. „Изгорената” или новосъздадена от предния живот карма може да помогне или затрудни Божия план-програма за живота.
Ние можем да срещнем както съмишленици, така и врагове, които сме си създали.
Може ли Божия план да бъде разчетен и коригиран от науката? Отговорът е отрицателен. Днешната апаратура може да измери етерното, емоционално и ментално тяло на нашата аура. Можем да получим изводи за здравословното и психологично състояние на човека. Но следващите нива са недостъпни за науката, тъй като са субстрат и функция на духовни категории.
Означава ли Божия план, че всичко е предопределено? Отговорът е отрицателен.
Човек има свободната воля да върши добри или лоши дела, да укрепва или създава нови връзки, да напредва в духовното.
Ние не сме програмирани роботи. Дълбоко в нас шепне безсмъртното ядро- нашата съвест. То ни води за ръка към светлото и доброто, кара ни да си спомним защо живеем.
И ако наистина сме разбрали смисъла и целта на живота си, това е най-голямата му награда.
Ние сме осъзнали себе си и сме тръгнали напред, озарени от Светлината.
Бог гледа право в душата ни- мъдър, величав и истински!
Амин


Публикувано от alfa_c на 13.06.2011 @ 22:57:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   KBoianov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 00:29:41 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Трактат за духа- 2 част" | Вход | 7 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Трактат за духа- 2 част
от Ufff на 14.06.2011 @ 06:15:51
(Профил | Изпрати бележка)
Тази материя я имаше при билетите ми на изпита по Източна философия при доц. Хр. Карагьозов. Египтяните ме изпотиха най-много (а след "Египетска книга на мъртвите" сънувах кошмари;). Е, поне беше интересно.
Както и да е. Цялата източна философия се крепи на идеята на самоусъвършенстването, но за мен най-важен извод е, че "който каквото си направи..." - сетне да се сърди на себе си).


Re: Трактат за духа- 2 част
от ATOM на 14.06.2011 @ 07:23:29
(Профил | Изпрати бележка)
Ка е душа, не дух. По-скоро Ба подобна на дух, като фокусната му точка в душата. Само че, обвързан със земните цикли, е подвластен на една диалектична затвореност, която тук е наречена "бог", а в същността си е точно обратното.
И осъзнаването на смисъла на личното съществуване няма нищо общо със смисъла на Живота.
Това, което гледа в душата ни, е създаден от нас мегаегрегор за бог. "Очите" на Първотвореца просто не са толкова кристализирали, че да намират съотвестващия си взор в нашата лична кристализация. Този път на разделение е много важен за разбиране, ако не желаем да си създаваме собствени идоли.


Re: p.s. Трактат за духа- 2 част
от Ufff на 14.06.2011 @ 09:20:50
(Профил | Изпрати бележка)
Ето едно мнение на министър Игнатов (човекът е египтолог все пак) по въпроса:
http://www.ossem.eu/article.aspx?pg=arl33


Re: Трактат за духа- 2 част
от mariq-desislava на 14.06.2011 @ 09:29:51
(Профил | Изпрати бележка)
Директно ме вкара в този филм, който макар че е малко едностранчив, има добра философия:

http://www.youtube.com/watch?v=USgwoe8uU-4&feature=related


Re: Трактат за духа- 2 част
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 14.06.2011 @ 14:51:11
(Профил | Изпрати бележка)
За този текст съм използувал и дискусия на наши египтолози.
Също така някои основни неща от тантра-йога и Кундалини имат известни податки за това къде и как взаимодействуват Ка и Ба.
Според мен между Ка, Ба и Божественото има енергийно-информационен обмен.
Но това е въпрос на усещане и вяра.


Re: Трактат за духа- 2 част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 31.10.2011 @ 13:27:54
(Профил | Изпрати бележка)
Споделям!Твоите текстове са балсам за Душата!
Поздрави:)


Re: Трактат за духа- 2 част
от kasiana на 31.10.2012 @ 08:52:13
(Профил | Изпрати бележка)
"Според мен между Ка, Ба и Божественото има енергийно-информационен обмен.
Но това е въпрос на усещане и вяра. "
.....
И аз мисля така

Поздрави!!!