Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 790
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 791

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàHorror story
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: valsodar

Ñúáðàõà ñå òðèìàòà áðàòÿ äà âàðäÿò çëàòíàòà ÿáúëêà.
È òðèìàòà. Ïîãëåæäàéêè ñå åäèí äðóã èçïîä âåæäè - Ãîëåìèÿò, Âòîðèÿò è Ìàëêèÿò.
"Âòîðèÿò", çàùîòî ñå îáèæäàøå, êîãàòî ìó êàçâàõà "Ñðåäíèÿò", à îò êðàé âðåìå ñè áå è äîêà÷ëèâ.
Ñ íåãîâèÿò ñè êúñìåò, õåì äà íå å ïúðâîðîäåí, ÷å äà íàñëåäè áàùèíîòî èìàíå, àìà è õåì äà íå å èçòúðñàêà, òà ïîíå äà íàñëåäè ìàé÷èíàòà îáè÷, çà êàêâî ëè èçîáùî ìó áå äà ñå ðàæäà, äà ãî ïèòà íÿêîé. Àìà íà, àêî íå å òîé, êîé ëè ùå ñëåäè êàêâè ãè âúðøàò äðóãèòå äâàìà ?!
Âèæ ãî òè ãîëåìèÿò, ïî öÿë äåí ãëåäà äà ñå èçëåæàâà è äà êîìàíäâà - Àç ìîåòî ìîì÷åòà, îòäàâíà ñúì ñè ãî èçðàáîòèë, ñåãà å âàø ðåä äà ïîðàáîòèòå ìàëêî. È ïîíåæå ñúì íàé-ñòàð ñðåä âàñ, íàëè òðÿáâà äà èìà ïîíå åäèí àêúë äà âè äàâà, ÷å êàêâèòî ñòå ïðîñòè è ìúðçåëèâè, ùå ÿ ñâúðøèòå êàòî êó÷åòî íà íèâàòà.
Òàêà íàðåæäàøå ãîëåìèÿò áðàò è çàñóêâàøå äîâîëíî ìóñòàê , îãëåæäàéêè ñå êúäå äà ïîëåãíå, çà äà ìîæå äà íàäçèðàâà ðàáîòàòà.
À òî, ðàáîòà íÿìàøå íèêàêâà.
Íå, ÷å íÿìàøå ðàáîòà çà âúðøåíå, ïðîñòî íÿìàøå êîé äà ÿ ñâúðøè. È êàê ëè äà èìà, êîãàòî åäèíèÿò ïî öÿë äåí èñêàøå äà êîìàíäâà, âòîðèÿò âñå ãëåäàøå äà ñå íå ìèíå, à òðåòèÿò, òðåòèÿò íàé-ìàëêèÿ, ïðè ïúðâèÿò ïðîáëåì çà÷åçâàøå íàíÿêúäå.
Îáèêíîâåíî ÿ ïðè ïîëèòå íà ìàéêà ñè, ÿ â ñêóòà íà áàùà ñè, êîãà áå íåâðúñòåí, à êîãà ïîîòðàñíà âçå, ÷å è ïîçàõèòðÿ - Àç ìîì÷åòà, ñúì ïðåæèâÿë íåùàñòíî äåòñòâî - öÿë æèâîò ñúì ðàñúë â ñÿíêàòà âè è ñåãà ìè òðÿáâà ïðîñòîð äà ñå ñåáåèçðàçÿ. È ñå ñåáå èçðàçÿâàøå, àìà íåéäå âñòðàíè, äå íèêîé íå ìîæåøå äà âèäè íè êàêâè ãè âúðøè, íè íÿêàêâà ïîëçà îò íåãî.
À òÿ ðàáîòàòà ñè ãè íå ÷àêàøå è êîãà íÿìàøå êîé äà ÿ ïîäêàðà ñè âîäåøå Ðàçðóõàòà ñëåä ñåáå ñè.
Ëåêà-ïîëåêà ðàçðóõàòà êàòî áóåí ïëåâåë ïðåâçå êèòíîòî ñòîïàíñòâî, âúïðåêè óñèëèÿòà íà äâàìàòà ñòàðöè îòãëåäàëè òåçè ñèíîâå ðóìåíè çàñìÿíè, çà ÷óäî è ïðèêàç , îò þíàêà ïî-þíàêà. Áîðèõà ñå, áîðèõà ñå äúëãî áàáàòà è äÿäîòî, íî æèâîòà åé ãî äå - äîðäå ñå îáúðíåø è òîé âçå, ÷å ñè îòèäå !
Çàïî÷íàõà äà ãè íàïóñêàò ñèëèöèòå è ñàìî èì ñòèãàõà çà ìàëêî, òà âå÷åð äà ïîñåäíàò íà ïðàãà , äà ñå ïðåãúðíàò ïðåç ðàìî è òèõè÷êî äà ñè çàíàðåæäàò, çà äà ãè íå ÷óÿò ñèíîâåòå è äà íå ñå äîêà÷àò îò ÷óòîòî.
- Åõ, ïîìíèø ëè, ïîìíèø ëè ñòàðî, êàêâà çëàòíà íèâà èìàõìå, øèðíàëà ñå äîðäå ïîãëåäà ñòèãà, ñ òåæêè è ïúëíè êëàñîâå æèòíè è êàêâî áå äà çàñòàíåø äî êðúñòà íàñðåä êëàñîâåòå òà äà ãàëèø, äà ãè ãàëèø è îò ðàäîñò äà ïëà÷åø ?
- Ïîìíÿ, ïîìíÿ, à òè ïîìíèø ëè ëîçåòî, äåòî ãî èìàõìå ãîðå íà áàèðà ? Îò êúì þæíèÿ ñêëîí . Ïîìíèø ëè êàêâè ïåðëåíè íàíèçè ãðîçäå íè ðàæäàøå , à ? Åõ, íÿìà ãè, íÿìà ãè âå÷å... îòèäîõà ñè òàêà , êàêòî ñè îòèäå è æèâîòà íè - áàâíî, òèõî è íåóñåòíî... - Òà, òàêà ñè ãîâîðåõà òèõî ñòàðöèòå íà ïðàãà, à î÷èòå èì ñå èçïúëâàõà ñúñ ñúëçè ïðè ñïîìåíà çà òÿõíîòî ùåäðî ìèíàëî è îò ãëåäêàòà íà ðàçðóõàòà îáçåëà ñòîïàíñòâîòî èì.

Ñàìî åäíà çëàòíà ÿáúëêà èì áå îñòàíàëà.
Ñàìîðàñëÿê, äîâÿí îò ïòèöèòå, ïîêúëíàë íàñðåä äâîðà è ïî ÷óäî îöåëÿë ïðåç ãîäèíèòå. Äðåáíè÷êà, æèëàâà è óïîðèòà. Æèâååùà íàïóê íà æèâîòà è ðàæäàùà âñÿêà åäíà ãîäèíà. Ïî åäíà åäèíñòâåíà ÿáúëêà.
Çëàòíà.
Ðîäè è òàçè ãîäèíà, íî îùå ïðåäè äà öúôíå íàñòàíàõà êðàìîëèòå - íà êîãî áå ðåä äà ñå ïàäíå òÿ, òîÿ ïúò. Äÿäîòî ïîíå÷è äà îòâîðè äóìà, ÷å ïîíå òàçè ãîäèíà ùå å äîáðå, äà ñå ïîñòåãíå ïîêðèâà, ÷å äà íå òå÷å ÷àê òîëêîç ïðåç íåãî, è àêî ñå ïîñòåãíå ìàëêî è êúùè÷êàòà ùå å äîáðå çà âñè÷êè ïðåç èäíàòà çèìà, íî òàìàí ä à ãî êàæå è íàñêà÷àõà ñèíîâåòå ìó âðúç íåãî.
- Òè, äúðòî ìàé ñúâñåì ñè èçêóôÿë ! - ðå÷å Ãîëåìèÿò.
- Êîé òè ñåãà òàêèâà ñúáîðåòèíè êàòî òâîèòå ñòÿãà, õîòåë, õîòåë ùå íàïðàâèì òóêà, ñåëñêè òóðèçúì ùå ðàçâèåì !
- Õà, õîòåë ! Òè ïúê êîãà õîòåëèåð ñå èçâúäè áðå ? - ñêî÷è âåäíàãà Âòîðèÿò. - Õîòåë ìó ñå ïðèèñêàëî, ãëåäàé ãî òè. Íÿìà õëÿá â òàÿ èñòîðèÿ áðàòëå, åé ïðîñò ñè áåøå è ïðîñò ñè îñòàíà ! Êîé ïðåç òóé çàòúíòåíî ñåëî ùå ìèíå, ÷å â õîòåëà òè äà îòñåäíå ? Áóäàëà ñ áóäàëà ! Òðÿáâà äà ñå èíâåñòèðà, èíâåñòèöèÿ ìó å ìàéêàòà ! Ùå îòâîðèì "Çëàòíà ßáúëêà" ÎÎÄ, à ñ àêöèèòå ìó ùå èãðàåì íà áîðñàòà ! Òàêà äå, ãàðàíòèðàí ãîäèøåí äèâèäåíò - åäíà çëàòíà ÿáúëêà. Çà ìåí çëàòíàòà àêöèÿ, êàòî Èíèöèàòîð, à çà âàñ ÷àñò îò ìàæîðèòàðíèÿò äÿë !
- Ìàìî, ìàìî, áàòüîâöèòå ïàê èñêàò äà ìå èçëúæàò - ïðîïëàêà Ìàëêèÿò. -À àç, à àç íàëè ùÿõ äà õîäÿ äà ó÷à áðå ìàìî ?! Íàëè ìè îáåùàõòå ñòóäåíò äà ñòàíà, âèå çíàåòå ëè ñåãà êîëêî ñêúïà å òàïèÿòà è êîëêî õàð÷îâå èìà ïîêðàé íåÿ ?! Íå âè å ñðàì - åäèí áðàò äà èìàòå, à íèêîé äà íå ïîìèñëè çà íåãî - âñå ñåáå ñè ãëåäàòå ! Ñëåïöè ñòå âèé íèêîãà íÿìà äà ïðîãëåäíåòå çà èçêóñòâîòî !
- Òè äà ìúë÷èø, ÷å êàò òè çàáúðøà äâà øàìàðà, ñàìî íà èçêóñòâî ùå ìè ñòàíåø ! - îçúáè ñå Ãîëåìèÿò.
- Ñïîêîéñòâèå áðàòÿ, äà ïîäõîäèì ðàöèîíàëíî.. - íàìåñè ñå Ñðåäíèÿ è òàêà êðàìîëàòà ñè ïðîäúëæè äî çîðè.

Íå ñïðÿ íà ñëåäâàùèÿò äåí, íèòî íà ïî-ñëåäâàùèÿò, êàðàõà ñå è ïðåïèðàõà áðàòÿòà îò ïðîëåòòà íàñàì, à ñòàðöèòå ñàìî ñè ñåäÿõà âñòðàíè â êþøåòî è ãè ãëåäàõà óïëàøåíî â óæàñ - òîâà ëè áÿõà òåõíèòå ÷åäà îáè÷íè , êîèòî îòãëåäàõà ñúñ ñîáñòâåíèòå ñè ðúöå ?

Òà, ñúáðàõà ñå òðèìàòà áðàòÿ äà âàðäÿò çëàòíàòà ÿáúëêà.
Íå îò Ëàìÿòà, íå îò î÷èòå çëèòå õîðñêè äà ÿ âàðäÿò, à îò ñåáå ñè äà ÿ îïàçÿò.
È öÿëà íîù , ñå îãëàñÿøå äâîðà îò åæáèòå ïîìåæäó òÿõ, äî ïðèçîðè, êîãà èçâåäíúæ çàãëúõíàõà.

Ïëàõî ñëúí÷åâèòå ëú÷è, îãðÿõà äâîðà. Ïîòúíàë â òèøèíà çëîêîáíà.
Èçëåçå ñòàðàòà íà äâîðà è ïèñúê îãëàñè ïðîñòîðà. Ñëåä íåÿ ñå ïîêàçà è ñòàðåöúò.Ïðåãúðíà ÿ ïðåç ðàìåíåòå è ïðèòóëè ãëàâàòà é â ðàìîòî ñè.
Äà íå ãëåäà.
Ñèíîâåòå ñè, ùî ñëúíöåòî îãðÿ áåçäèõàííè è âêîï÷åíè åäèí â äðóã.
Ñ ëèöà çàñòèíàëè è èçêðèâåíè â îìðàçàòà èì.

Ïîãðåáàõà ãè.
Ïîä çëàòíàòà ÿáúëêà, ùî ãè áå ðàçäåëèëà è íà ñìúðò îáðåêëà.
Ñêîðî è ñòàðàòà ñå ñïîìèíà îò ìúêà. Îñòàíà ñàì äÿäîòî, ñàì, íàñðåä ïóñòèÿ äâîð, à äî íåãî ñàìîòíà çëàòíà ÿáúëêà ñå ïîëþøâàøå ïîä ïîðèâèòå íà çèìíèÿò âÿòúð, ñàìà è åäèíñòâåíà - åäíî æèëàâî äðúâ÷å, ïðåáîðèëî ñå ñ æèâîòà è ñúñ ñìúðòòà.

Òàêà è ãè íàìåðèõà íàïðîëåò.
Ñòàðåöúò è äúðâîòî.
Ìúðòâè.
Ñ èçñúõíàëè êîðåíè, ÷åðïåùè æèâîò îò ëþáîâòà.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 04.06.2011 @ 15:58:47 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   valsodar

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 18:17:22 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Horror story" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (11 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Horror story
îò galiakara íà 07.06.2011 @ 17:20:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Î÷àðîâàíà ñúì! Ñâåæ áúëãàðñêè åçèê, ïðèïëåòåí ñ àâòåíòè÷åí äèàëåêò, èäåÿ- ïîäêðåïåíà ñ ìíîãî ìúäðîñò è ÷îâåøêà áîëêà çà ñúâðåìåííàòà ñîöèàëíà äåéñòâèòåëíîñò!!! Äàé Áîæå ïîâå÷å ìëàäè õîðà äà òå ïðî÷åòàò è èçâàäÿò ñâîÿòà ïîóêà! Áðàâî, ïðèÿòåëþ!


Re: Horror story
îò verysmallanimal íà 05.06.2011 @ 17:09:17
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïîçäðàâ!


Re: Horror story
îò Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) íà 04.06.2011 @ 19:06:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.slovo.bg/silver
Íå îò Ëàìÿòà, íå îò î÷èòå çëèòå õîðñêè äà ÿ âàðäÿò, à îò ñåáå ñè äà ÿ îïàçÿò.

Íÿìàìå ïî-ãîëåìè âðàãîâå îò ñåáå ñè.
Ïîçäðàâëåíèÿ!


Re: Horror story
îò nikikomedvenska íà 04.06.2011 @ 18:48:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äà ñè ïðèçíàÿ, ôèíàëúò ìå èçíåíàäà, íî ïúê êîðåñïîíäèðà óñïåøíî ñúñ çàãëàâèåòî. Êàòî öÿëî òåêñòúò å ìíîãî ñïîëó÷ëèâà îñúâðåìåíåíà èíòåðïðåòàöèÿ. Ïîçäðàâëåíèÿ!


Re: Horror story
îò radi_radev19441944 íà 04.06.2011 @ 18:32:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://literatron.dir.bg
Çà ñúæàëåíèå, òàçè òúæíà ïðèêàçêà å ñúâñåì ðåàëíà.