Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 973
ХуЛитери: 6
Всичко: 979

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБунтарят
раздел: Есета, пътеписи
автор: ANTARAH

Бунтарят е другото лице на Глупакът. Той не се подчинява на условностите на обществото. Той ги игнорира и нарушава.
Всеки, познал поне частица от вътрешният си Аз откроява външният си Аз от тълпата!
Аз наричам Бунтаря още - Варваринът!
В улегналия поток на ежедневието Варваринът хвърля камъни, създава вълни и водовъртежи.
Сред ежедневното монотонно нещастие на масите, прието за модел на поведение Бунтарят заявява своето желание да бъде щастлив, да има своята позиция и своята гледна точка.
Но първо Варваринът трябва да се разбунтува в сърцето и душата си. Трябва да разбие огледалото, което представлява и в което се отразяват обществените норми и нагласи, морал (по-скоро - псевдо морал) и шаблони на поведение.
Всеки, който стъпи по пътеката на просветлението и духовното си въздигане първоначално изживява катарзиса на една или поредица от вътрешни революции. Това може да стане постепенно, чрез вътрешна еволюция или шоково - чрез сблъсък с материалният свят на себичното, прагматичното, рационалното и .... изпразнено от духовност битие.
Всеки човек изгражда своите модели на възприемане на света, на поведение и реакции, на задръжки, комплекси и тимотични желания. Моделите му освен структура, съдържание и логика имат и свои граници.
Границите са релевантни на външните архетипни модели и структури, на стремежа към вътрешна освободеност и свобода. "Размерът" на "вътрешната република на духа" зависи от осъзнатостта на всеки човек и собствената му смелост да иска и да дава повече, отколкото му е "разрешено" от привнесени морал, духовни ценности, закон и норми на поведение.
Човекът, който непрекъснато нарушава тези граници по презумпция и бунтар. Но малко от бунтарите се издигат до степента да се наричат и осъзнават като истински Варвари.
Бунтарят, който разрушава границите, наложени му от семейство, общество, обучение, опит,... но без да навлиза неканен в границите на вътрешните вселени на хората около него е истински Просветлен.
Защото той ще е овладял центробежната сила на своето любопитство, ще е постигнал вяра в способностите и възможностите си, както и ще е достигнал единение на тяло и дух.
Ще е разбрал един основен закон в отношенията между хората:
Ако не овладееш вътрешният си стремеж към свобода, можеш да го превърнеш в разрушителна и тиранична сила на безпрекословен авторитет, която ще отнема от вътрешната свобода на хората около теб.
Защото всеки тиранин е Варварин, разбунтувал се срещу статуквото и унищожил го. Почти винаги с добри намерения!
Собствената духовна свобода не значи да слагаш окови в ума и душата на останалите!
Вътрешната духовна свобода е да осъзнаеш границите на универсалиите, които съществуват в теб и да не позволиш духът ти да ги напусне. Нещо повече - да не позволиш вселените, в които съществуват околните да колапсират и да бъдат привлечени в твоята собствена.
Да не позволиш ареалът, който обитава висшият ти Аз и всички твои еманации да се превръща в затвор за духа на друг човек и светъл дух!
С тези си думи обръщам внимание най-вече на всички екстрасенси, гадатели, лечители, духовни водачи, гурута на ню ейджа, религиозни предводители...
Бъдете бунтари но не поробвайте!
Разбивайте окови и клетки, но не сътворявайте нови!
Обичайте противниците си и бъдете критични към последователите си!
Бъдете Просветители, а не Пророци!
Не пренасяйте механично своят собствен бунт в душите на другите!
Бъдете факел, а не пожар; врата, но не прозорец!
Обичайте останалите, а не изисквайте от останалите обезателна любов и вярност!
Дарявайте чувства, но не търгувайте с тях!


Публикувано от alfa_c на 16.05.2011 @ 23:26:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   ANTARAH

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:53:24 часа

добави твой текст
"Бунтарят" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бунтарят
от Paisa (paisa@abv.bg) на 17.05.2011 @ 06:22:14
(Профил | Изпрати бележка)
За мен беше интересна гледна точка. Но като че ли остана неразкрита онази част, онзи пробен камък, който определя категоричността на понятията и с който се сравнява, която и да е лична позиция. Хубава логическа постройка, със скрити основи, или може би - просто поредното частно виждане.
Но така или иначе - собствен цвят (или свят) в многообразието на Хулите.