Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 876
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 880

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: durak
:: mariq-desislava
:: rajsun

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐóäè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: milcho

Íà Ëåîí

Ðóäè áåøå íàøå êó÷å. Âèíàãè ñúì îáè÷àë êó÷åòàòà. Ïúðâîòî ìè êó÷å îò äåòñòâîòî ãî êðúñòèõ ßùåð. Õîäèõìå ñ ïðèÿòåëÿ ìè Ñòåôàí äà ãî âçåìåì ÷àê îò åäíè õîðà, äàëå÷íè ðîäèíè íà Ñòåô, ÷àê íà êðàÿ íà Ñîôèÿ, íÿêúäå ïî ïúòÿ çà Ñèìåîíîâî. Òîâà áåøå èäåÿ íà Ñòåô÷î, êîÿòî àç ïðåãúðíàõ ñ äâå ðúöå, áåç äà ìèñëÿ çà ïîñëåäñòâèÿòà. Ñ ìàëêîòî òðàìâàé÷å, äâîéêàòà äî Ïèîíåðñêèÿ äâîðåö–Ñåìèíàðèÿòà, ïîñëå ïåøà.
Íàøèòå íå çíàåõà íèùî çà òàçè àêöèÿ. Íèå òàéíî ÿ èçâúðøèõìå è êó÷åíöåòî ßùåð, ñå îòçîâà íà íàøèÿ òàâàí. Ìíîãî ñå ãîðäååõ ñúñ ñåáå ñè, äúëãî âðåìå ñëåä òîâà, à è ñåãà ñúì ãîðä îò òàçè ìîÿ ñè ïîñòúïêà. ×àê â òàêîâà äàëå÷íî ìÿñòî îòèäîõ è ñè âçåõ êó÷å. Äîíåñîõìå ìó âîäà â ïàíè÷êà è ðàçíè ëàêîìñòâà òàéíî è òàêà ßùåð ñòàíà òàâàíñêî êó÷å – íå â ÷åêìåäæå. Òàêà ëàåøå è íè ñå ðàäâàøå, êàòî íè âèäåøå, ÷å ÷àê îò ïåòèÿ åòàæ äî ïàðòåðà ñå ÷óâàøå. Ñëåä åäíà ñåäìèöà ëàé è îïëàêâàíèÿòà îò ñúñåäêàòà, áàáà Êàðàñòîÿíîâà, êîÿòî æèâååøå ïîä òàâàíà íè â êðàÿ íà êðàèùàòà æàëáèòå è ñòèãíàõà è äî áàùà ìè:
-Ã-í Öâåòêîâ - íà Âàøèÿ òàâàí èìà êó÷å! È ëàå! È äðàñêà.
- Íå ìîæà äà áúäå, îòâúðíàë áàùà ìè, íàé-âå÷å îáèäåí, ÷å ãî íàðè÷àò ãîñïîäèí. Òîé áåøå ïðîòèâ òåçè ñòàðè òîãàâà îáðúùåíèÿ è ïðåäïî÷èòàøå äà ãî íàðè÷àò äðóãàðþ. Íî â òàçè æèëèùíà êîîïåðàöèÿ, â êîÿòî ñå íàìèðàøå àïàðòàìåíòà íà äÿäî ìè ñàìî òàòêî áåøå ðàáîòíèê. Îñòàíàëèòå âñå áÿõà íÿêàêâè ñòàðè âåëè÷èÿ. È òàêà ïðèñúäàòà íà ßùåð áåøå ðåøåíà îò ðàç: –Äà ãî íÿìà íà òàâàíà.
Ñëîæèõ ãî â åäèí ñàíäúê íà äâîðà. Íî òàì ñå íàìåñè ñúñåäêàòà íàä íàñ - æåíàòà íà ïðîô. Ñåðàôèìîâ, ãåðìàíêàòà ëåëÿ Òðóäè. Ïîçâúíèëà íà ìàéêà ìè è êàçàëà, ÷å çà êó÷å íå å õóáàâî äà å íà äâîðà, òàì òóïàò ÷åðãè è ïàäàò ìèêðîáè è ùå ñå çàðàçè. Òÿ èìàøå åäíà ìúæêà ãëåçåíà áóëîíêà - Òîòî, êîéòî ñâúðøè çëå, íî íå îò ìèêðîáèòå. ÇäÀâè ãî åäíî êó÷å âúë÷à ïîðîäà, êàòî ñå ðàçõîæäàë Òîòî â êâàðòàëà è ïîñëå ãî êðåìèðàõà íÿêúäå â Áîÿíà. Òîãàâà òîâà áåøå ïî÷òè ñåíçàöèÿ - äà ñå êðåìèðà êó÷å, ÷àê ïúê òîëêîâà. Èçîáùî òîãàâà ñàìî ìàé êó÷åòà êðåìèðàõà, õîðàòà ãè ïîãðåáâàõà ïî ÷îâåøêè.

Îïèòàõ ñå äà äàì ßùåð íà Ñòåô÷î, òîé ñúùî æèâååøå íà òàâàíà íà ñúñåäíàòà êîîïåðàöèÿ, êàòî Êàðëñîí íà ïîêðèâà, çà êîåòî ìíîãî ìó çàâèæäàõ, íî è òàì áàùà ìó íå ðàçðåøè.
È òàêà ñåäÿõ è ðîíåõ ñúëçè íà ñòúëáèòå îò÷àÿí, à ßùåðêî ñêà÷àøå îêîëî ìåí – æàëíà êàðòèíà. Ìàéêà ìè ìå ãëåäàøå ñúñ ñú÷óâñòâèå, Äÿäî ñå ïîäñìèõâàøå, áàáà íå çíàì - íà íåÿ ñàìî è áåøå äî ìîèòå èçïúëíåíèÿ – ÿäîñàíà, ÷å ñúì õîäèë íÿêúäå ñè ïàê ñàì è áåøå ñîëèäàðíà ñ òàòêî. È íåíàäåéíî ñå ïîÿâè ðåøåíèå – åäèí ãàëüîòàäæèÿ, êîéòî òîâàðåøå ïî êúñíà äîáà ïðàçíè ùàéãè îò çàðçàâàò÷èéñêèÿ ìàãàçèí íà äÿäî êàçà, ÷å ìó òðÿáâà êó÷å è ñå ñúãëàñè äà ãî âçåìå. Êà÷è ãî íà êîëàòà ñè è çàìèíàõà, èçïðàòèõìå ãî ñ ïëà÷ è ðàäîñò.
È äî ñåãà ñå ñïîìíÿì çà íåãî – çà ßùåð. Çàùî ßùåð ùå ïîïèòà íÿêîé? Àìè òúêìî áÿõ ïî÷íàë äà ÷åòà è ïî ðóñêè, à è ÷è÷î Êîçëîâ – ðóñíàêà êîéòî æèâååøå ó íàñ ìè äàâàøå ðàçíè êíèãè íà ðóñêè åçèê è äóìàòà ßùåð (Ãóùåð) ìå õàðåñà. Äà, ùå êàæåòå, íå å ìíîãî ïîäõîäÿùî åäíî êó÷å, äà ñå êàçâà Ãóùåð, íî òîãàâà òîâà èìå ìè ñå ñòðóâàøå íåùî ìíîãî ñïåöèàëíî. Äÿäî ìè Áîðèñ ãî íàðè÷àøå ßñòðåá – è òîâà ìå äðàçíåøå. Äà ïðèíèçÿâà åäèí ßùåð – ñ íÿêàêúâ ñè ßñòðåá… íî íåéñå. Òîâà áåøå èñòîðèÿòà ñ ïúðâîòî ìè êó÷å.
Ñëåä òîâà âå÷å è äóìà íÿìàøå äà ñè èìàìå äðóãî êó÷å. Íàøèòå áÿõà íàùðåê. Êó÷åòî â àïàðòàìåíò â ãðàäà áåøå, íåùî êàòî ïðèçíàê íà áóðæîàçíà ïðèùÿâêà, à è ÿäîâå. À òîãàâà òàêàâà îò òàêèâà ïðèùåâêè îïàçèë íè Áîã. Ñàìî íà ñåëî è íà íÿêîè ëîâöè ìîæàõà äà ñè èìàò êó÷å. Êàòî ÷è÷î ìè Ñàíäî, ñèíà íà Ïåøî Èõòèìàíåöà îò Èçâîð. Òîé ÷è÷î Ñàíäî áåøå ëîâåö è èìàøå äîðè äâå êó÷àòà íà äâîðà ñè â Ñîôèÿ íåäàëåêî îò íàñ, íà óëèöà Äîñïàò. Öóðà è Äèàíà – òàêà ñå êàçâàõà òåçè êó÷åòà îò ïîðîäà… àìè íå çíàì. Íÿêàêâè ìåëåçè áÿõà íèñêè ìàëêè øàðåíè è ñ äúëãè óøè êîèòî ñå âååõà êàòî òè÷àõà ñëåä íàñ – äåöàòà êàòî ñå ãîíåõìå ñ òÿõ èç êâàðòàëà. Ïðàâèëíî êàçâàò â îíàçè ïåñåí – ñ êó÷åòî äà âäèãíà îëåëèÿ. Ñúïðóãúò íà ëåëÿ ìè Èðèíà – ÷è÷î Êîñòàäèí øèâà÷à, ñúùî èìàøå êó÷å Âèêòîð, ïîíåæå è òîé áåøå ëîâåö. Íåãîâîòî êó÷å áåøå íåùî êàòî äàëìàòèíåö – ñòðîéíî è íà ïåòíà. Òîé õîäåøå ñ íåãî, îáà÷å íå íà ëîâ, à íà ðèáà. Íî ëåëÿ ìè íå îáè÷àøå êó÷àòà.
Ñëåä òîâà ñïîìåíèòå ìè ñå ãóáÿò, òîâà ñà íàé-ðàííèòå ìè êó÷åøêè ñïîìåíè. Å è òåçè íà ñåëî êàòî îòèäîõ ñàì íà åãðåêà íà ëåëèí÷î ìè Ïúðâàí(Ïåðî) – òàì òîé áåøå îâ÷àð. È èìàøå íÿêîëêî êó÷åòà âúëêîäàâè äà ïàçÿò îâöåòå. Òîãàâà èìàøå æèâè âúëöè. Àêî ñè ñïîìíÿòå èñòîðèÿòà „Âúëê” êîÿòî òàòêî ìè ÿ ðàçêàçà, àç ñàìî à ïðåïîâòîðèõ òóê ïðåäè âðåìå.

Òà òîãàâà ëåëÿ ìè Äàíà, ìå ñúïðîâîäè äî åãðåêà (åãðåê å êîøàðà èçâúí ñåëîòî, êúäåòî îâöåòå áèòóâàò çàåäíî ñ îâ÷àðèòå è êó÷åòàòà êîèòî ãè ïàçÿò) è ìè ñëîæè â åäíà òîðáè÷êà åäíî ìàëêî ïðÿñíî èçïå÷åíî êðàâàé÷å-ïîãà÷å è ìàëêî ñèðåíå. Íî êàòî íàáëèæèõ, åãðåêà êó÷åòàòà ìå íàäóøèõà è ñà âïóñíàõà êúì ìåí è ìå îáãðàäèõà. È ëàåõà. Óïëàøèõ ñå è ïîíå÷èõ äà íàïðàâÿ íÿêîëêî êðà÷êè íàïðåä êàòî âèêàõ ñèëíî: Ëåëèí÷î Ïåðîîîîî! Íî òîé íå ÷óâàøå, à è îòêúäå-íàêúäå ùå ìó õðóìíå, äà î÷àêâà äåòå äà äîéäå îùå ïîâå÷å, ãðàäñêî äåòå. Òîãàâà ñìåíèõ òàêòèêàòà: Îò÷óïèõ êúñ îò ìàëêàòà ïîãà÷êà, è ãî çàïðàòèõ êîëêîòî ñå ìîæå ïî äàëå÷å â ïðîòèâíà ïîñîêà íà êîøàðàòà. È ïðîäúëæàâàõ äà âèêàì. Êó÷åòàòà ñå âòóðíàõà êúì õëÿáà è ìå îñòàâèõà çà ìèíóòêà è àç òîãàâà ñå çàòè÷àõ êúì êîøàðàòà. Íî òÿ áåøå äàëå÷å. Êàòî ëàïíàõà çàëúêà, òå îòíîâî ìå íàîáèêîëèõà. Òàêà ëåêà ïîëåêà ñå äîáëèæèõ, äî êîøàðàòà – è òúêìî íàâðåìå êîãàòî õëÿáà ñâúðøè, ìå ÷óõà. Ðàçíåñå ñå êîìàíäà: -×èáà… è òàêà ñâúðøè òîâà ìîå äåòñêî êó÷åøêî ïðåìåæäèå.

Ïîñëå íå ñè ñïîìíÿì, äàæå è äà ñúì èñêàë äà èìàì êó÷å. Ãèìíàçèÿ, ïîñëå êàçàðìà, óíèâåðñèòåò, ÷óæáèíà àñïèðàíòóðà 3-4 äúëãè ãîäèíè íà ñêëîíà íà åäíà áèáëåéñêà ïëàíèíà òî÷íî ñðåùó Àðàðàò!  Àðìåíèÿ. È òàì â òàçè îáñåðâàòîðèÿ â ïëàíèíàòà èìàøå íÿêîëêî ìåñòíè êó÷åòà. Äîáðè÷êè, êîèòî âñè÷êè ãè õðàíåõà. Ñúïðîâîæäàõà íè íîùåì äî òåëåñêîïèòå íà íàáëþäåíèÿ, íî îñòàâàõà íàâúí, äîêàòî íèå ïî öåëè íîùè íàáëþäàâàõìå çâåçäèòå. Ñóòðèí êàïíàëè îò óìîðà ñå ïðèáèðàõìå ðàíî, êðåòàéêè êúì âêúùè â ïîëóìðàêà îòïóñíàëè ðúöå, çàáðàâèëè çà ñâîèòå êó÷åøêè ïðèÿòåëè ïàçà÷è, êîèòî âÿðíî öÿëà íîù ñà ÷àêàëè òèõè÷êî íÿêúäå íàáëèçî ïðåä âðàòàòà íà êóëàòà.
È íåî÷àêâàíî êàêòî òàêà ñè âúðâèø â òúìíîòî, óñåùàø åäèí òîïúë âëàæåí åçèê òå ëèçâà òàéíî è íåæíî ïî îòïóñíàòàòà ðúêà! Óæàñ – â ïúðâèÿ ìîìåíò êðàêàòà òè ñå ïîäêîñÿâàò, íî ïîñëå êàòî îñúçíàâàø, ÷å òîâà å ïðèÿòåëÿ Áèì, ãî ïîäïúæäàø ñ: -Áðûñ… óïëàøåí è ñëàãàø åäèí ÷åñòåí êðúñò çà âñåêè ñëó÷àé.

Êîãàòî îòèìàõ äåöà – äâåòå ìè ùåðêè è òå íàñëåäèõà îò ìåí òàçè ëþáîâ êúì êó÷åòàòà.
Íî è òå ïúòóâàò è îñúçíàâàò, ÷å íå å ëåñíî äà èìàø êó÷å. Òîâà ãî ðàçáðàõà è ñëåä êàòî 13-14 ãîäèíè æèâÿõìå çàåäíî ñ Ðóäè. Å è îùå åäíî êó÷å îñèíîâèõìå îò êâàðòàëà òîãàâà - Ìèðêà. Íî òÿ ãî ïðåæèâÿ Ðóäè ñàìî ãîäèíà-äâå-òðè.

Òóê çàïî÷âà ðåàëíî ñàãàòà çà Ðóäè. Íàøåòî êó÷å. Àêî íÿêîé, èìà íåòúðïèìîñò êúì, êó÷åòà – íÿìà ïðîáëåì. Ñïèðà äî òóê. È ÷àî.
Èìàøå òàêúâ ñëó÷àé, ïðåç ãëàäíèòå 1990-91-âà ãîäèíè. Êóïîíè. Íèùî, àìà íèùî íÿìà ïî ìàãàçèíèòå. Ãîëè ùàíäîâå. À íèå íà âñè÷êî îòãîðå ñè âçåìå è êó÷å. Ðóäè. Íà 2-3 ìåñåöà áåøå. Ñ ìëå÷íè îñòðè çúá÷åòà. Ñèâî-÷åðíè÷êî êóòðå. Ïîðîäà…çà òàâà ùå ñòàíå äóìà ïî-êúñíî. È ñå íàðåæäàìå òîãàâà íà îïàøêà â åäèí ìàãàçèí çà ìåñî äî Ìèíèñòåðñòâîòî íà Çåìåäåëèåòî. Òîâà êîåòî ñåãà ùå ñòàâà ñåãà Ñîôèéñêè ãðàäñêè ñúâåò. À Ãðàäñêèÿ ñúâåò ïúê ùå ñòàâà Ìèíèñòåðñòâî. Òîâà ìè íàïîìíÿ çà èñòîðèÿòà ñ òðèòå ïèñìà è ïî-ñïåöèàëíî, çà ðåîðãàíèçàöèèòå ïðåç âòîðàòà ãîäèíà…õàõàõà. È ïîðú÷âàìå íà ùàíäà çà âñåêè ïî åäèí êðåíâèðø. Íî â ïîñëåäíèÿ ìîìåíò ñå ñåùàì, ÷å íèå ñìå ñ åäèí ÷îâåê ïîâå÷å - ñ Ðóäè. È êàçâàì, íà ìåñàðà: - ß îùå åäèí êðåíâèðø äàéòå çà êó÷åíöåòî íè, çà Ðóäè. È âñè÷êè ñå ñìååì, êàê ìîæàõìå äà ãî çàáðàâèì, íî òîâà áåøå äîïóñòèìî áåøå îùå â ñàìîòî íà÷àëî íà íåãîâîòî ÷ëåíñòâî â ñåìåéñòâîòî íè. Âíåçàïíî ñëåäâàùèÿ îò îïàøêàòà áåäíÿê, ðàáîòíèê ñ çàöàïàíè äðåõè ñå îáúðíà êúì íàñ è çàêàíèòåëíî è çëîáíî ïðîìúðìîðè: Êó÷å, ëè êàòî ãî èçðåáðèì ñ ëîïàòàòà!
Ãëàäíî âðåìå áåøå.

Èëè ïúê âèåòíàìñêèòå èñòîðèè – äðóãàòà êðàéíîñò. Êàòî ãè ïèòàì, àìà êàê òàêà ãîñïîäà-äðóãàðè âèåòíàìöè ÿäåòå òèÿ ìèëè è âåðíè ðèæàâè ïðèÿòåëè íà õîðàòà. À òå ìè îòãîâàðÿò: àìè Âèå ãîñïîäèíå-äðóãàðþ, êàê òàêà ÿäåòå áåäíèòå ñëàäêè àãúíöà, îùå ïîâå÷å ïî òàêúâ ñâÿò ïîâîä – íà Âåëèêäåí è ìè çàïóøâàò óñòàòà.

Çà Ðóäè äàæå ñå ïðîëÿ êðúâ. Òî÷íî êîãàòî ðåøèõìå äà ãî âçåìåì. À òî ùåðêèòå ìè áÿõà ñå âìàíèà÷èëè êîãàòî æèâååõìå â Ãåðìàíèÿ è èñêàõà äà ñè âçåìàò íÿêàêâî æèâîòèí÷å äà ãëåäàò. Íî íèå ñ Êàòÿ, áÿõìå ïðîòèâ. Òå ñòèãíàõà äî òàì, ÷å õâàíàõà åäíà ìóõà, ïîõëóïèõà ÿ â åäèí íåùî êàòî áóðêàí è é äàâàõà ëèñòà îò ìàðóëÿ…Òîãàâà êàòî âèäÿõ,
÷å ðàáîòàòà îòèâà íà çëå èì îáåùàõ, ÷å êàòî ñå âúðíåì â Áúëãàðèÿ ùå èì âçåìà êó÷å. Ñàìî äà ïóñíàò ìóõàòà. Ïóñíàõà ÿ. Àìà äðóãèòå èì ñúó÷åíè÷êè îò ãèìíàçèÿòà â íåìñêî ñè èìàõà êîÿ êîí, êîÿ çàåê, êó÷å, êîòêà õàìñòåð, êîñòåíóðêà è äð. òàì ïîäîáíè, à òå íèùî. Ñàìî åäíà ñúâñåì áåçîáèäíà è áåçîòãîâîðíà ìóõà. Òî òàì ïî íåìñêî è ìóõè íÿìà. Êîéòî íå âÿðâà äà äîéäå äå âèäè. È êðàâèòå ïîä ñòðîé âúðâÿò ïî ðàâíèÿ íåìñêè ñåëñêèÿ ïúò – äâå ïî äâå. Ñàìî äåòî íå ìàðøèðóâàò. À òî êîëêî ìó å?

È åòî íè â îáðàòíî Áúëãàðèÿ ïðåç ëÿòîòî íà 1990 ã. Ìàëêàòà ùåðêà, êàçâà íà áàáà ñè (ìàéêà ìè).
–Áàá÷å õàéäå äà ìå çàâåäåø â åäèí ñóïåð òóê. È îòèâàò â „Çîðíèöà” íà Âèòîøêà. À òàì ñàìî òâúðä, â÷åðàøåí õëÿá è êîíñåðâè îò äîìàòè. È äî ñåãà ãî ïîìíè.
-Òîâà ëè å íàé-ãîëåìèÿ âè ñóïåð áàá÷å?
Òîãàâà ïðèÿòåëÿ ìè Ôîøà, ìå ïîêàíè ó òÿõ â ðàí÷îòî ñè â Õëàäèëíèêà è êàçâà, òúêìî èìàìå êó÷åíöà, äà òè äàì åäíî çà äåöàòà. Ãëåäàìå ãè, òðè êóòðåòà ñå ìîòàÿò îêîëî ìàéêà ñè. Íåùî êàòî ïóäåë÷åòà ðîøàâè àìà íå ñà ñúâñåì. Êó÷å ìàðêà! Åäíîòî ïî-åäðè÷êî, ñèâè÷êî áèåøå íà î÷è. Íî Ôîøà êàçà: -Òîâà âå÷å å îáåùàíî íà åäè êîé ñè. Îñòàâàò îùå äâå, åäíî ÷åðíè÷êî ïóõêàâî ñëàäêî, íî æåíñêî.
-Èñêàì ìúæêî äà å, çàâÿâàì àç.  êúùè ñàìî æåíè, ïîíå êó÷åòî äà å ìúæêî, äà ñìå äâàìà.
Ãîëÿìà ãðåøêà. Ïîñëå Ðóäè íå ìó ïóêàøå çà ìåí è Êàòÿ ìó áåøå ïðèîðèòåòà äî ïîñëåäíî. Òÿ áåøå âîäà÷à íà ñòàäîòî êîéòî òîé ñè ÿ èçáðà è ÿ îáèêíà è òÿ íåãî. Âèæ äðóãîòî íè êó÷å áåøå æåíñêî – Ìèðêà, òÿ ïúê ìå áîãîòâîðåøå, íî àç âñå ñå äîìîãâàõ äî ëþáîâòà íà Ðóäè.
-Òîâà òóê äðóãîòî ìúæêî ìè ñå ñòðóâà õèëàâî è ãðîçíîâàòî, íå ìîæå ëè ñèâîòî äà ìè äàäåø Ôîøå, îáðúùàì ñå êúì ïðèÿòåëÿ ìè.
-Íå ìîæå, êàçâà èäâàõà õîðàòà, îáåùàíî å.
Òîãàâà Êàòÿ ñå çàñåãíà, -Íå ãî îáèæäàé íå å ãðîçíî, êàçà, à è äåöàòà âå÷å ãî áÿõà ãóøíàëè è òðúãíàõìå êúì êîëàòà ñ íîâàòà ïðèäîáèâêà. Òîãàâà íåóñåòíî ìàéêàòà íà Ðóäè, ðàçáðà êàêâî ñòàâà è òèõîìúëêîì ñå ïðîìúêíà è çàõàïà ìàéêà ìè áåç çâóê ïî êðàêà. Çàùî òî÷íî ìàéêà ìè è äî äåí äíåøåí íå ðàçáðàõ. Òÿ íàé-ìàëêî èñêàøå äà âçåìàìå êó÷å. Ìàéêà èìàøå ðàçøèðåíè âåíè è îò åäíà òÿõ ïðè óõàïâàíåòî ðóêíà êðúâ. Âñè÷êè ñå çàñóåòèõà, âñåêè ïðåäëàãàøå ñúâåòè êàê äà ïîìîãíå. Òàêà ñå ïðîëÿ è êðúâ ïðè ïðèåìàíåòî íà Ðóäè â íàøåòî ñåìåéñòâî è òîé òàêà ñòàíà ïúëíîïðàâåí ÷ëåí. Íî ïðåäè äà ñòàíå òàêúâ èëè íèå äà îñúçíàåì òîâà, òðÿáâàøå äà ìèíå ìíîãî âðåìå, äà õîäèì ïî ëåêàðè çàðàäè íåãî, çà èíæåêöèè, âàêñèíè çà ïàñïîðòè, çà êàêâî ëè íå.
Òîé âå÷å âèíàãè áåøå ñ íàñ è íèùî íå ñòàâàøå áåç íåãîâî ó÷àñòèå. Ñëåä êàòî ïðåáîëåäóâà, îòáèâàíåòî îò ìàéêà ñè è ïðåáîëåäóâà ñå íàëîæè äà ñïè ïðè äåöàòà à ïîñëå ñå ãóøåøå ïðè Êàòÿ. Òàêà è çàñïèâàõà çàåäíî, òîé ñ íåÿ è òÿ ñ íåãî. Ãðúá â ãðúá. Íå äàé-áîæå íÿêîé äà ñå äîáëèæè äî òÿõ. Îñîáåíî àç. ×óâàøå ñå òèõî íåäîâîëíî ðúìæåíå è àêî ïðîäúëæàâàõ ïðåðàñòâàøå â ëàé.
Îáó÷åíèåòî íà Ðóäè çàïî÷íà â ðàííî êó÷åøêî äåòñòâî. Òîé íàó÷è â ïîñëåäñòâèå çíà÷åíèåòî íà îêîëî 50 íàøè âàæíè äóìè. Íàé-ìíîãî îáè÷àøå „ìàñúëöå”, „øîêîëàä” è „êàøêàâàë”. Àêî îòêàæåøå äà õàïíå îò ìàñúëöåòî çíà÷è è áîëåí. À çà øîêîëàäà áåøå ãîòîâ íà ïðåñòúïëåíèå, äîðè ñàì äà ñè îòâîðè êóòèÿòà ñ øîêîëàäîâè áîíáîíè è äà ãè îïèòà. Íèùî ÷îâåøêî íå ìó áåøå ÷óæäî. Íî íèêîãà íå âçåìàøå îò ìàñàòà íèùî ñàì.
Äîðè äà îñòàâèø íà ñàíòèìåòðè îò íîñà ìå íÿêîå ëàêîìñòâî íà ìàñàòà òîé íå ïîñÿãàøå.
×àêàøå äà ìó ïîäàäåø ñ ðúêà. Ëè÷íî.

Êîãàòî áåøå íà ñúâñåì â íà÷àëîòî íÿêîé êàçà, ÷å òðÿáâà îò ðàíî äà ãî ïðèó÷èì äà õîäè íà êàèøêà. Âåäíàãà êóïèõ åäíà è ãî ïîìúêíàõ êúì ñúñåäíàòà ãðàäèíêà – Ñóõîòî åçåðî.
Òàì êàòî äåöà ñå ïúðçàëÿõìå íà êúíêè çèìàòà. Ïîñëå ñòàíà áàñêåòáîëíî èãðèùå, à ïðåç ïðîìÿíàòà íÿêîé ãî êóïè ãî íàïðàâè íîùíà äèñêîòåêà ñ áàñåéí. Ðóäè ñå äúðïàøå è èñêàøå äà ñå îñâîáîäè îò êàèøêàòà çàòîâà ãî âçåõ íà ðúöå è åäâà êàòî ñòèãíàõìå ìàëêàòà òèõà óëè÷êà „Êðèâà ðåêà” äî ãðàäèíêàòà ãî ïóñíàõ è ãî ïîâåäîõ. Çàòúòðè ñå íåîõîòíî è åäâà ñå ïîîæèâè ãî ïóñíàõ â ãðàäèíêàòà. Íî òàì äðóãà áåäà – íàîáèêîëèõà ãî äðóãèòå ïî-ãîëåìè ñúñåäñêè êó÷åòà. Òîé ñå ñâè ïîä ïåéêàòà êúäåòî áÿõ ñåäíàë è ïîäàâàøå ñàìî ïëàõî ñâîåòî âëàæíî ÷åðíî íîñëå. Êó÷åòàòà ñå ïîâúðòÿõà è ïîñëå èç÷åçíàõà ïðè ñòîïàíèòå ñè.
Òîãàâà êàòî îñòàíàõìå ñàìè Ðóäè ñå ïðåñòðàøè è èçëåçå èç ïîä ïåéêàòà. Íåî÷àêâàíî åäèí íåïîçíàò ñúñåä ìèíà è íè õâúðëè âåñåë ïîãëåä.
-Ààà, êàçà îò òîâà ùå èçëåçå ìíîãî õóáàâî êó÷å! Íÿìàòå ñè ïðåäñòàâà êàê ñå çàðàäâàõ. Íàïðàâî áÿõ ùàñòëèâ.Òàêà íå ñúì ñå ðàäâàë, äîðè êàòî ïîõâàëåõà ðîäíèòå ìè äåöà.
Òàêà è áåøå. Ðóäè ñòàíà ÷óäíî êó÷å!

Àêî òðúãíà äà âúçñòàíîâÿâàì ñïîìåíèòå çà Ðóäè ùå ñà íóæíè ìåñåöè, òúé êàòî è íàé-íåçíà÷èòåëíèòå ìå ïîâäèãàò íà ïðúñòè. Íàïðèìåð òîâà, ñ ïîðîäàòà ìó. Êîëêî ëè ïúòè ñà ìå ïèòàëè îò êàêâà ïîðîäà å?  àâòîáóñ èëè íà ïàçàðà èëè êúäåòî è äà å ñìåëî îòãîâàðÿõ, „Øîòëàíäñêî áîáè”, ìíîãî ðÿäêà ïîðîäà – íàé âåðíèòå êó÷åòà. Èìàõ ïðåäâèä ïðèëèêàòà ìó âúíøíî ñ ìàëêèÿ øîòëàíäñêè òåðèåð îò ãðîáèùåòî „Ãðåéôðèåéúðñ” â Åäèíáóðã ñòîëèöàòà íà Øîòëàíäèÿ. Òàì çà ïúðâè ïúò ïðåç 1984(!) âèäÿõ òîçè ïàìåòíèê íà òîâà âÿðíî êó÷å, è âñåêè ïúò êîãàòî ñå îòçîâàâàõ â Åäèíáóðã íå ïðîïóñêàõ äà íàìèíà è ïàê äà ãî âèäÿ, à è äà óäàðÿ ïî åäíà ÏèÀé èëè ÀéÏè áèðà â åäíîèìåííèÿ ïúá äî íåãîâîòî ñêðîìíî, íî âåëè÷àâî ïàìåíòèí÷å. Òîé Øîòëàíäñêîòî áîáè îò „Ãðåéôðåéàðñ” öåëè 14 ãîäåíè æèâÿë íà ãðîáà íà ñòîïàíèíà ñè, êîéòî âíåçàïíî ïî÷èíàë. È çàòîâà ñêîòìåíèòå ìó âäèãíàëè ïàìåòíèê - ïàìåòíèê íà âåðíîñòòà.
Õîðàòà êëàòåõà ãëàâè ñ ðàçáèðàíå è óäèâëåíèå íà ìîèòå ñêàëúïåíè íà÷àñà ðîäîñëîâíè îáÿñíåíèÿ, ñàìî Êàòÿ, îòâðúùàøå ïîãëåä è ìå ñòðåëêàøå ñ î÷è: Áðåé, ÷å èçïå÷åí ëúæåö ñå èçâúäè. Øâåéê, ðÿïà äà ÿäå! È ñ Ìèðêà áåøå òàêà, íåÿ ïúê, çàÿâÿâàõ ÷ó å óíèêàëíà ïîðîäà „Ïàíäà-Òåðèåð”. È òî òàêà ñè áåøå. Ìíîãî áåøå êðàñèâî òîâà êó÷å Ìèðêà, êàòî çâåçäàòà Ìèðà, êîåòî çíà÷è â ïðåâîä „Óäèâèòåëíà”. Òÿ ñè áåøå ÷èñò óëè÷åí òåðèåð, íî íåæíà, áÿëà è ñà òúìíè ÷åðíè ïåòíà òî÷íî êàòî íà ìå÷åòàòà ïàíäà, ñ ãîëåìè ÷åðíè êðúãîâå îêîëî î÷èòå è ÷åðíî ïåòíî ïî ãðúá÷åòî. Àáå äîñóù Ïàíäà è õîðàòà âÿðâàõà, à ñàìî.Êàòÿ ñå ñðàìóâàøå è ìè ñå ÷óäåøå íà àêúëà.

Ìíîãî áåøå òðîãàòåëåí Ðóäè êàòî ñè ñìåíÿøå çúáêèòå, òî÷íî êàòî íà ìàëêî äåòå. Ìëå÷íè çúáè, ïîñëå êó÷åøêè. Âîäèõìå ãî íà ëåêàðè – âåòåðèíàðè. Çà òîâà îíîâà.
Çà êó÷åøêàòà ìó æëåçà – ïîñëå êóìà Èâàí ìå íàó÷è êàê äà ñå îïðàâÿì ñàì. Òîé è Èâàí, áîã äà ãî ïðîñòè, èìàøå êó÷åòà äàæå äâå è äâåòå êîëèòà. Ðàñîâè. Åäèíèÿò ñå êàçâàøå Áàðè, à âòîðèÿò ñëåä íåãî Àð÷è. Òîé êóìà êàçâàøå, ÷å íà åäíî êó÷å â èìåòî ìó òðÿáâà äà èìà áóêâàòà „Ð” çà äà ëè÷è ÷å å îò ñîé. Òà è çàòîâà Ðóäè å Ðóäè è Ìèðêà å Ìèðêà.

À êàê òðåïåðåøå êàòî ãî âîäåõìå ïðè âåòåðèíàðÿ – ñàìî êàòî äîáëèæàâàõìå êàáèíàòà ïî÷âàøå äà òðåïåðè. Õîäè ïðèêàçâàé, ÷å êó÷åòàòà íå ðàçáèðàò è íå ÷óâñòâàò. Äîðè ñà ïî âèñøà ðàñà îò íàñ êàêòî ïèøå Êëèôúðä Ñàéìúê â „Ãðúäúò íà Êó÷åòàòà” èëè ïî ñêîðî – „Ïëàíåòàòà íà êó÷åòàòà”. Íåùî êàòî Àâàòàð â ïî äðóã âàðèàíò. Âúïðåêè, ÷å è òîé å Àâàòàðà å çàèìñòâàí îò áðàòÿòà Ñòðóãàöêèõ… Ôàíòàñòèêè áðàò, êó÷åøêè èñòîðèè.
Íî „Àâàòàðà” â 3-D âàðèàíòà ñè ìå ïîðàçè. Æàëêî ÷å êóìà íå ìîæà äà ãî âèäè ïðèæèâå.

Àêî ïúòóâàõìå íÿêúäå, à íèå ïîñòîÿííî ïúòóâàõìå òèÿ ãîäèíè, åäèíñòâåíèÿ ñåðèîçåí ïðîáëåì áåøå Ðóäè. - Êó÷åòî æèâåå ñ õîðà, êàçâàò, à êîòêèòå ñ êúùàòà. Âÿòúð è ìúãëà. È êó÷àòà è êîòêèòå, êîèòî ñà æèâåëè ñ õîðà è æèâåÿò ñ õîðà åäíàêâî òðóäíî ïðåæèâÿâàò ðàçäåëèòå. Íà íàøèòå ïðèÿòåëè Âåëåðà è Ñàíÿ Òåðåáèæ èì ñå íàëîæè äà îòèäàò íà ìîðå - ñàìî çà 20 äíè. Òîâà áåøå êàòî áÿõìå â Àðìåíèÿ. Èìàõà äâå êîòêè – Êîòÿ è Ìîòÿ. Êàòî Âàëåðà ðàáîòåøå íåùî åäíàòà ìó ñåäåøå âèíàãè íà ðàìîòî. Ãîëÿìà îáè÷.
È êàêâî ñòàíà – îòèäîõà è ãè îñòàâèõà íà åäíà ñúñåäêà, êîÿòî ìíîãî îáè÷àøå æèâîòíèòå è õðàíåøå êóï êîòêè è êó÷åòà. Îò ìúêà, Êîòÿ ïî÷èíà ìàëêî ïðåäè äà ñå âúðíàò Âàëåðà è Ñàíÿ îò Ñî÷è, à Ìîòÿ ñëåä íÿêîëêî äåíà ñëåä òîâà, âèäèìî îò ìúêà è ïî Êîòÿ.
Çàòîâà ïðåäè äà òðúãíåì çà íÿêúäå, ïî íÿêîëêî ïúòè îáÿñíÿâàõìå ÿñíî íà Ðóäè, êîëêî íÿìà äà íè èìà å êîé ùå ñå ãðèæè ñåãà çà íåãî. Ðàçáèðàøå âñè÷êî è íè ÷àêàøå. È ïðè ïðèñòèãàíåòî ÷àê îò 11 åòàæ íè óñåùàøå äîëó, êîãîòî ñå âðúùàõìå ñëåä äúëãî ïúòóâàíå è ñòðàõîòåí ðàäîñòåí ëàé îãëàñÿøå Âñåëåíàòà. È íèå ëàåõìå îò ðàäîñò! Òîâà áÿõà íàé-ùàñòëèâèòå íè ìîìåíòè.

Êîãàòî è äâåòå ìè äúùåðè ïîîòðàñíàõà, åäíàòà çàâúðøâàøå íåìñêàòà ãèìíàçèÿ à äðóãàòà çàïî÷âàøå â íåÿ ñòàíà ÿñíî, ÷å âå÷å âñå ïî òðóäíî ùå ñå ñúáåðåì çàåäíî äà îòèäåì, êàêòî íÿêîãà íà ìîðå. Êàêòî êîãàòî òå áÿõà ìàëêè. Êîëêî áÿõìå ùàñòëèâè òîãàâà. È ðåøèõìå äà îòèäåì çàåäíî ñ êîëàòà è ïåòèìàòà ñ Ðóäè íà ìîðå – íà Ðåçîâî.
Êàòî çà ïîñëåäíî ñúâìåñòíî ìîðå. Íå íà ïàëàòêà, à íà êâàðòèðà.
Áåøå ÷óäíî ëÿòî, íàøåòî ïîñëåäíî äåòñêî ëÿòî. Ïîñëå âñè÷êî áåøå âå÷å, äðóãî.
Ãîëÿìàòà ùåðêà èñêàøå äà å ñàìà è äà íå å ñ íàñ. Òÿ ñå îòäåëè ïî ñðåäàòà íà ïúòóâàíåòî è çàìèíà íà íÿêàêâè àðõåîëîãè÷åñêè ðàçêîïêè â Ìàäàðà. Ìàëêàòà ùåðêà è Ðóäè áÿõà ñ íàñ äî êðàÿ, íî ñàìî Ðóäè áåøå ñ íàñ èñòèíñêè. Íà ìîðåòî â Ðåçîâî, íàåõìå íÿêàêâà ñêðîìíà ñòàÿ. Ïî÷òè ìèçåðíà. Íî íèå íå ñå íóæäàåõìå îò ìíîãî. Ïëàæ, õàïâàíå ðàçõîäêè è ïàê ïëàæ. Îáèêàëÿõìå íàîêîëî è ãëåäàõìå íîâîñòðîÿùèòå ñå âèëè íà íîâèòå ãîëåìöè è àðòèñòè, êîèòî áúðçî ñå îðèåíòèðàõà â íåùàòà è ñè âëàãàõà ïàðèòå, à è òúðñåõà ñïîêîéñòâèå îò ñòîëè÷íàòà ñóåòà è ñóìàòîõà. Ïîíå ïðåç ëÿòîòî. Ðóäè ìàé çà ïúðâè ïúò îòèâàøå íà ìîðå. Ìíîãî áåøå ñìåøåí. Êîãàòî ãî íîñåõìå â ìîðåòî, êúäåòî è êîèòî ìó áåøå íåùî íîâî è íå îñîáåíî ïðèÿòíî çàïî÷âàøå äà ìàõà îùå âúâ âúçäóõà ñ êðàêà, âñå åäíî ÷å ïëóâà êó÷åøêàòà. Òîãàâà ðàçáðàõ è âèäÿõ çà ïúðâè ïúò òîçè ñòèë íà ïëóâàíå êàòî äåìî. È ðàçáðàõ çàùî ñå íàðè÷à òàêà. Öàïàíå ñ êðàêà è ðúöå äî ïðåìàëà è òàêà ñå íîñèø ïî âîäàòà. Ïóñíåõìå ëè ãî âúâ ìîðåòî òîé áúðçî íàìèðàøå ïðàâèëíàòà ïîñîêà è ñêîðî ñå îòçîâàâàøå íà ïëàæà è ñå òðúñêàøå äà ìàõíå âîäàòà îò ñåáå ñè, çà íàøà ñìåòêà ðàçáèðà ñå – íèå öåëèòå ñòàâàõìå â ïðúñêè. Ïîñëå ñàì ïëóâàøå ñëåä íàñ âúâ âîäàòà ñëåäâàéêè íè. Íî íå ìó áåøå ìíîãî êåô. Ïðè òåçè ïëóâàíèÿ ìàé ìó âëåçå âîäà â åäíîòî óõî. Òðúñêàøå ñè ãëàâàòà íÿêàê ñòðàííî, à âå÷åð ñêèìòåøå è êëàòåøå ãëàâà, ñúùî òàêà ãî áîëåøå íàâÿðíî êàêòî, åäíî ìàëêî äåòå ãî áîëè óøåíöå è íÿìà êàê íÿêîé äà ìó êàïíå ìàëêî òîïúë çåõòèí çà äà ìó ìèíå áîëêàòà. Íî òàêà å ïðè êó÷åòàòà ñàìè ñè áîëåäóâàò è ñàìè ñè îçäðàâÿâàò.
Íàëè êàçâàò, ùå ìó ìåíå êàòî íà êó÷å.

È êàòî ñè òðúãíàõìå îò Ðåçîâî, ðåøèõ äà íàïðàâÿ ïîäàðúê èçíåíàäà íà ìîèòå è äà ãè ïðåêàðàì ïðåç ãîðñêèòå ïúòèùà ïîêðàé ðåêà Âåëåêà. Ïðåç ëîíãîçà. Òàì ñúì áèë êàòî âîéíèê ïî âðåìå îíî. Ìíîãî å êðàñèâî òàì. Ñåãà íÿìà êëüîí, îáÿñíÿâàõ êàêâî å êëüîí, ñàìî èçîñòàâåíè ãðàíè÷íè çàñòàâè è îáðàñíàëè ïúòèùà – ñúùèíñêà äæóíãëà.
Ñïðÿõìå íà åäíà ïîëÿíà íåäàëåêî îò ðåêàòà êúäåòî ñå ìÿðêàõà íÿêàêâè çàïóñòèëè ïîñòðîéêè íà áèâøà çàñòàâà, à è äà ñè ïî÷èíåì è òîâà îíîâà. Ïîñëå çàïàëèõìå êîëàòà è òðúãíàõìå íàïðåä. Ñëåä îêîëî äåñåòèíà ìèíóòè áàâåí õîä â ïîñîêà ñåëî Áðîäèëîâî èçâåäíúæ íåùî ìè ùóêíà – Ðóäè! Ïîãëåäíàõ íàçàä è çàïèòàõ àìè Ðóäè? Ðóäè ãî íÿìàøå. Íàñòàíà ïàíèêà, âèêîâå, êîé å âèíîâåí, êàê òàêà, âñåêè ïðåõâúðëÿøå âèíàòà íà äðóãèÿ, ÷å òîé å çàáðàâèë äà ãî âçåìå. È òóòàêñè îáðàòíî êúì ïîëÿíàòà ñúñ ñâèòè ñúðöà. Òîé íè ÷àêàøå òàì. Íà ñðåäàòà íà ïúòÿ, òàì êúäåòî áÿõìå ãî îñòàâèëè. È íè ãëåäàøå ñ ìàëêî íàâåäåíà íàñòðàíè ãëàâèöà. È êàòî, ÷å ëè íè ñå ñìååøå: -Àìà ñòå çàãóáåíè, íè êàçâàøå íà ñâîÿ åçèê. Êúäå òàêà áåç ìåí? Äà ìå îñòàâèòå òóê íà ãëèãàíèòå…
Ïðåãðúäêè, ïëà÷ è îòíîâî çàåäíî íà ïúò.

Åäèí äåí ñè ñïîìíÿì â íàøèÿ èíñòèòóò ñðåùíàõ åäèí êîëåãà, êîéòî ðàáåøå ñ íåìñêè êîëåãè è òîé èìàøå íåìñêè ãîñò. Çàïîçíà ìå íàé-ëþáåçíî è ïîâåäîõìå ðàçãîâîð ïî òåìàòà íà íåãîâèÿ ïðîåêò. Íàêðàÿ ñå ðàçáðàõìå äà ñå âèäèì ïàê òèÿ äíè äà ïèåì ïî áèðà. Òàêà, è òàêà, ãî çàïèòàõ êàê ñå êàçâà, ò.å. êàê å ïúðâîòî ìó èìå, ôàìèëèÿòà íå ñè ÿ ñïîìíÿì. Òîé êàçà, ÷å ñå êàçâà Ðóäè è àç ñå çàñìÿõ. Òîâà èìå íèêîãà íÿìà êàê äà ãî çàáðàâÿ ìó êàçàõ, à òîé ñå ó÷óäè. Òàêà ñå êàçâà ìîåòî êó÷å.  ìîìåíòà íå ïîäîçèðàõ, ÷å òîâà ìîæå äà íå ñå õàðåñà íà íàøèÿ íåìñêè ãîñò. Âúïðåêè, ÷å áåøå îò çàïàäíàòà ÷àñò íà Ãåðìàíèÿ. Òîé íàèñòèíà óìúë÷à ìíîãîçíà÷èòåëíî è äî òóê áÿõà íàøèòå ëþáåçíîñòè.
È èçîáùî íå ïèõìå ñ íåãî áèðà è äàæå íà ñå âèäÿõìå ïîâå÷å. Àêî ñàìî íà éîòà òîé áè ìîãúë äà ñè ïðåäñòàâè êîëêî ìè å ñêúïî òîâà èìå Ðóäè. Íî åòî òè ïðîâàë è ïîñëå êàê ñå ðàçâàëÿò ïðèÿòåëñòâà è ìåæäóíàðîäíè îòíîøåíèÿ. Õàõàõà.

Êàêòî è äà å, íî çíàì, ÷å íà áàé Æåëÿç ùå ñå ìó ñå ïîíðàâè èñòîðèÿòà çà Ðóäè. Òîé Æåëÿç ñå èìà Çîãî è çíàì, ÷å îáè÷à è ðàçáèðà îò êó÷åòà. Íî ñàìî åäíî íå ìó õàðåñâàì íà Çîãî, ÷å â èìåòî ìó íÿìà „ð”. Ìîæå ùå äà ñå êàçâà Çîðãî, íàïðèìåð, íî ùÿõà äà ãî îïðèëè÷àâàò ñúñ Çîðãå, ìàêàð ÷å ïîðîäàòà íà Çîãî å ìàé îò äàëå÷íà Àçèÿ. Ïúê òîé êàòî òàêà è íå ðúìæè à ñàìî íåæíî ëàå „÷àó-÷àó, ÷àó-÷àó…” è îò òàì èì êàçâàëè íà òèÿ êó÷åòà ïîðîäà ×àó-×àó. È çàòîâà íÿìà íóæäà äà èìà äà èìà „ððð” â èìåòî èì. Âèæ ìîæå ùå äà ñå êàçâà è Çî Ãî! Ùå å ïî ñúâðåìåííî, òî âå÷å âñè÷êè ìàé ñúâñåì ñà ïîêèòàé÷èõìå, çàùî äà íå çàïî÷íåì è ñ èìåíàòà íà êó÷åòàòà íè. Ùå ïèòàì Æåëÿçúò êàêâî ùå êàæå. Äà æèâ è çäðàâ ñàìî.

×åñòî âîäèõìå Ðóäè íà ñåëî è Ìèðêà ñúùî. Òàì òå ñòàâàõà ñúâñåì ðàçëè÷íè. Äîêàòî â Ñîôèÿ â àïàðòàìåíòà íè Ðóäè, áåøå âîäåùàòà ôèãóðà è Ìèðêà ãî ñëóøàøå âúâ âñè÷êî
íà ñåëî áåøå òúêìî îáðàòíîòî. Ìèðêà áåøå öàðèöà. Ðóäè ñàìî òåæêî ïîäòè÷âàøå ñëåä íåÿ. Ìèðêà áåøå â ñòèõèÿòà ñè. Äâîðúò áåøå íåéíîòî öàðñòâî è íà äàâàøå íàîêîëî äà ïðèïàðè íèùî. Ãúñêè, ïóéêèòå è êîêîøêèòå íà êîìøèèòå ñòîÿõà íà ïî÷åòíî ðàçñòîÿíèå è áÿõà îëàéâàíè íàé-âå÷å îò Ìèðêà ñ Ðóäè ïîäãëàñíèê. Òàì è äî ñåãà òå ñå ñïîòàéâàò è äâàìàòà, åäèí äî äðóã â çàäíàòà ÷àñò íà äâîðà.

Êîãîòî íàñòúïåøå Íîâà ãîäèíà è ïî÷âàõà ãúðìåæèòå, ìíîãî ìè áåøå æàë çà òÿõ. Ëàåõà äî ïðèïàäúê îò ñòðàõ, ÿä ëè èëè íå çíàì îò êàêâî, íî áÿõà ñâðúõ âúçáóäåíè. Íå èì ñå íðàâåõà òèÿ ôîéåðâåðêè, ñàëþòè è áîìáè÷êè.

Êúì êîòêèòå Ðóäè íÿìàøå ïðîáëåì, íå ãè çàêà÷åøå è òå íåãî. Ïî íÿêîé ïúò ñå ñëó÷âàøå äå ñå âïóñíàò â äðóæíà ãîíåíèöà, íî êîòêèòå âåäíàãà íàìèðàõà ïî íÿêîå äúðâî è ãîíèòáàòà ñâúðøâàø äî òàì.

Íÿêîëêî ïúòè ñìå áèëè íà ãðàíèöàòà íà îò÷àÿíèåòî. Åäíà Êîëåäà, òúêìî ïðèãîòâÿõìå ÷àíòèòå ñ ñúðìèòå è ñå êàíåõìå äà òðúãâàìå ïðè ìàéêà ìè êúäåòî ïî òîâà âðåìå ïðàçíóâàõìå, à Ðóäè áåøå âå÷å òàì, ùåðêà ìè Þëèÿ ãî èçâåëà íà ðàçõîäêà çà ìàëêî äî ãðàäèíêàòà è íà âðúùàíå ñå ïðèáèðàëè ñàìè áåç äà ãî âîäè íà êàèøêà. Ïðè ìàéêà ìè äî Ïèðîãîâ íà óëèöàòà êîëè êîëêî ùåø. Êàòî áÿõ äåòå, ÿ ìèíåøå åäíà äâå íà äåí ÿ íå. Ñåãà å ëóäíèöà.
Êàòî ñïðå àâòîáóñà íà ñâåòîôàðà, è ÷àøèòå ñ âîäà ïîòðåïåðâàò íà ìàñàòà, íèùî ÷å ñìå íà âòîðèÿ åòàæ. Ëóäíèöà å âè êàçâàì. È Ðóäè âèäÿë íÿêàêâî êó÷å íà ñúñåäíàòà ñòðàíà íà óëèöàòà è ñå âòóðíàë äà ïðåñè÷à óëèöàòà.  òîâà âðåìå ìèíàâàë ñúùî è åäèí àâòîáóñ. È ãî ïðåìåòíàë ìåæäó êîëåëàòà – ò.å. Ðóäè ñå ìóøíàë ïîä êîëåëàòà ìó. Íî,
ñëàâà áîãó, ìèíàë ñàìî ñ óïëàõàòà. Ñëåä êàòî áóñà îòìèíàë Þëèÿ ãî âçåëà íà ðúöå - òîé áèë âäúðâåí îò ñòðàõ. È íè çâúíè ïî òåëåôîíà:
– Òàêà è òàêà Ðóäè ãî áóòíà êîëà. Êàê ñìå äîøëè íå çíàì. Òîé ëåæåøå ìúëêîì íà äèâàíà, êúäåòî è êàêòî ãî áåøå îñòàâèëà Þëèÿ.  ìîìåíòà â êîéòî âëÿçîõìå è ÷ó ãëàñà íà Êàòÿ, ñêî÷è è ñå çàòè÷à êúì íåÿ. Ìíîãî íè èçïëàøè òîãàâà òîÿ ìóøìóðîê è ÷åòîõìå ãîëÿìî êîíñêî íà ùåðêàòà. Íî äîáðå å âñè÷êî êîåòî ñâúðøâà äîáðå â êðàÿ íà êðàèùàòà.
È ñ êðàäöèòå áåøå òàêà. Êàòî íè îáðàõà ñàìî òîé áåøå ó äîìà. Ìèëèÿ ïàçà÷. Èðêà – ìàëêàòà ìè ùåðêà èçëÿçëà ñàìî çà 15 ìèíóòè äà âçåìå åäíà òåòðàäêà îò ñúñåäíà ñúó÷åíè÷êà è â òîçè ìîìåíò äîøëè êðàäöèòå. Ðàçáèëè âðàòàòà, ñêúñàëè òåëåôîííèÿ êàáåë è òúðøóâàëè. Çàäèãíàõà íè âèäåîòî, ÷àñòè îò êîìïþòúðà è äðóãè íåùà, íî Ðóäè ãè ïîñðåùíàë. Êàêâî å ñòàíàëî ïðè òàçè ñðåùà íèêîé íå ìîæå äà êàæå. Íî ñúñ ñèãóðíîñò íå ñà ìó öåïèëè áàñìà. Áåøå ñå ñâèë îò ñòðàõ ïîä ñïàëíÿòà êúäåòî ñïè Êàòÿ, ñå ïîÿâè ñ äîñòà óãîâîðêè. Íî áÿõìå ùàñòëèâè, íå ìó íàïðàâèõà íåùî ïî ëîøî. Äà íå ãîâîðèì ïúê çà ùåðêà ìè. Êúñìåò. À Êàòÿ, ïîñëå ìå êàðàøå ñåäìèöà äà ïîäïèðàì âðàòàòà ñ åäíî äúðâî. Áåøå ÿ ñòðàõ è ãíóñ îò òîâà, íÿêîé íè å ðîâèë ïî íåùàòà.

Âèæ íà Ðîæåí Ðóäè áåøå â ñòèõèÿòà ñè. Òè÷àøå êàòî ëóä èç ãîðàòà è äóøåøå âñè÷êè äóïêè, êúðòè÷èíè, à è òàì êúäåòî áÿõà ðîâèëè ãëèãàíèòå. Ñàìî êàòî íàäóøåøå íåùî â íÿêîÿ äóïêà, íàïðèìåð ìèøëå ðîâåøå äî ïðèïàäúê. Íåèñòîâî.
-Ìèøêàòà, ìó êàçâàõ ìå íèå è òîé îùå ïî-ñèëíî ðîâåøå. À íà ìèøêàòà ñèãóðíî ñúðöåòî è áèåøå äî ñïóêâàíå. ×óäåøå ñå òÿ êàêúâ ëè å òîÿ ïúê ñòðàøåí çâÿð äåòî ñå äîìúêíà òóê ñåãà?
Ñ Ìèøêàòà èñòîðèÿòà å ïî äðóãà. Åäèí äåí äåöàòà äîíåñîõ ó äîìà õàìñòåð. Ñëîæèõà ãî â åäèí ñúä îò ñòàð ïðàçåí ñòúêëåí àêâàðèóì, ñ ìàëêî òðèöè è ãî õðàíåõà. Ìíîãî áåøå ìèëè÷úê. Òîâà áåøå îùå ïðåäè Ìèðêà äà äîéäå ïðè íàñ. Ðóäè òàêà ñå ñïðèÿòåëè ñ Õàìñòåðà íà êîéòî, âñè÷êè êàçâàõà ïðîñòî Ìèøêàòà. Ïîñòîÿííî ñåäåøå îêîëî àêâàðèóìà è äðàñêàøå äà ñå äîìîãíå äî íåãî ñ öåë äà ñè èãðàÿò è äà ãî ïîäóøè. È òàêà ìèíàõà ãîäèíè, Õàìñòåðà âå÷å ãî íÿìàøå, íî ñàìî êàòî êàæåõ íà Ðóäè:
-Ìèøêàòà, Ðóäè, Ìèøêàòà!
È òîé âåäíàãà ñå çàòè÷âàøå è îòèâàøå íà ñúùîòî ìÿñòî êúäåòî æèâååøå ïðäè Õàìñòåðà è ïî÷âàøå äà äðàùè ïî ñåòíàòà. È ñåãà àêî îòèäåòå â òàçè ñòàÿ ùå âèäèòå ñëåäè îò òîâà äðàñêàíå. Íèå ñìå ãî ïðèêðèëè ñ åäíà êàðòà íà Áúëãàðèÿ. Íî çàä òàÿ êàðòàòà ñà ñïîìåíèòå íà Ðóäè è Ìèøêàòà. Íå çíàì êàê ñòàâà, íî ïîìíåøå êàòî ñëîí. Êàêòî èìà òàêàâà äóìà, íî ïàìåòòà ìó äà ïîìíè ìå å óäèâÿâàëà. Íå å ñàìî ñ îáîíÿíèåòî ñå îïðàâÿò êó÷åòàòà – à è ïîìíÿò.
À ñëó÷àÿ ñ éîäà, õàéäå ùå ãî ðàçêàæà è íåãî. Íåùî ñå áåøå äðàñíàë ïî êîðåì÷åòî è ìó ñå áåøå çà÷åðâèëî. Íåùî êàòî ìàëêà ðàíè÷êà íà ðîçîâîòî ìåêî Ðóäèíî êîðåì÷å.
Âçåõ åäíî øèøåíöå ñ éîä è ñ ïàìóê ãî íàìàçàõ åäèí äâà ïúòè è ðàíè÷êàòà âçå äà çàâÿõâà è äà çàçäðàâÿâà. Ìèíàõà íÿêîëêî äíè è îòíîâî ñå ñåòèõ. Ðóäè ñå èçëåæàâàøå ñïîêîéíî íà äèâàíà è ïîäðåìâàøå. Òàêà ïîíå äàâàøå âèä. Àç ñè ãîâîðåõ ñ ìàéêà ìè çà òîâà îíîâà. Âñå ïî ðÿäêî ñå âèæäàõìå ñ íåÿ ïðè òèÿ ìîè áåçêîíå÷íè ïúòóâàíèÿ íàñàì íàòàì. Àç ïúòóâàõ, à òÿ ìå ÷àêàøå. Ïîñëå ðàçêàçâàõ èñòîðèèòå ñè, à òÿ ìå ñëóøàøå, êàêòî íèêîé. Èçâåäíúæ êàêòî ñè ãîâîðåõìå, àç ÿ ïîãëåäíàõ è êàçàõ: Àìè äàëè ñòå ìàçàëè, ñêîðî Ðóäè ñ éîäà? Áîæå ìèëè. Ïðè òåçè ìîè äóìè, Ðóäè âíåçàïíî ñêî÷è îò äèâàíà êàòî óæèëåí è ñå øìóãíà ïîä êðåâàòà â ñïàëíÿòà íà ìàéêà.
- ßààà! Ñàìî óñïÿ äà êàæå ìàéêà ìè. Âèæ ãî òè êàê âñè÷êî ðàçáðà
Òàêà è äî äíåñ íå ìîãà äà ñè îáÿñíÿ êàê ñòàíà òàêà è êàê Ðóäè ðàçáðà, ÷å îò åäíà äóìà „éîä” ùå ïîñëåäâà íåùî íå îñîáåíî ïðèÿòíî çà íåãî è äà âçåìå íàâðåìå ìåðêè èëè äà íè ïîêàæå, ÷å íå å íåîáõîäèìî äà ãî ìàæàò ñ òîÿ ùèïåù éîä. Êàêòî êàçâàò òóê í íåìñêî „Âóíäåð äåð íàòþð” ×óäî íà ïðèðîäàòà. À ìåæäó âïðî÷åì õàìñòåðà óìðÿ â ñúùèÿ â äåí êîéòî ñå ñïîìèíà è òàòêî.

Íåùî âçå äà ñâúðøâà äîñòà òúæíî òàçè èñòîðèÿ. Å âñè÷êî ñè èìà ñâîÿ êðàé. Íàêðàÿ è Ðóäè îñòàðÿ. Åäíà êó÷åøêà ãîäèíà áèëà êîëêîòî ñåäåì ÷îâåøêè. Òàêà å ñ òåçè íàøè ïðèÿòåëè. Ñúðöàòà èì áèÿò íàâÿðíî 7 ïúòè ïî áúðçî îò íàøèòå è ñ òîëêîâà îùå îáè÷ çà íàñ è ñå èçíîñâàò ñúîòâåòíî è ïî-áúðçî. Ïúðâî çàáåëÿçàõ, ÷å î÷èòå ìó ïîìúòíÿâàò, íî ñå îðèåíòèðàøå ñ äðóãèòå ñè ñåòèâà. Ïî÷íà äà õîäè ïî-áàâíî è ñ òðóä èçêà÷âàøå ñòúïàëàòà. Çàãóáè àïåòèò è äîðè âèíàãè æåëàíèÿ êàøêàâàë è ìàñúëöå íå ãî òðîãâàõà.
Òðúãíàõìå ïî ëåêàðè, íî âñè÷êè âäèãàõà, ðàìåíå – ñòàðî å âå÷å íÿìà íóæäà îò ðåíòãåíîâà ñíèìêà, íàé-äîáðå å äà ãî ïðèñïèòå.
-Êàêâî ãîâîðèòå äîêòîðå, íàëè âèå ïðåäè âðåìå ìå êàçâàõòå, êîíòðèðàõ ãî àç, „Îò êàêòî îïîçíàõ õîðàòà, îáèêíàõ æèâîòíèòå”. Òà òîâà å æèâ ÷îâåê – êàêâî ïðèñïèâàíå.
È òàêà ÿ ïîäêàðàõìå, íà õðàíà ñ ïèïåäêè, âèòàìèíè, íîñåíå íà ðúöå íà ðàçõîäêà è òàêà ìèíà ïî÷òè ïîëîâèí ãîäèíà îò íåãîâàòà 14 ãîäåíà – òîâà êëîíè ïî÷òè êúì ñòîëåòíèê. Äàé áîæå âñåêè ìó. Âå÷å ïîñòîÿííî èìàøå íóæäà íÿêîé äà ñå ãðèæè çà íåãî. À Êàòÿ, òðÿáâàøå äà çàìèíå â êîìàíäèðîâêà, çà äâå ñåäìèöè íà Ðîæåí íà íàáëþäåíèÿ. Àç ùå ñúì ñ íåãî, óñïîêîÿâàõ ÿ àç. Ùå òè ñå îáàæäàì âñåêè äåí. Ñïîêî. Òÿ ãî âçå ðúöå, è ãî ïîãëåäíà â ìúòíèòå ïîáåëåëè çåíèöè. ×àêàé ìå Ðóäè. Íàëè ùå ìå ÷àêàø? Îñòàâè ãî íà äèâàíà è çàìèíà.
Àç ïîåõ ãðèæèòå çà íåãî õðàíà ïî÷èñòâàíå è ðàçõîäêè íà ðúöå âñåêè äåí. È äîêëàäâàõ, ïî òåëåôîíà âñè÷êî, à òîé ñëóøàøå îòïóñíàë ñå íà äèâàíà íà åäíà êúðïà êîÿòî ìó áÿõ ïîñòëàë.
–Äîáðå å, êàçâàõ, äíåñ å ïî äîáðå, òîâà è òîâà õàïíà è òàêà íàòàòúê. Íî íà ïðàêòèêà Ðóäè âñå ïîâå÷å è ïîâå÷å îòïàäàøå. Ãëåäàøå ìå ñ íå âèæäàùè ãóðåëèâè î÷è÷êè è ïðèìèãâàøå. Íàé-íàêðàÿ Êàòÿ ñå âúðíà. Ïîñðåùíàõ ÿ íà âðàòàòà, âçåõ è ÷àíòàòà, à òÿ ñå âòóðíà íàïðàâî â õîëà. Ðóäè, íàëè ìå ÷àêàø Ðóäè, èçâèêà òÿ ãî ãóøíà âíèìàòåëíî, è ãî ïðèòèñíà äî ãúðäèòå ñè. Òîé, êàòî ÷åëè îòâîðè óñòà â êó÷åøêà óñìèâêà. Êàòÿ, ãî îñòàâè çà ìàëêî íà äèâàíà âëåçå â êóõíÿòà äà ñè ðàçîïàêîâà íåùàòà. Àç óñïîêîåí, ÷å ñúì èçïúëíèë äúëãà ñè, ìèíàõ â äðóãàòà ñòàÿ. Ñåãà èìà âå÷å êîé äà ìå îòìåíè ñ Ðóäè - Êàòÿ. Âíåçàïíî òÿ âëåçå â ñòàÿòà ïðè ìåí, è ìå ïîãëåäíà óïëàøåíî.
- Êàêâî èìà ïúê ñåãà, ÿ çàïèòàõ.
- Ðóäè ìàé ïî÷èíà. Êàçà òÿ è ëåêî òðåïåðåøå.
- Íå ìîæå äà áúäå, íàëè äî ñåãà áÿõìå ïðè íåãî. Äà íå áè äà ñïè? È ñêî÷èõ.
Òîé ëåæåøå êàêòî ãî áåøå îñòàâèëà íà äèâàíà ñ ëåêî îòâîðåíà êàòî çà óñìèâêà óñòà.
Äî÷àêà ÿ.


Ëþêñåìáóðã-Êîíêîðäèÿ, 2011-04-30 01:05 ÑÅÒ

ï.ï. Âèäèìî ðàçêàçà å äúëúã. Íî òàêà ñå ïîëó÷è. Íå å áåäà àêî íÿêîé íå ãî ïî÷åòå äî êðàÿ. Äîðè ñàìî èìåòî Ðóäè äà ïðî÷åòå, òîâà å äîñòàòú÷íî. Òîé áåøå è å ÷àñò îò æèâîòà ìè öåëè 13-14 ãîäèíè. Áîæå àêî ïóñêàø â Ðàÿ êó÷åòà, íàâÿðíî ñè ïóñíàë è Ðóäè.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 30.04.2011 @ 11:44:51 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   milcho

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 11


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

18.04.2024 ãîä. / 19:44:33 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ðóäè" | Âõîä | 19 êîìåíòàðà (32 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ðóäè
îò rajsun íà 23.07.2012 @ 17:11:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
×åë ñúì ãî - è ïàê!!!
Áúäè!


Re: Ðóäè
îò anonimapokrifoff íà 23.07.2012 @ 15:15:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
×óäåñåí ðàçêàç, Ìèë÷î!


Re: Ðóäè
îò milcho íà 24.07.2012 @ 00:38:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìèíàëè ðàáîòè, Àíî!
Ñåãà ìå ïðåñëåäâàò íåáåñíèòå ïåñîâå è íå ìè äàâàò
ìèðà, íî ïî íÿêîé ïúò... ìå ñòÿãà øàïêàòà...
Ïðèâåò Àíî!!!

]


Re: Ðóäè
îò Markoni55 íà 22.07.2012 @ 18:27:15
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçáèðàì òå. Ìîæå áè è òè ñè ðàçáðàë çà íàøèÿ Ðóïè. Âñå îùå íÿìà ñèëè äà íàïèøà íåùî òîëêîâà õóáàâî, à áèõ èñêàëà. Ïðàâèõ íÿêàêâè îïèòè, äîðè ãè ïóñíàõ, íî íå å ñúùîòî. Ìîæå áè ïî íàòàòúê. Äîðè íè ñå èñêà ñ ìîÿ ìúæ äà íàïðàâèì íåùî êàòî êîíêóðñ çà ïðîèçâåäåíèÿ íà òåìà äîìàøíè ëþáèìöè. Íî íå ñìå ãî èçìèñëèëè ñúâñåì. Ïî ñêîðî íè ñå ùå äà å ïî øèðîêîîáõâàòíà - òåìà çà ïðèÿòåëÿ è ñïúòíèêà. Êîåòî å íåùî ðàçëè÷íî. Âèæäàì, ÷å äîñòà õîðà íàïîñëåäúê ïóáëèêóâàò ðàçíè èñòîðèè - òó çàáàâíè, òó òúæíè, òó ïîó÷èòåëíè. Ñòàíàõìå ìíîãî òåõíî ñâÿò è ñàìî æèâîòíèòå ñà íåùî èñòèíñêî è íåïîäïðàâåíî â íåãî. Ïîçäðàâè


Re: Ðóäè
îò milcho íà 23.07.2012 @ 00:56:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé Ìàðêîíè!
Òðîãíà ìå. Òðè ïúòè!
Ðóäè å íåùî ñïåöèàëíî çà íàñ.
Ðàäâàì ñè ÷å è òè ñè ñðîäíà äóøà è ðàçáèðàø
åçèêà íà òåçè ïðèÿòåëè.
Ïðåãðúäêè çà ñâåòëà Âàðíà
è äî íîâè ñðåùè.
Ìåðêîíè!!!

]


Re: Ðóäè
îò Markoni55 íà 22.07.2012 @ 18:27:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçáèðàì òå. Ìîæå áè è òè ñè ðàçáðàë çà íàøèÿ Ðóïè. Âñå îùå íÿìà ñèëè äà íàïèøà íåùî òîëêîâà õóáàâî, à áèõ èñêàëà. Ïðàâèõ íÿêàêâè îïèòè, äîðè ãè ïóñíàõ, íî íå å ñúùîòî. Ìîæå áè ïî íàòàòúê. Äîðè íè ñå èñêà ñ ìîÿ ìúæ äà íàïðàâèì íåùî êàòî êîíêóðñ çà ïðîèçâåäåíèÿ íà òåìà äîìàøíè ëþáèìöè. Íî íå ñìå ãî èçìèñëèëè ñúâñåì. Ïî ñêîðî íè ñå ùå äà å ïî øèðîêîîáõâàòíà - òåìà çà ïðèÿòåëÿ è ñïúòíèêà. Êîåòî å íåùî ðàçëè÷íî. Âèæäàì, ÷å äîñòà õîðà íàïîñëåäúê ïóáëèêóâàò ðàçíè èñòîðèè - òó çàáàâíè, òó òúæíè, òó ïîó÷èòåëíè. Ñòàíàõìå ìíîãî òåõíî ñâÿò è ñàìî æèâîòíèòå ñà íåùî èñòèíñêî è íåïîäïðàâåíî â íåãî. Ïîçäðàâè


Re: Ðóäè
îò Markoni55 íà 22.07.2012 @ 18:27:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçáèðàì òå. Ìîæå áè è òè ñè ðàçáðàë çà íàøèÿ Ðóïè. Âñå îùå íÿìà ñèëè äà íàïèøà íåùî òîëêîâà õóáàâî, à áèõ èñêàëà. Ïðàâèõ íÿêàêâè îïèòè, äîðè ãè ïóñíàõ, íî íå å ñúùîòî. Ìîæå áè ïî íàòàòúê. Äîðè íè ñå èñêà ñ ìîÿ ìúæ äà íàïðàâèì íåùî êàòî êîíêóðñ çà ïðîèçâåäåíèÿ íà òåìà äîìàøíè ëþáèìöè. Íî íå ñìå ãî èçìèñëèëè ñúâñåì. Ïî ñêîðî íè ñå ùå äà å ïî øèðîêîîáõâàòíà - òåìà çà ïðèÿòåëÿ è ñïúòíèêà. Êîåòî å íåùî ðàçëè÷íî. Âèæäàì, ÷å äîñòà õîðà íàïîñëåäúê ïóáëèêóâàò ðàçíè èñòîðèè - òó çàáàâíè, òó òúæíè, òó ïîó÷èòåëíè. Ñòàíàõìå ìíîãî òåõíî ñâÿò è ñàìî æèâîòíèòå ñà íåùî èñòèíñêî è íåïîäïðàâåíî â íåãî. Ïîçäðàâè


Re: Ðóäè
îò LATINKA-ZLATNA íà 22.07.2012 @ 13:25:46
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìèë÷î, îòíîâî ïðî÷åòîõ!...
×àêàì íîâ ðàçêàç è êíèãàòà òè ñ ðàçêàçè, Ñëàäêîäóìåöî!

Ïîçäðàâè îò ëþëÿêîâèÿ ãðàä, Ïðèÿòåëþ Ìèë÷î!

http://www.picvalley.net/u/1804/19134657617083029091342952014pC8Kos1QgYN4ImVbrEoc.JPG


Re: Ðóäè
îò alfa_c (alfa_c@hulite.net) íà 30.04.2011 @ 11:46:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðîñúëçè ìå, åé...
Òàêàâà òîïëà êó÷åøêà èñòîðèÿ,
æèâ äà ñè:)


Re: Ðóäè
îò milcho íà 30.04.2011 @ 17:39:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé Àëôà!
Ðàäâàì ñå òè õàðåñà. Òèÿ äíè íåùî ìè ñòàíà,
ïúê è ñè ñïîìíèõ Ðóäè, à è Ëåîí å ïðè÷èíàòà.
Ùå ñå âèæäàìå ïàê ñêîðî, àêî å ðåêúë áîã.
Òóê âðåìåòî å ïðîëåòíî, êîðàáèòå ïëóâàò ïî êàíàëà
Ìàéíö-Äóíàâ è áèðàòà ñå ëåå.
Òóê áèðàòà å îñîáåíà, Àëôà. Ñàìî òóê ïðàâÿò
òàêà íàðå÷åíàòà ïóøåíà(Ðàóõåð) áèðà.
Íåùî êàòî áèðà ñ âóðñò öóçà÷àí! Õàõàõà!
Ïðèÿòíè ïðàçíèöè - òî íå áåøå Âåëèêäåí,1ÌÀé, à è Ãåðãüîâäåí èäå!
Ïðåãðúäêè,
Àëôà!

]


Re: Ðóäè
îò Omaia íà 30.04.2011 @ 13:33:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Àêî ìîæåõà äà ãîâîðÿò"...
Ðàçêàçúò òè ìå íàêàðà äà ñè ñïîìíÿ òîçè Éîâêîâ öèêúë.
ßâíî íÿêúäå âúòðå â ñåáå ñè íîñèø ïîçíàíèå çà áåçñëîâåñíèòå åçèöè.
Ìíîãî å õóáàâ! Ïîçäðàâëåíèÿ!


Re: Ðóäè
îò milcho íà 30.04.2011 @ 18:18:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðèâåò Îìàÿ!
Òàêà å, ïðàâèëíî ñè ðàçáðàëà. Ïèñàí å íà åäèí äúõ.
Ïðè ìåí å òàêà, òàêà ïèøà, ïîñëå ùå îïðàâÿìå ïå÷àòíèòå ãðåøêè.
Àêî èìà òàêèâà...:) Õàõàõà.
Áëàãîäàðÿ çà òîâà, ÷å íå ìå ïîäíàñÿòå çà òÿõ,
íî íå ñå ïîçíàâàìå îò â÷åðà.
Ïðèÿòíè ìàéñêè ïðàçíèöè
È áëàãîäàðÿ çà ðèáàòà!
Îìàÿ!

]


Re: Ðóäè
îò Hulia íà 30.04.2011 @ 17:45:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Ïðèåìè èñêðåíèòå ìè ïîçäðàâè, Ìèë÷å!:)))


Re: Ðóäè
îò milcho íà 01.05.2011 @ 12:14:24
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé Óëè!
×åñòèò ïðàçíèê!
Íà òðóäà!
Îòñàâíà íå ñìå ñå âèæäàëè, íî ùî å äåí ñå å ïðåä íàñ.
Äà òè å ñâåòëî, è ñå ðàäâàì, ÷å ñå îòáè ïðè ìåí, çà òàçè
ìàëêà è ìàëêî òúæíà èñòîðèéêà çà Ðóäè.
Äà ñè æèâà è çäðàâà,
è âñè÷êè îêîëî òåá.
Óëè.

]


Re: Ðóäè
îò shtura_maimunka íà 30.04.2011 @ 18:50:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://smile999.blog.bg/
Õåì ñè çíàì, ÷å ùå ãî ïðî÷åòà...
Çàïî÷íàõ, óæ ñàìî îòãîðå-îòãîðå äà ÷åòà, è ïàê ïðî÷åòîõ öåëèÿ òè ðàçêàç, ÷å è ñå ðàçïëàêàõ.
È àç èìàõ áîëîíêà, êîÿòî æèâÿ öåëè 18 ùàñòëèâè ãîäèíè, è íàêðàÿ íàïðàâè èíñóëò ëè, êàêâî ëè, òàêà è íå ðàçáðàõìå.Çàïî÷íà äà ñå âúðòè, íå ïàçåøå ðàâíîâåñèå.Åäèí äåí, êîãàòî áÿõ íà ðàáîòà, ñúïðóãà ìè è ñèíà ìè, ñå îáàäèõà è ìè êàçàõà, ÷å ñà ÿ ïðèñïàëè â êëèíèêàòà.Âå÷å äâå ãîäèíè, íå ìîãà äà ÿ ïðåæàëÿ.


Re: Ðóäè
îò milcho íà 01.05.2011 @ 21:03:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðèâåò Ìàé-ìóóí-÷å!
Òè ñè åäèí îò íàé-âåðíèòå ìè ÷èòàòåëè è ìíîãî ñå ðàäâàì, ÷å è ïî
òîâà ñå ïðèëè÷àìå - îáè÷òà êúì êó÷åòàòà.
Òà êàê ñå êàçâàøå òâîåòî êó÷å - áóëîíêàòà êîÿòî å æèâÿëà ó Âàñ
18 ãîäèíè? Òîâå ñè å íàïðàâî ðåêîðäíà âúçðàñò Âàëÿ.
Èìàì ïðåäâèä çà êó÷å. È êúäå ïî÷èâà ñåãà..

Ñïîìíèõ ñè åäèí àíãëè÷àíèí - Àëúí îô Èíãëàíä.
Îáåùàõ äà ìó íàïèøà åäíà èñòîðèÿ çà íåãî, ïîíåæå áåøå ìíîãî
÷îâå÷åí. Òå àíãëè÷àíèòå ñà ñòðàííè, ìàëêî íî òîÿ áåøå ðàáîòíèê
è èìàøå êó÷å. Åäíèí òëúñò ñòàð áóëäîã. Ïîñòîÿííî ñòîåøå ïðåä
ñòàÿòà ìè è èñêàøå äà ãî ãàëÿ è ÷åøàì ìåæäó óøèòå.
Àç ïîíà÷àëî íå ñúì ôåí íà áóëçäîçèòå, íî òîçè áåøå èçêëþ÷èòåëíî
äðóæåëþáåí - ãðîçåí, íî ìíîãî ìèë. Îò òîãàâà èìàì äðóãî ìíåíèå çà áóëäîçèòå. Ãðîçíüî - òàêà ìó êàçâàõ. Ñ Àëàí ïèåìå âå÷åð áèðà
â çàäíèÿ ìó äâîð è ñè ãîâîðèõìå çà õîðàòà è êó÷åòàòà.
Ìíîãî ãî áåøå ÿä, íà óïðàâëÿâàùèòå çà åäíî ìîì÷å àíãëè÷àí÷å
êîåòî ãî áÿõà ïðîñòðåëÿëè ëîøî íÿêúäå â Èðàê.
È èì ñå çàêàíâàøå, òå êàçâà òå òàì äà ñà...(è îùå ñèëíè äóìè),
à íå òèÿ äåöà.
Èìàøå 4 äåöà. À æåíà ìó áåøå ñàíèòàðêà â ìåñòíàòà áîëíèöà.
 äâîðà ìè êàçâà å ïúëíî ñ êó÷åòà - ìîèòå áèâøè êó÷åòà.
È ìè ïîêàçâàøå ñíèìêè. Àêî íÿêîé âçåìå ñëåä âðåìå äà ðàçêîïàå äâîðà ùå íàìåðè ìàñîâè êó÷åøêè ïîãðåáåíèÿ. Óæàñ.
Ïîñëå ìå ãîùàâàøå ñ àãíåøêî ïå÷åíî. Îáè÷àøå õðèñòèÿòèòå.
Íà îòèâàíå ìå èçïðàòèõà ñ æåíà ñè ñ êîëàòà èì ÷àê äî Õèòðîó.
Íÿêúäå îêîëî 40-50 êì áè ïúò ÷îâåêà. Çàïîìíèõ ãî è Ãðîçíüî - áóëäîã÷åòî ìó ñúùî.
Âèæ êúäå ìå îòïëåñíà,
Ìàé-ìóóí-÷å.

Ùÿõ çà ìàëêî äà çàáðàâÿ ñà òè ïîæåëàÿ ×åñòèò Ïúðâè ÌÀÉ!
:)


]


Re: Ðóäè
îò shtura_maimunka íà 02.05.2011 @ 15:53:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://smile999.blog.bg/
Ïî ïðèíöèï áîëîíêèòå æèâåÿò ñðåäíî, ìåæäó 15 è 17 ãîäèíè.Äîðè 17 ñà ìíîãî.Íå çíàì çàùî, íàøàòà, èçêàðà òîëêîâà.Ìîæå áè, çàùîòî áåøå îáãðàäåíà ñ ìíîãî îáè÷.Êàçâàøå ñå Äæèíà.Î÷èòå è áÿõà ìíîãî èçðàçèòåëíè, ñÿêàø ìè ãîâîðåøå ñ òÿõ.Ñèíîâåòå íè áÿõà ìàëêè, è òàêà ìè ñå ìîëåõà äà âçåìåì, ÷å ñ áàùà èì íå ìîæàõìå äà îòêàæåì, âúïðåêè, ÷å òîé íå îáè÷à æèâîòíè â êúùè.Íàêðàÿ òàêà ñå ïîëó÷è, ÷å ñàìî àç ñå ãðèæåõ çà íåÿ, òå âå÷å ñè íàìåðèõà äðóãè çàíèìàíèÿ, ñåìåéñòâî, è ò.í.
Îùå íå ìîãà äà ïðîñòÿ, íà ñúïðóãà ìè è íà ãîëåìèÿ ìè ñèí, ÷å ìå èçäåáíàõà, êîãàòî ñúì íà ðàáîòà.Ìîæå áè, èíà÷å ùåøå äà ìè å îùå ïî-ìú÷íî, êàòî ÿ ãëåäàì äà ñå ìú÷è.Îáà÷å ïúê, òàêà ñè ìèñëÿ, ÷å âñÿêî æèâî ñúùåñòâî, èìà ïðàâîòî äà æèâåå òîëêîâà, êîëêîòî Ãîñïîä ìó å îòðåäèë.
Çàâåäîõà ÿ â êëèíèêàòà, òàì ñà ÿ ïðèñïàëè ñ èíæåêöèÿ, è äî êîëêîòî çíàì, ñëåä òîâà ãè êðåìèðàò.Äîðè íå ìîæàõ äà ñè ÿ èçïðàòÿ êàêòî òðÿáâà.Îùå âèæäàì î÷èòå è.

]


Re: Ðóäè
îò milcho íà 04.05.2011 @ 02:39:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Î÷èòå êàçâàø, Âàëÿ,
Òå íè ïîðàçÿâàò - êàòî ìå ïîãëåäíåøå ñ òèÿ î÷è íàïðàâî èçòðúïâàì.
Êàòî íà èçâúíçåìíè ñà. Àêî ñè ñïîìíÿø ôèëìà ÅÒ...
íàé-òðóäíî ñà èçáðàëè î÷èòå íà èçâúíçåìíîòî(ÅÒ - ÅêñòðàÒåðåñòèàë)
è íàêðàÿ ñå ñïðÿëè íà î÷èòå íà Àéíùàéí!

Äæèíà, õì. Õóáàâî èìå. Ìàéêàòà íà Ðóäè ñå êàçâàøå Äæåñè.
Ñåãà ñè ñïîìíèõ, òàçè êîÿòî íè óõàïà êîãàòî è ãî âçåõìå.
Êàêâî íåùî å ìàéêàòà.

Ïðè íàñ ïúê âåäíàãà ãî çàíåñîõìå Ðóäè íà ñåëî - îùå ñúùèÿ äåí êàòî ïî÷èíà.
È òàì ñè å òîé. Äîðè ñëåä âðåìå íàìåðèõ åäíà ìàëêà ìîðåíà - ãîëÿì îáúë áÿë êàìúê, êîéòî åäâàì ãî êà÷èõ â êîëàòà. È ãî ïîñòàâèõ òàì êúäåòî å Ðóäè.
Êàòÿ ïðè âñÿêî õîåíå íà ñåëî âîäè è âíóöèòå ïðè íåãî.

Ùåðêà ìè ïúê, ãîëÿìàòà ïðî÷åëà è òÿ ðàçêàçà, ïëàêàëà è âçåëà,
÷å ãî ïîðåäàêòèðàëà äàæå:)
Äæèíà!
Âàëÿ.



,

]


Re: Ðóäè
îò biala_liastovica (biala_liastovica@abv.bg) íà 06.05.2011 @ 02:19:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áîæå, Ìèë÷î!!!
Êîëêî ÷èñò è äîáúð ÷îâåê ñè è êîëêî ãîëÿìî ñúðöå èìàø!
Êàê óìååø äà ñå ðàäâàø è íà ìàëêèòå íåùà â æèâîòà è äà ãè öåíèø.
Òè ïî÷òè ñè ïîñòèãíàë Íèðâàíà - æèâååø â ìèð è õàðìîíèÿ ñúñ ñåáå ñè è ñ ñúñ ñâåòà îêîëî òåá - òîâà ìàëêî õîðà ãî ìîãàò!
Ùàñòëèâ ÷îâåê ñè òè, Ìèë÷î, ïðèÿòåëþ - ùàñòëèâ ñè ñ òîâà, êîåòî ñè, ñúñ ñâîåòî ñâåòîóñåùàíå, ñ äîáðîòàòà, íåïðèíóäåíîñòòà è èñêðåíîñòòà ñè, ñ ëþáîâòà êúì ñâåòà è ùàñòëèâè ñà áëèçêèòå òè äà èìàò äî ñåáå ñè òàêîâà äîáðî ñúùåñòâî êàòî òåá.
Àêî ìè êàæåø, ÷å ïðåóâåëè÷àâàì, ùå òå ïîïèòàì: "Êîëêî õîðà áèõà îòäàëè òàêîâà ãîëÿìî çíà÷åíèå íà åäíî êó÷åíöå? Êîëêî áèõà ìó îòäàëè òîëêîâà ãðèæè, ïðèâúðçàíîñò è ëþáîâ? Êîëêî Ìèë÷î?..."
Å, àç ùå òè êàæà: "Ìíîãî ìàëêî, äðóæå, ìíîãî ìàëêî!"
Òè íàèñòèíà ñè íåâåðîÿòíî áîãàò ÷îâåê, Ìèë÷î, íî äóøåâíî áîãàò, íÿìàì ïðåä âèä ìàòåðèàëíèòå íåùà!

Áëàãîäàðÿ òè, ÷å ñè íàïèñàë òîâà ðàçêàç÷å.
Íÿêàê ñè ìè ñòàíà òîïëî íà äóøàòà êàòî ãî ïðî÷åòîõ. :)

Ïîçäðàâÿâàì òå, ïðèÿòåëþ! Ðàçêàç÷åòî òè å æèâî!


Re: Ðóäè
îò milcho íà 08.05.2011 @ 02:29:25
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ Áÿëî ïèëå! :)
È çà ïåòè÷êàòà è çà õóáàâèòå äóìè.
Æèâîòà å èçòúêàí îò ìàëêèòå íåùà, Ðóõ.
Êîé ìîæå ïðèæèâå äà êàæå êîå å ìàëêî è êîå å ãîëÿìî, íàëè?
Íàøèÿò ïðîôåñîð Íèêîëà Áîíåâ, êîéòî ñå îòèäå â äàëå÷íàòà 1979 ã.
÷åñòî íè êàçâàøå: çà äà ñå âèäè ãîëåìèíàòà (èëè âèñî÷èíàòà) íà åäíà ïëàíèíàòà,
òðÿáâà äå ñå îòäàëå÷èì îò íåÿ.
Òàêà å è ñà ìàëêèòå ãîëåìè íåùà ïèëå-Ðóõ.
Òðÿáâà äà ñå îòäàëå÷èì âúâ âðåìåòî - òî å ñúäíèêúò.
À èíà÷å êàçàíî, ãåíåòè÷åñêè æèâîòî ñè å æèâî - áèëî òî êó÷å, ÷îâåê, ìðàâêà,
èëè ïòèöà - Áÿëà Ëÿñòîâèöà êàòî òåá:)
Ïðèâåò:)



]


Re: Ðóäè
îò biala_liastovica (biala_liastovica@abv.bg) íà 09.05.2011 @ 22:40:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:)))

]


Re: Ðóäè
îò milcho íà 12.05.2011 @ 02:40:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïèó!
Ãðàà!
:))

]


Re: Ðóäè
îò vesi íà 08.05.2011 @ 19:48:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå ìîæå äà ñå îïèøå â êðàòúê ðàçêàç 14 ãîäèøíà âçàèìíà ëþáîâ :-)
Ãîñïîä å ñúòâîðèë ñïåöèàëåí êó÷åøêè Ðàé è Ðóäè å òàì!
Áëàãîäàðÿ çà òîïëîòî ñïîäåëÿíå, Ìèë÷î!


Re: Ðóäè
îò dimension íà 08.09.2011 @ 22:41:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïî Êîëåäà 2008 íàïèñàõ åäèí òîëêîâà äúëúã ðàçêàç çà ×àðëè. Âñå èñêàõ äà ãî ïîìåñòÿ òóê, âñå âðåìå íÿìàõ. À îò ìèíàëèÿ ñåïòåìâðè - ñèëè íÿìàì.
Îïèñàë ñè åäíà ãîëÿìà îáè÷, âñè÷êî ñè íàïèñàë è îò ìîå èìå.
Äà íå áåøå ïèñàë ïîñëåñëîâà - ùÿõ äà ïîìèñëÿ, ÷å ñúì ïðåæèâÿëà...
Åäèíàäåñåò ãîäèíè - äî ìèíàëèÿ ñåïòåìâðè...
Áëàãîäàðÿ òè, ñòèñêàì òè ðúêà âèðòóàëíî, ñòèñêàì òå ñèëíî, ñèëíî, Ìèë÷î...
Íå çíàÿ äàëè ïðîïàñòèòå ñè îòèâàò.


Re: Ðóäè
îò daik (gogetobg@yahoo.com) íà 10.09.2011 @ 09:09:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://georgi.dininski.com/Poetry/index.htm
Õóáàâà èñòîðèÿ. Êîéòî íå å èìàë ÷åòèðèíîã ïðèÿòåë, íÿìà äà ÿ ðàçáåðå.


Re: Ðóäè
îò doktora íà 10.09.2011 @ 12:04:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé, Ìèë÷î!!!

Ðàçêàçâà÷ ñè...è íå ñàìî ;) õåõ

Êîëêîòî ìîãà...îáè÷àì ãè òåçè âåðíè ïðèÿòåëè...íà ÷îâåêà

Êîéòî íå å ñúïðè÷àñòåí êúì æèâîòà íà åäíî æèâîò íî...!

æèâîòíî ëè å òî?!?

Êîéòî íå å õðàíèë èëè ìèëâàë æèâîòèí÷å...àìè òîé íå å îáè÷àë è ñåáåïîäîáíèòå ñè..

Äîê


Re: Ðóäè
îò milcho íà 02.12.2011 @ 13:28:20
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàòå Äîê!
Óòðå èìàø èìåí äåí!
Çà òè å ñâåòëî èìåòî è òè äà ñè ÷åñòèò Áðàòå!
Íèêîëà!
10õ!

]


Re: Ðóäè
îò 4unga íà 22.12.2013 @ 08:24:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êàê êðàñèâî ïðåïóñêà ìèñúëòà òè ïðåç ñïîìåíèòå...
Íå å ëè òîâà Ðóäè, êîéòî òè÷à îò äàëåêî êúì îáÿòèÿòà íà ñâîÿ ñòîïàíèí?...
Àïëîäèñìåíòè çà àâòîðà íà çàäúõàíè,ÿ ñúðäå÷åí ðàçêàç è êúì Æåíàòà äî òåá, Ìèë÷î!


Re: Ðóäè
îò vladun (valdividenov@abv.bg) íà 25.12.2013 @ 13:03:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïèñàíî áèëî òî÷íî íà Êîëåäà äà ãî ïðî÷åòà - ïðåêðàñåí çàòðîãâàù ðàçêàç!

×åñòèòî Ðîæäåñòâî, Ìèë÷î!


Re: Ðóäè
îò doktora íà 27.12.2013 @ 13:59:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âðåìå çà ìèëîñúðäèå ... çàòðîãâàù ðàçêàç, ëåêî ñå ÷åòå, íî õâàùà çà ãúðëîòî è ...

×åñòèòî Ðîæäåñòâî, Ìèë÷î!
Æèâè è çäðàâè, ïðèÿòåëþ, äî ãîäèíà äî àìèíà!


Re: Ðóäè
îò LATINKA-ZLATNA íà 31.12.2013 @ 19:47:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñâåòëè ïðàçíèöè, Ñëàäêîäóìåöî!




Re: Ðóäè
îò milcho íà 13.02.2014 @ 20:11:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
:))))

]