Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 858
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 860

Îíëàéí ñåãà:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐîçà
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: CheGuevara

1  íà÷àëî ñúçäàäå Áîã íåáåòî è çåìÿòà. 2 À çåìÿòà áåøå íåóñòðîåíà è ïóñòà; è òúìíèíà áå âúðõó áåçäíàòà; è Äóõ Áîæèé ñå íîñåøå âúðõ âîäàòà. 3 È ðå÷å Áîã: Äà áúäå âèäåëèíà. È ñòàíà âèäåëèíà. 4 È âèäÿ Áîã âèäåëèíàòà ÷å áåøå äîáðî; è ðàçëú÷è Áîã âèäåëèíàòà îò òúìíèíàòà. 5 È íàðå÷å Áîã âèäåëèíàòà Äåí, è òúìíèíàòà íàðå÷å Íîù. È ñòàíà âå÷åð, è ñòàíà óòðî, äåí ïúðâè.

Áèòèå, ãëàâà 1


Ð Î Ç À

12 ÷.
Ðîçà îñòàâè ñóøîàðà íàñòðàíè, ïðèãëàäè çà ïîñëåäíî êîñàòà ñè è ñå âãëåäà â îòðàæåíèåòî îòñðåùà. Îñòàíà äîâîëíà. Ïî-ìàëêî áðú÷êè, îòêîëêîòî ñå ïîëàãà çà íåéíèòå 60 ãîäèíè, ïî-ìàëêî áåëè êîñè, óìåëî òóøèðàíè îò ïàëàâè ðóñè êè÷óðè è åäíà çàãàäú÷íà, ñâåòëà èñêðèöà â ñèíüî-çåëåíèòå î÷è, êîÿòî ïðèäàâàøå âåäðèíà íà ëèöåòî é. Ñâåòëèíà, êîÿòî ÿ èçäèãàøå íàä áîëêèòå, ãðèæèòå è ãîäèíèòå...
Âíèìàòåëíî íàõëóçè ïðàçíè÷íàòà ðîêëÿ ïðåç ãëàâàòà ñè, îùå âåäíúæ ñâåðè äåéñòâèÿòà ñè ñ îãëåäàëîòî è âçå îò ìàñàòà êèòêàòà ñâåæè öâåòÿ, íàáðàíè ïðåäè ìàëêî îò ãðàäèíêàòà ïðåä êúùàòà. Áåøå ãîòîâà çà ðèòóàëà.
Âëåçå â ñúñåäíàòà ñòàÿ è îùå îò âðàòàòà ñå ïðåêðúñòè, áàâíî, ñìèðåíî, ñ äâèæåíèÿ, èçâàÿíè äî ñúâúðøåíñòâî îò õèëÿäîêðàòíèòå ïîâòîðåíèÿ...
Ïëàìú÷åòî íà êàíäèëöåòî òðåïêàøå ïðèãëóøåíî è îñâåòÿâàøå ìåêî è ëàñêàâî ëèöåòî íà Áîæèÿòà ìàéêà.Ïîñòàâè öâåòÿòà âúâ øàðåíàòà âàçè÷êà äî êàíäèëîòî è îãëåäà ñ ëþáîâ ñâîÿ îëòàð.
Îòëÿâî íà Áîãîðîäèöà èìàøå 5 ñíèìêè, äâå ãîëåìè è 3 ìàëêè. Çàä òÿõ – àìåðèêàíñêîòî çíàìå. Îòäÿñíî íà Áîãîðîäèöà – 4 ñíèìêè. Äâå ãîëåìè è 2 ìàëêè. Çàä òÿõ – èñïàíñêîòî çíàìå. Îòïðåä ïðåä êàíäèëöåòî – 3 ñíèìêè, 2 ãîëåìè è 1 ìàëêà. Äî òÿõ êðîòóâàøå çíàìåòî íà Àâñòðàëèÿ.Òðèòå é äåöà, åäèí çåò, 2 ñíàõè è 6 âíóöè – íåéíèÿò îëòàð, ïðåä êîéòî è çà êîéòî Ðîçà âñåêè Áîæè äåí ñå ìîëåøå è èçìîëâàøå îò Áîãîðîäèöà çàêðèëà è äúëúã æèâîò. Ðàçïèëÿëà äåöà è âíóöè â ÷åòèðèòå ïîñîêè íà ñâåòà, òÿ æèâååøå ðàçïúíàòà ìåæäó âÿðàòà è íàäåæäàòà, ìåæäó ëþáîâòà è î÷àêâàíåòî äà ãè ïðåãúðíå, äà èçòðèå ïðàõòà îò äàëå÷íè çåìè ïî äðåõèòå èì, äà ãè ïðèëàñêàå â òîïëèíàòà íà ìàé÷èíàòà ïàçâà...Áúëãàðñêèòå é âíó÷åòà, ÷èéòî ðîäåí åçèê íå å áúëãàðñêèÿò, ÷èÿòî ðîäíà çåìÿ íå å áúëãàðñêàòà...
Äíèòå é áÿõà ðàçïúíàòè íà òîçè âå÷åí êðúñò è òÿ ïîíÿêîãà ÷óâñòâàøå áîëêà, ÷å íÿìà äà ìîæå äà ãè äî÷àêà, òóê, ïðè êîðåíèòå èì...
Ðîçà âúçäúõíà, îùå âåäíúæ ñå ïðåêðúñòè, è áëàãîãîâåéíî ïîñåãíà êúì ìàëêàòà êàäèôÿíà òîðáè÷êà, ïîñòàâåíà ïðåä ñíèìêàòà íà íàé-ìàëêàòà é, øåñòà âíó÷êà Ðàäà. Äíåñ å ñâÿò äåí – òúêìî äà èçâúðøè ïîðåäíèÿ ðèòóàë. Ãðèæëèâî ñëîæè òîðáè÷êàòà â ÷àíòàòà ñè è ñêîðî ïðèïðÿíèòå é ñòúïêè âå÷å áúðçàõà ïî óëèöàòà êúì Óíèâåðñèòåòà.
Ìèñëåíî ñå çàñìÿ. Äàíî ïîâå÷å íå é ñå íàëàãà äà òúðñè ìÿñòî çà íîâà òîðáè÷êà çàùîòî ìàé ñå ñâúðøèõà çíàêîâèòå ìåñòà â ãðàäà. Ïúðâàòà ïîëîæè â îëòàðà íà öúðêâàòà, âòîðàòà – êðåïîñòíàòà ñòåíà íà Öàðåâåö, òðåòàòà – êðàé êàðòèííàòà ãàëåðèÿ íà Áîðóíà, ÷åòâúðòàòà – â òåàòúðà, ïåòàòà – â åäíà ìàëêà íèøà íà êìåòñòâîòî. Ñåãà áåøå ðåøèëà äà ñå èçêà÷è äî Óíèâåðñèòåòà è äà ïîòúðñè ìÿñòî îêîëî Ðåêòîðàòà.
Ðîçà ñå óêîðè – êàêâî ïúê, èìà îùå áèáëèîòåêà, ìóçåé, ñâåòè ìàíàñòèðè â îêîëíîñòèòå íà ãðàäà...Äåöà äà èìà, áúëãàð÷åòà, íåçàâèñèìî â êîè çåìè ùå åêíå ïúðâèÿò èì ïëà÷. Âàæíîòî å òóê äà ñà çäðàâè êîðåíèòå èì, çà äà ãè âèêàò â ñúíèùàòà èì è ïúòÿò èì òóê äà ñå çàâðúùà.
Ðîçà íå óñåùàøå àïðèëñêèÿ õëàä. Â äóøàòà é çâúíåøå ðàäîñòíà êàìáàíà è íå óñåòè êàê ñòèãíà äî Ðåêòîðàòà.
Äâîðúò áåøå èçïúëíåí ñ ãëú÷ è ïòè÷è ïåñíè.
Ïàìåòíèêúò íà Ïàòðèàðõ Åâòèìèé ñ âäèãíàòè ðúöå ìîëåøå Áîã äà âúçêðåñè Áúëãàðèÿ è ñëàâíèÿ áúëãàðñêè ðîä, à äîëó â íèñêîòî ßíòðà êàòî ñðåáúðíà ñàáÿ ðàçñè÷àøå ñèâêàâàòà ìúãëà...
Ðîçà ñëåçå íÿêîëêî ñòúïàëà ïîä Àóëàòà, îãëåäà ñå – íèêîé íå é îáðúùàøå âíèìàíèå. Áúðçî ôèêñèðà åäíà äúëáîêà ôóãà â ñòåíàòà è ïúõíà â íåÿ ìàëêàòà êàäèôÿíà òîðáè÷êà. Ïðåêðúñòè ñå ïðèïðÿíî è òðúãíà íàäîëó êúì àâòîáóñíàòà ñïèðêà. Íà äóøàòà é áåøå ñâåòëî è ëåêî. Ïúï÷åòî íà øåñòàòà é âíó÷êà Ðàäà, ðîäåíà àìåðèêàíêà, ùåøå âå÷å äà å ÷àñò îò çäðàâèÿ òåìåë íà áúëãàðñêèÿ Óíèâåðñèòåò. Ùå ñâåòè â ìðàêà íà òåçè ïðåëîìíè, ñìóòíè ãîäèíè è ùå ÿ âèêà ïðåç îêåàíè è ïëàíèíè, äà ñå çàâúðíå íÿêîãà òóê, ïðè íåéíèòå èñòèíñêè áúëãàðñêè êîðåíè...
Ìúãëàòà ñòîðè ïúò íà Ðîçà. Ïîêëîíè é ñå...

Ðóæà Âåë÷åâà


(èç „Ìîðãà çà èçãóáåíè äóøè“)


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 26.04.2011 @ 08:23:06 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   CheGuevara

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 7


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 00:42:58 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ðîçà" | Âõîä | 9 êîìåíòàðà (19 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ðîçà
îò doktora íà 26.04.2011 @ 09:10:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
...ñ âúëíåíèå ïðî÷åòîõ òàçè ìèëîñúðäíà, ìàé÷èíñêà è ðîäîëþáèâà â êîðåíèòå ñè ïðèò÷à, Ðóæå.

Õðèñòîñ âîñêðåñå! Çäðàâå, ìèð è ëþáîâ.:)

Íèêîëà


Re: Ðîçà
îò ASTERI íà 26.04.2011 @ 09:48:50
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçïëàêà ìå, Ðóæå!
Äàíî äîéäå äåí...
Ïîçäðàâè, ìèëà!


Re: Ðîçà
îò zaltia íà 26.04.2011 @ 10:30:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Ìúãëàòà ñòîðè ïúò íà Ðîçà. Ïîêëîíè é ñå..."

Ïðèÿòåëñêè ïîêëîí è îò ìåí Ðóæà!
Äàé Áîæå .... ïîíå åäíîòî âíó÷å äà ñå âúðíå!



Re: Ðîçà
îò vladun (valdividenov@abv.bg) íà 26.04.2011 @ 14:28:53
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äåöà äà èìà, áúëãàð÷åòà, íåçàâèñèìî â êîè çåìè ùå åêíå ïúðâèÿò èì ïëà÷.

Ïîñòàâÿø òåçà ñ òîâà èçðå÷åíèå, Ðóæå!
Íàòîâàðèëà ñè ñ âàæíà ìèñèÿ ãåðîèíÿòà, äà ïàçè è óòâúðæäàâà òåìåëèòå íà áúëãàðùèíàòà...È ìíîãî äîáðå íàïèñàíî!
Ïîçäðàâè!


Re: Ðîçà
îò hesperus (smile.wink@abv.bg) íà 26.04.2011 @ 23:56:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
È àç òè ñå ïîêëàíÿì, Ðóæèöå!
Ðàçïëàêà ìå, íî Áëàãîäàðÿ!
Ñ îáè÷! Íèÿ


Re: Ðîçà
îò angar íà 27.04.2011 @ 08:19:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://angelchortov.hit.bg
Ìíîãî ìèëî, è òðîãàòåëíî, è ïàòðèîòè÷íî.
È ìíîãî òúæíî: âíó÷åòà, ÷èéòî ðîäåí åçèê íå å áúëãàðñêèÿò, ÷èÿòî ðîäíà çåìÿ íå å áúëãàðñêàòà - ìîãàò ëè äà ñå ñìÿòàò çà áúëãàðè?
Çà âíó÷åòàòà ðàçáðàõìå. Íî êúäå ñà áèëè õâúðëåíè ïúïîâåòå íà ñèíîâåòå è äúùåðÿòà, òà òàêà ñà ñå ðàçïèëåëè?


Re: Ðîçà
îò ina_krein (ina_krein@abv.bg) íà 29.04.2011 @ 20:05:44
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://inakrein.blog.bg/
Èìàìå íóæäà îò ïðèò÷è, èçïúëíåíè ñ ìúäðîñò! Áëàãîäàðÿ!


Re: Ðîçà
îò zebaitel íà 29.04.2011 @ 22:35:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàâ ðàçêàç, Ðóæå! Õâàëà òè!


Re: Ðîçà
îò secret_rose íà 14.03.2012 @ 14:48:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
À, ðàçáðàõ, îòäåëíèòå ÷àñòè ñà ïóáëèêóâàíè ïîä ðàçëè÷íè çàãëàâèÿ è çàòîâà ñå îáúðêàõ...
×å, îòèâàì äà ñè ãè íàìåðÿ è äà ïðî÷åòà :)