Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 852
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 857

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: pc_indi
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊîëåíå
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: zebaitel

Àêî èìàøå íåùî, êîåòî äà ãî âúçáóäè çà ñåêóíäè è äà ãî íàêàðà äà èçïèòâà íåèñòîâî æåëàíèå äà äîêîñâà, äà öåëóâà è äîðè äà çàõàïå, òîâà áåøå âèäúò íà ÷èôò çàîáëåíè æåíñêè êîëåíå, ñúáðàíè ïðèëåæíî åäíî äî äðóãî, êîãàòî æåíàòà å ñåäíàëà. Òåçè íà æåíàòà îò îòñðåùíàòà ìàñà áÿõà òîëêîâà ñúáëàçíèòåëíè, ÷å òåãëåõà ïîãëåäà ìó ïî ãëàäêàòà ñè ìàòîâà ïîâúðõíîñò íàãîðå, òàì êúäåòî ÷îðàïúò çàâúðøâàøå ñ èçÿùíà ñèëèêîíîâà äàíòåëà è çàïî÷âàøå òîïëàòà ïðåãðúäêà íà äâåòå áåäðà è ïîñëå îùå ïî-íàãîðå...
Äîêòîðúò íà ôèëîëîãè÷åñêèòå íàóêè Ëþáîçàð Äèíåâ âúîáùå íå ñè ñïîìíÿøå êîãà ñå áåøå ïîÿâèëà òàçè íåãîâà ñòðàñò ïî æåíñêèòå êîëåíå-ìîæå áè òîãàâà, êîãàòî ëþáèìèÿò ìó óíèâåðñèòåò áåøå îùå èíñòèòóò, îùå íå áåøå äîøúë îíçè îêòîìâðèéñêè äåí, êîãàòî ñòðîåíè ïðåä ïúðâà àóäèòîðèÿ ñëóøàõà ãëóïîñòèòå íà âúðõîâíèÿ õèòðÿãà, äîøúë äà îòêðèå óíèâåðñèòåòà, êîéòî ïî íåçíàéíè äîðè íåìó ïðè÷èíè ðåøè äà ñå ïîøåãóâà è èçòúðñè äóìàòà „âåëþñèïåäè”, è âñè÷êè çàïàäíè ôèëîëîãèè ïðèõíàõà, à êîìñîìîëñêèòå çàøúòêàõà ìåæäó ðåäèöèòå! Áåøå âðåìåòî íà çàïîèòå ñ îòêà÷åíèÿ ïñèõîëîã, íà áåçáîæíî êúñèòå ïîëè è äúëãèòå ÷åðíè ïàëòà, òèï øèíåë, êîèòî ñå îòâàðÿõà îòçàä è îòïðåä ïðè âñÿêà êðà÷êà íà ìîìè÷åòàòà è ïîêàçâàõà ñòðîéíè êðàêà âúâ âèñîê áîòóø, è íà Âåíè Äæàïàíêàòà. Âåíè áåøå ñâîåáðàçíà åìáëåìà íà èíñòèòóòà-âå÷íèÿò ñòóäåíò, õóäîæíèê ïî ñïåöèàëíîñò, èçêëþ÷èòåëíî íà÷åòåí è àðîãàíòåí; çà íåãî ñòóäåíòñêèòå ëåãåíäè òâúðäÿõà, ÷å õîäåë ëÿòíî âðåìå ñúñ çàòâîðåíè îáóâêè, çà äà íå ìó ñå ïðàøàò êðàêàòà, à çèìíî âðåìå ïî äæàïàíêè, çà äà íå ñå âìèðèñâàò! Îêîëî Âåíè âèòàåøå íÿêàêâî òàèíñòâî, êîåòî êàðàøå ñòóäåíòêèòå ïúðâîêóðñíè÷êè äà äàâàò ìèëî è äðàãî çà äà ïðåñïÿò åäíà íîù ñ íåãî, ïà ìàêàð è âúâ âìèðèñàíîòî íà òåðïåíòèí è ìóõúë àòåëèå, êîåòî òîé ïî ìèëîñòòà íà ðåêòîðàòà ïîëçâàøå è çà æèëèùå, çàùîòî íÿìàøå ïàðè äà ñè ïëàùà êâàðòèðà. Âñúùíîñò, Âåíè ñè îòðàáîòâàøå ïðåñòîÿ òàì êàòî ïîçèðàøå âèíàãè, êîãàòî ëèïñâàõà ìîäåëè çà ãîëî òÿëî, êàòî ñúùåâðåìåííî ïîäõâúðëÿøå õàïëèâè çàáåëåæêè êúì êîëåæêèòå ñè, äîêàòî ïîçèðàøå, çàùîòî ñè áåøå ìíîãî äîáúð â çàíàÿòà. Ïîìàãàøå è â ñòîëà, êàêâîòî è äà ãî íàêàðàò äà âúðøè è ñå øóøóêàøå, ÷å íå îòêàçâàë è íà ëåëè÷êèòå òàì. Ñàìî äåòî íå ïîâòàðÿøå-èìàøå ñè äîñòàòú÷íî ãîëÿì èçáîð, ïúê è íå ìó äàâàõà âúçìîæíîñò, âèíàãè ñå íàìèðàøå íÿêîÿ ïðèìðÿëà îò êîïíåæ íîâà êîëåæêà!
Òî÷íî ïî òîâà âðåìå, â åäíà çàäóøàâàùî óõàííà îò íàáîëàòà òðåâà, ÿðêà óòðèí, â ÷åòèðñòà àóäèòîðèÿ, Ëþáîçàð ñå âëþáè â Áèñòðà. Áåøå ñåäíàëà âúðõó áàíêàòà, êúñî ïîäñòðèãàíàòà è òúìíà êîñà îáðàì÷âàøå êàòî îðåîë êðúãëîòî è ëèöå, òÿ ðàçïåðâàøå äúëãèòå ñè ïðúñòè, íàìåñòâàøå ñ òåàòðàëåí æåñò î÷èëàòà ñè è èìèòèðàøå óæàñíî ñïîëó÷ëèâî àñèñòåíòà ïî ëèòåðàòóðîçíàíèå, êîãîòî âñè÷êè ìðàçåõà çàðàäè íàâèêà ìó äà ãè óíèæàâà:
Thou still unravished bride of quietness!
Thou foster-child of Silence and slow Time…
Êîëåãè, êúì êîÿ äàìà ñå îáðúùà Êèéòñ â òàçè ñâîÿ îäà? Õàéäå, íàëè ñòå àíãëèéñêà ôèëîëîãèÿ, ïîêàæåòå, ÷å ïîíàçíàéâàòå íåùî çà òâîð÷åñòâîòî íà ðîìàíòèöèòå!
Îò òîãàâà ìó îñòàíà íàâèêà äà íå ñå ïîäèãðàâà íà íåçíàåùèòå, à íà òåçè, êîèòî íå èñêàò äà íàó÷àò! Òà Áèñòðà ãîâîðåøå ñ íåãîâèÿ ãëàñ è èíòîíàöèÿ, âñè÷êè ñå ñìååõà è ïîäõâúðëÿõà çàáåëåæêè, âå÷å çíàåõà, ÷å îáðúùåíèåòî å êúì åäíà ãðúöêà âàçà îò åäíîèìåííàòà îäà íà Äæîí Êèéòñ, à Ëþáîçàð íå ìîæåøå äà îòêúñíå î÷è îò êîëåíåòå è, êîèòî ïðîñòî èçïúëâàõà öÿëîòî ìó ñúùåñòâî. Íàñòúïâàùàòà ïðîëåò è Áèñòðà áÿõà çàøåìåòÿâàùà êîìáèíàöèÿ, òîé ïðîñòî íå óñåùàøå êàê ìèíàâà âðåìåòî, à êîãàòî èì ñå óäàäåøå äà îòêðàäíàò åäèí ÷àñ íàñàìå â íåãîâàòà ñòàÿ â îáùåæèòèåòî, òîé ÿ ñëàãàøå äà ñåäíå íà ëåãëîòî ñè è ìíîãî íåæíî è âúçáóæäàùî çàïî÷âàøå îáîæåñòâÿâàíåòî è îò êîëåíåòå.
Âå÷å áÿõà â ñåñèÿ è êîãàòî åäíà íîù, ìàëêî ïðåäè äåñåò, òîé èçëåçå çà íåùî â êîðèäîðà è ìÿðíà ïðåç ïðîçîðåöà òúíêèÿ è çàáúðçàí ñèëóåò, ïîìèñëè, ÷å èäâà ïðè íåãî, íî âðàòàòà íà êîðèäîðà íå ñå îòâîðè è òîé èçëåçå äà âèäè çàùî ñå áàâè. Äâåòå îáùåæèòèÿ, áèâøè êàçàðìè, áÿõà íà åäíî íèâî, à ïî íàäîëó, êàòî ñå ñëåçåøå ïî âúíøíèòå ñòúëáè áÿõà àòåëèåòàòà íà õóäîæíèöèòå. Îñòàâàõà ìèíóòè äîêàòî íîùíèÿò ïàçà÷ çàêëþ÷è îáùåæèòèåòî è òîé ñå ïðèòåñíè, ÷å òÿ íÿìà äà ñâàðè äà ìó êàæå, êàêâîòî èìà äà ìó êàçâà è äà ñå âúðíå â æåíñêîòî îáùåæèòèå çà òîëêîâà âðåìå. Èçëåçå íàâúí, íÿìàøå ÿ. Ïðèìîëè ñå íà ïàçà÷à äà ìó îñòàâè êëþ÷à ñ îáåùàíèåòî, ÷å ùå ìó ãî çàíåñå ñëåä ìàëêî, çàåäíî ñ ïîëîâèí áóòèëêà ñëèâîâà, ïàçåíà çà âñåêè ñëó÷àé, îáèêîëè äâîðà, ñëåçå ÷àê äî ñïèðêàòà-íÿìàøå ÿ. Òðúãíà ïàê íàãîðå, ïîêðàé àòåëèåòàòà, ïîêðàé ìúæêîòî îáùåæèòèå, ñòèãíà äî æåíñêîòî, áåøå çàêëþ÷åíî, âúðíà ñå îáðàòíî, ïàê ïîêðàé ìúæêîòî, ïîêðàé àòåëèåòàòà. Íå ðàçáðà êàêâî ãî íàêàðà äà ïîãëåäíå ïðåç ïðîçîðåöà, íî íà ñâåòëèíàòà íà âúíøíàòà ëàìïà, âúðõó øèðîêàòà,çàöàïàíà ñ ìàñëåíè áîè ìàñà, íà êîÿòî õóäîæíèöèòå äúðæàõà øèøåòàòà òåðïåíòèí è áóðêàíèòå ñ ÷åòêè, ïðîáëÿñíàõà êîëåíåòå íà íåãîâàòà Áèñòðà è ìåæäó òÿõ, êàòî íà ãëàäåí âúëê, çàõàïàë æåðòâàòà ñè, êúäðàâàòà ïðîøàðåíà ãëàâà íà Âåíè! Ëþáîçàð ñòîÿ è ãëåäà âòðåí÷åíî èçâåñòíî âðåìå, ñÿêàø íåñïîñîáåí äà îñúçíàå êàêâî ñå ñëó÷âà è äà ðåàãèðà, ïîñëå ñå ñïóñíà ïî ñòúëáèòå êúì âðàòàòà íà àòåëèåòî, ñÿêàø ùåøå äà íàõëóå ïðè òÿõ è äà ãè óáèå ñàìî ñ êëþ÷à, êîéòî ñòèñêàøå â èçïîòåíàòà ñè äëàí. Ìàëêî ïðåäè äà ñòèãíå ñå áëúñíà â ïåéêàòà, ñïðÿ, êàòî ëóä ÿ çàäúðïà è ÿ äîâëå÷å â ãîðíèÿ êðàé íà ñòúëáèòå, êîèòî âîäåõà íàäîëó îò àòåëèåòî, ïîñëå ñå âúðíà è çàáëúñêà ñ äëàíè ïî ïðîçîðåöà. Ñèãóðåí áåøå, ÷å òÿ ùå èçñêî÷è ïúðâà. ×ó êàê âðàòàòà íà àòåëèåòî ñå õëîïíà, ïîñëå òúïèÿ çâóê íà êîëåíåòå è, ñðåùíàëè òåæêàòà äúáîâà ïåéêà, ïèñúêà è ïðåêàòóðâàíåòî è íàäîëó ïî ñòúëáèòå...
Æåíàòà îò ñúñåäíàòà ìàñà îòäàâíà áåøå íàïóñíàëà çàâåäåíèåòî. Ëþáîçàð ïëàòè ïèòèåòàòà ñè è ñòàíà. Äúëãî îáèêàëÿ íîùíèòå ïðîëåòíè óëèöè è íàé-íàêðàÿ ñå ïðèáðà. Æåíà ìó îòäàâíà áåøå çàñïàëà. Òîé ñå ñúáëå÷å, áåç äà ïàëè ëàìïèòå, âèäÿ, ÷å ñå å îòâèëà, íåæíî, êàòî îò âúçäóõà ñàìî ïîãàëè ãðîçíèÿ áåëåã âúðõó êîëÿíîòî íà ñàêàòèÿ è êðàê, è òèõè÷êî ëåãíà äî íåÿ.

..................................................................................................................
„Òè, ìëàäà, íåçà÷åíàòà íåâÿñòî íà ïîêîÿ,
Îòãëåäà òå çàáðàâàòà è âðåìåòî áåçáðåæíî...”
Èç „Îäà íà ãðúöêàòà âàçà”, Äæîí Êèéòñ, ïðåâîä íà Ìîèñ Áåëî


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 16.04.2011 @ 11:16:47 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   zebaitel

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 6


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 08:47:22 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êîëåíå" | Âõîä | 9 êîìåíòàðà (20 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êîëåíå
îò boliarkabg íà 26.09.2011 @ 08:22:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
÷óäåñíî, ïîçäðàâè çà êðàÿ!


Re: Êîëåíå
îò mariq-desislava íà 16.04.2011 @ 11:28:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ååå, òîâà å ïðîñòî êëàñèêà â æàíðà, ùîì ìè íàñòðúõíàõà... êîëåíöàòà, äîêàòî ãî ÷åòÿõ.:) Ìíîãî ñè äîáðà, îò ïîçèöèÿòà íà ÷èòàòåë ãî êàçâàì, òúé êàòî íå ìå îáðåìåíÿâàò çíàíèÿòà íà ñïåöèàëèñò - íå òúðñÿ äàëè äàäåí òåêñò ñè èìà âñè÷êè íåîáõîäèìè õàðàêòåðèñòèêè, à äàëè ìè äåéñòâà, ïî êàêúâòî è äà áèëî íà÷èí.


Re: Êîëåíå
îò anonimapokrifoff íà 16.04.2011 @ 12:42:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàâî, ïîçäðàâëåíèÿ, ìàéñòîðñêà ðàáîòà!


Re: Êîëåíå
îò secret_rose (secret_rose_@abv.bg) íà 16.04.2011 @ 12:48:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ïðîôåñîð äà ñè â òåçè âðåìåíà :))

Îáà÷å ôèíàëà..


Re: Êîëåíå
îò azzurro íà 16.04.2011 @ 14:34:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðî÷åòîõ íà åäèí äúõ Çåá ìàéñòîðñêè íàïèñàíî ìíîãî ìå ðàçñìÿ ñ òåçè " âåëþñèïåäè" òàêàâà ñè áåøå èñòèíàòà çà òîãàâà !!! Ïîçäðàâè çà òåêñòà!!!!


Re: Êîëåíå
îò rainy (daring.rain@gmail.com) íà 16.04.2011 @ 15:21:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.galya-radeva.co.uk/
Íÿìàò ãðàíèöè ÷îâåøêèòå ñòðàñòè. Äà íè ïàçè Áîã îò ñàìèòå íàñ... Èìàø ìîÿò ðåâåðàíñ!


Re: Êîëåíå
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 16.04.2011 @ 16:10:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî óâëåêàòåëíî ðàçêàçâàø!Ïîçäðàâëåíèÿ:)


Re: Êîëåíå
îò ulianka íà 16.04.2011 @ 16:38:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàâî è îò ìåí!:)))))))))


Re: Êîëåíå
îò ASTERI íà 18.04.2011 @ 22:17:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïîçäðàâè, Æèâå! Áðàâî òè!!!