Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 847
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 850

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÓòðå
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: ulianka

Åäèí ñëúí÷åâ ëú÷ ñå ïðîìúêíà ïðåç ïðàøíîòî ñòúêëî íà èçîñòàâåíàòà êúùà. Ñ íàìåðåíèå äà áúäå ïúðâèÿò óòðèíåí îòêðèâàòåë íà íåùî (è òîé íå çíàåøå íà êàêâî), ñå âòóðíà ñ âñè÷êèòå ñè âúçìîæíè ôîòîíè è ñå ñáëúñêà ñ ïîâÿõíàëà è ïîëóðàçêúñàíà ïàÿæèíà. Äîðàçïîðè ÿ, ùàñòëèâ, ÷å çàä íåÿ ùå íàìåðè Íåùîòî -
íåâèæäàíî è çàâëàäÿâàùî. Âñå ïàê òîêó ùî áå ðîäåí, ïîëàãàøå ìó ñå äà áúäå èçñëåäîâàòåë. Íî â ñòàÿòà íÿìàøå íèùî, àêî íå áðîèì åäèí äúðâåí ñàíäúê, êîéòî íå ñè çíàåøå íèòî ãîäèíèòå, íèòî öâåòà. Ïî ñòåíèòå ìó ñå ìúäðåõà ìåòàëíè ôèãóðêè íà ëåòÿùè, êúäðàâè àíãåë÷åòà. Ñëú÷åâèÿò ëú÷ ðåøè äà ñè ïî÷èíå âúðõó íåãî - âñå ïàê äîñòà ïúò áè äî çåìÿòà. Ðàçñòëà ñå íà ãîëÿìî ñâåòëî ïåòíî ïî êàïàêà è ñå çàìèñëè. Àêî â êúùàòà æèâååõà õîðà, íåïðåìåííî ùÿõà äà èìàò êîòêà, êîÿòî äà ñå ìåòíå íà ïåòíîòî ìó è äà ìúðêà. Äà, àìà òîé íå çíàåøå êàêâî ñà õîðà, à îùå ïî-ìàëêî êàêâî å êîòêà - íàëè áå òîêó ùî ðîäåí. Çàñïà. È ïî÷òè âåäíàãà ñå ñúáóäè îò íÿêàêâè ñèëíè è íåîïðåäåëåíè çâóöè.

***

Ïðåäè âðåìå ñåëî Ìàëèíîâî ñå îãëàñÿøå äî íåáåòî îò çâúí íà õëîïêè ïîä áðàäèòå íà êîçè÷êèòå, îò âèêîâå íà ìàéêèòå ïî ÷åäàòà èì è îò êðÿñúöèòå íà ñúùèòå òåçè ÷åäà, äåòî âúâ âñåêè ìèã èçâúðøâàõà ïî íÿêîÿ äÿâîëèÿ. Èç öÿëîòî ñåëî ìèðèøåøå íà ñâîáîäà. Äîêàòî åäèí äåí òî îïóñòÿ. Èìàøå òàêèâà, íà êîèòî òàçè ñâîáîäà íå èì ìèðèøåøå íà õóáàâî è íàïðàâèõà òàêà. ÷å õîðàòà äà ñè ñúáåðàò áàãàæà, è äà ñëÿçàò ïî ãðàäîâåòå. Òà, êîãàòî íàîêîëî îïóñòÿ, ñåëîòî ñå ïî÷óâñòâà ìíîãî âèíîâíî è äúëãî ïëàêà. Òî, ãîðêîòî, ñè ïîìèñëè, ÷å íå ñè å èçïúëíèëî äîáðîñúâåñòíî äúëãà - äà íàïðàâè õîðàòà è æèâîòíèòå â íåãî ùàñòëèâè. Âïðî÷åì æèâîòíèòå îñòàíàõà. Íÿêîè. È ïîäèâÿõà. Òå ñàìèòå íå ïðàâåõà êîé çíàå êàêâà ðòàçëèêà ìåæäó ïèòîìíîòî ñè è äèâîòî ñúñòîÿíèå, íî ùîì íÿìàøå êîé äà èì âèêà "àé,àé, ïúúúððð" è äðóãè òàêèâà, çíà÷è ñè áÿõà äèâè êîçè÷êè ñ õëîïêè ïî øèèòå.
Çà êúùèòå - êàêâî? Âèå ñàìè çíàåòå êàêâî ñå ñëó÷âà ñúñ çàïóñòåëèòå êúùè è êàê ñå èçïðàçâàò ñòúêëåíèòå èì î÷è. À íàïðîëåò (âñå òîãàâà ñå ñëó÷âà) çàïî÷âàò äà ïëà÷àò ñ íàé-êðèñòàëíèòå ñúëçè íà ñâåòà, ïî-òúæíè è îò ÷îâåøêèòå.
Íî, êîãàòî çàïðèèæäàõà öèãàíèòå, ñúëçèòå èì ñåêíàõà. Áåçäîìíèòå ìóðãàâè òóìáè èäâàõà íà òàëàçè è ãðàáåõà äå êàêâîòî èì ïîïàäíå. Îòñòðàíè ïðèëè÷àøå íà ôèëì íà Êîñòóðèöà. Ãëàäíè è ìèçåðñòâàùè, òå íÿìàõà âèíà, ïðîñòî ïðàâåõà òîâà, êîåòî ïðàâåõà îò ãîäèíè. Ïîäãîíèõà è ïîäèâåëèòå êîçè, èçòúðáóøèõà ãè ñ íîæîâåòå ñè è ãè èçÿäîõà. Ùîì ñâúðøèõà íåùàòà çà êðàäåíå è ÿäåíå, öèãàíèòå ñè òðúãíàõà.
Ñëåä òÿõ îñòàíàõà ðàçáèòèòå êúùè.
×àê òîãàâà íàä ñåëîòî âìåñòî ñòàðàòà ìèðèçìà íà ñâîáîäà, ñå ðàçíåñå àðîìàòà íà ïðîìÿíàòà. Òîçè àðîìàò å ìíîãî íåîïðåäåëåí - íèêîãà íå çíàåø, äà ìó ñå ðàäâàø ëè èëè äà ñå çàâðåø íÿêúäå òàêà, ÷å íèâãà äà íå ãî óñåòèø. Ïîíåæå íå çíàåø êàêâî ùå ïîñëåäâà...

***

Îòïëåñíàõ ñå è çàáðàâèõ, ÷å âè ðàçêàçâàõ çà åäèí ñëú÷åâ ëú÷. Çà òàêèâà íåùà ìè ñå ðàçêàçâà, à íå çà ïëà÷åùè ñåëà, äåòî è ëú÷èòå âå÷å íå ìîãàò äà âèäÿò, çàùîòî ñà áåçîêè. Òà òîçè ëú÷ áå çàñïàë íà ñòàðèÿ ñàíäúê, à ñëåä òîâà ñå áå ñúáóäèë îò ñèëåí øóì. Òîé íèêîãà íå áåøå âèæäàë õîðà, òà ïîðàäè òàçè ïðè÷èíà íå çíàåøå, ÷å äàíäàíèÿòà ÿ ïðåäèçâèêâàò òå. Êîãàòî ñå ðàçñúíè, çàáåëÿçà, ÷å íå å íà ñúùîòî ìÿñòî, äåòî ñïåøå, à ÷àê â äðóãèÿ êðàé íà ñòàé÷åòî. Îòòàì âèäÿ êàê åäíè äðèïàâè è ðîøàâè ÷îâåöè òúðøóâàò, õèëÿò ñå, ïñóâàò è òúð÷àò íàñàì-íàòàì.Êàòî ðàçáðàõà, ÷å äðóãè òåõíè ñúáðàòÿ ñà ãè èçïðåâàðèëè è îáðàëè âñè÷êî, ñå ðàçêðåùÿõà, à åäèí îò òÿõ èçâàäè íîæ îò äæîáà ñè, èçòðúãíà ìåòàëíèòå àíãåë÷åòà îò ñàíäúêà è ãè ïðèáðà. À äðóã íàïðàâè äúðâåíàòà ñòàðèíà íà òðåñêè ñ áðàäâàòà ñè.
 òîçè ìèã ñëúí÷åâèÿò ëú÷ òðåïíà íÿêîëêî ïúòè è óãàñíà. Çâåçäíèÿò ìó ðîäèòåë ñå êàòóðíà çàä áàèðèòå. Óòðå ùåøå äà ðîäè íîâ. "Óòðå?!..." - çà÷óäè ñå ïðàçíàòà êúùà... Íî íÿìàøå êîé äà ù îòãîâîðè, ÷å íîâîðîäåíèòå ëú÷è âèæäàò ðàçëè÷íè íåùà ïðåç æèâîòà ñè - è õóáàâè, è ëîøè. Íî òå íå ãî çíàÿò, çà òÿõ âñè÷êî å ÷àñò îò ïúòÿ, êîéòî òðÿáâà äà èçâúðâÿò. È íå ïðàâÿò ðàçëèêà ìåæäó â÷åðà, äíåñ è óòðå.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 14.04.2011 @ 14:28:06 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   ulianka

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
318 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 23015
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Óòðå" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (10 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Óòðå
îò secret_rose (secret_rose_@abv.bg) íà 14.04.2011 @ 14:35:09
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ïðèêàçíèöà...

http://www.youtube.com/watch?v=2m7hv6M_OyA&NR=1


Re: Óòðå
îò zaltia íà 14.04.2011 @ 18:50:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Íî íÿìàøå êîé äà ù îòãîâîðè, ÷å íîâîðîäåíèòå ëú÷è âèæäàò ðàçëè÷íè íåùà ïðåç æèâîòà ñè - è õóáàâè, è ëîøè. Íî òå íå ãî çíàÿò, çà òÿõ âñè÷êî å ÷àñò îò ïúòÿ, êîéòî òðÿáâà äà èçâúðâÿò. È íå ïðàâÿò ðàçëèêà ìåæäó â÷åðà, äíåñ è óòðå."

Íèå îáà÷å.... ïðàâèì! Çà ðàäîñò èëè çà ñúæàëåíèå- êîé çíàå!
Ïîíÿêîãà ñ ðàäîñò, ïîíÿêîãà ñ áîëêà.
Ïàê ìå çàìèñëè!
Ïîçäðàâè!



Re: Óòðå
îò zebaitel íà 14.04.2011 @ 21:39:43
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñòðàõîòíî, Þëè! Ìíîãî ìè õàðåñà! Áðàâî!


Re: Óòðå
îò verysmallanimal íà 15.04.2011 @ 15:27:46
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñèëíî! Ïîçäðàâ!


Re: Óòðå
îò doktora íà 14.03.2014 @ 12:29:30
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áðàâî, óëèàíêà!!!