Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 534
ÕóËèòåðè: 8
Âñè÷êî: 542

Îíëàéí ñåãà:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy
:: Mitko19
:: Elling
:: VladKo
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑêèòàëöè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: onepagelife

Ñúíÿò

Ãîðèòå èç÷åçíàõà. Íåáåòî áå ïðîìåíèëî öâåòà ñè â îðàíæåâî îò óòðîâèòå èçõâúðëåíè â íåãî. Æèâîòíèòå áÿõà èçìðåëè. Õðàíàòà è âîäàòà íå ñòèãàõà çà íóæäèòå íà âñè÷êè. Öèâèëèçàöèÿòà ðóõâàøå ñàìà â ñåáå ñè.
Ìàëêîòî îñòàíàëè ðåñóðñè áÿõà ïðè÷èíàòà äà ñå ïîäêëàäå èñêðèöàòà íà ÿäðåíèÿ îãúí. Ïëàíåòàòà ïîòúíà â ïëàìúöè. Æèâîòúò èç÷åçíà îò ëèöåòî íà çåìÿòà.

Òîâà îáà÷å áåøå ïðåäâèäåíî. Çàãóáè íÿìàøå.

Âúïðåêè, ÷å ïëàíåòàòà áå îáãîðåíà, ìúðòâà è íåîáèòàåìà, ñëåä äîñòàòú÷íî âðåìå òÿ ùåøå äà âúçâúðíå ñâîÿò ïðåäèøåí ïîòåíöèàë. Òàêà è ñòàíà. Áåçáðîé ãîäèíè ñëåä òåçè çëîùàñòíè ñúáèòèÿ íà Çåìÿòà îòíîâî ïðîöúôòÿâàøå æèâîò. Ïî-êðàñèâ äîðè è îò ïðåäèøíèÿ. Íåáåòî îòíîâî áå ñèíüî, ðåêèòå è îêåàíèòå ñå âúðíàõà. Áåøå èçìèíàëî äîñòàòú÷íî âðåìå çà äà ñå ðàçâèÿò ïðèìàòè – åäèíñòâåíèòå ñúùåñòâà, êîèòî áÿõà äàðåíè ñ ïîòåíöèàë çà ñàìîñúçíàíèå. Ïîäõîäÿùà ôîðìà íà æèâîò çà åâåíòóàëíîòî ðàçâèòèå íà èíòåëåêò. Íóæåí áå åäèíñòâåíî êàòàëèçàòîð, êîéòî äà ãî ñòèìóëèðà. Òàêúâ áåøå èçïîëçâàí. Ïðåäèøíèòå çàñåëíèöè íà òàçè ïëàíåòà âÿðâàõà, ÷å åñòåñòâåíèÿò èì ñïúòíèê, êîéòî òå íàðè÷àõà „Ëóíà” å ñîëèäíî òÿëî. Áåçæèçíåíî è ñêó÷íî. Ãðåøàõà.  ñúùíîñò ñïúòíèêúò å ïðåöèçíî íàñòðîåíà ìàøèíà, êîÿòî íå ñå âëèÿå îò ãðàíèöèòå íà âðåìåòî. Èíòåëèãåíòíà åíåðãèÿ. Èíêóáàòîð íà ñúçíàíèå. Êîãàòî îáñòîÿòåëñòâàòà áÿõà áëàãîïðèÿòíè, ÷ðåç òàçè èíòåëèãåíòíà åíåðãèÿ íà ïîâúðõíîñòòà íà ïàíåòàòà áÿõà èçïðàòåíè èçêóñòâåíî ñúçäàäåíè ñúùåñòâà îò ìàòåðèÿ è ñâåòëèíà, êîèòî èçïúëíÿâàõà ðîëÿòà íà íåîáõîäèìèÿ êàòàëèçàòîð. Ñêîðî ñëåä òîâà, òå âëÿçîõà â êîíòàêò ñ ïîïóëàöèÿòà îò ïðèìàòè.

Òàêà îòíîâî çàïî÷íà ïúðâèÿò öèêúë îò âåëèêèòå òðè. Ïúðâèÿò - Äåòåòî, îëèöåòâîðÿâàù ðàçâèâàùîòî ñå ñúçíàíèå. Âòîðèÿò – Ó÷åíèêúò èëè ñòðåìåæúò êúì ïîçíàíèåòî. Òðåòèÿò – Ó÷èòåëÿ, íåñúìíåíî íàé-òðóäíèÿò è âàæåí îò òðèòå, ïðåäñòàâëÿâàù ïúòÿ êúì ìúäðîñòòà è àáñîëþòíîòî ïîçíàíèå. Òî÷íî òàì, êúäåòî ñå ïðîâàëèõà ïðåäèøíèòå. Çà æàëîñò, æúòâàòà áå íåçíà÷èòåëíà. Ùå ñå ïîëîæàò óñèëèÿ çà íåéíîòî óâåëè÷àâàíå.

Èçìèíàõà äâà îò òðèòå âåëèêè öèêúëà, âñåêè îò êîèòî òðàå ïðèáëèçèòåëíî 25 000 ãîäèíè. Ñåìåéñòâàòà ñå ñïëîòèõà â ïëåìåíà. Ïëåìåíàòà ïðåðàñíàõà â íàöèè. Íàöèèòå â èìïåðèè. Çàðîäè ñå íàóêàòà, à ñ íåÿ è æàæäàòà çà ïîâå÷å çíàíèå è âëàñò. Õîðàòà îòíîâî áÿõà ãîñïîäàðè íà çàîáèêàëÿùàòà ãè èëþçèÿ è ñúùî êàòî áðàòÿòà èì ïðåäè òÿõ áÿõà ïîåëè ïî òåõíèÿ ïúò. Ìîäåëúò îñòàíà ñúùèÿ ñ èçêëþ÷åíèå íà íÿêîëêî íåñúùåñòâåíè âàðèàöèè.

Åïîõàòà íà Ó÷èòåëÿò å êúì ñâîÿò êðàé. Æúòâàòà å ñåãà è íàìåñàòà íà „Óïðàâëåíèåòî” å íàëîæèòåëíà. Âîàëúò ñå ïîâäèãà, íåèçáåæíî å.


***


Äîêòîðúò îñòàâè ëèñòà íà áþðîòî è ïîãëåäíà êúì Íàòàëè, êîÿòî áå ñåäíàëà ñðåùó íåãî. Ðóñèòå êîñè ïî÷òè ñêðèâàõà ïîäïóíàëîòî é îò ìåäèêàìåíòèòå ëèöå, íî âúïðåêè òîâà Ôèíèêñ çàáåëÿçà , ÷å íåéíèÿò ïîãëåä ñå áå ñïðÿë âúðõó äúðâîðåçáàòà íàìèðàùà ñå â ñòàðà áðîíçîâà ðàìêà, çàêà÷åíà íà ñòåíàòà çàä íåãî.

- Aliena vitia in oculis habemus, à tergo nostra sunt. – èçðåöåòèðà ïî ïàìåò äîêòîðúò. Íà ëàòèíñêè å. Îçíà÷àâà ...

- „Âèæäàø ñëàìêàòà â î÷èòå íà äðóãèÿ, à íå âèæäàø ãðåäàòà â ñâîèòå î÷è.” – ïðåêúñíà ãî Íàòàëè.

- Ìíîãî äîáðå! – èçíåíàäà ñå Ôèíèêñ. Íÿìàõ ïðåäñòàâà, ÷å çíàåø ëàòèíñêè. Íå å ïîñî÷åíî â ìåäèöèíñêîòî òè äîñèå. Æåíà ìè íàïðàâè òîçè íàäïèñ ïðåäè ãîäèíè, êîãàòî ïî÷íàõ ðàáîòà òóê. Èñêàøå òîé äà ìè íàïîìíÿ äà íå ñå îòêëîíÿâàì îò ïðàâèÿ ïúò. Êàêòî è äà å. Òîâà, êîåòî ñè íàïèñàëà å ìíîãî ëþáîïèòíî. Òè ëè ñè ãî èçìèñëè?

Íàòàëè ïîêëàòè ãëàâà â çíàê íà îòðèöàíèå.

- Ñúíóâàõ ãî, èëè ïîíå òàêà ñè ìèñëÿ. Ñëåä êàòî ñå ñúáóäèõ ãî çàïèñàõ íà òîçè ëèñò. Äóìà ïî äóìà, òî÷íî êàêòî ìè ãî ðàçêàçà ãëàñúò.

- Èíòåðåñíî. Ìàëêî ñà õîðàòà, êîèòî ìîãàò äà ïîìíÿò ñúíèùàòà ñè â òàêèâà äåòàéëè. Îáèêíîâåíî ñà èì íåîáõîäèìè ãîäèíè ïðàêòèêà çà äà ãî ïîñòèãíàò, äîêàòî ïðè òåá ÿâíî ñå å ïîëó÷èëî ñïîíòàííî. Òîâà å ïúðâèÿò òè ïîäîáåí ñëó÷àé çà äâåòå ãîäèíè, ïðåç êîèòî ñè áèëà òóê. Íàèñòèíà èíòåðåñíî! – âúçêëèêíà Ôèíèêñ, êàòî ñêðúñòè ðúöå è ñå îáëåãíà óäîáíî íàçàä. Ðàçêàæè ìè ïîâå÷å çà òîçè òâîé ãëàñ, Íàòàëè.

Íà ëèöåòî é ñå ïîÿâè óñìèâêà. Îïèòà ñå äà ñå èçïðàâè îò ñòîëà ñè, íî é áåøå òðóäíî. Çàëèòàøå. Ëåêàðñòâàòà, êîèòî é äàâàõà áÿõà ïðè÷èíàòà çà òîâà. Ìíîãî áàâíî è ñ ìàëêè ñòúïêè, Íàòàëè óñïÿ äà ñòèãíå äî ïàíîðàìíèÿ ïðîçîðåö â êàáèíåòà. Îêåàíúò áåøå îòâúä, à ñëúíöåòî òúêìî ñå ïîäàâàøå èçïîä õîðèçîíòà.

- Áåøå êàòî ìåëîäèÿ. – îòâúðíà Íàòàëè, êàòî äîïðÿ ðúêàòà ñè íà ñòúêëîòî. Íàé-ïðåêðàñíàòà ìåëîäèÿ, êîÿòî ñòå ÷óâàëè íÿêîãà. Ìåëîäèÿòà ñå ïðåâúðùàøå â êàðòèíè, à àç áÿõ â öåíòúðà èì. Íå ñúùåñòâóâàò äóìè, ñ êîèòî äà âè îïèøà êàêâî âèäÿõ è óñåòèõ. Çíàì ñàìî, ÷å áåøå âåëè÷åñòâåíî. Ãðàíäèîçíî.

- À êàê ñå ÷óâñòâàø ñåãà? – ïîïèòà äîêòîðúò.

- ×óâñòâàì ñå áëàãîñëîâåíà. – ïðîøåïíà òèõè÷êî Íàòàëè.

- Èçâèíÿâàé, íî íå óñïÿõ äà òå ÷óÿ. Áè ëè ïîâòîðèëà?

Ìîìè÷åòî ñå îáúðíà ñ ëèöå êúì Ôèíèêñ.

- Âèå ñòå äîáúð ÷îâåê, äîêîðå. Îòíàñÿõòå ñå ÷óäåñíî ñ ìåí ïðåç òåçè ãîäèíè. Òî÷íî ïîðàäè òàçè ïðè÷èíà âè äîíåñîõ òîçè ëèñò. Íà âàñ è íà íèêîé äðóã. Èñêàì äà âè êàæà, ÷å äíåñ ùå âè íàïóñíà.

- Òîâà íÿìà êàê äà ñòàíå ìèëè÷êà, ïîíå íå çàñåãà. – çàñìÿ ñå äîêòîðúò. Ïúðâî êîìèñèÿòà òðÿáâà äà ïðåãëåäà ñúñòîÿíèåòî òè è äà îäîáðè åâåíòóàëíîòî òè îñâîáîæäàâàíå. Çà áÿãñòâî íå ìîæå è äà ñòàâà äóìà. Íà îñòðîâ ñìå. À è íå ìèñëÿ, ÷å ìîæåø äà ïðåïëóâàø ñåäåìòå êèëîìåòðà äî áðåãà. Âñåêè îïèò áè áèë ðàâåí íà ñàìîóáèéñòâî.

- Ïðåäè äà ñå ñáîãóâàìå, ùå âè çàðàäâàì ñ åäèí ïîäàðúê. Îò ñúïðóãàòà âè å. „Me transmitte sursum, caledoni.”.

Ôèíèêñ îñòàíà âòðåùåí. Ñÿêàø ïîðàçåí îò ìúëíèÿ, òîé ñòîåøå ñ îòâîðåíà óñòà è íå ìîæåøå äà ïîâÿðâà íà òîâà, êîåòî áå ÷óë òîêó-ùî.

- Íî êàê...?! – áÿõà åäèíñòâåíèòå äóìè êîèòî óñïÿõà äà èçëÿçàò îò óñòàòà ìó.

- Òÿ èñêà äà çíàåòå, ÷å âè îáè÷à áåçãðàíè÷íî, è ÷å âèíàãè e íåîòëú÷íî äî âàñ. Ñúùî êàçà, ÷å ñòå ïî-êðàñèâ, êîãàòî ñòå îáðúñíàò. Ñêëîííà ñúì äà ñå ñúãëàñÿ ñ òîâà. – çàñìÿ ñå Íàòàëè. Ñåãà áèõ èñêàëà äà ñå âúðíà â ñòàÿòà ñè, àêî å âúçìîæíî. – êàçà òÿ è ñå çàïúòè êúì âðàòàòà.

- Íàòàëè, ïî÷àêàé ìàëêî! – äîêòîðúò ñå ñòðåëíà ðÿçêî îò ñòîëà è ñå ïðèïúíà â åäèí îò êðàêàòà íà áþðîòî ñè. Íàêóöâàéêè, òîé ñå ïðèáëèæè êúì íåÿ. Ïîãëåäíà ÿ ïðàâî â î÷èòå. Êàê å âúçìîæíî äà çíàåø âñè÷êî òîâà? „Me transmitte surs...” – äâå ñúëçè ñå ñòåêîõà ïî áóçèòå íà Ôèíèêñ, íî âúïðåêè òîâà òîé ñå óñìèõâàøå. „Beam me up, Scotty.” Îò ëþáèìèÿò é ôèëì. Íÿìà êàê äà ãî çíàåø, òàêà ÷å êàæè ìè êàêâî ñòàâà òóê.

- Ñúæàëÿâàì, íå ìîãà äà ãî îáÿñíÿ. – ïîêëàòè ãëàâà Íàòàëè è èçëåçå.

Ôèíèêñ èçâèêà åäèíèÿ îò äâàìàòà ÿ ïðèäðóæàâàùè ïðè ñåáå ñè è ãî áóòíà íàñòðàíà.

- Èñêàì äà ÿ íàãëåæäàòå ïðåç 15 ìèíóòè çà 24 ÷àñà. Èçãëåæäàøå ìè äîñòà íåñòàáèëíà. Îïàñÿâàì ñå, ÷å ìîæå äà íàïðàâè íÿêîÿ ãëóïîñò. Äàéòå é äîïúëíèòåëíî óñïîêîèòåëíè ñúñ âå÷åðíàòà äîçà.

Ìúæúò êèìíà ñ ãëàâà, ñëåä êîåòî òîé è êîëåãàòà ìó ïîâåäîõà Íàòàëè êúì ñòàÿòà é.

Íà ñúùàòà âå÷åð Ôèíèêñ íå ìîæåøå äà çàñïè. Ìèñëèòå ãî ãëîæäåõà íåïðåñòàííî. Áåøå ñåäíàë íà ëåãëîòî, îòäàäåí íà òÿõ è íà áóòèëêà óèñêè. Ãëåäàøå ïðåç ïðîçîðåöà ñ ïðàçåí ïîãëåä è îòïèâàøå òåæêè ãëúäêè îò áóòèëêàòà. Òîâà ïðîäúëæè äî ìîìåíòà, â êîéòî åäíà ãðúìîòåâèöà íå ìó ïðèâëå÷å âíèìàíèåòî. Ïîìèñëè ñè ÷å ñå çàäàâà áóðÿ, à ïðîçîðåöúò ñòîåøå îòâîðåí. Çàòîâà ñòàíà è îòèäå äà ãî çàòâîðè. Íàïðàâè ìó âïå÷àòëåíèå, ÷å íåáåòî å îñîáåííî ÿñíî è ñ ìíîãî çâåçäè, êîåòî ãî íàêàðà äà ñå çà÷óäè. Çâóêúò îò ãðúìîòåâèöèòå ñå óñèëâàøå, à íåáåòî ñè îñòàâàøå âñå òàêà ÿñíî. „Ñèãóðíî áóðÿòà âñå îùå å äàëå÷å.” – ïîìèñëè ñè òîé, çàòâîðè ïðîçîðåöà è ñè ëåãíà. Àëêîõîëúò ãî ïðèñïà áúðçî ñëåä òîâà.

Íà ñóòðèíòà ãî ñúáóäè ñòðÿñêàù çâúí îò òåëåôîí, ïðè êîåòî òîé ñå îïèòà äà ñè íàäèãíå ãëàâàòà, íî áå ñðÿçàí îò îñòðà áîëêà. Äîëåïè ñëóøàëêàòà çà óõîòî ñè. Tîâà êîåòî ÷ó íàêðà ìàõìîðëóêúò ìó äà ñå èçïàðè íà ìîìåíòà.

Îùå òè÷àéêè ïî êîðèäîðà, íà êîéòî ñå íàìèðàøå ñòàÿòà íà ðóñîêîñàòà ïàöèåíòêà, Ôèíèêñ âå÷å çíàåøå òÿ ñè å èçïúëíèëà çàêàíàòà. Íàòàëè áåøå èç÷åçíàëà ïî íÿêîå âðåìå âå÷åðòà. Åäèíñòâåíîòî êîåòî ãî âúëíóâàøå å äàëè òÿ å æèâà è çäðàâà.

- Çàùî íå ìè ñå îáàäèõòå âåäíàãà ùîì å ñòàíàëî? – ñìúìðè òîé åäèíèÿò îò ïàçà÷èòå, íà êîèòî áå äàë çàäà÷àòà äà ÿ íàãëåæäàò.

- Îâåäîìèõìå öåíòðàëàòà è îñòàíàëèòå îò îõðàíàòà îùå ùîì âèäÿõìå, ÷å ñòàÿòà é å ïðàçíà. Íå èñêàõìå äà âè ïðèòåñíÿâàìå. Ñúæàëÿâàì. – îïðàâäà ñå ïàçà÷à.

Ôèíèêñ èçñóìòÿ, îòìåñòè ãî ñ ðúêà íà åäíà ñòðàíà è âëåçå â ñòàÿòà. Íàâñÿêúäå áÿõà ðàçïèëÿíè õàðòèéêè è ðàçëè÷íè äðóãè ïðåäìåòè. Ïî ñòåíèòå ñå âèæäàõà ñëåäè îò îáãàð. Ñÿêàø ïðåç òÿõ áå ïðåìèíàëî âèñîêî íàïðåæåíèå. Ôèíèêñ ñâè î÷è è ñå çàìèñëè äàëè ñíîùíàòà áóðÿ èìà íåùî îáùî ñ òîâà, ñëåä êîåòî ñå ïðèáëèæè êúì ìàëêèÿ ïðîçîðåö è ïîäàäå ãëàâà ïðåç íåãî.

- Ïðîêëåò äà ñúì! – èçìúðìîðè òîé ïîä íîñà ñè.

Áóðÿòà áå áîøóâàëà åäèíñòâåíî íàä êðèëîòî â êîåòî ñå íàìèðàøå Íàòàëè. Íàâñÿêàäå äðóãàäå áåøå ñóõî è ñïðåòíàòî.



***

Ïúòÿò êúì Øèíäðà

Ïåò ãîäèíè ïî-êúñíî.



Íÿêàäå äúëáîêî â äæóíãëèòå íà ñðåäíà Èíäèÿ, ãðóïà îò ÷åòåðèìà äóøè òèõî ñè ïðîïðàâÿøå ïúò ïðåç ãúñòàòà ðàñòèòåëíîñò. Ðåäèöàòà ïðåäâîæäàøå Ðàìààäè – äâàäåñò è òðè ãîäèøåí ìëàäåæ ñ êàìåííî ëèöå è ïðîíèçâàù ïîãëåä. ×ëåí íà èíäèéñêèòå ñïåö ÷àñòè. Âúíøíèÿò ìó âèä íå ëúæåøå. Áåøå îáó÷åíà, äèñöèïëèíèðàíà è õëàäíîêðúâíà ìàøèíà çà óáèâàíå. Íî õîðàòà, êîèòî ãî ïîçíàâàõà ïî-äîáðå, ùÿõà äà çíàÿò ÷å òåçè íåãîâè ÷åðòè âçèìàõà êîíòðîë åäèíñòâåíî ïðè íàëè÷èå íà îïàñòíîñò. À òàêàâà èìàøå. Îêîëíîñòòà áå èçâåñòíà êàòî ëåãîâèùå íà åäíà îò íàé-ñâèðåïèòå áàíäè â Èíäèÿ – ÷åðíèòå ðàêñèíè. Ñëàâåõà ñå ñ íàáåçèòå ñè íàä ìíîæåñòâî ìàëêè ñåëöà. Çàä Ðàìààäè âúðâåøå Êðèñòèíà – ìëàäà, òàëàíòëèâà è èçêëþ÷èòåëíî êðàñèâà àðõåîëîæêà îò Áúëãàðèÿ. Èç÷åçíàëèòå öèâèëèçàöèè áÿõà íåéíà ñòðàñò. Ñòúïêèòå é áÿõà ïëàâíè, ïðèìåðåíè è íå èçäàâàõà àáñîëþòíî íèêàêúâ øóì. Îñâåí, ÷å ñå çàíèìàâàøå ñ àðõåîëîãèÿ òÿ áåøå è èçêóñíà ìàéñòîðêà ïî Ó-øó. Òðåòèÿò ÷îâåê ñå êàçâàøå Ãàíäè – âúçðàñòåí ìúæ íà îêîëî øåéñåò ãîäèíè, íî âúïðåêè òîâà áåøå æèëàâ è èçäúðæëèâ. Ãàíäè áåøå âîäà÷úò íà ãðóïàòà. Ïîçíàâàøå äæóíãëàòà äîáðå è çíàåøå íàé-ëåñíèòå ïúåêè. Áåøå íàåò îò Íàâàïàðà - ãðàäúò îò êîéòî áÿõà òðúãíàëè. Çàäà÷àòà ìó áå äà ãè çàêàðà äî õúëìîâåòå íà Øèíäðà – ñâåùåííî ìÿñòî, çà êîåòî ñå íîñåøå ëåãåíäàòà, ÷å íÿêîãà òàì å ñúçäàäåí ñâåòà. Ïîñëåäíèÿò îò ðåäèöàòà áåøå òðèäåñåò è ÷åòèðè ãîäèøíèÿò äîêòîð Äæîí Ôèíèêñ. Òîé áåøå íàïóñíàë ðàáîòàòà ñè êàòî ãëàâåí ïñèõîëîã â êëèíèêàòà íà Äæåìèíè Àéëúíäñ íÿêîëêî äåíà ñëåä èíöèäåíòà ïðåäè ïåò ãîäèíè. Ñëó÷èëîòî ñå òàì áåøå ïðìåíèëî æèâîòà ìó èçöÿëî. Ñÿêàø òîçè äåí, íåùî áå äîêîñíàëî äúëáèíèòå íà äóøàòà ìó. Îò òîçè ìîìåíò íàòàòúê, Ôèíèêñ ñå ïîñâåòè öÿëîòî ñè âðåìå íà ïðîó÷âàíå â ñâåðàòà íà åçîòåðèêàòà. Äîêòîðúò áåøå óñïÿë äà íàïóñíå ñòðàíàòà ìàëêî ïðåäè äà çàòâîðÿò ãðàíèöèòå é. Íàçðÿâàøå ãðàæäàíñêà âîéíà. Ãîäèíà ïî-êúñíî áå ñðåùíàë Êðèñòèíà ïî âðåìå íà ðàçêîïêèòå íà ïèðàìèäàòà â Áîñíà. Îò òîãàâà áÿõà íåðàçäåëíè.

Ñëúíöåòî äîñòèãíà íàé-âèñîêàòà ñè òî÷êà â íåáåòî. Æåãàòà ñòàâàøå íåïîíîñèìà, íî ÷åòåðèìàòà íå ñïèðàõà äà ñå äâèæàò. Âèñîêàòà âëàæíîñò íà âúçäóõà ãè êàðàøå äà ñå îáåçâîäíÿâàò áúðçî. Çàïàñèòå èì îò âîäà áÿõà íà èç÷åðïâàíå. Èçâåäíúæ Ðàìààäè ñå ñïðÿ. Îñòàíàëèòå ñå ñïðÿõà çàä íåãî. Áÿõà ñòèãíàëè áðÿã íà ðåêà. Âúçðàñòíèÿò Ãàíäè ïîñî÷è ðåêàòà ñ ïðúñò è ãè ïîäêàíè äà òðúãíàò. Êðèñòèíà è Äæîí òðúãíàõà êúì íåÿ, íî Ðàìààäè íå ïîìðúäíà îò ìÿñòîòî ñè. Íåùî â çàîáèêàëÿùèòå ãî øóìîâå ãî áåçïîêîåøå. Ñíèæè ñå, èçìúêíà áîéíèÿ íîæ îò êîëàíà ñè è ñå øìóãíà â õðàñòàëàêà. Ùîì ñòèãíàõà äî âîäàòà òðèìàòà èçâàäèõà ìàíåðêèòå ñè è çàïî÷íàõà äà ãè ïúëíÿò. Ìèã ïî-êúñíî ñå ÷ó ñèëåí âèê. Îò õðàñòèòå ñå ïîÿâèõà äåñåòèíà âúîðúæåíè ìúæå, êîèòî áúðçî îáêðúæèõà ñòúïèñàíèòå Äæîí è Êðèñòèíà. Òîâà áåøå êàïàí. Âîäà÷úò Ãàíäè ãè áåøå ïðåäàë íà ÷åðíèòå ðàêñèíè. Íàñòàíà ñóìàòîõà îò âèêîâå. Ïðèíóäèõà äîêòîðà è àðõåîëîæêàòà äà êîëåíè÷àò ñ ðúöå íà òèëà, à ïðåç òîâà âðåìå Ãàíäè îòèäå äî åäèíèÿ, êîéòî ñòîåøå ïî-íàñòðàíè, è ìó êàçà íåùî. Ðàêñèíúò ñå ïðîâèêíà íà îñòàíàëèòå, ñî÷åéêè äæóíãëàòà. ßâíî ñòàðåöúò èì áå êàçàë, ÷å åäèíèÿò ëèïñâà.

Ðàìààäè. Òîé äåáíåøå íàáëèçî. Ïëàíúò çà äåéñòâèå âå÷å ìó áå ÿñåí. Áåøå ðàçïîçíàë êîé å âîäà÷à íà ãðóïàòà ðàêñèíè. Òîé áåøå íåãîâàòà öåë. Ãîäèíèòå òðåíèðîâêè ãî áÿõà íàó÷èëè äà ïðèîðèòèçèðà öåëèòå ñè. Ñòðàòåãèÿòà ìó áå äà ðàçäåëè âðàãúò íà ÷àñòè, ëåñíè çà ïðåîäîëÿâàíå è â óäîáåí ìîìåíò äà íàíåñå ðåøàâàù óäàð.

Äæóíãëàòà íå å ïîäõîäÿùî ìÿñòî çà îãíåñòðåëíè îðúæèÿ. Ãúñòàòà ðàñòèòåëíîñò è òåñíèòå ïðîñòðàíñòâà ãè ïðàâåõà ïî÷òè áåçïîëåçíè. Çà äà ñå íàíåñàò îïòèìàëíè ïîðàæåíèÿ â ïîäîáíè óñëîâèÿ, áå íàëîæèòåëíî äà ñå âëåçå â ðúêîïàøåí áîé, íåùî êîåòî èíäèéñêèÿò êîìàíäîñ çíàåøå ìíîãî äîáðå. Òî÷íî òîâà áåøå ïðè÷èíàòà äà íå íîñè äðóãî îðúæèå ñúñ ñåáå ñè, îñâåí ñâîÿ íîæ.

Ñåäåì îò ðàçáîéíèöèòå ñå ñïóñíàõà â õðàñòàëàêà òè÷åøêîì è ñå ðàçïðúñíàõà. Ãëàâàòàðÿ è äðóãèòå äâàìà îñòàíàõà äà ïàçÿò äîêòîðà è ñïúòíèöàòà ìó, íàñî÷èëè äóëàòà ñè êúì ÷åëàòà èì. Êðåùÿõà èì äà íå ìúðäàò èëè ùå ãè óáèÿò.

Ãðóïàòà ñå ðàçäåëè íà ÷àñòè. Ðàìààäè èñêàøå òî÷íî òîâà. Ïúðâèÿ åòàï îò ïëàíà ìó ñå îñúùåñòâè, êàêòî áå ïðåäâèäèë ÷å ùå ñòàíå. Ñåãà ïðè ïðèÿòåëèòå ìó áÿõà îñòàíàëè ìàëêî õîðà, ñ êîèòî ìîæåøå äà ñå ñïðàâè ïî-ëåñíî. Äâàìà îò ñåäåìòå âúðâÿõà â íåãîâàòà ïîñîêà. Îãëåæäàõà ñå íåðâíî è ñëåäÿõà çà íÿêàâè ïðèçíàöè îò äâèæåíèå. Ïðîïðÿâÿõà ñè ïúò ïðåç ãúñòè òðúíàöè è ïëåòåíèöà îò âèñÿùè ëèÿíè. Èçìèíàõà äâàéñåòèíà ìåòðà â ñúùàòà ïîñîêà è ñå ñïðÿõà. Òîçè êîéòî ñå äâèæåøå âòîðè ñå áå îáúðíàë íàçàä, ÿâíî íÿêàêúâ øóì ãî áåøå ñòðåñíàë. Äî ñëóõúò ìó äîñòèãíà òúíêî ñâèñòåíå, ïîñëåäâàíî îò êëîêî÷åíå íà ïðåðÿçàíî ãúðëî. Îáúðíà ñå çà äà âèäè êàê äðóãàðÿ ìó ñå ñâëè÷à áåçæèçíåí íà çåìÿòà. Ìèã ïî-êúñíî íîæúò íà Ðàìààäè âå÷å ëåòåøå êúì íåãî. Âòîðèÿò ðàêñèí ñå ñòðîïîëè ñ ïðîíèçàíî ñúðöå. Ñïðàâè ñå ñ òÿõ òèõî è áåçìèëîñòíî, òî÷íî êàêòî ãî áÿõà ó÷èëè.

Ïúòÿò ìó âå÷å áå ÷èñò. Ðàìààäè îòèäå áúðçî äî òðóïîâåòå. Âçå äâàòà êàëàøíèêà è ãè ìåòíà íà ðàìî. Ñëåä òîâà îòêúñíà ðúêàâèòå íà áëóçèòå èì è èçìúêíà âðúçêèòå îò òåõíèòå îáóâêè.

– Ïî äâà íà âñåêè ùå ñòèãíàò. – ìèñëåøå ñè òîé, äîêàòî íàâèâàøå ðúêàâèòå îêîëî öåâòà íà êàëàøíèêà.

Ñëåä êàòî ïðèêëþ÷è ñ òÿõ, èçïîëçâà âðúçêèòå îò îáóâêè çà äà ãè ïðèñòåãíå êúì öåâòà. Áåøå íàïðàâèë èìïðîâèçèðàí çàãëóøèòåë. Ïîâòîðè ñúùîòî íåùî è ñ äðóãèÿ àâòîìàò, ñëåä êîåòî ïðîäúëæè äà ñå äâèæè êúì öåëòà ñè.

Äæîí è Êðèñòèíà áÿõà ïðåîäîëåëè ïúðâîíà÷àëíèÿ øîê îò íàñî÷åíèòå ñðåùó òÿõ îðúæèÿ.  ãëàâèòå èì âå÷å ñå ïðîêðàäâàõà ìèñëè çà áÿãñòâî. Äîêàòî ñå âçèðàøå â øóáðàêà ñðåùó íåÿ, Êðèñòèíà çúðíà çà ñåêóíäà ñèëóåòà íà Ðàìààäè, êîéòî âå÷å áå óñïÿë äà ñå ïðîìúêíå â ãðúá íà ãëàâàòàðÿ è îñòàíàëèòå äâàìà.

- Äæîí, ïðèãîòâè ñå. – ïðîøåïíà òÿ è ñòèñíà þìðóöè.

Äæîí ïðîñëåäè ïîãëåäà íà Êðèñòèíà è âèäÿ êàê äâå äóëà ñå ïîäàâàò èçïîä ëèñòàòà íà íÿêîëêî ìåòðà îò òÿõ. Ðàêñèíèòå íå ïîäîçèðàõà íèùî. Ïðîäúëæàâàõà äà êðåùÿò ãðúìêî è äà ñèïÿò ðóãàòíè. ×óõà ñå äâà ïîñëåäîâàòåëíè ïóêîòà. Ãëàâàòàðÿò âèäÿ êàê äâàìàòà ìó êîïîè ïàäàò ïðîñòðåëÿíè. Îáúðíà ñå è ïîñåãíà êúì ïèñòîëåòà, ïðèïàñàí â ïàíòàëîíèòå ìó.  òîçè ìîìåíò Êðèñòèíà ñå èçïðàâè. Äåñíèÿò é êðàê èçïèñà êðàñèâà äúãà è ñå ñòîâàðè âúâ âðàòà ìó, èçïðàùàéêè ãî äèðåêòíî â áåçñúçíàíèå. Äæîí ñå õâúðëè âúðõó íåãî çà äà ãî äîâúðøè, íî òîé âå÷å íå ìúðäàøå. Êîëêîòî äî ñòàðåöúò Ãàíäè, òîé âå÷å îòäàâíà ñè áå ïëþë íà ïåòèòå.

- Ïî äÿâîëèòå, æåíî! Êîãàòî ðèòàø íå ñè èãðàåø! – âúçêëèêíà äîêòîðúò, ãëåäàéêè ïðîñíàòèÿò íà çåìÿòà ñòî êèëîãðàìîâ áàíäþãà.

- È òåá ùå ñðèòàì àêî íå ïîáúðçàø! – îòâúðíà Êðèñòèíà è ãî äðúïíà çà ðúêàòà.

Ïîáÿãíàõà êúì Ðàìààäè, êîéòî èì äàâàøå çíàöè ñ ðúêà çà äà äîéäàò ïðè íåãî. Ôèãóðèòå íà òðèìàòà áúðçî ïîòúíàõà â äæóíãëàòà. Ìèíóòà ïî-êúñíî îñòàíàëèòå îò áàíäàòà ñå âúðíàõà íà ìÿñòîòî çà äà ðàçáåðàò, ÷å ïëÿ÷êàòà èì ñå å èçïëúçíàëà, à äðóãàðèòå èì ëåæàò áåçæèçíåíî â òðåâàòà.

Èçìèíàõà íÿêîëêî ÷àñà. Äîêòîðúò è àðõåîëîæêàòà âå÷å áÿõà êàïíàëè îò óìîðà, à è ñëúíöåòî ïî÷òè ñå áåøå ñêðèëî. Ðåøèõà äà ñè âçåìàò äúõ ñëåä äúëãîòî è èçòîùèòåëíî áÿãàíå.

- Ùå ëàãåðóâàìå òóê. – êàçà çàäúõàí Ðàìààäè. Èìàìå íóæäà îò ïî÷èâêà. Àêî ïðîäúëæèì äà ñå äâèæèì â òúìíîòî, ëåñíî ùå ñå èçãóáèì.

- Àç ñè ìèñëåõ, ÷å âå÷å ñìå ñå çàãóáèëè. – çàñìÿ ñå Êðèñòèíà è ñåäíà íà åäèí êàìúê çàïúõòÿíà. Èçãóáèõìå êîìïàñà è êàðòàòà ïðè ðåêàòà. Ñúùî è ðàíèöàòà ñ âîäàòà è ñàòåëèòíèÿò òåëåôîí. Äà íå ãîâîðèì çà áàíäèòèòå, êîèòî íàé-âåðîÿòíî ñà ïî ïåòèòå íè. – õâàíà ñå çà ãëàâàòà òÿ.

- Ùå ñå ñïðàâèì, Êðèñ. – îêóðàæè ÿ Äæîí, ïîòóïâàéêè ÿ ïî ãúðáà. Íÿìà äà ïîñìåÿò äà ïðèïàðÿò äî òâîÿ äåñåí êðàê. – èçõèëè ñå òîé.

- Òðÿáâà äà òè êàæà, ÷å ñúì âïå÷àòëåí. Íèêîãà íå ñúì âèæäàë ìîìè÷å äà ïîâàëÿ òîëêîâà åäúð ìúæ ñ åäèí óäàð. – äîáàâè Ðàìààäè ñúñ øèðîêà óñìèâêà, ñëåä êîåòî ìåòíà ðàíèöà ñè íà çåìÿòà. Âúòðå èìà âîäà. Çàïàçèõ ìàëêî, òàêà ÷å ïèéòå, èìàòå íóæäà.

- Áëàãîäàðÿ òè, ÷å íè ñïàñè êîæèòå, Ðàìààäè. – êàçà Ôèíèêñ. Òîâà, êîåòî íàïðàâè çà íàñ áåøå...

- Íàïðàâèõ êàêâîòî òðÿáâàøå. – ïðåêúñíà ãî ìëàäèÿ èíäèåö. Òè íàïðàâè ñúùî çà ìàëêàòà ìè ñåñòðà. Ñïàñè é æèâîòà. Íèêîãà íÿìà äà çàáðàâÿ òîâà, Äæîí. Íèêîãà.

- Êàê å òÿ? – ïîïèòà äîêòîðà.

- Äîáðå å. Âúçòàíîâè ñå. Èçïðàòèõ ÿ â Àâñòðàëèÿ ïðè âóé÷î. Òàì îáñòàíîâêàòà å âñå îùå ñïîêîéíà. Ùå áúäå â áåçîïàñòíîñò. – Ðàìààäè ïîãëåäíà íàãîðå è âèäÿ çàäàâàùè ñå ÷åðíè îáëàöè. Âñå ïàê äíåñ èìàìå êúñìåò. – êàçà òîé. Ùå âàëè.

Òðèìàòà óñïàõà äà íàïðàâÿò çàñëîí îò ëèñòà è ìúõ, ìàëêî ïðåäè äà ñå èçñèïå èäâàùèÿò ïîðîé. Íå çàïàëèõà îãúí. Ðàìààäè áåøå êàòåãîðè÷åí ïî âúïðîñà. Íàïðàâèõà ñè ôóíèè çà âîäà ñ ëèñòàòà è íàáúðçî óòîëèõà æàæäàòà ñè. Íÿêîëêî ìèíóòè ïî-êúñíî Êðèñòèíà âå÷å ñïåøå îò èçòîùåíèå.

- Åäèíèÿò òðÿáâà äà ñòîè áóäåí è äà ñëóõòè. – êàçà ìëàäîêúò. Ùå ñå ñìåíÿìå íà òðè ÷àñà. Àç âçèìàì ïúòâèòå òðè, à òè ñå îïèòàé äà äðåìíåø.

Ôèíèêñ êèìíà ñ ãëàâà è ñå îïúíà âúðõó ìúõà. Ðàìààäè èçâàäè ìàëêî ìàãíèò÷å îò äæîáà ñè. Âçå äâå ëèñòà – åäíî ãîëÿìî è åäíî äðåáíî. Ñëåä êîåòî íàïúëíè ãîëÿìîòî ñ âîäà, ïîñòàâè äðóãîòî âúâ íåãî. Íàêðàÿ ñëîæè ìàãíèò÷åòî â ïëàâàùîòî ìàëêî ëèñòî è ñè äðúïíà ðúêàòà. Ëèñòîòî ñå çàâúðòÿ íÿêîëêî ïúòè è çàìðúçíà â åäíî ïîëîæåíèå – îò÷åòå òî÷íî ïîñîêàòà íà ìàãíèòíèòå ïîëþñè. „ Îòêëîíèëè ñìå ñå.” – ïîìèñëè ñè òîé è ïðåñìåòíà íà óì çà êîëêî êèëîìåòðà îòêëîíåíèå ñòàâàøå äóìà.

Òðè ÷àñà ïî-êúñíî ïîðîÿò âñå òàêà ñå ñèïåøå. Äæîí çàñòúïè ñëåäâàùàòà ñìÿíà. Ïðîçÿâàéêè ñå åèäÿ ëèñòàòà ñ ìàãíèò÷åòî íà Ðàìàäè. Áóòíà ñ ïðúñò ìàëêîòî ëèñòåíöå, êîåòî ñå çàâúðòÿ è îòíîâî ñïðÿ íà ñúùîòî ìÿñòî. „Êîìïàñ... Õèòðî ìîì÷å.” Àêî äîêòîðúò áåøå ÷ëåí íà ñïåöèàëíèòå ÷àñòè, ùåøå äà çíàå, ÷å ïðàâåíåòî íà êîìïàñ å åäíî îò îñíîâíèòå óìåíèÿ, êîåòî âñåêè åäèí êîìàíäîñ òðÿáâà äà ïðèòåæàâà.

×àñ ïî-êúñíî Ôèíèêñ íàîñòðè óøè. Ñòðóâàøå ìó ñå, ÷å ÷óâà íå÷èé ñòúïêè, íî øóìúò îò äúæäà ãî íàêàðà äà ñå ïîêîëåáàå. Ïîìèñëè ñè, ÷å ñè âíóøàâà. Áåøå ñáúðêàë. Ïðåä íåãî çàñòàíà òúìíà ôèãóðà. Äîêòîðà ïîäñêî÷è îò óïëàõà è íàñî÷è ôåíåðúò ñè êúì ñèëóåòà. Ðàìààäè è Êðèñòèíà ñå ñúáóäèõà îò ñóìàòèõàòà. Áåøå ìàëêî ìîì÷å, íà îêîëî ÷åòèðèíàäåñåò ãîäèíè. Áîñî, ñ ìíîãîêðàòíî êúðïåíà ðèçà è ïðîêúñàíè êúñè ïàíòàëîíêè.

- Çäðàâåéòå, êàçâàì ñå Ñèäõà. Íå èñêàõ äà âè ïëàøà. – êàçà òî. Êîé îò âàñ ñå êàçâà Äæîí?

Òðèìàòà ñå ñïîãëåäàõà î÷óäåíî.

- Ìîì÷å, êàêâî ïðàâèø ñàìè÷úê â äæóíãëàòà? Èãóáèë ëè ñè ñå?– ïîïèòà äîêòîðà.

- Íå. - ïîêëàòè ãëàâà ìîì÷åòî. Òàòêî èñêà äà âè âèäè. Êàçà, ÷å òóê ùå íàìåðÿ ÷îâåê, êîéòî ñå êàçâà Äæîí. Êàçà äà ãî äîâåäà ïðè íåãî.

- Àç ñúì Äæîí. Êîé å áàùà òè? È îùå ïîâå÷å, îòêúäå çíàå êúäå ñå íàìèðàìå?

- Òàòêî çíàå ìíîãî íåùà. Ùå âèäèòå. – óñìèõíà ñå ìîì÷åòî.

- Äàëå÷å ëè å? – ïîïèòà Ðàìààäè.

- Íå ìíîãî. – îòâúðíà Ñèäõà. Îêîëî õèëÿäà êðà÷êè â òàçè ïîñîêà. – îáúðíà ñå è ïîñî÷è ñ ïðúñò.

...


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 06.04.2011 @ 13:53:28 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   onepagelife

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 16:13:38 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñêèòàëöè" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.