Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 877
ХуЛитери: 6
Всичко: 883

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Icy
:: nina_nina
:: LioCasablanca
:: GalinaBlanka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВересия от Господ
раздел: Разкази
автор: ina_krein

Тази история се случи много отдавна, но както птиците прелитат морета да се върнат у дома, така и тя се върна да ме стопли и докаже, че Любовта е най-сладката вересия, която Господ дава на хората.
Бях малък, когато си отиде дядо Аристиди. Живееха в малка къща в стария Несебър с красивата баба Лила, на тиха уличка, а съседите бяха гърци. Когато ходехме с мама на гости там, рядко разбирах какво бъбрят, защо ме поглеждат така възхитено, пощипват по бузите и черпят с лакомства.
Дядо се занимаваше с търговия, често отсъстваше от дома, а когато се връщаше, понякога вдигаше такива скандали, че се чуваше до лодките на брега. Не знаех дали е добър или не. Майка ми не го обичаше. На семейни събирания гледах да бъда до леля Спасия. Третата от четирите дъщери на Аристиди носеше красотата на баба Лила и бе нежна като пролетна светлина. Винаги ми донасяше вкусни сладкиши и разказваше интересни приказки. Змаро, най-голямата, и Зоя, най-малката, сякаш ревнуваха. Опитваха се да ме прикоткат към тях, но аз се лепвах като марка към моята леля Спасия, щом я зърнех.
-Аристиди!- недоволно казваха те и аз се чудех защо говорят така.
На външен вид не приличах на него. Висок и слаб като чироз, той имаше бяла къдрава коса и остър, леко гърбав нос. Обичаше да пее и винаги се прибираше с песен. Баба Лила го чакаше на вратата и допяваше последния куплет с него, макар и фалшиво. После се прегръщаха и влизаха в двора като влюбени.
От майка си знаех, че е лош търговец.
-Търговецът не трябва да има душа – заявяваше някак сърдито тя. – На тоз вересия, на онзи, накрая ще остане голтак. Като Спасия!
Гледах я и не проумявах защо търговецът не трябва да има душа. Защо Спасия не е добра? Никой не ме галеше с приказки, както тя. И никой от мъжете не се държеше с мен както дядо.
-Мъжът трябва да може да говори без думи – заявяваше Аристиди и разперваше ръце.
Слагаше ме срещу него и запяваше особена песен, от която различавах само „Мавро матхя”. Пееше и танцуваше, давайки ми знаци да правя като него. Разпервах ръце и повтарях колкото мога движенията. Най-често след няколко минути майка ми ме дръпваше недоволна и с това обучението ми в говоренето без думи приключваше.
- Вместо да учиш детето на глупости, да беше си събрал вересиите - повтаряше неизменно тя. – Свиваме се в гарсониера под наем, а ти раздаваш пари на кретени. Ако събереш всичко раздадено, апартамент и гараж ще ни купиш в Бургас.
Дядо спираше, поглеждаше смръщено майка ми и казваше нещо на гръцки през зъби. Тя се врътваше, дръпвайки ме за ръка и си тръгвахме.
Един ден по някакви неясни за мен причини бях оставен у баба Лила сам с любимата си леля Спасия. Тя ми разказваше като приказка живота на дядо Аристиди и баба. Как се „залюбили”, как той после лежал в затвора, а тя го чакала, как един – единствен път заплакал – когато Змаро родила мъртво първото внуче – момче.
-Ти носиш нещо от душата на Аристиди – погали ме нежно тя. – Можеш да обичаш без думи. Това е най-сладката вересия, която ни дава Господ.
Гледах моята хубава леля и си мислех, когато порасна, колко много от моята вересия от Господ ще дам и нея.
Денят изтече между пръстите на светлината и застанахме тримата на портата да чакаме дядо. Съседите седяха на чаша узо под смокините. Морето прибираше лениво косите си, приготвяйки се за сън. Тогава видях дядо в дъното на малката уличка. Бе хванал обувките в ръце и вървеше бавно към нас. Ризата му бе разкопчана и не пееше.
- Загубил е всичко – прошепна Спасия и стисна ръката ми.
Баба Лила застана по средата на улицата и разпери ръце като птица да го прегърне. Тогава зад гърба й леля Спасия запя. Онази същата бавна песен, в която различавах единствено „Мавро матхя”. Дядо пусна обувките и разпери също ръце. Приближи се като птица към баба и с особено красиво движение приклекна до земята, сякаш й се поклони. После стана и се завъртя в кръг. Гледаше я и й говореше с движенията на цялото тяло. Тя повдигна глава и я отметна назад, той направи същото. Като две птици в полет заедно се завъртяха, той с крак чертаеше по мелодията полукръг, а тя го следваше в ритъма на музиката. Съседите пляскаха в такта на песента. Спасия пееше, а Аристиди и Лила танцуваха, сякаш бяха сами на света. Той приклякаше, обръщаше се, а тя го следваше. Разговор на души без думи, танц на обичащи сърца. Усещах ударите на малкото си сърце в гърлото. Осъзнавах, че виждам нещо, което няма да се повтори повече. Исках да разперя ръце като дядо, но Спасия ме спря. Сега разбирам защо – танцът на любовта се танцува само от двама.
Песента продължаваше някак по-дълго от обичайното. Събраха се туристи, които пляскаха и свиреха с уста.
Дядо приклекна на един крак, после докосна земята с извити като дъга ръце назад няколко пъти. Баба Лила се поклащаше като красива ладия пред него и го гледаше усмихната, а очите й бяха пълни със сълзи.
Накрая двамата в такт с музиката постепенно приклекнаха до земята, преплели крака прегърнати.
Туристите ръкопляскаха, съседите мълчаха.
- Искам от Господ мъж, който така да танцува за мен – прошепна толкова тихо Спасия, че едва я чух.
Тогава осъзнах защо още не бе омъжена и дава своята вересия от обич на мен.
Много години потънаха като лодки в морето. А аз като Спасия още търся онази Душа, с която си струва да изтанцувам без думи своята вересия от Господ


Публикувано от alfa_c на 27.03.2011 @ 20:03:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 34346
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Вересия от Господ" | Вход | 20 коментара (41 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вересия от Господ
от LATINKA-ZLATNA на 30.12.2014 @ 21:30:57
(Профил | Изпрати бележка)
"Любовта е най-сладката вересия, която Господ дава на хората
................
Можеш да обичаш без думи."

Честито Рождество Христово и весело посрещане на Новата 2015 година, ina_krein!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 12.01.2015 @ 16:53:34
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Успешна Нова година и на теб, Латинка Златна!:) Да, Любовта наистина е най-сладката вересия от Господ, а за да я върнем, трябва просто... много да обичаме! Поздрави!

]


Re: Вересия от Господ
от kasiana на 09.12.2014 @ 09:39:24
(Профил | Изпрати бележка)
Душа се иска да танцуваш с обич,
душа се иска да напишеш вълнуващ разказ
за танца на Любовта!!!!!
Аплодисменти, мила Ина!!!

----------------------------------------------

Когато си публикувала разказа , 27.03.2011,
аз се молех в болницата в Русе
Господ да спаси душата на мама...
И Слава Богу,Той ме чу и сега тя
препрочита твоята великолепна книга
"Къщата с петуниите"

Сърдечни поздрави, Прекрасна!:)


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 12.12.2014 @ 16:01:39
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Да са ни живи и здрави нашите майчици!Да има лсънце в душите ни! Благодаря!

]


Re: Вересия от Господ
от sia на 02.04.2011 @ 23:44:33
(Профил | Изпрати бележка)
Отново прочетох с голямо удоволствие!
И да - толкова искам и аз да намеря тази Душа...


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 26.04.2011 @ 20:34:50
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Пожелавам ти в духа на празника душата ти да намери онази светлина, с която да достигне до любовта без думи и да възкръсне наистина!

]


Re: Вересия от Господ
от suleimo на 16.01.2015 @ 16:48:57
(Профил | Изпрати бележка)
Омагьоса ме този танц!
Въздействаща на всички сетива магия!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 04.03.2015 @ 17:17:13
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
А ако знаеш в действителност каква магия е само! Благодаря ти, че си позволила да те докосне до сърцето.

]


Re: Вересия от Господ
от Narwal на 08.12.2014 @ 21:07:51
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасна си! Искам само да ти кажа, е песента се казва "Мавроматя" - μαυρομάτια - ще рече "Черноока". Гарантирам за верността на превода:) А за разказа направо ми напълни душата! Поздравления!


Re: Вересия от Господ
от Narwal на 12.12.2014 @ 17:52:53
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасна си! Искам само да ти кажа, е песента се казва "Мавроматя" - μαυρομάτια - ще рече "Черноока". Гарантирам за верността на превода:) А за разказа направо ми напълни душата! Поздравления!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 12.12.2014 @ 21:07:14
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! Ще се поправя непременно за песента. Радвам се, че моите малки истории ти харесват. Поздрави!

]


Re: Вересия от Господ
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 28.03.2011 @ 18:20:49
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Черни са очите ти...
Като нощта,
разсипала се
над Пирея...

Благодаря ти, Ина, за прекрасния разказ!
С голямо удоволствие прочетох!
Б.


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 28.03.2011 @ 22:17:50
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
И аз благодаря! Да не би това да е откъс от гръцката песен?
Радвам се, че си тук отново!
Поздрав!

]


Re: Вересия от Господ
от kalin8 (b.kalinov578@abv.bg) на 29.03.2011 @ 18:16:30
(Профил | Изпрати бележка) http://kalin8.blog.bg/
Думите, които твоята героиня единственно разпознава, означават точно това- черни очи. Сигурен съм, че има такава песен! Аз просто импровизирах...
Б.

]


Re: Вересия от Господ
от ASTERI на 28.03.2011 @ 10:08:23
(Профил | Изпрати бележка)
Добро утро, Ина!
Пак– поздрави!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 28.03.2011 @ 17:16:52
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Поздрави и на теб и благодаря, че ми беше на гости в поетичния ми малък дом.

]


Re: Вересия от Господ
от verysmallanimal на 28.03.2011 @ 08:54:42
(Профил | Изпрати бележка)
Разкошно е! С толкова обич и мъдрост...Поздрав!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 28.03.2011 @ 17:12:25
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Много се радвам, че ти харесва!
Поздрав!

]


Re: Вересия от Господ
от Markoni55 на 27.03.2011 @ 23:44:31
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се че прочетох този текст. Много аромат има в него! поздрави!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 28.03.2011 @ 07:17:43
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Радвам се, че ти е харесал!
Поздрави!

]


Re: Вересия от Господ
от zebaitel на 27.03.2011 @ 22:38:04
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен разказ, Ина! Благодаря ти за удоволствието! Има хора-птици, има любов, душа има този разказ! Моите почитания!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.03.2011 @ 23:21:41
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря и аз, за начина, по който е четен разказа.
Поздрави!

]


Re: Вересия от Господ
от ASTERI на 27.03.2011 @ 21:28:58
(Профил | Изпрати бележка)
Та мавра матха су...
Ех, Ина.... За да нарисуваш този танц, толкова истински, значи духът ти се е слял с него! Магия е целият разказ! Браво, ТИ!
Поздрави!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.03.2011 @ 22:16:54
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Много благодаря! Порази ме един танц, който гледах наскоро. А после ми разказаха една обикновена история и така се събраха в едно.
Поздрави!

]


Re: Вересия от Господ
от anonimapokrifoff на 27.03.2011 @ 21:19:21
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Ина Крейн, прекрасен разказ! Прекрасен!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.03.2011 @ 22:17:28
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! Хубаво е, че си харесал и тази малка история!

]


Re: Вересия от Господ
от Omaia на 27.03.2011 @ 21:14:15
(Профил | Изпрати бележка)
"Можеш да обичаш без думи. Това е най-сладката вересия, която ни дава Господ."
"Много години потънаха като лодки в морето. А аз като Спасия още търся онази Душа, с която си струва да изтанцувам без думи своята вересия от Господ. "

!!!
Браво!
Днес темата за гръцките корени и танци ми е някак си по- близка. :)
Разказът ти ме поведе в идилични и "потънали" времена и много ми хареса.
Поздрави, Ина! :)



Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.03.2011 @ 22:21:54
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря за начина, по който си усетила текста!
Наблюдавах скоро един гръцки танц Зеймпекико, който по принцип се танцува само от мъже, но в случая участваше и жена и беше някаква магия. Радвам се, че съм успяла да предам поне част от неговата магия!
Поздрави!

]


Re: Вересия от Господ
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 27.03.2011 @ 21:12:00
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятно красива проза и поезия, и музика...и любов!
Браво, Ина!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.03.2011 @ 22:15:42
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Радвам се, че ти е харесало!

]


Re: Вересия от Господ
от sonnic на 27.03.2011 @ 20:59:35
(Профил | Изпрати бележка)
"Разговор на души без думи, танц на обичащи сърца."
Много силно!!! Поздрави!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.03.2011 @ 21:05:52
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Радвам се, че те е докоснало!

]


Re: Вересия от Господ
от alida на 27.03.2011 @ 20:45:34
(Профил | Изпрати бележка)
Изтръпнах от тая твоя приказка за Господнята вересия.
Някои са благословени и я намират...
А, дано ти се случи и на теб!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.03.2011 @ 21:08:55
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря за хубавите пожелания. Да, благословени са хората, които могат да танцуват без думи танцът на обичта.
Поздрав!

]


Re: Вересия от Господ
от sineva на 18.05.2011 @ 14:42:54
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова много харесах?!
,,Може да обичаш без думи,,.
Това е!
Според мен е и част от същността на живота.
Прегръщам те, Инче!:)


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 11.09.2011 @ 21:34:25
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Макар и със закъснение да виждам коментара, стопли ми душата!

]


Re: Вересия от Господ
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 11.09.2011 @ 21:56:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за Удоволствието!Наслада за душата е този разказ!
Такава хармония рядко се среща!
Поздрави!


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 12.09.2011 @ 14:58:40
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
И аз благодаря, че си харесала разказаното от мен!
Поздрав!

]


Re: Вересия от Господ
от secret_rose на 22.09.2011 @ 16:30:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Толкова красив разказ, че не ти се иска да свършва...


Re: Вересия от Господ
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 24.09.2011 @ 21:43:32
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! Много се радвам, че ти е докоснал душата!

]