Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 853
ХуЛитери: 2
Всичко: 855

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРеволюция на единиците
раздел: Фантастика
автор: LeoBedrosian

I.

Всичко започна в една мрачна ноемврийска нощ, пропита от мъгла и дъжд в най-бедния квартал на Сингапур. Чунг Си Вян седеше пред избелелия монитор в студената си тъмна стая и трескавите му пръсти потропваха по кирливите клавиши в ритъма на дъждовните капки.

Цоп - Read class (x)
троп - If class(x) = “0”, then
клап - x = “0”
цап - go to next class
клоп - If class(x) = “1”, then
троп - x = “0”
и хоп - write class (x)
- Stop

За повечето хора, дишащи въздуха на тая планета това са си едни безсмислени редове от латински букви, образуващи още по-безсмислен английски текст, който не им говори нищо и те продължиха да си дишат безгрижно. Но за Чунг, блестящия студент по приложна математика, гениалния стипендиант по аналитична информатика, наскоро изгубил социалните взаимовръзки в своя иначе подреден брилянтен ум и изпаднал в нескончаема каскадна депресия това бе гениална комбинация. Код, който ще промени омразния му познат свят, или по-точно ще доведе до логичния му Апокалипсис. Това бе вирус от ново поколение, Злобен разрушител, Безкомпромисен убиец на информация. Адски код *Go to Hell*. За интересуващите се, когато кльощавия показалец на Чунг натисна бутона ENTER и започна мащабното разпространение на зловредния код в глобалната информационна среда ефекта бе, че всички нули си оставаха нули, а всички единици, без изключение се превръщаха също в кръгли нули.Тоест бинарната информация, на която се основаваше познатия на Чунг свят просто изчезваше. Какво по-гениално!? Цифровите системи ставаха покойници и познатия свят бе поставен пред най-сериозното си изпитание, от както Homo, наричащ се Sapiens крачеше по повърхността му.

Тук няма да отбелязвам всичките пагубни въздействия, нанесени от кода върху повечето човешки дейности. От прекъсването на комуникациите, телевизия и радио, падането на спътници, края на космическата ера, през огромните затруднения и пълно блокиране на световната икономика, транспорт, финансов и всякакъв друг бизнес. Та до глобалния хаос, бунтове и безредия в управлението на световните правителства. Познатия модерен свят се срутваше за дни и месеци. Пророци никнеха, като гъби след топъл майски дъжд и прокламираха настъпването на Второто пришествие.

Започна Революцията на единиците.

II.

На малко слънчево островче в Егея, обрасло с трънаци и жилави бодливи храсти малкото козарче Теокрит пазеше пет – шест кози с гръден кош като радиатор да не се попилеят по напечените от слънцето склонове. Теокрит не бе ходил на училище, но пък свиреше прекрасно на куха дървена тръбичка. Бе го научил дядо му, който се бе научил от своя дядо и така нататък. Слънцето преваляше на запад и наставаше онова чудно време, когато цикадите стържат най-силно, летния пек се омекотява и козите започват да присядат нахранени и да спират с дяволиите. Деца на древни сатири са те и на сатири приличат с дългите си бради и виснали обички.
Теокрит се понадигна от камъка, дето свири целия слетобед, метна през рамо плетената торбичка, бутна в нея песнопойното кавалче и се приготви да прибира козите в каменната къщица при дядо си, когато видя бялата яхта да се рее изгубено в сините води на Егея.

Яхтата, последна дума на техническата мода не била подмината от *Go to Hell* и така както била модерна и недостижима за бури и вълнения изведнъж замряла насред слънчевите гръцки острови и оставила на стихиите тричленния и екипаж. Изцяло зависима от цифровите устройства легнала безпомощно на дрейф лишена от тях, а изнурените пътници вече губели всякаква надежда за божия милост и човешка помощ сред необята на морето.

И когато привечер лодкаря Спирос ги взе в олющената си, сякаш дошла от древна Елада лодка те бяха най-щастливите хора в целия Егейски архипелаг. Американецът Крис, жена му Емили и доведената му дъщеря Синтия макар изтощени и крайно отпаднали от августовските жеги бяха щастливи, прегръщаха и целуваха няколкото жители на островчето и бяха готови да им принесат жертвени дарове като на древния Зевс от благодарност. И когато очите на нашето козарче срещнали очите на русокосата Синтия Бог Ерос изстрелял розовите си стрели в сърцата им. Пламнала такава любов, че дори зловредния код, убиеца на цивилизацията, смъртоносния *Go to Hell* не могъл да я разруши.

III.

Минали години. Човешката цивилизация изоставила вече ненужните й цифрови устройства и развила нова технология, основана на атомната биология. Живота станал друг. Земята получила нов облик, а хората си взели поука, загърбили постоянната надпревара и заживели по-спокойно и щастливо. Изненадах ли ви?

На един спокоен бял остров сред сините бездънни води на Егейско море стареят сред хармония и стада кози Той – козарят Теокрит и Тя – русокосата Синтия. Дарили ги боговете с цял рояк красиви деца, честит живот и безмерно щастие.

Алелуя!


Публикувано от aurora на 16.03.2011 @ 13:25:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 19108
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Революция на единиците" | Вход | 4 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Революция на единиците
от tomatroev на 16.03.2011 @ 21:36:01
(Профил | Изпрати бележка)
Откъде го почна, накрая пак до Едема, до Рая го докара! Можеше да бъде българче, този Спирос, в Странжа да пасе 5-6 овчици, и яхтата около Приморско някъде да закъса, ама нейсе...

Утопичен реализъм ли е това, утопичен социализъм ли, не знам!

Поздрави!


Re: Революция на единиците
от bilio100 на 17.03.2011 @ 11:03:22
(Профил | Изпрати бележка)
Happy end

Страаахотно е, Leo!
:))))))))))))))


Re: Революция на единиците
от RRHand на 25.03.2011 @ 17:49:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/vonWinkel
ахъм. сладко разказче. кой знае защо ми напомни на някои по-ранни филми за Джеймс Бонд и злодеите дето искат да разрушат света. при тебе няма Бонд, но Теокрит е по-ценен характер (не че и некое нашенско спасителче немаше да свърши работа, както някой отбеляза вече по-горе). викаш начи "атомната биология". то туй ще да е нещо като молекулярната сексология. а, и още нещо: "смъртоносния" код под ДОС ли трябваше да тръгне, или под Виндовс :)))


Re: Революция на единиците
от secret_rose на 30.04.2012 @ 17:00:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)))
Една Егея стига...