Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 777
ХуЛитери: 1
Всичко: 778

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПразник е, какво...
раздел: Разкази
автор: alida

Свързваме деня на жената с какво ли не.....някой си го спомнят с умиление,
други го заплюват с удоволствие, че бил рожба на комунизма, трети се заравят в историята и измъкват факти за този ден и защо се нарича Ден на жената.
...В детската градина всяка година тържеството за 8-ми март беше най-голямото.
На първата ми снимка-картичка от първия ми Ден на мама съм подстригана, като концлагеристка. Щото имах въшки. И като са ме накарали да се усмихна се е получила само буквата О от устата ми. Може би от страх, че за първи път виждам фотограф и фотоапарат.
Трябваше и стихче за мама да кажа пред публика и тогава получих първата си паник атак. От ужас го издекламирах шепнешком, завършвайки с тихо ридание...
По нататък станах помощничка на дядо ми, относно въпросния празник. Веднъж на Осми март председателят на ОФ организацията в квартала донесе една чанта с пакети. С дядо ми взехме чантата и от врата на врата където има жена вадим и подаряваме гевгир и чорапогащник. Чувствах се много съпричастна и доволна – една малка жена участва в празника и доставя радост на жените, от блока.
...Баща ми всяка година се прибираше с три букета за нас вкъщи и чат-пат с дезедоранти Невен. После минахме и през модата на изкуствените цветя и т.н. Не пропускаше трите жени, а ние се дуехме, че сме специални и много, много важни.
...Веднъж за началната си учителка имах приготвен подарък за подмазване по случай Осми март - кристална купичка за лед и щипки. От вълнение ли, незнам -счупих купичката. И подарих на другарката само щипките. Днес тя е настоящата ми свекърва и ми се обади да ме поздрави. Каза, че ми е харесала едно нещо и като се видим ще го получа. Явно Осмомартенските щипки са изиграли някаква съдбовна роля.
...Тая сутрин- пълно с клиенти при мен в магазина, а един млад, висок господин ми казва от края на опашката – „ Али, ела да те открадна за секунда.” Отивам аз и получавам цвете и един мигащ и треперещ поглед. Взимам си цветенцето и си го поставям във водичка на много видно място, пред всичките любопитни погледи.
Стана ми едно драго, като едно време и като миналата година и като всеки път.
Пък какво като било лицемерно, според някои.
Като свърши опашката беше останала само една „леко” странна „редовна” клиентка.
Аз и казвам – „ Данче, видя ли тоя готин пич кво цвете ми подари” – а, тя –
„ Да, много хубаво. Ама то младо момчето. Доста. От мен доста по-младо” а аз –
„ Ами младо де, по-младо от теб и кво.” А, Данчето – „ Е, да ама и от теб е по-младо!” Лелеее, за секунди тая щеше да ми развали Осмомартенския кеф.
После получих още китки и много поздравления. Внимавах особено да не казвам на мъжете – „ Мерси и на теб”, че миналата година така се издъних.
Звъннаха ми подред едното бившо гадже, после другото бившо гадже.
Ей, Жена да си на тоя свят. И добре, че все още съм омъжена, щото иначе и бивш мъж щеще да ми звъни
След работа беж през пазара да го изненадам с нещо съпруга. Та, нали от него се очакват по-сериозните поздравления. Сготвила съм изненада и го чакам.
И съм се нахилила. Подредила съм на масата цветята от шефовете, от готиния пич и т.н.
Като дойде съпругът – вино и гала вечеря ни чака.
И хич не ми пука кой е измислил Празника, кога и защо. Още по-малко кой го празнува.
Повече поводи да има, като днешния и такива хубави спомени от 08 –ми март, като моите за всяка жена!


Публикувано от alfa_c на 08.03.2011 @ 18:32:50 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   alida

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:47:54 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Празник е, какво..." | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Празник е, какво...
от mariniki на 21.03.2011 @ 23:08:01
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
прочетох с удоволствие...всичко си е истинско..
и нека има повече хубави поводи за празнуване...
alida, сърдечно..


Re: Празник е, какво...
от inspired на 22.07.2011 @ 10:13:18
(Профил | Изпрати бележка)
Харесва ми, че разказваш искрено и намираш точните думи до сърцето, и в стиховете също, макар че е по-скоро свободен стих, отколкото клосически. Последния абзац от този разказ сякаш е излишен, изобщо краят му ми се ще да светне пс друг начин...