Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 741
ХуЛитери: 3
Всичко: 744

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПръстенът
раздел: Разкази
автор: dedenze

Дядо ми беше ковач с яки, големи ръце. Единственото украшение, което притежаваше и рядко носеше, беше пиринчен пръстен, тънко позлатен. Пръстена с интересна, добра изработка представляваше подкова за коне. На местата на пироните, имаше шест, малки, бели светкащи стъкалца и едно червено в средата. Явно го беше избрал тематично, защото основната му работа беше подковаване на коне.

Като ученик в техникума, винаги се кичех с него, когато отивах на гости, през ваканциите. Беше ми голям и широк, почти два пръста можех да пъхна в отвора. Дядо забеляза интереса и с радост ми го подари. Пригодих го към тънките си пръсти като го срязах в долната част и свих с клещи. Позлатата отдавна беше паднала и пръста ми ставаше синьо зелен. Не го свалях от ръката си, докъто един ден се строши на две части. Прибрах го грижливо, бях решил да го занеса на златар за ремонт и така минаха няколко години. Когато мой приятел се зажени и ме покани за кръстник, го помолих заедно с халките за сватбата да го даде за ремонт. Явно не му е било до моя пръстен и така напълно забравих за него.
Десетина години по- късно, живота ме срещна със странен човек, имащ гадателски и ясновидни умения. Без да ме познава, едно от нещата който ми каза бе:
- Защо си загубил късмета си, къде ти е пръстена ?
Отначало не се сетих и понечих да отрека, после трескаво претърсих навсякъде и си спомних, без епизода, когато съм го дал за ремонт. Промените бяха започнали и всичко градено с години изчезваше пред очите ми. Неудачите и загубите, следваха една след друга. Едва ли не станах суеверен и на всички разказвах за пръстена и късмета. След подобен разказ, мойте кумци се сетиха, че пръстена е при тях. Върнаха ми го и започнах да търся как да го оправя. През това време при мен работеше един човек с който бяхме състуденти и приятели. Хазарта го беше унищожил като човек, опитвах неуспешно да му помогна да върне огромните си дългове, към близки и роднини. Каза ми, че има близък човек – златар и настойчиво ме накара да му дам пръстена. Дадох го с определено нежелание, отдавна бях изгубил доверието си в него. Помолих да ми направи и едно копие – златно. След десетина дни, двата пръстена бяха при мен, доста по- малки от размера на пръстите ми. Златното копие, беше доста нескопостно, след рекламация и ремонт, можех да го нося.
Не мина и месец, без никакво усилие, пръстена се спука на ръката ми. За да стане това е нужно огромно усилие, материала е плътен, без заварка. Реших да мисля позитивно, че “природата” иска да наподоби максимално стария пръстен – срязан от мен в детските години. От тогава не е слизал от ръката ми, много рядко го свалям. Пазя и стария бронзов оригинал, той ми е много по- скъп. Понякога имам чувството, че с него идва засмян и дядо Данаил.
Не вярвам, че носи късмет, но черната серия от неприятности понамаля. Късмета е нещо случайно, подарено и незаработено с труд, затова не ме вълнува много. Добрите спомени за достойни, близки хора са повече от късмет, те дават истинският смисъл, на нашия кратък живот.


Публикувано от alfa_c на 09.02.2011 @ 14:16:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   dedenze

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:48:53 часа

добави твой текст
"Пръстенът" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пръстенът
от Markoni55 на 09.02.2011 @ 14:30:20
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си. Скоро моя голям син имаше лични проблеми, за които не искаше да споделя. Все пак научихме и се втурнахме да правим всичко възможно да помогнем. Миналата седмица се обаждам загрижена, дали вече има резултат и той каза: "Слушай, не се безпокой. Всичко ще се оправи. Просто аз бях паднал духом. Сега,когато получих толкова разбиране и внимание от семейството, от приятелите и дори от хора, които не смятам за близки някак се чувствам уверен, че ще преодолея изпитанието. Не се страхувай за мен." В този смисъл вярвам в енергията на доброжелателното и искрено отношение. Този ми син е бил трудното ми дете, което винаги е било самостоятелно, със собствено мнение и рядко се е обръщал за помощ или съвет, рядко е казвал "благодаря", като първороден е приемал всичко за даденост и в известна степен е бил егоист. Приятно ми беше да чуя това.
Твоят разказ, освен че е полезен, карайки те да размисляш е и добре написан. В смисъл, че ти се иска да го дочетеш до края. Хубав ден от мен!


Re: Пръстенът
от shtura_maimunka на 09.02.2011 @ 14:48:08
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Дали мисълта ни дава силата и амбицията за по-добро, или има нещо мистично...никой не знае.Важното е, че след всичко лошо, неминуемо идва добро.Добро, като твоите истории и разкази!:-)


Re: Пръстенът
от ASTERI на 09.02.2011 @ 18:17:48
(Профил | Изпрати бележка)
Не вярвам, че носи късмет...

Вярвай!
Много ми хареса, тази изповед! От най-дълбокото на душата ти е излязла! А ти вярвай, в силата на добрата мисъл на дядо ти, с която е даден този пръстен!


Поздрави!


Re: Пръстенът
от Danielita на 13.02.2011 @ 20:36:28
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, че най-после написа разказ за този пръстен. Много мил спомен и символ. Ще чакаме други творби, подсказани от странния "гадател". Поздрави!