Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 875
ХуЛитери: 3
Всичко: 878

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтранникът и мечето
раздел: Други ...
автор: Slon-Madrigal

Имаше едно време един самотник, който обикаляше улиците в зимния мраз, за да търси запалени контейнери, на които да сгрее премръзналите си ръце. Носеше винаги, и зиме, и пролет, и лете едно голямо лилаво палто, смачкани кафяви панталони и зелени чорапи.
Зиме обуваше чифт огромни галоши и когато децата го замеряха със снежни топки, не можеше да ги догони и да им дърпа ушите, защото се спъваше и все падаше на хлъзгавия сняг, а възрастните го отминаваха и си мислеха, че е пиян.
А той просто искаше да стопли премръзналите си ръце, без да му пречат, само че никой не знаеше това, защото всички си имаха вкъщи печки, камини или топли дрехи, а той нямаше нищо.
Понякога го виждаха как седи на студа зад супермаркета и чака нещо. Малцина бяха забелязали,че продавачките му изнасят кашони и амбалажна хартия, които той бързо и сръчно сгъваше и занасяше до местния пункт за вторични суровини.
Някои му оставяха до контейнера дрехи, обувки. Той ги намираше и веднага ги обличаше и обуваше, а старите дрехи тъпчеше под необятното си палто.
Много харесваше Коледа, Нова Година, изобщо празниците, защото тогава хората хвърлят много и различни неща. А той обичаше да събира всяко нещо, което му се стореше необикновено и интересно – винени шишета с лъскави етикети, шарени опаковки, панделки, стари играчки за елха, стъкълца... Всичко тъпчеше под палтото си и когато оставаше съвсем сам, обичаше да разглежда колекцията си, особено, ако наблизо имаше слънце или запален огън, на които да попече артритните си ръце.
Веднъж на след Бъдни вечер намери изхвърлено до контейнера плюшено мече без крачета. Мечето беше почти ново, явно някой не беше посмял все пак да го хвърли в останалия боклук в контейнера. Той се повъртя, почуди се и накрая прибра мечето.
Оттогава станаха постоянни спътници. Странникът го държеше на топло под палтото си и му говореше за живота си, какво е било преди, как е намерил на Великден голямо парче син станиол и много други неща. Хората постепенно започнаха да мислят, че нещастникът е загубил съвсем ума си, те смятаха, че той си говори сам. Но не беше така. Той говореше на мечето и то го разбираше. И как иначе, нали беше като него? Някога и то е имало дом, в който никой не го е ценил, не го е искал, а накрая са го изоставили...И сега мечето като него е изхвърлено на боклука, сакато, самотно...
Една нощ се случи особено студена. Самотникът не можа да стигне до своето убежище – сградата на изоставената обществена тоалетна в центъра на града. Беше толкова студено, че му прилоша от студа, въздухът не можеше да се диша. Той седна за малко на земята, от палтото му се изтърколи една тапа за вино.
Странникът не си чустваше краката и си мислеше, че това е много сериозно.
Стори му се, че чува лек стон откъм топлия джоб, в който спеше неговото мече. Тогава той каза на мечето,че не, няма как да го спаси, защото мечето нямаше крачета, какво може да стори едно мече без крачета. Тогава му се стори, че мечето се изплъзва от ръцете му, протегнати, за да го стоплят в джоба, и изчезва в снежната мъгла. То му прошепна, че отива да намери помощ. Кой ще ти повярва, та ти си само плюшено мече. Той усети върху лицето си пухкавата лапа, усмихна се и се зави с палтото си.
На другата сутрин го намериха така – паднал на тротоара, замръзнал, покрит със сняг.
На няколко крачки от него намериха и мечето. Събраха се много хора. След като разбраха, че не е бил пиян всички започнаха да говорят, че навярно си е изпуснал мечето, падайки, и че сигурно се е опитвал да го намери във веявицата, и затова е замръзнал. Намериха се някои от хората, които дори проляха по няколко сълзи за този човек, който беше живял тук откакто се помнеха, но чието име никой не знаеше. Към обяд дойдоха от болницата и прибраха трупа.
Но никой не можа да се сети какво е станало с мечето. То изчезна. Ще кажете, че е невъзможно, че това мече няма как сега да обикаля света, та то няма крака. Но хората, които нямат крака, могат да се научат да ходят. Странникът нямаше нищо, но беше щастлив. Значи и мечето може. Трябва да може, трябва да е станало така. Крачка по крачка, то се е научило да върви. Сигурно не е знаело колко много боли да направиш първите няколко крачки... Аз вярвам, че то един ден ще стигне там, където отиват всички счупени играчки и добри души на този свят. Един хубав, слънчев ден, когато странникът се събуди, ще намери мечето до себе си...


Публикувано от Administrator на 11.01.2011 @ 23:09:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Slon-Madrigal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:42:20 часа

добави твой текст
"Странникът и мечето" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Странникът и мечето
от doktora на 12.01.2011 @ 07:22:35
(Профил | Изпрати бележка)
" Трябва да може, трябва да е станало така. Крачка по крачка, то се е научило да върви. Сигурно не е знаело колко много боли да направиш първите няколко крачки... Аз вярвам, че то един ден ще стигне там, където отиват всички счупени играчки и добри души на този свят. Един хубав, слънчев ден, когато странникът се събуди, ще намери мечето до себе си... "

;(...много силно звучене, Слон-Мадригал, много...
по андерсеновски тъжно...стяга душата и държи...радвам ти се!

Док:)




Re: Странникът и мечето
от shtura_maimunka на 12.01.2011 @ 19:25:30
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Поздрави слонче!Ти си едно слонче с изключително добра душа!Раздавай обич с чудните си приказки!А аз ще ги разкажа на моите маймунчета.:-)


Re: Странникът и мечето
от na_de на 13.01.2011 @ 14:02:06
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Слонче!
Разтърси ме твоят разказ!!!
Едва ли някой по- добре от теб би видял тези социални драми!!!
Те са невидими с просто око, сигурна съм...
На Човек му са необходими свръх сетива, за да ги види!
Но ето, ...има ги!!! И убедена съм, че ще ги има - понякога и някъде...!
Поздрави и от мен: na_de