Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 875
ХуЛитери: 3
Всичко: 878

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрисъда на боговете (трета част)
раздел: Разкази
автор: Narwal

Бащата на боговете и хората се събуди с ведри мисли и оптимистично настроение. Той знаеше решението на надвисналия над властта на Олимп проблем. Заплахата от андрогините вече не изглеждаше толкова страшна. Дали това го радваше?
Все пак гръмовержецът бе баща и на безсмъртните и на смъртните. А това определено включваше и андрогините. Те също бяха негова челяд. А сега трябваше да им причини страдание, за да запази така „добре устроената” Олимпийска империя. Необходимо ли беше това?! Зевс сам не харесваше властта на боговете, превърнали се в безмозъчни търтеи на гърба на осталата част от неговите творения. Боговете бяха загубили чувството си за отговорност пред Него, пред света, пред Закона, божествения закон на справедливостта на Олимп. Сега се интересуваха единствено и само от собствените си капризи и дълбоко бяха потънали в блатото на егоизма, разяждащ не само тях, но и останалия свят. Имаше ли върховния господар на Олимп КОГО ДА ПОПИТА?! Дали предложението на богинята на любовта е най-правилното решение?! Дали великият Зевс нямаше да унищожи една уникална възможност светът да стане по-добър, по-развит, по-можещ?! Много е тежко когато мислите започнат да се гонят в главата на БАЩАТА НА БОГОВЕТЕ И ХОРАТА. Тогава изглежда всички живи същества усещат тези тревоги.
Зевс започна да претегля всички „ЗА” и „ПРОТИВ” предложението на Афродита. Богинята на любовта освен магически красива, излезе и поразително коварна. Тя можеше не само да лиши андрогините от щастието на тяхното съществуване, но и да превърне животът им във вечни мъки. Нима може някои да бъде разделен от половината на своята същност и да намери покой след това?! Да се примири със създаденото положение. Не! Това не е възможно! Андрогините биваха обречене на вечно търсене на изгубените си половинки и в това търсене те щяха да губят все повече и повече. Половинките щяха да се объркват и да попадат в двойки, които просто не се съвпадат. Тогава целият този съвършен род щеше да бъде обречен не само страдание, но и ...на вражди. Мирът, хармонията, съвършенството в тяхното общество щеше да бъде окончателно и безвъзвратно изгубено.
От друга страна – в ръцете на гръмовержеца е да спре това безумие и разделянето да не бъде извършено. Но тогава андрогините неминуемо щяха стигнат до Божествения връх и да сложат край на установения олимпийски ред. Какво ще стане след това? Нима ще се установи един НОВ ЗАКОН?! Закон на мир, разбирателство и хармония?! Нима дори светът да стане по-развит и модерен ...ЩЕ СТАНЕ ПО-ДОБЪР?! Зевс беше свидетел как обществото на този вид на смъртните обсебваше все повече и повече съществуващата природа и определено това не ставаше по мирен начин. Андрогините поробваха хората и всички други живи същества. Те установяваха свой ред, който в никакъв случай не беше по-малко деспотичен и имперски от този на Олимп. Изчезваха илюзиите, изчезваха мечтите, изчезваше магията....и най-вече магията на любовта. Всеки андрогин беше сам за себе си напълно задоволен. Той не можеше да живее за други! Не му беше нужно.
Кого ли можеше да попита бащата на боговете и хората? Как да постъпи? Защо винаги, когато някой трябваше да бъде ЩАСТЛИВ, друг непременно трябва да бъде НЕЩАСТЕН?!
Този жесток въпрос дълбоко Го вълнуваше. НЕ Е ЛЕСНО ДА СИ ГОСПОДАР НА СВЕТА! Можеш всичко и това е твоето проклятие. Защото, когато можеш всичко излиза , ЧЕ НИЩО НЕ МОЖЕШ. Зевс не можеше да премахне всички недъзи на света, защото по тази причина явно щеше да му се наложи да премахне целия свят. Как да запази баланса на ДОБРО и ЗЛО. Как да запази това, което САМ беше създал? Това бе въпроса!
И все пак гръмовержецът трябваше да вземе решение. Не можеше да избяга от тази си отговорност. Все пак и боговете и хората трябва да имат ....БАЩА!
Зевс се изправи в целият си ръст и божествена светлина се разля по красивия връх. Боговете притихнаха.
- Не знам дали вековете ще ме съдят за моето решение! Не знам дали аз сам ще мога да си простя за унищожаването на рода на андрогините, но светът, който създадохме има нужда от ред. Ред, който векове наред налагахме със сила и с благодат, с радост и страдания. Не можем да си позволим да загубим нещо, градено дълги години в името на една несигурна перспектива за нещо НОВО! Затова считам, че предложението на богинята на любовта ТРЯБВА ДА БЪДЕ ПРИЕТО! Андрогините да бъдат РАЗДЕЛЕНИ!


Публикувано от aurora на 28.12.2010 @ 14:51:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Narwal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:41:59 часа

добави твой текст
"Присъда на боговете (трета част)" | Вход | 10 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Присъда на боговете (трета част)
от mariniki на 10.01.2011 @ 22:03:06
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
защо, когато някой трябваше да бъде ЩАСТЛИВ,
друг непременно трябва да бъде НЕЩАСТЕН?!
щом и Боговете прозряха тази истина,
така и ще бъде...като притча ми прозвуча..

много, много ми хареса...
сърдечно, Жоре...


Re: Присъда на боговете (трета част)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 28.12.2010 @ 20:34:27
(Профил | Изпрати бележка)
Колко мъдрост си събрал тук Капитане!Най-добре ще бъде ,ако може всеки да среща половинката си ,но тогава дали ще сме в безоблачно щастие............
Весели празници!


Re: Присъда на боговете (трета част)
от kasiana на 29.12.2010 @ 08:00:32
(Профил | Изпрати бележка)
Трудно е да бъдеш ЗЕВС...
А ти, Капитане, извайваш (дотук) един по-различен от Есхиловия жесток Самодържец ... И това е интересна, твоя трактовка на образа!!!!!!!

Поздрави:)))))))))))))))))))))))))))))))))

Щастливи празници:))))))))))))))))))))))))


Re: Присъда на боговете (трета част)
от mariq-desislava на 29.12.2010 @ 10:30:30
(Профил | Изпрати бележка)
Беше ми интересно да прочета и трите части, защото дават нова трактовка на старата тема, а и защото почти никой вече в наши дни не се интересува от подобна тематика.


Re: Присъда на боговете (трета част)
от Hulia на 29.12.2010 @ 15:36:14
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Честито Рождество, Капитане! Бъди!:)))
Поздрави за написаното, започнах от третата част, но ще гледам да изчета и останалите, поздрави на Варна!:)))


Re: Присъда на боговете (трета част)
от zebaitel на 04.01.2011 @ 21:09:35
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Капитане! Страхотно си разиграл митовете, добавил си им своя философия и си сътворил живи и завладяващи образи! Браво ти от три до безброй пъти! Нека Новата година ти донесе нови вдъхновения, здраве и много, много любов!


Re: Присъда на боговете (трета част)
от florans (florans_x@mail.bg) на 11.01.2011 @ 21:04:07
(Профил | Изпрати бележка)
Много мъдрър сентенциален изказ, Нарвал!
Поздравления!


Re: Присъда на боговете (трета част)
от shtura_maimunka на 17.01.2011 @ 16:44:46
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Каквото ми се иска да ти кажа, ми се струва, че все ще е недостатъчно.
Пък и преди мен е казано.
Поздрави Жоре!:-)


Re: Присъда на боговете (трета част)
от Omaia на 05.02.2011 @ 20:39:25
(Профил | Изпрати бележка)
Гмурнал си се в дълбоки Платонови води, капитане.
И си изживял Зевс.
Поздрави! :)


Re: Присъда на боговете (трета част)
от mamasha на 23.03.2011 @ 08:45:44
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми тази тънко, майсторски прокарана алюзия и с нашето недалечно минало, и със съвремието ни.

Твоето повествование ме повежда към извечните въпроси за правилното и неправилното, за това кога дръзновението се изражда в горделива дързост, кога мярата, мъдрото благоразумие на стремежите се превръща в необмислена крайност на делата и в глупава самоувереност, че съществува само твоята истина и единствено тя е правилна.

Добро и Зло - две нравствени категории, два полюса, между които се лута същността на твоите богове. Къде е границата между тях? В кой момент я прекрачват? Кога точно Доброто и Злото разменят местата си? Твоят Зевс е непреклонен, неотстъпчив в мислите и делата си. Но неговата упоритост в търсене на добро само за своя свят го прави едновременно и грешен, и безгрешен. Защото е в правото си да иска да живее добре, но в същото време нарушава хармонията в живота, в света на другите.

Чакам продължението!

Хубав ден, Капитане!