Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 753
ХуЛитери: 4
Всичко: 757

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМайка
раздел: Разкази
автор: ina_krein

Кучката се появи в средата на лятото. Измършавяла, сякаш е била път от пустинята до балканския град, тя едва се държеше на слабите си крака. Застана пред мекичарницата като затворник, който очаква смърна присъда или помилване. Не приближаваше купувачите, не се умилкваше в краката им. Стоеше горда до бетонния стълб и чакаше.
Имах пари само за три мекици и ги поех внимателно от продавача. Бяха разпределени предварително – по една за всеки в семейството. Погледнах кучката – ребрата ú се брояха, а коремчето трепереше, сякаш всеки миг щеше да падне на улицата.
Усетила колебанието в мен, съседката по опашка се опита да ме вразуми:
- Дадеш ли ú залък, ще ходи след теб като сянка. Ще спи пред вратата ти, а може и да нахапе децата.
Пак погледнах кучката. Жълто-бялата козина висеше тъжно по слабия скелет като широка дреха. Очите ме гледаха, но не молещо. Гледахa ме и питаха била ли съм някога майка, била ли съм някога гладна. Очите ми се напълниха с предателски сълзи и незнайно защо отчупих парче мекица и я пуснах бавно на земята. Кучката я пое елегантно с език и клекна на задни лапи, размахвайки опашка. Не се завря в краката ми, не ми близна ръката ми. Стоеше и чакаше. Дадох ú цялата закуска и тръгнах, а тя пое като сянка след мен. Бавно, на разстояние, сякаш се страхуваше от удар. По пътя към дома настигнах съседката.
- Видя ли - не пропусна да ми натякне тя - сега вече няма измъкване. – Ще върви след теб до гроба.
Погледнах кучката с ъгъла на окото и спрях. И тя спря и ме загледа в упор. Леко, едва доловимо проскимтяваше, сякаш питаше:
- Искаш ли да вървя след теб до гроба?
Замислих се и унесени – всяка във своите мисли - стигнахме къщата. Животното остана отвън. Надигна се леко да види къде влизам и ме погледна питащо.
- Чакай, ще донеса малко мляко – успокояващо ú отговорих.
Полудяла съм, блесна светкавица в уморената ми глава. Полудяла съм, повторих го бавно, но също съм майка. Е, остана без мекица днес, сега ще дадеш и твоята порция мляко. А утре? А утре ще мисля за утре, сопнах се на моето разумно аз и отворих хладилника.
Кучката ме чакаше сутрин пред мекичарницата точно когато отивах за закуски. Изяждаше моята баничка, моята мекичка, моята сиренка. После ме изпращаше до дома и изчезваше. Вечер точно в седем, сякаш имаше златен швейцарски часовник, се появяваше за своята порция мляко и пак тръгваше, без да се гали в краката ми и без да оближе ръката ми за благодарност.
Мина месец, а може би малко повече. Една вечер, малко преди седем, чух детски възбудени гласове отвън. Дъщеря ми и нейните малки приятелки пърхаха от възторг пред нещо, което шаваше до външната врата. Погледнах часовника – седем без три.
Излязох с кофичка мляко на двора и се засмях. Кучката бе донесла своите кученца да се похвали с тях. Три жълто-бели топчовци се боричкаха и децата ги галеха и гушкаха, светнали от възторг. Това не беше нормално, това не беше разумно. Изтичах до малчуганите и ги накарах да пуснат пухкавите бонбончета на земята. Изсипах плякото в продълговата купа и застанах, разперила ръце, да пазя кучката от децата и децата от кучката. Малките паленца топяха муцунки в млякото, майка им ги побутваше, но сдържано, с глухо ръмжене. Щом кучешката вечерята приключи, прибрах детето да гледа Сънчо, а аз отидох да измия купата.
Върнах се бързо - майката и кученцата липсваха.
Изтърколи се седмица или две. Децата се увличаха и понякога дразнеха кучката, тя глухо ръмжеше и аз се страхувах да не захапе някое от децата. Стоях като стража между нея и детската група и търпението ми започва да се изчерпва.
Сряда - пазарният ден на града. Пред мекичарницата мравуняк народ грабеше вкусни закуски и аз минах от там по-скоро да хапна от аромата на сутрешните мекички, отколкото да си купя нещо.
Кучката бе изнесла едно от децата си и стоеше на няколко крачки от него. Сякаш чакаше някой да го осинови и наблюдаваше зорко тълпата. Спираха се хора, галеха кученцето и аз тревожно поглеждах майката. Уж беше спокойна, а коремът ú потрепваше, готова да разкъса всеки, който се опита да нарани детето ú.
Мина жена с голяма торба продукти и взе кученцето. Кучката се обърна и изчезна. Замислих се. Малките бяха три. Дали щеше да изнесе и другите? Седнах на отсрещната пейка и зачаках. Скоро тя се появи отново, носейки в зъби второто кученце. Остави го точно пред мекичарницата, отдръпна се няколко крачки и зачака. Станах и започнах подканващо да се провиквам:
- Подарявам хубави кученца! Подарявам хубави кученца!
Скоро намерихме стопанин на второто, а след час добра жена прибра и последното паленце.
Стояхме една срещу друга и се гледахме. Нямах пари да ú купя нито закуска, ни мляко. Не смеех да я погаля. Имаше нещо особено в погледа ú. Тръгнах към къщи, а тя - след мен. Вървеше плътно допряна до роклята ми, така че чувах лекото ú проскимтяване. Когато стигнахме къщата, усетих леко близване по ръката. Обърнах се, тя ме близна още веднъж и си тръгна.
Никога повече не я видях.


Публикувано от Administrator на 01.12.2010 @ 22:21:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:05:58 часа

добави твой текст
"Майка" | Вход | 16 коментара (29 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Майка
от kasiana на 15.12.2014 @ 00:11:19
(Профил | Изпрати бележка)
Трогателен, майсторски написан разказ!!!!!

Браво!!!!!


Re: Майка
от LATINKA-ZLATNA на 03.02.2015 @ 19:25:08
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох отново!...

Хубава вечер, Ина!


Re: Майка
от suleimo на 22.12.2014 @ 09:57:55
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуваш отново Ина!
Темата ми е особенно скъпа.
Майстор си, признавам!


Re: Майка
от Narwal на 14.12.2014 @ 14:33:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че си написала този красив разказ! "Имаше вещо особено в погледа и"...може би тя така говори - с очите си.Поздравления!


Re: Майка
от mariq-desislava на 02.12.2010 @ 07:39:05
(Профил | Изпрати бележка)
Трябва да си забраня да чета такива неща - много добър текст, но увеличава мъката в мен.


Re: Майка
от anelim на 02.12.2010 @ 08:25:54
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!


Re: Майка
от ASTERI на 02.12.2010 @ 08:34:54
(Профил | Изпрати бележка)
Само мога тихо да прошепна: ПОЗДРАВИ!


Re: Майка
от anonimapokrifoff на 02.12.2010 @ 10:41:00
(Профил | Изпрати бележка)
Покъртителен разказ.


Re: Майка
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 02.12.2010 @ 15:26:44
(Профил | Изпрати бележка)
Направо бъркаш в душата!
Поздраления за чудесния разказ!


Re: Майка
от apostolicia на 03.12.2010 @ 09:57:30
(Профил | Изпрати бележка)
Много добър разказ! Поздравления!


Re: Майка
от zebaitel на 03.12.2010 @ 20:36:57
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът е просто чудесен, Ина! Браво ти!


Re: Майка
от lubara на 07.12.2010 @ 15:38:07
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Кой ще разбере силата на този разказ?
Например аз, преди десетина години имах овчарка. Мъжкар. Купих го малко пале. когато стана на три години, го подарих на един познат, живееше на село. Кучетата не могат да са щастливи в града. Бях му направил колибка долу, под блока ни. Но разходките все му бяха малко. беше страшно любвеобилно куче, обичаше хората.
След като го подарих, няколко дни го сънувах. беше ми мъчно за него.
И след една година разбрах, че налетяло на някакви гризачи, натровило се и умряло.
Но пък моят познат ми беше дал негово кутре, от първите му рожби. Кръстих го на баща му, Фокси, и отново го подарих на мои близки.
И то не живя дълго, три-четири години.
Явно най-добре си беше при мен, въпреки че не му достигаха разходките и простора.
Поздрави за разказа!


Re: Майка
от lenami19 на 08.12.2010 @ 06:48:28
(Профил | Изпрати бележка)
Тази сутрин чета само покъртителни неща!
Поздрави!


Re: Майка
от chergligan на 08.12.2010 @ 19:26:44
(Профил | Изпрати бележка) http://chergligan.blog.bg
Ина, прегръщам те !


Re: Майка
от agripina на 25.10.2012 @ 23:22:29
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ, тънък психологизъм!


Re: Майка
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 25.10.2012 @ 23:45:21
(Профил | Изпрати бележка)
Зачетох се в разказите ти!
Силни и вълнуващи!
Искам да те поздравя с това (дано не прозвучи нахално);
Бедгелерт (по стара уелска легенда)

Усмихнато завръща се от лов
прославеният рицар Луелин.
Той знае, че очакват го с любов
съпруга млада и единствен син.

Но вижда от далече Луелин
под сянката на явор разклонен
люлката на мъничкия син
разкъсана виси. Окървавени

разпръснати са детски пелени.
Скова ням ужас бащино сърце,
безумен гняв умът му заплени
и бързо със треперещи ръце

от ножницата той извади меча,
а срещу него с кървава муцуна
любимото му куче се завтече
на име Гелерт. Звънна като струна

скъсана, студеният метал,
и с гняв прониза верния другар.
В този миг, от скръб обезумял,
рицарят дочу до ствола стар

детски плач. До малкия му син
огромен вълк с прегризан врат лежи.
От този миг престана Луелин
да се усмихва. Цял живот тъжи.

Погреба Гелерт. Яворът могъщ
и в мраз, и в зной там бди над гроба чер,
а мястото сред хората надлъж,
и шир прочу се като Бедгелерт.