Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 578
ХуЛитери: 2
Всичко: 580

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: snejenbor

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРицарят и смъртта
раздел: Разкази
автор: traun

Andante grazioso

Затънал в тежката попиваща слънцето броня, рицарят бавно върви през гората. Стъпките му, тежки и необратими, потъват сигурно навътре в земята. В главата му стисната от шлема се носят рояци от мисли, които виждат това което ще стане повреме и след като убие дракона.
Нежни девойки ще прегръщат твърдата му ризница, ръцете му ще лепнат от пот и целувки, щастливи деца ще пеят пролетни песни.
Изпълнен с решимост, рицарят стиска още по-силно меча си, пръстите му побеляват под стоманените ръкавици, по гърба му се стича струйка нежна пот.

* * *

Скрит в своята пещера, с настръхнали люспи и огнен дъх, драконът чака поредния опит за убийство. Свикнал е на покушенията срещу него, самият той обича да убива, понякога дълго и мъчително, свирейки по писъците на жертвите си като на флейта. Около него в леговището му се търкалят нови и стари кости, ръждясали мечове и страхливи брони. Драконът бавно отпуска глава върху предните си крака и в полумрака на пещерата зъбите му проблясват като надгробни камъни.

* * *

Уморен от преживявания, рицарят спира да си почине в края на една горичка. Сяда на объл камък, търси още пламък в духа си, спомняйки си подскачащите очи на чакащите да ги освободи от чудовището. Сред тях се открояват очите на живеещата в малка къща девойка, която му е дала сърцето си загърнато в бледосияна кърпичка и обещанието да донесе главата на чудовището заради нейните устни. Споменът изпълва гръдният кош на рицаря с още повече решимост, около пъпът му се оформя огнена топка която бавно изпълва корема, потича към крайниците, забучава у ушите и прави меча, бронята и шлема леки като крила.

* * *

Затворен в своя блясък, драконът бавно издишва огнени струи през ноздрите си. Те отъркват стените, стоплят планината и се отразяват в безупречно лакираните му нокти. Загледан над върховете на боровете, които се виждат от входа на пещерата, драконът премигва с жълтите си очи. Веднъж. Посече още веднъж. Между шиповете на главата му нахлуват спомени за отминали битки, парещо месо и трева нашарена с кръв. Мислите му се втурват навътре в пещерата, към най-тайните й извивки, където завити зад една скала го очакват жена му и трите малки дракончета. "Тази вечер ще ви донеса играчки" - мисли си драконът докато нежно лющи засъхналата по люспите си кръв.
Точно в този момент, захранен от своята сила, сенките изхвърлят рицаря, който стоварва внезапния си меч върху главата на дракона и продължава да удря и сече задъхан от страх, надежда и необратимост.
Точно преди да умре, един слънчев лъч попада в очите, клепачите се спускат нежно върху пожълтяващите зеници. Светлината се отразява все по-навътре в едиснвтеното съжаление, че дракончетата ще отраснат сами, без баща, че жена му ще трябва да се свива тежко в пещерата.
Към тавана на пещерата се стрелват струи кръв и облекчение, мечът невярващо издрънчава на пода, главата на дракона разкъсва хоризонта, пада на земята и понесена от наклона и желанието се търкулва, за да спре в краката на млада красива дркаконка, надвесена над бебешка люлка омотана с приспивни песни.
Докато гледа главата на мъжа си, жената чува потоците на радостната песен на рицаря, потоци, които се вливат в морето на всеобщото ликуване, прегръдки, целувки, пот и обещания за по-добро бъдеще.
След като завива децата в люлката, жената на дракона, прегърнала главата на мъртвия си съпруг, започва да тихо да плаче с тежки сълзи, които обвиват чуждата радост със собстената й скръб.


Публикувано от Administrator на 19.11.2010 @ 13:25:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   traun

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 22243
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Рицарят и смъртта" | Вход | 6 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Рицарят и смъртта
от RonnieSlowhand на 19.11.2010 @ 14:16:31
(Профил | Изпрати бележка) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Чудесна идея, малко тромаво изпълнение. Ще ми се да разбера малко повече за характерите и на рицаря, и на дракона. Но е интересно да видя и двамата като мислещи същества - образи - които гледат да се унищожат взаимно, защото не се разбират. И защото така се прави.


Re: Рицарят и смъртта
от Prishylec на 19.11.2010 @ 14:31:29
(Профил | Изпрати бележка)
Истинският рицар не умира.
С него често удряме по бира.
:))))))


Re: Рицарят и смъртта
от sonnic на 19.11.2010 @ 15:14:59
(Профил | Изпрати бележка)
Една вечна тема, която поражда много размисли...
Поздрави!!!


Re: Рицарят и смъртта
от zenako на 20.11.2010 @ 09:25:25
(Профил | Изпрати бележка)
Дааааам. Аз също съм си мислил по темата. Всъщност има и другата страна на лошите, нали? Според мен главният герой в тази история всъщност е драконката. Или бъкам?
Като цяло ми хареса, ще ми е интересно да прочета още нещо...


Re: Рицарят и смъртта
от asktisho на 22.11.2010 @ 09:56:11
(Профил | Изпрати бележка)
"Двата палеца горе", както казват янките :)


Re: Рицарят и смъртта
от mariq-desislava на 05.07.2016 @ 08:57:48
(Профил | Изпрати бележка)
Интересни образи в страховита бездническа прегръдка - от всяка прегръдка на бездни се ражда единствено мрак.