Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 747
ХуЛитери: 5
Всичко: 752

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Marisiema
:: Mitko19
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСлед 33 години и 5 месеца
раздел: Разкази
автор: anonimapokrifoff

Иван не изчака асансьора и хукна по стълбите, а свадливите трели на жена му огласяха входа. Тая със сигурност взема поне седем октави, помисли си той. Колко хубав би бил животът, ако от време на време мълчеше, но благоверната му говореше дори насън.
Беше прекрасна събота, невероятно топла за ноември. Искаше му се още сутринта да тръгнат към Витоша или Люлин, или поне да отскочат до Южния парк, но неговата хвърчеше като вещица с прахосмукачката и парцала и езикът й стреляше на месо. Не й пукало за някаква си красива мека есен, за златни листа и за слънце. Кой щял да почисти тази кочина, след като той бил инертен, бил мързелив, кранът в банята капел, оженил се бил за телевизора. Трети месец не можела да го накара да й боядиса косата и заради него сега приличала на Баба Яга. При това положение заповедта да купи зеленчуци и риба от пазара на “Красно село” си беше направо спасение и удоволствие за него. Откакто дъщерите се изпожениха и останаха само двамата, нямаше живот вкъщи. И секс не бяха правили от месеци. То пък един секс, да ти умре магарето...
Народ, многолюден като кохорта хлебарки, щъкаше из пазара. Иван купи цвекло и моркови, три вида ряпа. Скара се с един продавач, който искаше да му пробута мухлясала чепка грозде. И тъкмо да я размаже в нахалната мутра на младока и така да си изкара и яда от жена си, го сепна глас: “Иване, ти ли си?”
Господи... Кръвта нахлу в главата му. Мария, неговата Мария! Обърна се и я видя – наистина беше тя: с къса коса, двойна брадичка и двайсетина кила отгоре, но тя.
Бяха състуденти от варненския Машинно-електротехнически институт, специалност “Далекосъобщителна техника”. Тя – от Бургас, той – от село Гранитово, Елховско. Мария беше най-красивото момиче, което някога бе виждал. И после не срещна по-хубава от нея. Имаше изваяно стройно тяло, бяла кожа, руси коси на едри вълни и най-сините очи на света. Иван се влюби в нея от пръв поглед, но тя се хвана с Красьо от Варна. Бяха двойка до последния курс на следването и изведнъж той изуми всички, като заряза Мария и тръгна с дребната замузана Златка и само след три месеца даже се ожени за нея. Тогава Иван и Мария се сближиха, но неговата роля беше да я утешава и нищо повече – тя не можеше да забрави гаджето си. Обикаляха от кафене на кафене, сълзите й капеха по Красьо, а Иван слушаше и й подаваше носна кърпичка. Последно я видя, щастливо увиснала на ръката на Васил Софиянеца – предния ден се били оженили тайно, предварително знаело само едно семейство от курса, което им кумувало.
И тогава адът отвори щедри порти пред Иван. Така започна смъртоносният му маратон на зверско пиене до откат. По някое време се пробуждаше в някакво легло с някаква жена, на следващия ден болката в главата му и гаденето бяха същите като вчерашните, различна беше само жената. Една сутрин реши да попита за името на съществото до себе си. Отговорът беше: “Росица. Втори курс девеге и съм от Силистра.” След осем месеца Иван се ожени за нея и се дипломира не с колегите си, а със следващия випуск.
- Колко години не сме се виждали? Двайсет и пет или трийсет? – попита Мария.
Тридесет и три години и пет месеца, понечи да отвърне, но се овладя и каза: “Да, някъде там.”
Откакто преди десетилетие се премести в София, непрекъснато си мечтаеше да я срещне, но никога не си беше помислял, че ще е на пазара на “Красно село” и че той ще мъкне торба с ряпа.
- Същият си, Иване, изобщо не си се променил! Грам не си сложил отгоре си.
- И ти си същата – излъга той. – А какво прави Васил?
- Надявам се, че е добре. Не съм го чувала отдавна. Разведохме се преди дванайсет години.
Иван замълча неловко. Значи така... Не се е получило с онова надуто шопско копеле. Празноглав педераст! Още навремето всички се чудеха защо Мария се ожени за него и бяха единодушни, че е го е направила напук на Красьо – двамата с Васил бяха приятели. Възпитанието изискваше да каже, че съжалява за раздялата им, но тя го изпревари: “Защо стоим тук? Живея на една крачка. Ела да пием по едно кафе.”

Продължението на разказа може да прочетете в сборника "Сонет 130" на Издателство "Жанет 45"


Публикувано от Administrator на 18.11.2010 @ 18:14:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
322 четения | оценка няма

показвания 43334
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"След 33 години и 5 месеца" | Вход | 23 коментара (48 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: След 33 години и 5 месеца
от Boryana на 11.01.2011 @ 06:00:42
(Профил | Изпрати бележка)
Тези твои кратки разкази приличат на нахвърляна от Художник скица- уж на листа има само няколко махвания с четката, а оттам те гледа вселена. Понякога- твоята собствена. Да...


Re: След 33 години и 5 месеца
от Anita765 на 21.02.2011 @ 07:21:33
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютен познавач на човешката психика, която анализираш завоалирано и ненатрапчиво, поставяйки героите си в една неоспорима, реалистична обстановка.
Поздравления!


Re: След 33 години и 5 месеца
от joy_angels на 18.11.2010 @ 18:55:27
(Профил | Изпрати бележка)
Много мисли нахлуха в главата ми, Аноним, ама все са на битово ниво. Ще кажа само: Неочакван за разказ край и много реална (защитена) житейска история.
Извод - не отлагайте момента за след 20 години, защото ще попаднете в разказ на Аноним :)))
Поздравления!


Re: След 33 години и 5 месеца
от stefka_galeva на 18.11.2010 @ 19:01:12
(Профил | Изпрати бележка)
Супер си! Поздрави от една силистренка:):)


Re: След 33 години и 5 месеца
от Musketar на 18.11.2010 @ 19:12:00
(Профил | Изпрати бележка)
Добър разказ! Както ти си умееш! И в крайна сметка, през лежащото на една ръка разстояние тяло на специалистката по девеге, човекът е изчукал вече непостижимото! Често се случва!..


Re: След 33 години и 5 месеца
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 18.11.2010 @ 19:21:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Браво! Мисля си че, хората се страхуват да нарушат статуквото, сами да потърсят щастието и чакат то само да им се стовари на главите, ама ако може добре предъвкано и готово за лесно преглъщане. Щастието понякога е непосилно. Такива разни работи си мисля.
Поздравления за майсторския разказ!


Re: След 33 години и 5 месеца
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 18.11.2010 @ 19:27:36
(Профил | Изпрати бележка)
Само дето моят разказ би имал заглавие: *След 35 години и 5 месеца* ;
варненски Машинно-електротехнически институт, специалност “Корабни машини и механизми”.

На *нашата* Мария и викахме *хубавото сиренце* (от известния анекдот за:
...*най-икономичен капан за мишки*, в който липсва даже *хубавото сиренце*! :) , :)
Историите ти - да нямат свършване, Анониме!... Сполай ти за събудените спомени...

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: След 33 години и 5 месеца
от krasavitsa на 18.11.2010 @ 19:57:26
(Профил | Изпрати бележка)
Хе хе! Много приятно и поучително!
Само че за разлика от Сребърната аз си мисля, че не щастието, а най-вече мераците ни са непосилни. :))))))))
(Бих махнала "след" от заглавието.)
Поздрави!


Re: След 33 години и 5 месеца
от RonnieSlowhand на 18.11.2010 @ 20:26:39
(Профил | Изпрати бележка) http://ronnieslowhand.wordpress.com/
Депресирах се до безобразие, да си призная. И ме хвана размисъл на тема, защо човек се влюбва и жени, и в какво се влюбва, и защо. Поздрав с едно цинично стихче на У.Б. Йейтс. Не намерих превод в интернет, за което се извинявам.

"Never shall a young man,
Thrown into despair
By those great honey-coloured
Ramparts at your ear,
Love you for yourself alone
And not your yellow hair."

"But I can get a hair-dye
And set such colour there,
Brown, or black, or carrot,
That young men in despair
May love me for myself alone
And not my yellow hair."

"I heard an old religious man
But yesternight declare
That he had found a text to prove
That only God, my dear,
Could love you for yourself alone
And not your yellow hair."


Re: След 33 години и 5 месеца
от mariq-desislava на 18.11.2010 @ 20:28:44
(Профил | Изпрати бележка)
Идеално потвърждение на веруюто ми, че човек трябва да опита от всичко, преди да се ожени/омъжи.:) За да не съжалява един ден, че е пропуснал нещо. Това, разбира се, не предпазва от грешки, но е добро оправдание, за да се омъжиш на 27 години и половина (като мен:)))


Re: След 33 години и 5 месеца
от roza1 на 18.11.2010 @ 21:04:58
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че героят ти си е намерил точната жена.:)

Хареса ми разказът!


Re: След 33 години и 5 месеца
от ANG на 19.11.2010 @ 01:01:12
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
психологически портрети, носталгия, добър ритъм...


Re: След 33 години и 5 месеца
от rajsun на 19.11.2010 @ 08:12:40
(Профил | Изпрати бележка)
!


Re: След 33 години и 5 месеца
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 19.11.2010 @ 09:03:03
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Много ми хареса разказът.
Поздрави!


Re: След 33 години и 5 месеца
от milcho на 19.11.2010 @ 09:29:48
(Профил | Изпрати бележка)
Майсторски разказ Ано!
Прочетох на един дъх. Студентски фолклор.
Ах, Мария! Ах младост, ах, ах...
Поздрави Ано.



Re: След 33 години и 5 месеца
от zebaitel на 19.11.2010 @ 16:08:02
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Анониме! Разказът ти е чудесен! Доказал си старата максима, че оргазмът у човека се получавал между ушите, /както и липсата му/ а не между някои други части на тялото! Поздрави!


Re: След 33 години и 5 месеца
от ASTERI на 20.11.2010 @ 10:38:31
(Профил | Изпрати бележка)
И аз го видях, на пазаря на *Красно село*, но той, не ме позна... той гледаше Мария. Стоеше пред нея, като попарен. Исках да му извикам: Остави я! Това е спомен! Между тебе и нея има 33 години и 5 месеца!
Но той, тръгна с нея, защото вярваше, че онази магия е жива... защото не искаше да се се примири с прахосмукачката в къщи и с рибата и с ряпата... и капещият кран, и с всички онези- ежедневни скучни до побъркване нещица, които разваляха този прекрасен есенен ден.
Тръгна с нея, за да се доотрови от безизходица.
Даже не ме позна! А щяхме да седнем под навеса, да пием по едно кафе, да погледаме Витоша, да попсуваме и да си тръгнем, както всеки път с пълните торби. Да си тръгнем, за да се потопим пак в едно и същото.
Май добре направи, че не ме видя... Знам ли...

Поздрави, Аноним!
Разбъбрихме се, но пазарят, пак нас чака.
Поздрави! Много ми хареса!


Re: След 33 години и 5 месеца
от kristi на 20.11.2010 @ 16:06:19
(Профил | Изпрати бележка)
Един изключително правдив разказ, написан без излишни емоции и доказващ моженето ти, ано!

П!!!


Re: След 33 години и 5 месеца
от Markoni55 на 21.11.2010 @ 20:07:43
(Профил | Изпрати бележка)
Яко! както винаги. Между другото аз веднъж провокирах среща с онзи...дето...след двадесет и косур години. Даже не пихме кафе - толкова отчайващо изглеждаше..Нещата трябва да останат там - във времето в което. Хубав разказ. Жив и сочен. Поздрави!


Re: След 33 години и 5 месеца
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 22.11.2010 @ 12:37:48
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Тъжната истина. Доброто, което понякога е с маската на злото. Интересно. Замисляш ме! Поздрав!


Re: След 33 години и 5 месеца
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 22.11.2010 @ 17:17:53
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Когато чета разказите ти, ме обзема онова забравено чувство от детските години – от нетърпеливост да надничам тайничко и от себе си как свършва романа...
Когато издадеш книга, моля те нека втората бъде за мен (първата винаги е за специален човек). Заслужава си да го направиш, вярвай ми.


Re: След 33 години и 5 месеца
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 23.12.2010 @ 15:34:17
(Профил | Изпрати бележка)
не се чуди, че чак сега го коментирам това...не вдявам бързо и ми трябваше време да разбера, че не за любов става дума...
това е тъжната история на едно неуспяло отмъщение...
весели празници ти желая - светло и топло да е в душата ти!


Re: След 33 години и 5 месеца
от sia на 03.01.2011 @ 05:51:28
(Профил | Изпрати бележка)
След толкова години нищо не е същото, дааа.
Както и главата...
Прочетох с удоволствие, поздравления!