Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 418
ХуЛитери: 5
Всичко: 423

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Icy
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧероки
раздел: Разкази
автор: markoni55

из цикъл "Хорски работи"

Прякорът му дойде от джипа „Чероки”, с който бе свързана появата му на този свят или по-скоро с греховните преживявания на нещастната му майка.
Не дълго, след като го изостави край автомобилният сервиз я намериха мъртва – прегазена. Кой, как, кога – така и не се разбра. Момчетата от сервиза се грижеха за него. Беше сит, на топло, а вечер му разрешаваха да остава да преспи там, но го заключваха.
Един ден шефът го качи на своя „Гранд Чероки” и подкара извън града. Стигнаха пред малка къща в някакво село. Разбра, че е близък със семейството. Говориха си нещо, явно бяха уведомени и наясно, но последната фраза, която дочу се заби в почти нищо неразбиращата му главица „без ангажименти”. Нямаше представа какво означава, но инстинктът му подстакзваше – „внимание”.
Къщичката бе уютна, семпла. Жената, като всяка жена, бе мила и внимателна с него, изкъпа го, нахрани го и му показа къде ще е неговото легълце. Имаше си истински свой ъгъл.
Другото момче в семейството – доста по-голямо, естествено го прие враждебно. Както и да му говореха мъжът и жената, той не искаше да скъсява дистанцията. Дразнеше се и ревнуваше от елементарното внимание, което отделяха на Чероки. А той се стараеше, как само се стараеше да го предразположи. Включваше целия си чар и изобретателност...уви. Мъжът също показваше резервираност, но по-скоро за авторитет – личеше си, че е добряк.
Би трябвало да му е достатъчно, че си има истински дом, хубава храна, свой кът и дори свои играчки. Нещо по-вече, когато бяха сами жената се отнасяше ласкаво с него, говореше му, гушкаше го, но той неистово се стремеше към оня мъжки свят, който си бяха изградили онези двамата. Свят, който включваше утринна и вечерна обиколка на квартала, заедно ходеха да пазаруват, возеха се с колата. Искаше и той да е с тях, да спечели благовлението им. Понякога, когато мъжът си лягаше след обед леко се примъкваше до него и се сгушваше в другия край на леглото. Някак небрежно, уж в просъница приближаваше глава до ръката му. Няколко пъти се получи – мъжът го погалваше инстинктивно, но в момента в който се усетеше го напъждаше, да не му досажда.
Минаваха месеци, той привикна с тях, те с него, дори момчето вече не го гледаше накриво, когато тръгваше след тях на сутрешния и следобеден крос. Потичваше до някъде и като виждаше, че изостава, а те не забавят темпо да го дочакат се връщаше огорчен. Тревожеше го тази неустановеност, нищо не бе чул, което да я подхранва, но усещаше че тази дистанция е именно бариерата, с която те не допускат привързаността. Онази думичка „Без ангажимент” по някакъв начин имаше отношение към израза на чувствата им. Виждаше как обсипват с ласки голямото момче, как го хвалят, окуражават за всяка дреболия, водят го със себе си...
Реши да ги изпита. Просто се скри в бараката до къщата. Използва, че са залисани с гости и не му обърнаха внимание. Сетиха се за него чак когато гостите си тръгнаха. Викаха, обикаляха улиците. Усещаше тревогата им. После чу че жената плаче, а мъжът някак виновно се оправдаваше. Даже голямото момче се включи в търсенето. Всъщност то го откри и ги извика. И тогава се случи важното. Мъжът го вдигна на ръце и го гушна. Погали го и отърка буза в перчема му. Беше му достатъчно. Дори това, което после чу вече нямаше такова значение.
- И ти си наше момче, и теб те обичаме!
Малкото му котешко сърчице щеше да се пръсне от задоволство... Баткото
доволен от себе си стремглаво се втурна към къщата. Радостният му лай дълго огласяше квартала.


Публикувано от Alfa_c на 03.11.2010 @ 16:01:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   markoni55

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 09:23:54 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Чероки" | Вход | 16 коментара (34 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Чероки
от Omaia на 28.03.2011 @ 20:06:38
(Профил | Изпрати бележка)
Изненада ме. Не очаквах такъв финал. :)
Потънах в текста ти и ми беше приятно, въпреки че съм човек.:)
Или поне се надявам да съм. :)))


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.02.2013 @ 17:53:17
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря.

]


Re: Чероки
от stefka_galeva на 03.11.2010 @ 16:20:12
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно! Поздрави:):)


Re: Чероки
от Markoni55 на 03.11.2010 @ 16:30:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Катакът е голям сладур. И понеже посветих на батко му Рупи разказ не ме остави на мира докато не напиша и за него. Нямаше как. Сега вече ще е доволен!

]


Re: Чероки
от esperanca на 03.11.2010 @ 16:31:24
(Профил | Изпрати бележка)
...преди години една жена-учителка каза няколко думи, които няма да забравя до края на живота си: " хората са семена, дивите - не им трябва много и на камениста почва се хващат, оцеляват; питомните, културните растения, тях трябва да ги садиш, плевиш, лекуваш от болести и пак природата все едно мащеха си остава за тях" - и са верни тези думи , и не са съвсем до край издържани, но не ги забравям...


Re: Чероки
от Markoni55 на 03.11.2010 @ 16:39:55
(Профил | Изпрати бележка)
така е. Чероки е улична порода, но има страхотен вид - сребристо сив и на пръв поглед е като расовите котки. Но Рупи е някакъв високопланински териер, приличащ и за това често го бъркат с булонка. С много добър характер е, но си е глезен. Иначе идва с нас на работа, умее да се държи в общество, умре си да го снимат, особено телевионни камери. Скоро си гледах някои от предаванията "Щръклица" , няма кадър в който да не се появи в някое кюше или някоя бяла опашка да не пресече по никое време екрана. Но вече се сприятелиха и ядат един до друг от паничките си без Рупи да гони малкия.

]


Re: Чероки
от apostolicia на 03.11.2010 @ 17:28:38
(Профил | Изпрати бележка)
Убиваш ме понякога с твоята образност. От самото начало знаех, че става въпрос я за кученце, я за котенце, но ревах от него, та чак до края! Поздравления!


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.11.2010 @ 14:39:50
(Профил | Изпрати бележка)
Много обичам животните! Особено котки.

]


Re: Чероки
от galina (diana610@abv.bg) на 03.11.2010 @ 18:11:32
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
До последно си бях в заблуждение и даже пуснах сълза...майсторице!


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.11.2010 @ 14:41:13
(Профил | Изпрати бележка)
ЕЕЕЕЕЕЕЕ благодаря! Не че не го мислих предварително, но все се човърках дали не се самозаблуждавам в ефекта.

]


Re: Чероки
от mariq-desislava на 03.11.2010 @ 18:47:43
(Профил | Изпрати бележка)
Ехей, много миличък текст, след прочита взе още повече да ми липсва моя уличник Мазньо - беше доста досаден и креслив, ама сега е много тихо без него.:)


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.11.2010 @ 14:43:54
(Профил | Изпрати бележка)
Много са интелигентни, особено помиарите. Умеят да тепривързват към себе си и понякога се питам всъщност кой е господаря?

]


Re: Чероки
от anonimapokrifoff на 03.11.2010 @ 18:49:01
(Профил | Изпрати бележка)
Уби ме! Но вероятно точно това чувства едно коте. Или куче, или папагал. Браво!


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.11.2010 @ 14:45:29
(Профил | Изпрати бележка)
Важно е да ти сподели. Много съм горда, че се радвам на особено доверие, както забелязваш. !!! Благодаря!

]


Re: Чероки
от yotovava на 03.11.2010 @ 19:41:59
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав,
мърррррррр! :)


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.11.2010 @ 14:46:11
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Мяяяяяяяу!

]


Re: Чероки
от zebaitel на 03.11.2010 @ 21:17:02
(Профил | Изпрати бележка)
Браво ти, Маркони! Много готин текст! И поздрави на приятеля Рупи/Чероки за съжаление не го познавам, но Рупи, имам честта!/


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.11.2010 @ 14:47:59
(Профил | Изпрати бележка)
Чероки има малко от древната индианска кръв и не обича светските събития. Иначе щях да го поканя на някоя сбирка. Но когато идваш към Варна, може да организираме нещо на Кранево и да ти го представя. Готин е, даже много!

]


Re: Чероки
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 03.11.2010 @ 22:24:40
(Профил | Изпрати бележка)
Колко си приличаме с животните, а стоим стъпало над тях...или не
Поздрав Маркони за чудесния разказ!


Re: Чероки
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 04.11.2010 @ 15:05:25
(Профил | Изпрати бележка)
Пак се върнах:)През цялото време си мислех,че става въпрос за сираче и приемно семейство:)

]


Re: Чероки
от ASTERI на 04.11.2010 @ 08:08:21
(Профил | Изпрати бележка)
Успя да ме *ошашавиш*!
Поздрави!
Супер е!


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.11.2010 @ 14:48:58
(Профил | Изпрати бележка)
Това беше целта! Успяхте да ме убедите, че съм я постигнала! Благодаря!

]


Re: Чероки
от katbalu на 05.11.2010 @ 20:03:28
(Профил | Изпрати бележка)
Хей, Маркони, майсторка си на словото! И, как го завъртя само накрая, а? Ама защо ли веднага ми изникна образа на малко пухкаво бяло пуделче! :))))


Re: Чероки
от Markoni55 на 06.11.2010 @ 15:48:26
(Профил | Изпрати бележка)
Бялото пухкаво пуделче, е високопланински териер и моног се докача, особено ако го вземат за булонка. Но Чероки е 18% сиво и съм го посветила на Захари Карабашлиев. Много готин котак. Трябва да те запозная с него. Избери си някоя неделя и идвай на Кранево!

]


Re: Чероки
от azzurro на 13.01.2011 @ 14:50:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ееее до последно и аз не разбрах , хванах се на хубаво разказаната ти
въдица!!!! Майстор разказвач си!!!! Поздрави Маркони!!!


Re: Чероки
от Markoni55 на 17.02.2011 @ 16:20:22
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявай, че чак сега погледнах по друг повод и видях отзива ти, на който не съм отговорила. Като имам предвид как пишеш -ГОЛЯМА РИБА СЪМ ХВАНАЛА!

]


Re: Чероки
от shtura_maimunka на 26.01.2011 @ 15:51:23
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Милият Чероки...и продължава да е до някъде онеправдан!Никога не го водят, както батко му, на културни мероприятия, и винаги е зад кадър.Добре, че му нащракаха няколко фотоса за Коледа.;-)))


Re: Чероки
от Markoni55 на 17.02.2011 @ 16:21:38
(Профил | Изпрати бележка)
Той не се тресе от суета. Виж Рупи...Сега на последната изложба имаше и папионка- представяш ли си?

]


Re: Чероки
от boliarkabg на 18.05.2012 @ 16:49:52
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
интересен и неочакван финал, скъса ми се сърцето за Чероки. Добре,че краят е такъв, Поздрави!


Re: Чероки
от Markoni55 на 04.02.2013 @ 17:52:46
(Профил | Изпрати бележка)
Извинявай, чак сега видях коментарът ти. Благодаря.

]


Re: Чероки
от Jenia (jivkova@hotmail.com) на 04.02.2013 @ 17:58:03
(Профил | Изпрати бележка)
този път бях сигурна,че става въпрос за куче, а то било котенце. Много хубаво написано!


Re: Чероки
от Markoni55 на 07.02.2013 @ 15:46:13
(Профил | Изпрати бележка)
Ами сменям ги. Всеки от домашните ни любимци си иска да бъде увековечен и им търся най-подходящия начин, който хем да е близо да действителността но и да е малко по-така. Със Зара нещо не съм доволна. Ама избързах, че тя нямаше търпение, все ме ръчка и на. Мисля да си го преработя по нататък.

]