Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 764
ХуЛитери: 4
Всичко: 768

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПилигрими
раздел: Поезия
автор: papacot

Измамно боли красотата на формите,
пълни с празен мираж, тъй далече от къщите.
Когато кръжим по пустинните орбити,
всеки мах на крило, всяка стъпка е връщане.

Не знаем къде и кога ще замръкваме,
нито ден ли е днес, нито утре ще съмне ли.
С дълбоки игли си пришиваме кръпките,
в плитък пясък, до кръв и до гуша затънали.

И търсим любов посред сринати камъни,
дълго, колкото сън, кратко, колкото раждане.
Такъв ни е пътят към живите храмове,
дето сянка на Бог от предците е вграждана


Публикувано от Alfa_c на 20.10.2010 @ 13:03:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   papacot

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 17


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 12:26:14 часа

добави твой текст
"Пилигрими" | Вход | 18 коментара (56 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пилигрими
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.10.2010 @ 13:22:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
За Избрано.


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 18:46:22
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
:)

]


Re: Пилигрими
от vilvar (vilvar@abv.bg) на 20.10.2010 @ 13:29:33
(Профил | Изпрати бележка)
Тук се мълчи!
Съгласна съм с Меги.


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 18:47:22
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Здравей, Вили! :)

]


Re: Пилигрими
от Musketar на 20.10.2010 @ 16:24:24
(Профил | Изпрати бележка)
!!!

Това е, обаче до последните 2 реда. Този финал става, но не е Той. Пак ще чета...


Re: Пилигрими
от krasavitsa на 20.10.2010 @ 16:51:09
(Профил | Изпрати бележка)
еееее, поздравления, мускетар, доживях...
Откога чакам да видя как се критикувате във вашия кръг. :))
Предпазливо го даваш, я по-смело - да не го почна аз, че хич не си поплювам, нали ме знаете... :))))

]


Re: Пилигрими
от Musketar на 20.10.2010 @ 17:06:02
(Профил | Изпрати бележка)
Яяяя, мерудията на манджата се появи! Не знам да има регистриран кръг, но поне за някои хора виждам един малко по-добър и конструктивен дух. Доста празничък ще да е животът ти, щом си го запълваш с дебнене кой кога кого и защо! Та, за да съкратиш огромната празнина, тичкай до магазина, купи си въже и сапун и се обеси! В това е шансът ти поне посмъртно да добиеш цвят - син, в дадения случай:))))))

]


Re: Пилигрими
от krasavitsa на 20.10.2010 @ 17:29:26
(Профил | Изпрати бележка)
Аз говоря за литература, не за манджи, Musketar.
Та докато съм на темата, прати тези, дето пишат петици и пишат "избрано", да прочетат на misan4o сонетните венци. Дано разберат кое е за "избрано". :)))

]


Re: Пилигрими
от Musketar на 20.10.2010 @ 17:50:02
(Профил | Изпрати бележка)
Ти, както винаги, не знаеш за какво точно говориш. До последните 2 реда стихото е за десятка. Така че петицата се пише с чисто сърце. Както казва Айнщайн, плащат ми за онова, което знам, а не за онова, което не знам. Та и оценките са за това, което е направено, а не за онова, което не е. Не че имат някакво значение, но ако беше както ти разсъждаваш, още нямаше да си напуснала началното образование. Но има надежда, има... - поне си започнала да четеш качествени автори, току-виж понаучиш нещо... надеждата умира последна. Все пак въжето е добра алтернатива - хайде, вечер да ти е...

]


Re: Пилигрими
от krasavitsa на 20.10.2010 @ 18:07:04
(Профил | Изпрати бележка)
Та какво им е на последните два реда? Че не разбрах...

]


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 18:40:07
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Кръстьо, ще се опитам накратко да обясня какво съм вложил във финала. Съвсем друга работа е как и доколко успешно съм го направил. :)))
Тръгнах от идеята за жертвоприношението при градеж. Вграждането на сянка. Но в този случай за здравината на храма (земния "Божи дом") не е жертван човек, а самият Бог. И после въпросът - а дали тези "живи храмове" не са телата ни? С вградената от предците ни Божия сянка...
:)




]


Re: Пилигрими
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.10.2010 @ 18:46:26
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Много правилен подход, Папа (извинете че се намесвам)
може да се променят последните две редчета но смислово нека остане, защото е точно както си го обяснил тук - имаме жив храм в сърцето - Табернакъл, но за да поеме божественото присъствие е нужно да бъдат заличени сегашните му обитатели - аза, бога му-висшия аз и прочее чудовищенца дето дишат сега там. Човека сам си е бог... в този смисъл, и няма много общос истинния Бог.
Идеята ти може би носи различен заряд но резонира с моята.

Дано не съм била досадна. Стиха е завършен.

]


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 18:55:09
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Да, резонира, Меги.
И съвсем не си досадна. :)
Благодаря ти!

]


Re: Пилигрими
от Musketar на 20.10.2010 @ 19:02:51
(Профил | Изпрати бележка)
Не, не нямах предвид идеята. Изведнъж се изсушава и леко пада. Дръж го така - и го мисли отвреме-навреме. И аз го мислих, но за момента нямам предложения. С някакъв нюанс трябва да се "разиграе", защото дотам текстът диша и нещо в органиката ми се губи накрая... да кажем, че става някак описателно. Така ми се струва... но ти си авторът, ти ще си усетиш дали е така... И мен ме хвърли в тъча, щото вече не знам колко пъти го четох, за себе си съм убеден, че нещо се изплъзва, а дори още не мога да го формулирам смислено. Но проблемът не е в идеята - в нещо съвсем дребно е, мамка му...Дай ми време, като си изясня нещата, ще ти се обадя.

]


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 19:28:14
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Предполагам, че те разбрах. Пада тонусът, експресията затихва в импресия и губи от силата си. Ярките цветове стават пастелни и като че ли посивяват...Може би това идва от липсата на глагол(?).
Ако взема да търся под вола теле, бих казал, че последните два стиха са донякъде в гамата на първите два... Но... само донякъде... :) А и не е нужно. :)
Ще се мисли... :)

Благодаря ти много!

]


Re: Пилигрими
от ASTERI на 20.10.2010 @ 18:10:48
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави и от мен, Плам!


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 18:42:21
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря, Дани! :)

]


Re: Пилигрими
от Hulia на 20.10.2010 @ 18:39:23
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Поздрави, Пламен!:)))


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 18:43:10
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря!
Поздрави и от мен, Ули! :)

]


Re: Пилигрими
от joy_angels на 20.10.2010 @ 19:15:37
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Папакот!


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 19:29:40
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря, Радост!

]


Re: Пилигрими
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 20.10.2010 @ 19:25:18
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав за стиха и от мен!Вече пет пъти го прочетох и във фейсбук също:)
Хубава вечер!


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 19:33:48
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти!
Хубава вечер и на теб!

]


Re: Пилигрими
от mariq-desislava на 20.10.2010 @ 19:42:33
(Профил | Изпрати бележка)
Абе, на мен ли така ми се струва или наистина звучиш абстрактно?:)


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 19:56:44
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Възможно е... Ако има нужда от повече гледни точки при прочита, значи не ти се струва... :))

]


Re: Пилигрими
от roza1 на 20.10.2010 @ 20:05:45
(Профил | Изпрати бележка)
всеки мах на крило, всяка стъпка е връщане.

Самота, носталгия...
много дълбоко шиеш!

Поздрави!:)


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 20:09:38
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти!
Радвам се, че си тук. :)
Поздрави и от мен!

]


Re: Пилигрими
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 20.10.2010 @ 20:05:45
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е стихотворението. За да заспи финалът трябва точно да определиш какъв е пътят - стръмен, труден, отвесен, кървав, вечен или какъвто ти решиш. Вероятно Мускетар е смутен от думата "такъв", която не носи информация.
Поздрави, Пламене!


Re: Пилигрими
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.10.2010 @ 20:14:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Хайде пак ще се набутамс коментар, дано не ме пометете вече :))
Моето мнение за малкото несъответствие е в думата "вграждана" - тя някак подхлъзва финала.
Ето как го виждам аз да е силно - първо оригинала и после предложението ми:

И търсим любов посред сринати камъни,
дълго, колкото сън, кратко, колкото раждане.
Такъв ни е пътят към живите храмове,
дето сянка на Бог от предците е вграждана

...

И търсим любов посред сринати камъни.
Дълго, колкото сън. Кратко, колкото вграждане.
И такъв ни е пътят към живите храмове..
дето сянка на Бог от предците се ражда.

Предложение само, не е задължително да върши работа, но... тишината след последната дума на мен трябва да ми крещи...

]


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 20:35:29
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Така, според мен, определено звучи по-силно!
Ще ми трябва време да го възприема, щото смисълът малко се променя, но май е за добро. :)
А какво ще кажеш, ако и думата "такъв" се смени? Това, което предложи Владо. И аз мисля, че трябва да се смени.

]


Re: Пилигрими
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.10.2010 @ 20:46:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
"И такъв ни е пътят към живите храмове..
дето сянка на Бог от предците се ражда."

И поемаме пътят към живите храмове
дето сянка на Бог от предците се ражда.

Смисълът се променя почти незабележимо малко, а моят смисъл който споменах в другия ми коментар си остава същия - в нашия микрокосмос се съдържа информация за всичките ни инкарнации, за всичките ни животи, които реално са ни предци, защото макар че те сме ние, това са били съвсем различни личности.
И ние и те сме все в същото небе, все същата земя - висшия ни Аз, нашия личен бог.
Еее, станах лектор :))) извини ме.

]


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 20:55:40
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Само че паметта ни е заключена. Сигурно има защо. :)

]


Re: Пилигрими
от secret_rose (secret_rose_@abv.bg) на 20.10.2010 @ 21:00:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ние сами не помним, информацията която се пази не е памет, извънличностна е... но именно тя е онова, което наричаме карма.
И човешката форма, колкото и несъвършенна да е, е единствената платформа, върху която може да бъде построен новият небесен човек, Другият, или - храма Табернакъл, който сме изгубили...

Но понеже именно не помним, ние не тръгваме към спасението а поемаме назад, по пътя на предците ни (предишните ни прераждания) в които е вграден личностния ни Бог. И пак в 1 клас - кръговрата живот и смърт.
Стиха ти просто е блестящ... и без разните му поправки. Идеята е вечна.

]


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 21:04:38
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Уморих се от този все първи клас. :)
Искам си Нирваната. :)))

]


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 20.10.2010 @ 20:22:10
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Да, Владо! Прав си! "Такъв" трябва да се махне без съмнение.
Благодаря ти!

]


Re: Пилигрими
от Srqda (sredina@abv.bg) на 21.10.2010 @ 00:28:58
(Профил | Изпрати бележка)
Много е силно. Вторият стих на последния куплет ме развесели, а с третия и четвъртия, ако позволиш, няма да се съглася - по идеологически причини ;).
Поздравления!!!


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.10.2010 @ 18:41:21
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти!

]


Re: Пилигрими
от Musketar на 21.10.2010 @ 01:09:13
(Профил | Изпрати бележка)
Майко мила, яко сте се развихрили! Ми да се изокам и аз на целия бардак отгоре, пък ако питаш мен, най-добре ни запсувай и ни наритай.

Та последния куплет го виждам така:

И търсим любов посред сринати камъни,
кратко, колкото сън, дълго, колкото жажда.
И вървим подир нея към живите храмове,
дето сянка на Бог е вградена... И вгражда.


Вариантът на Елимакс е много интересен и хубаво написан, но според мен къща е за предпочитане пред църква. Къщата е интимно, лично пространство, църквата ни препраща към помпозно-религиозното и от тези 2 различни предпоставки надолу следват различни случвания. Долових, че държите да пишете от някаква определена религиозно-светогледна позиция, така че вие си знаете.
Иначе чисто текстуално, на мен са ми интересни твоите къде по явни, къде по-дискректни противопоставки, върху които е организиран стиха ти - мах на крило срещу стъпка, днес ли е, утре ли е, плитко - до гуша затънал, дълго-кратко... Това всъщност ми се губи в края, където освен "такъв" и "предци", струва ми се, няма чий да го търси.

Но... най-добре наистина ни запсувай - и просто си пиши текстовете. А от дадения акъл, вземай само онова, което ти "зазвучава" не логически, а интуитивно вярно, както се случи тогава с моите Цигани, за което още съм ти благодарен!


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.10.2010 @ 20:07:01
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
... И вървим подир любовта към живите храмове, където е вградена сянката на Бог...
Харесва ми, Кръстьо.
Много ти благодаря за коментарите!

]


Re: Пилигрими
от Limonka (danist@abv.bg) на 21.10.2010 @ 01:27:12
(Профил | Изпрати бележка) http://danist.blog.bg
На мен стихотворението много ми хареса, но тъй като тук се заформи нещо като нова игра - дай предложение за по-добър финал, нека да се включа и аз :)
И търсим любов посред сринати замъци,
кратко колкото сън, дълго колкото раждане.
Убийствен е пътят към живите храмове,
дето сянка на Бог от предците е вграждана


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.10.2010 @ 20:09:27
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
"Убийствен е пътят към живите храмове"...
И това е добър вариант.
Благодаря, Дани!

]


Re: Пилигрими
от wingstofly на 21.10.2010 @ 07:39:14
(Профил | Изпрати бележка) http://wingsto.wordpress.com/
Я и аз да се набутам между шамарите:) Стихът, според мен е страхотен, до "от предците е вграждана". Така, както аз го прочетох, тези предци, които са вградили ми изкочиха от нищото и до голяма степен лишиха от живот предишните описания. Според абсолютно неангажиращото ми с нищо мнение, последният ред, за да е логически завършек на стихотворението, трябва да свършва с: дето сянката на Бог.... вграждаМЕ (многоточията ги оставям на автора, ако се заинтересува от предложението:)
п.п. дори можеш да оставиш предците, просто да стане:
дето сянка на Бог и предците си вграждаме


Поздрави, Папа, винаги е удоволствие да те чета!


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.10.2010 @ 20:12:18
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Да, "вграждаме" звучи по-добре.
Благодаря, Ивет!

]


Re: Пилигрими
от zebaitel на 21.10.2010 @ 10:59:55
(Профил | Изпрати бележка)
На мен лично предложението на Уитгстуфлай ми допада най-много, но ти си този, който ще реши, Папакот! Поздрави за стиха!


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 21.10.2010 @ 20:14:04
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти!

Аз малко се ошашавих от многото варианти. :))

]


Re: Пилигрими
от CheGuevara (rujavasileva@hotmail.com) на 23.10.2010 @ 16:06:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.Condor46.blog.bg
Мъдро стихотворение!..харесах го такова,каквото си ни го поднесъл!...А корекциите ти сам ще си направиш,когато стихът отлежи в и главата ти, и на листа!!!Поздрави-Ружа/ЧЕ


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 23.10.2010 @ 18:36:59
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти, Ружа!
Поздрави и от мен. :)

]


Re: Пилигрими
от gitchka_gramatikova на 24.10.2010 @ 00:02:25
(Профил | Изпрати бележка)
Аз също държа на последните два реда, Кот. Те са амалгамата на текста - и който не го вижда, си е негов проблем.
Склонна съм обаче да се съглася с Влади и ако се налага нещо да пипнеш, то е да намериш друго, по-силно прилагателно на "пътят", за да не спада финалът. Той може да е "дълъг" или "трънлив" или нещо подобно. Те ще си намериш точната дума.
И още нещо, Кот. Осланяй се на вътрешния се усет, той няма да те подведе.


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 24.10.2010 @ 11:04:25
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Благодаря ти за отзива, Гери!
Радвам се, че си тук! :)

]


Re: Пилигрими
от angar на 25.10.2010 @ 09:12:00
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Какво им става на критиците -
наричат "нищото" поезия и спорят върхо нея!"

В ролята на "критиците" тука са хулитерите, които с такъв възторг хвалят това стихотворение, което макар да има вид на поезия, е нищо, защото е безсъдържателно.

"Измамно боли красотата на формите,
пълни с празен мираж, тъй далече от къщите.
Когато кръжим по пустинните орбити,
всеки мах на крило, всяка стъпка е връщане."

Нима има нещо в този куплет, освен празни думи? И в двете изречения нищо не е казано, или не е вярно, или нямат смисъл. Пък и във следващите два куплета е почти същото.


Re: Пилигрими
от papacot (plamen_bochev@abv.bg) на 25.10.2010 @ 11:05:52
(Профил | Изпрати бележка) http://plamenbochev.blogspot.com/
Здравей, Ангарчо! :)
Как си в този прекрасен есенен ден?
Аз съм добре. Благодаря.
Поздрави и пргръдки! :)

]