Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 448
ХуЛитери: 4
Всичко: 452

Онлайн сега:
:: Albatros
:: Markoni55
:: malovo3
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСрив в комуникациите
раздел: Разкази
автор: Mia2442

                Битува схващането,че Душите сами избират
                в коя историческа епоха
                и в кои географски ширини да се „преродят”.

        В Залата беше шумно и оживено. Скупчени на групички, Душите бъбреха весело, обменяха клюки и си препоръчваха дестинации. Някои седяха самотно на бара, други надменно рееха поглед над тълпата.Над всички се стелеше трепетно очакване-днес беше дошъл техният ред да поемат към поредното си превъплъщение на Земята.
        При всяко прераждане, Душите трябваше да научават нови уроци и постепенно да еволюират до най-високата степен, след което да преминат,,Оттатък,, - в пространството на чистата еквипотенциалност.
Но докато учеха нови уроци и изчистваха стари грешки, Душите успяваха да направят нови грешки, да влязат в нови кармични взаимоотношения, които на свой ред трябваше да се” развързват” в следващо прераждане и така цикълът се повтаряше до безкрайност.
        В интерес на истината, Душите и не си даваха много зор в уроците, защото битуваше мнението,че ,,Оттатък,, е ега ти скуката, а на Земята, въпреки всичко, винаги имаше шанс да се превъплътиш на готино място и да си изкараш супер. Е, имаше и някои „зубъри”и „натегачи”, които си бяха изкарали целия обучителен период и бяха свършили с преражданията. Никой от тях, обаче, не се беше върнал от”Оттатък”, за да каже как е там.В последните години само една Душа бе приключила цикъла.На Земята тя бе позната като майка Тереза, но тя по принцип бе много стара Душа и сигурно просто й беше омръзнало да се преражда повече.
        Точно когато една от по-старите Души беше започнала да разказва един особено пиперлив виц за двама абати, които се преродили в зайци, вратата на Залата се отвори и в нея влезе Главният Разпределящ.
        Всички моментално млъкнаха и тревожно впериха погледи в него като първокласници.
        Главният Разпределящ им хвърли бегъл, преценяващ поглед, прекоси бързо Залата и трясна вратата на кабинета си.
        - Кисел е днеска - понесе се от уста на уста в Залата.
        Вътре, Главният Разпределящ – Питър - седна пред бюрото, включи компютъра и се зае да преглежда сводката от изминалата нощ. Нещата никак не бяха розови: наводнения във Филипините -183 Души, атентат в Тайланд -15 Души, глад и малария в Африка-79 Души /предимно деца/, пътно-транспортни произшествия - 244 Души. Напоследък му правеше впечатление, че от една нищо и никаква държавица – България - редовно постъпваха по двайсетина Души от катастрофи всяка нощ.
        - Бе, к’во правят тия, да ги вземат дяволите - ще се изпотрепят преди да им пусна Апокалипсиса! - изруга Питър и отпи от кафето си. Kaфето му беше изстинало и това още повече влоши настроението на Главния Разпределящ.
        Работата беше там, че обучителния срок при едно прераждане беше около сто земни години, но повечето Души така и не успяваха да изкарат целия срок. Те съсипваха Планетата като замърсяваха въздуха и водите, изсичаха горите, дълбаеха недрата й за гориво и променяха климата. Впоследствие това ги убиваше. Земята си отмъщаваше със земетресения и катаклизми.
Но дори и без бедствия, те се избиваха взаимно в големи и малки войни. В периодите без войни - загиваха по пътищата.
        Питър се чудеше какво да направи, за да въведе ред. Но единственото, което се сещаше, беше да пише докладни до По-Горе. Дали там ги четяха или играеха „Тетрис”на компютъра, Питър можеше само да гадае, тъй като отговори така и не получаваше.
        - Даааа, пак ще трябва да работя без обедна почивка! - измърмори ядосано Питър и натисна интеркома, за да влезе първата Душа за днес.
        Когато видяха сигнала за влизане, Душите се спогледаха - те знаеха стария казармен принцип, че по желание и до тоалетна не се ходи. Но една млада Душа –DF /сладко-червено/ се престраши и влезе.
        - И къде ще ходим сега? - някак лукаво, вместо поздрав, я попита Главния Разпределящ.
        - В Америка! - отговори наивно DF.
        Това беше като червения плащ за бика - Питър скочи и гневно занарежда:
        - Америка, Америка! Стига с тази Америка! В последните 2 века всички за там се натискате! И какво толкова има в тази Америка? Пари и статуя. На свободата.А на другите дестинации кой ще ходи, а? - Питър толкова се беше разгорещил, че ръкомахайки, събори чашата си с кафето.
        - Ами страната на неограничените възможности! - опита се да възрази DF.
        - Неограничени, да бе! Пак са ви промили мозъците с митологеми! И сигурно вярваш на вестниците? - подозрително се втренчи Питър.
        - Не, не! -побърза да отрече DF /сладко-червено/
        - Отиваш колхозник в Беларус! - изстреля Питър, дори без да направи справка в компютъра за предишните животи на DF.
        - Ама нали имаме право на свободен избор - плахо се опита да възроптае DF.
        - Избор ли? Свободен? - Питър попиваше разлятото кафе и се нервираше все повече и повече. - Не сте дорасли вие за свободен избор! Няма ли я твърдата ръка, съвсем ще се разхайтите! Нали виждам как съсипахте хубавата планета! И две големи войни за има-няма сто години! Това ли ви е изборът?!?
        DF отказваше да поеме вината на човечеството за последните сто години, но не успяваше да вмъкне и фраза.
        - Отиваш при Лукашенко и точка! - завърши ядосано Питър - Да влиза следващият!
        DF излезе на пръсти. Все пак не го изпратиха ескимос или шерп.
Следващата Душа – MK /горчиво-зелено/ беше врял и кипял в преражданията ветеран.
        - Добро утро, Господин Най-Главен Разпределящ!-подмаза се хитро той.
        - Добро да е, в което се съмнявам - отговори Питър, докато изваждаше данните за МК на компютърния си екран.
        - Я да видим последните ти пет въплъщения. Така, така - кръстоносец, селянин от Поволжието, художник от левия бряг на Сена, гангстер от Чикаго и сега -банкер от Уолстрийт. Аха, банкер! - доволно потри ръце Питър.
        - И колко пари раздаде за благотворителност? - Питър се втренчи в МК.
        - Ами аз, такова, бях създал два фонда с такива намерения, но кризата ни удари и парите се изпариха.
        - ,,Изпариха”,”потънаха” - имитира го ядно Питър - Парите не могат да се изпарят! Те все някъде отиват! А ти не само не си усвоил уроците”Щедрост”и „Смирение”, ами си се и научил да лъжеш! Да не си бил и политик някъде? -подозрително го изгледа Питър.
        - Не, не, чак това – не! - побърза да отрече МК.
        - Добре. Заминаваш монах в Тибет! - отсече Главният Разпределящ и щракна с мишката на компютъра си - Следващият!
        Следващата Душа – CR /кисело-жълто/ беше наперена. Питър провери - последното прераждане беше сомалийски пират, преди това - войник от окупационна армия.
        - Ти ще можеш да избереш къде да отидеш! - каза Питър.
        - Така ли? - невярващо попита CR.
        - Да! Защото ще се преродиш в Жена! Много грехове ти тежат и сега ще ги изкупиш като раждаш деца и трепериш за тях...Само да погледна свободните дестинации - каза Питър и щракна с мишката.
        „ERROR” - изписа се на екрана и Питър взе нервно да щрака из менюто.
Всичко,което постигна, беше, че екранът замръзна и нищо нито се отваряше, нито се затваряше.
        - Компютърът ми блокира - обясни Питър на CR, който и без обяснения разбираше какво се случва.
        - Сега ли намери да се бъгне? - ругаеше Питър, докато набираше мобилния телефон на Майкъл, за да слезе и оправи повредата.
        „Временно нямате достъп до този номер”- отговори автоматичен глас и Питър заскърца със зъби - Майкъл сигурно играеше на зарове с другите програмисти и техници и си беше изключил мобилния.
        Ами сега? Повредата можеше да отнеме време, а всички тези Души трябваше някъде да отидат...
Изведнъж гениална идея осени Питър. Той се сети за малката балканска държавица, която обезлюдяваше със страшна скорост. Питър отиде до Залата и отвори вратата:
        - Я, внимавай! Получавате групово назначение. Отивате всички в България!
„Да ви дойде акълът в главата” - добави наум Главният Разпределящ.
Ропот и негодувание се понесоха в Залата.
        - Който не е доволен, да пише до „Жалби”!
        ”Или до арменския поп” - помисли си Питър и тръшна вратата.
        На екрана на компютъра му все още се мъдреше гадният надпис”ERROR”. Питър го изгледа замислено:
        „Е, сега може някой долу да възроптае, че съм пратил”некачествен материал”. Ама така е, като има срив в комуникациите!”
        Питър въздъхна примирено и тръгна да търси Майкъл да хвърлят едни зарове.


Публикувано от Administrator на 18.09.2010 @ 11:32:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Mia2442

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 19:47:20 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Срив в комуникациите" | Вход | 9 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Срив в комуникациите
от stefka_galeva на 19.09.2010 @ 07:02:14
(Профил | Изпрати бележка)
Миа,Миа! Отдавна бях чела, че 40 милиона Души обикаляли около Земята и чакали... вселяване. После прочетох, че колкото по - простичьк бил Човека, толкова повече пьти ...се прераждал. И сега...ти взе, че ги разпредели и всели! В Бьлгария?! Добре дошли!!! Радвам ти се, мила! За... оня миг...благословен...те... поздравявам! И прегрьщам! И усмихвам! И обещавам...! Прекрасен ден!:):)


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 19.09.2010 @ 09:16:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Дааа, Welcome to Bulgaria! на всички заблудени Души!;)

И НЕ ВСИЧКИ, родени в България, са големи грешници и сега страдат - някои са тук по погрешка - срив в комуникациите - хахаха!

Благодаря ти, Стеф - не ги разпределям аз - ОНИЯ ГОРЕ не четат докладите и само Един Дявол знае с какво се занимават!;)

Красива неделя!:):):)

]


Re: Срив в комуникациите
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 19.09.2010 @ 01:41:38
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
правилно решение - там да си оправят кармите, кой с кого, кога, къде


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 19.09.2010 @ 09:09:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Ех, нито Свети Петър е познат като толкова отмъстителен, нито арахангел Михаил като такъв комарджия - просто малшанс за ...някои!;)
А и явно, дори ГОРЕ, програмистите допускат бъгове!;)

Благодаря ти!:)

]


Re: Срив в комуникациите
от radi_radev19441944 на 19.09.2010 @ 00:48:19
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Бях се зарекъл да не пиша коментари, но това тук много ми хареса. Интелигентен и оригинален текст


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 19.09.2010 @ 09:04:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Радвам се, че си направил изключението, Ради!:):):)
Защото вече се притеснявах - считам този текст за един от най-добрите си, а сякаш остана неразбран...

Намигването към Айнщайн и неговата реплика, че "Бог не играе на зарове" е във видимите пластове на разказа, но има и едни по-невидими - за тях трябват предварителни познания - нещо, което не съобразих...Ще кажа малко в този си коментар. И така:

Кварки в ядрената физика се наричат вид елементарни частици, считани засега за неделими или „най-елементарни“.
За да обясни свойствата на елементарните частици, през 1963 година американският физик Мъри Гел-Ман предлага теоретичен модел, съгласно който всички бариони и мезони са изградени от по-малки частици, наречени кварки. Думата”кварк” няма определено смислово значение. С присъщо на физиците чувство за хумор Гел-Ман я заимства от романа ,,Бдението над Финеган ,,на известния писател Джеймс Джойс, чийто герой в съня си чува странната фраза „Три кварка за мистър Марк”.
Според съвременните представи цялата материя е изградена от 6 лептона и 6 кварка. Каврките имат имена - син, червен, зелен, а също и красив, чаровен, странен.

Душите в моя разказ имат имена, подобни на кварките. С това съвсем не казвам, че Душите са градивните блокчета на Вселената, но всъщност, кой може да знае със сигурност?;)

Благодаря ти!:)

]


Re: Срив в комуникациите
от Musketar на 18.09.2010 @ 19:24:24
(Профил | Изпрати бележка)
:)))) Приятен текст, Мия! Харесах!

А под впечатление още на снощния ни разговор /голямо мислене му хвърлих!/, разполагам с някакъв полуотговор! Не че е нещо ново, ама непрекъснато го покриваме под пепеляка на това да се правим на магарета и да не чувстваме усилието. Та се сетих за следното: големите творци, независимо в коя област повтарят едно и също нещо. Произведенията им /или героите им/, от един момент нататък /вероятно е свързано с някаква недефинируема качествена граница/, заживяват свой собствен, независим от автора живот, придобиват своя съдба, създават и се подчиняват на някакви си свои закономерности. /Толстой плакал, когато Ана Каренина се самоубила против авторската му воля/. Да го кажем простичко така: всеки от големите твори малка, но САМОДОСТАТЪЧНА вселена. Твори я не по необходимост, а от свобода! Точно като християнският Бог, който дори не разполага за разлика от другите богове с безформена материя, която да организира до свят. Би могъл кротко да си кюта в нищото и да отмаря, ама - не! В него има творчески, естетически /свободен/ нагон! Когато твориш свят, го твориш максимално свободно, максимално с любов - само така се гради. ЗАБЕЛЕЖИ - В ТАЗИ ТОЧКА НЯМА ПРАВИЛНО И НЕПРАВИЛНО, НЯМА ИЗБОР. Едва след това, след проявлението, след създаването идват оценъчните моменти /и видя Бог, че това е добро!/, едва след като светът /големия или малкия/ е създаден започват нравсвено-моралистичните фабули /кой изял ябълката и т.н./ В това, струва ми се,е и отговора - всеки опит за творене представлява форма на чиста радост, на свобода. Но подчертавам - творене. Опитваме ли се да "правим", да "скалъпваме" ние по начало се лишаваме от свобода и от радост. И от това свят няма да излезне. Най-много стобор да вдигнем, на който да се качим и да кукуригаме. И мисля, дарбата за творене, наистина единственото божествено в нас, /а тя е проявима навсякъде, не само в изкуството/ е присъща на всички, но в различна степен си я съсипваме или не разпознаваме полето й на приложимост лично от нас. Големите, мисля, простоуспяват най-плътнода се доближат до тази си изначална автентичност, пък ние общо взето "магаретарстваме". Ето ти точката, в която въпросът за правилно и неправилно отпада:)) Това е въпрос от последващата фабула. Просто трябва да се пие от извора. Непрекъснато.


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 18.09.2010 @ 21:16:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря, Кръстьо!:):):)
Всъщност този текст, макар да съдържа и темата за избора, не е най-подходящата илюстрация на нашия диалог за изборите, за предопределеността / както ти я наричаш - необходимостта/ и случайността. Тук съм заложила много уловки и подводни мини и ще ми е много забавно откриването им!;)
Без да съм фен на теорията за реинкарнацията, тук я приемам за факт от действителността и дори отричам правото на душите на свободен избор...А само един Бог знае дали е така - lolol!;)

Иначе - за творчеството, включително това на Бог, е най-лесната част, тъй като само там свободата е ограничена от собственото ни незнание или знание - тоест - ние сами определяме степените си на свобода/ несвобода. Но пак опираме до хипотезата за Бог, а аз искрено завиждам на хората, които вярват в някаква религия без да си задават въпроси. Защото дори смъртта на деца те приемат с думите "така е било писано"...Къде е писано, от кого е писано, защо е писано - тези въпроси не се задават. Тях Бог си ги поема на гърба.
И да, много си прав, че ако се доближим до собствената си автентичност, ние ще си бъдем боговете в своите си вселени. Но пак, може би, едно съмнение ще остане - както при Иван Иванич от разказа -"Ами ако всичко досега е било неправилно?" Дори и Бог може би, понякога се съмнява дали всичко е направил правилно!
Съжалявам, ако размислите ми са малко разхвърляни - все пак сме в "твои води" - но хубаво е, че наистина има точка, където правилен и неправилен избор отпадат - една малка крачка напред!:)
Мога още много да мрънкам, но явно сама ще трябва да намеря отговор до каква степен нещата са случайни или предопределени - имам предвид не непременно "правилен" отговор, а такъв, който да ми върши работа на практика!:)
Благодаря ти - наистина си интелектуално удоволствие!:)


]


Re: Срив в комуникациите
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 15.12.2010 @ 19:40:51
(Профил | Изпрати бележка)
Да си кажа правичката, Муск, този твой *Трактат за СВОБОДАТА*, дето си го изплющял по-горе, като коментар...
... еее, виновната е Миа - няма да си кривя душата (или каквото там ми е останало от нея... душата...де)
Та, този твой трактат, приятелю, ми е много по-ценен и разбираем, от последната ти публикация в проза!
(онази есенна*забравена мелодия за флейта*, дето всички се надпреварват*да познават* какво си казвал... :D -ха-хa-хa-хa!)
*ха-ха-ха*-то ми е,защото незнам как ще се оправяш да им отговаряш... унмо и смислено! :) , :) , :)

;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


]


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 16.12.2010 @ 19:12:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Ехе, Мускетар е цар! / да отговаря умно и смислено!/
Но този му трактат даже си го публикувах във ФБ - исках и други да му се насладят!:)

]


Re: Срив в комуникациите
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 21.09.2010 @ 19:26:52
(Профил | Изпрати бележка)
Така умело смесваш фантастиката с реалността, че чак ме удиви.
Абсолютно професионален разказ, според мен.
Браво, Миа!


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.09.2010 @ 22:05:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря, Влади - и аз считам, че е един от най-добрите ми!:):):)
Съвсем наскоро открих, че фентъзи-жанрът предлага неподозирани възможности, а в съчетание с хумор - направо си е удоволствие да пишеш!

]


Re: Срив в комуникациите
от Markoni55 на 25.09.2013 @ 20:54:01
(Профил | Изпрати бележка)
Kade Sam b liala I Sam go iztarvala. Mnogo iako


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 28.09.2013 @ 13:15:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Сигурно е имало срив в комуникациите!;)
Мерси, Ванюш - радвам се!:):):)

]


Re: Срив в комуникациите
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 05.10.2013 @ 17:35:55
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесна фантастика, допирателна на реалността.
Напомня ми големите фантасти, но има собствен стил.
Поздрави!


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 08.10.2013 @ 21:42:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Ех, че готин коментар - това с големите фантасти е като музика!:)
Благодаря от сърце!:):):)

]


Re: Срив в комуникациите
от kasiana на 06.12.2013 @ 20:37:27
(Профил | Изпрати бележка)
Великолепен фентъзи разказ, с многопластови смисли, стилно написан, с една ефирна ирония!!!!!

Поздрави, Миа!:)


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 12.12.2013 @ 20:43:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Аз пък бих казала, че това е един великолепен коментар - благодаря ти, Каси!:)

]


Re: Срив в комуникациите
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 10.12.2013 @ 19:27:51
(Профил | Изпрати бележка)
Привет Мия,
разведри ми и ме усмихна ;)


Re: Срив в комуникациите
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 12.12.2013 @ 20:44:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Привет, Краси - супер е за усмивките - благодаря ти, че сподели!:)

]