Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 998
ХуЛитери: 5
Всичко: 1003

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗакъсняла гугутка
раздел: Други ...
автор: apostolicia

Една объркана гугутка гука любовно пред моя прозорец. А е есен. Кацнала в клоните на липата, до гугутката, боядисва листата в светложълто, а онази гука ли гука. Есен е. Не е време за гукане, ни за свиване на гнездо, ни за търсене на половинки.
Късно е. Есен е. За кога си се сетила, мила, тепърва да търсиш с кого да свиваш гнездо. Другите гугутки изпратиха потомството на абитуриентски балове...
Не, разбира се, те не ходят на балове, камо ли пък потомците им - абитуриенти. Ама така ми дойде някак, като се сетих, че моите дружки влачат бални рокли и търсят Бентлита да извозват купона. А на мен ми е някак далечно, щото потомство нямам, то и дом нямам, само мога да щракам с фотоапарата по техните балове. И аха да викна да загукам самотно.
Неусетно се изтъркулиха летата, огледах се – стоя на перона и махам на Лятото Знойново - замина, улисано в градене на кариери и доказване на себе си. Прибирам се, а пред прага ми Есен Самотнова с един хубав букет, ама тъй прекрасен, че кръвта ми се смръзна, а тя ми се радва, една такава засмяна. И стана едно пищно студено. Влизай, казвам й, да я върна – не мога. Кой си връща сезоните от вратата?! Влизай, да не те гледат хората, и без друго съвсем я вапцахме... ми дай да запарим чая, така и така си дошла...
А гугутката гука протяжно току до прозореца. Хм! Преценявам й шансовете – нулеви са по мое мнение. Че кой да я чака да се натутка тая гугутка, че и той да остане някак така без гнездо, без потомство, самотен, без шансове по един фотоапарат само?! Няма начин! Няма начин!
А гугутката гледа втренчено, по гугутски съвсем, и гука настойчиво, сякаш си вярва в копнежа за щастие, за нормалност и за малко изчадие, дето да я изкарва из нерви и да й стопля годините.


Публикувано от viatarna на 13.09.2010 @ 21:49:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:58:44 часа

добави твой текст
"Закъсняла гугутка" | Вход | 11 коментара (25 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Закъсняла гугутка
от anonimapokrifoff на 13.09.2010 @ 22:08:11
(Профил | Изпрати бележка)
Много тъжен текст.


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 14.09.2010 @ 08:24:26
(Профил | Изпрати бележка)
Самотата е велико нещо!

]


Re: Закъсняла гугутка
от ZAGORA на 13.09.2010 @ 22:43:08
(Профил | Изпрати бележка)
Хич да не ти пука.Има и по-тежки случаи.Аз например пей давам да живея сама.Да ,да ама не!Четири изчадия ме изкарват от нерви,но си ги обичам и в стремежа ми те да са добре съм се насадила на тия пачи яйца.
Няма да се опитвам повече да мътя съзнанието ти,не е толкова важно.Важното е,че пишеш много хубаво и страшно ти харесах материала.Благодаря ти от сърце!


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 14.09.2010 @ 08:25:21
(Профил | Изпрати бележка)
Всъщност не ми пука, защото нямам навика да ползвам сайта за лексикон. Все пак сме писатели, не архивари, нали :)))))))

]


Re: Закъсняла гугутка
от Love_bites на 13.09.2010 @ 22:45:44
(Профил | Изпрати бележка)
Не е време, късно е, казваш. Ако това е твой избор, така си решила, то е твое право. Защо трябва да и се отрича копнежа и и мечтата и по нещо красиво и желано.
Другите, другите...вечно другите какво правят и мислят.
Другите страх ги е тяхното гугутче да не чуе това гукане и то така да го очарова, че да забрави за балове и Бентлита и да загука до нея, до гугутката, тая закъснялата. И настава един вой. Как така нашето пиле оперено ще вие гнездо с тази гугутка опърпана. Ще гука по липи и под прозорци, а няма да ходи по балове и в дворци.
Може просто да иска да лети между клоните, без да я е грижа за другите.


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 14.09.2010 @ 08:27:56
(Профил | Изпрати бележка)
Хм, някак не съм съгласна, че в текста има отрицание към мечтите по красиви и желани неща - има по-скоро дълбок копнеж по невъзможни такива, примесен с разбиране за тяхната невъзможност, но отричане - никога. Човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му, са казали по-умни от нас хора:)

]


Re: Закъсняла гугутка
от Love_bites на 16.09.2010 @ 00:28:12
(Профил | Изпрати бележка)
Именно. Копнежът извира отвсякъде и затова си го позволих да го коментирам, но отрицанието му е вплетено в това, което казваш на финала. Може би не твоето, може би на тези-другите...Такъв е моят прочит, ако не съм разбрал нещо, моля за снизхождение. Провокираш много мисли и теми. Невъзможност...ако има такава, то за какво са ни мечтите, изобщо. Мечтите стават реалност, когато има кой да повярва в тях и да лепи крилете ти с теб, та дори и да знае, че ще изгорят в досега ти с огнената буря. Мога да опровергая и думите ти за правопропорционалността на мечтите и хората, но нямам намерение да се боря с клишетата, които се редят в ума ни. Ненавиждам ги по начало, защото са масова заблуда и насаждане на стереотипи.

]


Re: Закъсняла гугутка
от azzurro на 27.09.2010 @ 16:08:35
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво разказваш apostolicia , нищо че е тъжен текста с тази пуста есен , както казваш, не можем да върнем сезоните от врата. И все пак дано те стопли гласът на тази гугутка . Поздрав :)))


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 29.09.2010 @ 15:40:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за оценката:))

]


Re: Закъсняла гугутка
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 08.10.2010 @ 14:56:23
(Профил | Изпрати бележка)
Сезоните са си сезони - всеки си носи красотата и чара, разбира се, винаги примесени с малко тъга, защото идват само за да си отидат - бързо или бавно - зависи от субективното ни време...
Аз не обичам четейки текст, да го прескачам и да давам житейски съвети на автора, макар че всеки се изкушава да чете между редовете и да гадае за биографични данни, но все пак, според мен житейските съвети са по-скоро за "лични" (бележки до автора или просто за лична консумация).
Е, така мисля аз, никого не задължавам да мисли като мен.
Всъщност исках да кажа че текстът ми харесва - харесва ми с елегантната си премереност, с носталгичната копнежност, с отворената врата към мечтата за "малкото изчадие".
Никак не ми се стори тъжен, просто е много човешки, много кръговратен.
Хубави и топли златни есенни дни желая, Апостолиция!


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 11.10.2010 @ 14:31:00
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря за коментара, трогната съм от оценките в него. Особено ми хареса липсата на "биографични" търсения, защото непрекъснато тябва да повтарям, че ние не сме документалисти, а писатели и в качеството си на такива, не е необходимо лично да преживяваме всяка дума, която написваме. Сърдечно благодаря за това разбиране.

]


Re: Закъсняла гугутка
от vikito_1960 (vikito_60@abv.bg) на 11.10.2010 @ 13:43:36
(Профил | Изпрати бележка) http://viktoriaivanovaa.blog.bg/
Харесах текста, Ели. Прегръщам те.
Да даде Господ на всяка гугутка - изчадие!


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 11.10.2010 @ 14:32:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Вики! Сърдечно благодаря!

]


Re: Закъсняла гугутка
от La_ik на 22.10.2010 @ 22:55:27
(Профил | Изпрати бележка)
Гука, следователно - съществува.
Докато съществува - всичко има смисъл.
Не може да бъде обезсмислено съществуването на една гугутка, поради различната съдба на себеподобните и. :)))


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 23.10.2010 @ 13:01:28
(Профил | Изпрати бележка)
Щом ти си прочел и си си направил труда да коментираш, значи има смисъл :))

]


Re: Закъсняла гугутка
от joy_angels на 23.10.2010 @ 13:02:41
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох, Ели...


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 25.10.2010 @ 19:00:48
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Джой, радвам се, че си тук:))

]


Re: Закъсняла гугутка
от kasiana на 23.10.2010 @ 16:04:34
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах много, Ели!!!

Поздрави:)))


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 25.10.2010 @ 19:01:20
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря, Каси! Сърдечно благодаря:))

]


Re: Закъсняла гугутка
от Markoni55 на 28.10.2010 @ 18:28:26
(Профил | Изпрати бележка)
Да, никой не си връща сезоните от вратата/ това заключение много ме впечатли,/ но се сетих и за един филм "маргарити през септември". А представяш ли си на нашата улица е цъфнал кестен. Милият, няма листа, но има цветове. Дори не го мисля, че няма да върже. Все пак е успял да цъфне в това време. Какво пък.
Имаш хубав разказвачески тембър. Дори и прокрадващата се тъга не звучи натрапващо и сълзливо. ...по гугутски съвсем, настойчиво и сякъш си вярва/ това ме довърши окончателно/. Поздравления!


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 29.10.2010 @ 12:06:43
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги си много мила към мен, благодаря ти! Сърдечно благодаря!

]


Re: Закъсняла гугутка
от Markoni55 на 30.10.2010 @ 17:13:59
(Профил | Изпрати бележка)
Не съм мила - просто спонтанна и от сърце. виждаш че рядко се вясвам и не съм от клакьорите дето се разписват под значими творби за да видят че имам вкус. Харесвам стила ти и го споделям. Просто се радвам за теб и поредното ти творение. Разликата между теб и многото пишещи вкл и аз е че виждаме едни и същи неща, но ги споделяме по различен начин. И ей тва му е чара на цялата работа. пък ти ги правиш малко по така и ...Аде влачи - това си беше комплимент!!!

]


Re: Закъсняла гугутка
от boliarkabg на 23.04.2012 @ 09:20:19
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
за гукането няма закъснял сезон, "вервай ми". Веднъж, беше люта зима, виелица, сняг по дърветата. Чакам влака на перона и над главата ми се чува леко гукане, ама едно тихичко, "мъркащо", мило и нежно. Вдигам глава. Огромната лампа на гарата осветява две сгушени една до друга гугутки, на клона се целуват и гукат. Да, да,това е истина, виелица, а те си гукат под лампата, накукушинени от студ, целуват се. Това беше преди много години, може би 15...Та винаги можеш да си гукаш любовно, стига да си срещнала другата гугутка :)))))))Много ми хареса, поздрави! Имам си такова гугутче в къщи, чието лято вече вършее житата, дано за хризантемите срещне някого...


Re: Закъсняла гугутка
от apostolicia на 19.07.2012 @ 09:21:59
(Профил | Изпрати бележка)
Няма закъснял сезон, казваш? Има едно стихотворение на Ефтим Ефтимов мисля, "Ябълката" се казваше - дъжд песенен, но много закъснял...
Благодаря ти за оценката.

]