Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 861
ХуЛитери: 3
Всичко: 864

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта СИНЯТА ПЕЙКА
раздел: Есета, пътеписи
автор: qhve

Синята пейка гледа към планината, облегнала гръб на нашата крепост. В очите ти има същото синьо, на което се облягам аз.
Взирам се във всяка извивка на билото, във всяка гънка на небето и всеки път откривам нещо ново. На преден план е планината, в която са изсипани бели къщички. След нея се изправя зеленият връх, с голяма, стъпаловидна поляна и овощни дървета. На заден план е синият пръстен на високите планини, прегърнали от всички страни нашия свят. Над него се извисява самотен, скалист връх. Алпите са метнали опашка, която образува кръг. Точно там, в средата е нашата крепост. Тук, с теб намерихме покой, не изолирани от света, а потънали в него, свързани завинаги с всеки плод от нашата градина, с всеки лъч, който топли коленете ни, когато седим на синята пейка.През всяка част от деня, планините изглеждат различно. Сутрин са меки, топли и приветливи.Събрали лъчите на слънцето,отразяват всички нюанси на зеленото, весела резеда, слънчево зелено, наситено масло, гордо борче. Планините тук са гостоприемни, щастливи поляни прегръщат малки селца, ехото разнася камбанения звън на църквите, горите пускат на воля птиците и те раздвижват синьо-бялото небе, в което е опрял гръб скалистия връх, белия вожд на планините. Когато надвиснат облаци, той пръв се скрива в тях,сякаш оттегляйки се за почивка. Тогава синя мъгла покрива по-малките му събратя. Гънките стават по- дълбоки и по-тайнствени, планината настръхва, в очакване на дъжда. Вятърът лъкатуши облаците насам- натам и те танцуват, докосвайки нежно крайчеца на планината. Една ябълка се откъсва от натежалото дърво в нашия двор и пада в ръцете ми. Храня се с твоята мъдрост. Дъждът идва, за да променя формите с всяка секунда. Скрива селцата, блъска се във върховете, огъва клоните на дърветата. Понякога, сред облаците се промушва слънчев лъч и посипва с цветовете на дъгата някоя, самотна къща, загубила се сред гъстите гори. Когато дъжда се умори да танцува, от планината избликва свежест. Белият вожд идва да нагледа побратимите си, слънцето пак пуска резедата на воля. Тук-там, в някоя по-дълбока дипла на планината се е заклещило бяло облаче, друго, по нежно и феерично бърза, да настигне големите облаци. Няколко, съвсем малки, бели духчета се разхождат по билото на отсрещния баир и тайнствено се изпаряват. В селцата отново закипява живот. Чуват се косачки и трактори, кучета пригласят на песента им, а някой объркан петел взема високите тонове. Ти се изправяш и тръгваш към един непослушен храст, вплел клони в крехко дръвче. Шарена пеперуда каца на твоето място. Сърцето ми се усмихва, както слънцето се усмихва на планината.
Вечер, когато нощта хвърля своята тежка коприна, идва ред на пастелните тонове. Маслено-зелени и тъмно-сини се вплитат и след минути образуват нов цвят. Слънцето превръща небето в огнено и планината облича виолетова премяна. После, когато залезът отнеме и последния слънчев лъч, селцата палят светлини. Планината накичва златни гердани, в които стройните църкви блестят като диаманти.Камбаните отново проехтяват, звездите осветяват небесния път, планината отива на бал. Ние тръгваме към нашата крепост, а синята пейка остава да ни чака. Утре светът ще е различен, а аз отново ще седна на пейката, взряна в синьото небе на очите ти, потънала в гората на твоята мъдрост.


Публикувано от viatarna на 08.09.2010 @ 21:15:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   qhve

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 37138
от 125000 заявени

[ виж текста ]
" СИНЯТА ПЕЙКА" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.