Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 540
ХуЛитери: 8
Всичко: 548

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy
:: Mitko19
:: Elling
:: VladKo
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПо ръба на панталона
раздел: Разкази
автор: Mia2442

Знаеш ли с какво свързвам първите години на брака ни?
Колкото и да е нелепо, цинично, а дори и комично, първите години на брака ни са някак неразривно свързани с гладенето на твоите панталони
Сякаш едни смачкани мъжки панталони изразяват всичко, или поне в моето съзнание за тогава, тези панталони изпълват земята, небето и всичко останало. Увиснали там – насред нищото – те символизират всичките ни битки, целия крах на брака ни, в известен смисъл те символизират и двама ни.
Твоите вечни и безкрайни командировки, в които ми струпваш един куп дрехи за гладене с небрежната реплика „Виж там, приготви ми багажа!”. Моята огромна съпротива да вляза в тази роля, вътрешното ми несъгласие да се напъхам в клишето „покорна съпруга” и чувството ми за унизено достойнство.
Да, понякога си казвах, че сигурно така е редно – аз да гладя смачканите ти панталони...Но не – нямаше такова нещо – не се бяхме договорили да бъде така!
Всъщност, ние за нищо не се бяхме договорили, дори и за това, дали искаме да сме заедно – оженихме се набързо, пришпорени от моята бременност. И едва след това тръгнахме да уточняваме територии, но някак скрито, подмолно.
Гладенето на твоите панталони се превърна в бойното поле за надмощие, за завоюване на позиции и забиване на знаменца по картата. И ти забиваше повече знаменца, защото аз ги гладех. При цялата ми вътрешна съпротива, аз ги гладех и струпвах на спретнати купчинки – твоите ризи и панталони. А после ти идваше, изваждаше някой панталон от купчината, оглеждаше го критично и мърмореше - ”Ама, Ани, не се гладят така панталони, за какво си учила толкова години, ако не знаеш един панталон да изгладиш!” И хващаше ютията, за да поправиш някакви видими само за тебе ръбчета. Ей така – демонстративно, пренебрежително, свеждайки цялата ми личност, цялата ми женска същност до умението за гладене на твоите панталони. Сякаш борбата за надмощие, битката за разпределение на ролите се водеше там – на дъската за гладене.
И някак много закономерно дойде и моя бунт – „Тогава изглади си ги сам!”
За мен тази реплика символизираше възвърнатото ми достойнство, изглаждане гънките на смачканата ми гордост и чувството ми за непринадлежност към теб.
Какво е символизирала за теб? Може би ти „развързваше” ръцете да живееш както искаш по време на безкрайните командировки? Може би фактът, че имаш съпруга, която не може едни панталони да изглади като хората, беше индулгенцията за всичките ти флиртове и изневери?
Знаеш ли, много често се питам – дали ако тогава имах представа какво ще последва – краха на брака ни след прекалено мъчителна агония, ужаса на самотните празници, битките, през които трябваше да мина сама, отсъствието на мъжко рамо в най-тежките житейски уроци – дали, ако знаех всичко това, щях да смиря гордостта си и прилежно да гладя твоите панталони.
Нямам отговор.
Понякога си мисля, че е трябвало да упражня повече насилие над себе си – за да си спестя всичко останало. Някак хитро да се престоря на покорна и покорена, да ти дам илюзията за власт... И да те задържа.
Но здравият ми разум подсказва, че ти нямаше да спреш дотам. Ти щеше да продължиш да ме „смачкваш”, да изпробваш докъде можеш да стигнеш и да се опияняваш от победите си. Безсмислени победи, но не и в твоите, а може би не и в моите очи. Тези победи бяха тухлите, на които стъпваше, за да изглеждаш по-висок, перцата, които галеха егото ти и подклаждаха високомерието в очите ти.
Не, ти нямаше да спреш дотам...
И точно затова си мисля, че дори да съм знаела какво ще последва, тогава, там, пред дъската за гладене, аз пак с някакъв детски инат, с някакво тийнейджърско свободолюбие, с някаква моя си гордост, а може би от инстинкт за самосъхранение, аз пак щях да откажа да гладя онази купчина смачкани панталони.
Или поне ми харесва да мисля, че дори да съм знаела или точно затова, пак бих отказала.
Някак това легитимира изборите ми, осмисля всичко, през което преминах сама, и прави така, че животът ми не изглежда като чифт смачкани мъжки панталони, увиснали между небето и земята. Там, в нищото...


Публикувано от alfa_c на 22.08.2010 @ 15:22:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Mia2442

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 16:08:28 часа

добави твой текст
"По ръба на панталона" | Вход | 11 коментара (29 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Текст без заглавие
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 22.08.2010 @ 15:42:59
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Миа - силен сюжет и хубав разказ!
Човек за едното достойнство живее...
Поздрави:)))


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 22:27:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря ти, Влади - за интелигентния прочит!:)
Малко се притеснявах, че ще се наложи да обяснявам, че е само художествен текст и ,,нищо лично,, и т.н.
А за достойнството си прав - нямаме друго свое и никоя цена не е прекалено висока...
Още веднъж - благодаря!:)

]


Re: Текст без заглавие
от sineva на 22.08.2010 @ 15:53:18
(Профил | Изпрати бележка)
Добре че си се разбунтувала?!
Иначе ,, мачкането,, нямаше да има край.
И това го правят хора, комплексари, даже мога да ги нарека тирани.
А тиранинът подтиска, докато му се опълчат.
Защото е страхливец.
Много убедително разказваш житейска ситуация, през която минават всички жени.
Прегръщам те , Усмивчице!:)


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 22:41:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Не знам, дали всички жени минават...Но битката за надмощие се води при всички двойки, дори и събрани по любов, дори и тогава...
Във всеки случай, има една форма на насилие - насилие с думи, която е по-страшна дори от физическото...Това е едно префинено, изтънчено насилие, което убива бавно...

И аз те прегръщам, Веси!:)

]


Re: Текст без заглавие
от Musketar на 22.08.2010 @ 15:54:33
(Профил | Изпрати бележка)
Бе знаеш ли, че имам едни панталони за гладене...:))

Извод първи: доверявай се само на мъже, които ходят по-често неизгладени. Те наистина ценят свободата /и не само собствената си/ повече от властта. Може и да звучи смешно, но е сериозно. По същата причина харесвам жени, които не бързат да се втурнат и да измият всички чинии в мивката, пред възможността да вземат книга и да почетат, например. Чиниите не са заек да избягат и са несъществени, също както и външният вид.

Извод втори: "ужасът на самотните празници?!". Това може да го каже само жена. Най-хубавите празници са самотните. И дори ти в качеството си на жена, трябва да си го установила. "Мъжко рамо?!" - за чий ти е, то пък едно рамо, както се казва...

Извод трети: /по-скоро предположение/ твоят симпатяга що така ми прилича на свързан с военните или подобни силови структури?

Извод четвърти: Алфонс Доде беше написал хубав текст от една нищо и никаква супа със сирене, а ти от едни панталони! Следователно хубав текст може да се направи от всичко, стига човек да си го може...

Извод пети: Браво ти за този текст. Можеш си го...:))


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 22:56:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, Мускетарю, дай линк към този разказ на А. Доде - от френскоезичните автори съм чела не много - почти всичко от Ромен Гари и там Мопасан и Зола, но .../срамуваща се за Доде иконка/
И виж какво - предлагам бартер - аз ще изгладя един панталон - не смей да се вглеждаш в ръбчетата!;), но ти включи прословутата си креативност и ми дай идея за заглавие на този текст - моля те!
Очебийното - "Чифт панталони" не става, а също и тривиалното -писмо, изповед и т.н.
Пък текстът заслужава да си има заглавие...

П.П.Бива те в изводите, особено номер 5!;)
Благодаря ти!:):):)

]


Re: Текст без заглавие
от Musketar на 22.08.2010 @ 23:11:35
(Профил | Изпрати бележка)
Марианче аз съм технически неграмотен! Линк не мога да ти дам, текстовете ги чета на книжно тяло, с изключение на публикуваните тук. Алфонс Доде съм го чел на около 18-19 - беше сборник разкази и най-впечатлилият се се казваше Супа със сирене. Но нямам тази книга, бях я взел отнакъде.
Що се отнася до заглавие, не мисля, че съм добър в заглавията. Ти можеш да си измислиш и по-добри. Аз се въртя някъде около "По ръба на панталона" или "Ръбовете на панталона" като символ на едно достатъчно ръбеста съвместност...

]


Re: Текст без заглавие
от Musketar на 22.08.2010 @ 23:13:37
(Профил | Изпрати бележка)
А може просто - "Неизгладено"

]


Re: Текст без заглавие
от Musketar на 22.08.2010 @ 23:19:09
(Профил | Изпрати бележка)
Аха - и бях сигурен, че си чела Ромен Гари! Какво си ядеше - обувките ли в един разказ, за да задоволи нуждата от любов у жена си? А сещаш ли се от кой автор е репликата: Подавам му връвчицата - не ще! или "Труповете се приемат от пет до седем! Като прочетох това направо се олюлях". Дори да не се сетиш - обзалагам се, че си го чела!

]


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 23:41:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
"И си продължи по пътя като някой, дето няма любов за губене" - отворих наслуки ,,Голям любовник,, - Ромен Гари е толкова обсебващ, че ако го четеш по-дълго, почваш да прецизираш фразата като него...Но пък си е наслада отвсякъде!:)

И да, предложенията за заглавие замислят - утре ще пиша на админите - може би за "Неизгладено" - много благодаря!:):):)

А за цитираната реплика - не мога да се сетя - помогни, защото не искам да ти казвам какво извади Гъгъл за труповете ...;)


]


Re: Текст без заглавие
от Musketar на 22.08.2010 @ 23:57:14
(Профил | Изпрати бележка)
Михаил Зошченко - първата от фейлетона му "Баня", втората, не помня точно заглавието - все от книгата "Светлините на града". Чела ли си и ако си, харесваш ли Андрей Платонов?

]


Re: Текст без заглавие
от zebaitel на 22.08.2010 @ 16:20:04
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютно съм съгласна с Мускетар! И може би извод 6-ти: никой не може да бръкне в душата ти, ако не му позволиш! Поздрави за чудесния текст, Миа!


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 23:07:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря ти, Зеб - иска ми се да си права в твоя извод...Но, тази лекокрила птица - Душата - може да бъде наранена много лесно - дори от нещо неказано...
А когато почнеш да я тренираш да държи на удари, тогава тя не е същата - сякаш ти казва - "Хей, не искам да загрубявам - не за това съм мечтала..."

]


Re: Текст без заглавие
от mariq-desislava на 22.08.2010 @ 16:31:23
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво е, че даваш урок на начинаещи в брака като мен.:))) Това е болезнен, но необходим опит, нали? Ако трябва да направя съпоставка от моя гледна точка - човек трябва да се ожени или омъжи, когато изпита вътрешна потребност за това, да е осъзната нужда, ненасилена от външни фактори. Аз съм за късните бракове, определено, и най-интересното е, че никога не съм искала да имам дете, докато не срещнах съпруга си на 27-годишна възраст. Чак тогава се омъжих.:))) Не е гаранция обаче, че тази рецепта ще важи и за други. Това с гладенето е обобщение на цялата дребнавост, която е в състояние да убие всеки брак. Само не казвай - почакай и ще видиш след години.:) Досега не се е случвало, ама ние и двамата хвърчим из облаците, така че, кой знае?


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 23:21:52
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
О, нищо такова не казвам - смятам, че се изисква страшно много интелект, за да се поддържа една връзка, и пак не е сигурно...
А може би, бракът, като институция е отживелица - все пак да прекараш единствения си човешки живот само с един човек... и това да ти е достатъчно?
Но, всъщност, темата е друга - дали, ако знаехме резултатите от нашите избори, пак бихме ги направили...
Благодаря ти и се радвам за вас!:)

]


Re: Текст без заглавие
от mariq-desislava на 23.08.2010 @ 19:15:24
(Профил | Изпрати бележка)
Разбира се, че отново бихме ги направили - изборите, де.:)

]


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 23.08.2010 @ 21:50:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Ех, сладурко, бих искала да имам твоята категоричност...Особено, ако си наясно с цената...
Но, всъщност, цена винаги се плаща...
Може би е въпрос на приемане/ но не примирение/...

]


Re: Текст без заглавие
от kristi на 22.08.2010 @ 17:06:15
(Профил | Изпрати бележка)
Аз пък преди години обявих война на една бяла якичка и копче-инат, дето все накриво беше зашито. Може и да се срещнат с твоя неизгладен панталон някъде между небето и земята )))

Умееш да разказваш, мия, как само умееш!

П!!



Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 23:46:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Ех, Кристи, това звучи почти по Андерсен - срещата на неизгладения панталон и бялата якичка - а копчето-инат в ролята на разказвач!
Тъжна усмивка, Кристи, но съм сигурна, че твоята версия би била не по-малко силна...
Благодаря ти, приятелко, за разбирането и не само...

]


Re: Текст без заглавие
от jezabel на 22.08.2010 @ 17:28:21
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Не, че няма какво да се прави по текста, но като цяло си е находка. :)
С удоволствие го прочетох.


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 23:52:15
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Хей, Джез, нали знаеш, че те харесвам - кажи си идеите - аз трудно се връщам към вече написани текстове, но ми е интересно, какво според теб трябва да се /по/прави!:)
Между другото - имах идея да направя същия текст, но от гледната точка на лирическия герой - и двата текста да вървят заедно - едно и също начало, една и съща ситуация, но двата монолога да се допълват...
Само че, нещо не се вдъхнових...
Благодаря ти!:)

]


Re: Текст без заглавие
от galina (diana610@abv.bg) на 22.08.2010 @ 18:57:58
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Мъжко рамо?!
Ех, Mia, още ли не си разбрала кой е силния пол! :)))


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 22.08.2010 @ 23:59:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Силният пол?;)
Ех, в днешно време жените нямат сили да бъдат слаби!:):):)

]


Re: Текст без заглавие
от dumite (malisia@mail.bg) на 23.08.2010 @ 11:36:54
(Профил | Изпрати бележка)
Добра асоциация. Интересен начин да осмислиш Изборът, Цената, Резултата. И да добър избор


Re: Текст без заглавие
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 23.08.2010 @ 21:46:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
ДА, напоследък много ме занимава въпросът за избора, дори замислям нещо по-сериозно по темата - благодаря ти!:):):)
Както и дали сами привличаме към нас дадени хора и събития или елементът случайност е определящ...
Успешна седмица!:)

]


Re: По ръба на панталона
от stefka_galeva на 26.08.2010 @ 22:21:58
(Профил | Изпрати бележка)
Обожавам, когато някой си отвори душата до дъно! И изкрещи: мразя да гладя панталони с ръб!!! Примерно! Мразя! Това съм АЗ!!!!!!!...непринадлежност към теб! Ръбове искат?! А, ние???? Милааа, мила Миа, тук между небето и земята, и двата крачола на панталоните Му, те прегръщам силно:):):)


Re: По ръба на панталона
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 28.08.2010 @ 10:10:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
МРАЗЯ ДА ГЛАДЯ ПАНТАЛОНИ!!!!!!!!!!!
/големите букви = крясък!;)/
Сладурко, благодаря ти!:):):)
Вчера една приятелка ми разказа, че нарочно гладела зле панталоните на вечно недоволния си съпруг - белким се откаже, но не би....;)

]


Re: По ръба на панталона
от dolcevita на 29.08.2010 @ 18:36:04
(Профил | Изпрати бележка) http://bgdolcevita.wordpress.com/
My kind of girl! Много ми хареса, браво!


Re: По ръба на панталона
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 31.08.2010 @ 07:08:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Благодаря ти!:)
Пак хубаво, че лирическата не е прихванала онзи стокхолмски синдром - интимен!;)
Ама по онова време сигурно не е бил открит!;)
Поздрави за статията!

]