Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 467
ХуЛитери: 4
Всичко: 471

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: haboob
:: AlexanderKoz
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧервенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
раздел: Други ...
автор: PLACEBO

Започвам едно огромно авантюристично начинание за себе си -
да рисувам портрети с маслени бои.
Установявам, че имам нужда от теория по рисуване и се записвам на курс по рисуване за възрастни. Всяка седмица по два часа след работа. Два откраднати часа, през които забравям всички и всичко и се отдавам на цветовете и усещанията си. Там винаги ни поднасят и по чаша вино. Представете си обстановката – рисуващи хора, вино, тихият, почти шепнещ глас на художничката, която минава до всеки от нас и ни обяснява. И всичко това, на фона на джаз музика от радиото. Смертелно!!! Така бих желала точно това състояние на душата да го изпитат повече хора!
Рисуването е вид медитация. Оставяш се на автопилот и проникваш до някакво знание (под формата на усещане), до някаква информация, която трябва после да осмислиш.
А рисуването на портрет е нещо уникално. То е една дълбока психология. Трябва да вникна много навътре в същността на човека, когото рисувам. Да го усетя, да преценя кое от неговата душевност да покажа на света. От малкия си опит в рисуването на портрети, вече знам, че средната линия на устните крие голямата тайна. Един милиметър встрани от наклона или дължината и придаваш на човека други качества.
Рисуването на портрет е огромно предизвикателство. Някои казват, че признават единствено рисуването от натура. Лично аз мисля, че и рисуването от снимка не е за подценяване. Особено, ако познаваш лично човека и имаш представа всъщност от неговия характер.
По обясними причини се оказва, че първите ми портрети ще бъдат от снимки. Червенокоската се нарежда на челно място – просто тя е първият портрет. Рисувам я достатъчно дълго и най-накрая поставям последната фреска. Няма стопроцентова прилика с момичето от снимката, но съм убедена, че ако истинската Червенокоска се види, ще се познае. Ще я видите и вие по-долу.
В момента рисувам от снимка Свами Ниранджанананда Сарасвати – индийски йога-гуру. Приятел на сина ми е негов ученик и го познава лично, а друг мой приятел също се е докосвал до неговото магично излъчване. Свами-джи е човек, когото не познавам. Приемник на Свами Сатянанда, Свами Ниранджан днес е добре познат от йога практикуващи по целия свят като голям йогa и реализиран духовен учител. Започвайки своето духовно обучение на 4 години, на 10 години той приема саняса, а на 30 години бива иницииран в Парамахамса степен. „Саняса” е традиция, запазена в Индия, духовен път на хора, които напускат светския живот, за да следват духовните си стремежи и да служат безкористно. Парамахамса саняся е висша степен в традицията.

През 1994 г. той създава Бихар Йога Бхарати, който по-късно прераства в първия в света официално признат Йога университет. Автор е на повече от 20 книги на йогийска тематика.
Свами Ниранджанананда-джи (джи в Индия е наставка, която се слага, когато искаме да покажем уважение към човек, когото наричаме) е силно впечатляваща личност, запленяваща сърцето на всеки, който го е срещнал с дълбока мъдрост и знания, съчетани с чувство за хумор и остроумие. С часове наблюдавам снимката му и като че ли мислено си говоря с него. Споделям с приятеля на сина си какво е усещането ми за този човек, оказвам се абсолютно права! Свами-джи е изключително мъдър, изключително загрижен за планетата ни, за духовното развитие на човечеството. Благородство, доброта, съпричастност, състрадание, чистота на мислите, безкористност, взаимопомощ, готовност за жертва, всички тези качества той притежава в една или друга степен.
Остава ми съвсем малко да довърша портрета на Свами-джи. Но реших да го споделя с вас!
Ще ви призная едно: следващият ми портрет, ще бъде от натура...

Червенокоска

Свами Ниранджанананда-джи


Евгения Маринчева


Публикувано от BlackCat на 04.08.2010 @ 14:45:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   PLACEBO

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:03:10 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи" | Вход | 12 коментара (28 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от Meiia (meiia@abv.bg) на 07.08.2010 @ 13:07:42
(Профил | Изпрати бележка)
Знам аз за рисуването!:)
Така и с шиенето, тъкането, с виното и джаза, пък и с още много други неща!:)
Но боравенето с цветове отключва някак много по-бързо саморегулиращите механизми на душата и тялото ни.
Портретите са друга степен на осъзнаване и изказ на светлината с цветовете в нея. Приетото да бъде върнато, за да бъде пак прието... и така безспир:).


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 07.08.2010 @ 13:50:28
(Профил | Изпрати бележка)
Безспир, завихрящо се в геометрична прогресия, или не... в ред на Фибоначи...
Колкото повече даваш, толкова повече получаваш, даваш още повече и... така, до края на света!
Цветовете много учат, много дават, но и много вземат... имах няколко картини, които изгаряха от енергия, потуших ги малко, за да може да седиш до тях...
Мейче, благодаря ти за присъствието ти тук!
{} {} {}
:-*

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от regina (radost.daskal@gmail.com) на 06.08.2010 @ 20:05:47
(Профил | Изпрати бележка)
свамито голем сладострастник си го изкарала с тез чувфффствени устни!!
явно е мнооого дух-овен учител...
ама какво ли ти разбирам аз от изобразително изкувство и арт?
:))
рисувай, бе жена! - щом те хармонизира - рисувай си и хич не ме слушай!:))


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 07.08.2010 @ 09:33:10
(Профил | Изпрати бележка)
:-))))))
Хубав човек е Свами-джи...
Колкото до разбирането от изобразително изкуство и арт - мисля, че грешиш... няма норми в тези неща, гледаш, докосва те, чувстваш...

Благодаря за включването, Рег!
{}

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от secret_rose на 04.08.2010 @ 14:51:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Оооо, Свами Ниранджанананда-джи е много добра. Очите му...
Жени, когато видя твой нов текст вече очаквам да има картина към него и първо там поглеждам. Нетърпението ми е недобра черта, трябва да се поправи.
Сега и ще прочета...


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от secret_rose на 04.08.2010 @ 15:05:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да... да... рисуваш душата му...
Един прекрасен обмен се получава между него и теб, макар допир на физическо ниво да няма, то не е и от значение...

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 04.08.2010 @ 23:12:37
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасно е да срещнеш човек, който мисли и усеща като теб!
Много ми е кефско, да знаеш!!!
Благодаря ти от сърце, М.!
:-)

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 04.08.2010 @ 14:57:55
(Профил | Изпрати бележка)
Когато четеш под повърхността на външността, тогава наистина си се докоснала до тези хора. Много пъти си задавам въпроса -защо ние българите гледаме повече външността?Защо не вникнем в душата на всеки,а то отговора се вижда навсякъде...
Поздрав от мен:)


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 04.08.2010 @ 23:14:22
(Профил | Изпрати бележка)
Много хора гледат повече външността... И после се разочароват...
Благодаря ти за точното усещане, Кате!
:-)

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от gitchka_gramatikova на 04.08.2010 @ 17:09:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ти толкова хубаво рисуваш, както и разказваш!
Благодаря за насладата!


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 04.08.2010 @ 23:27:53
(Профил | Изпрати бележка)
Гиче, тъй ме радваш с присъствието си тук!
Благодаря ти!!!
:-***

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от Hulia на 04.08.2010 @ 18:13:57
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Няма тук нищо случайно...Поздрави за портретиje, също за интересния текст, Жени!:)))
Мисля, много добре знаеш, че при изписването на лицата на духовни Учители и т.н., художниците се свързват по един много специален начин с тях:)))


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 04.08.2010 @ 23:28:57
(Профил | Изпрати бележка)
Ули, не го бях чувала това за свързването...но вече мога да го твърдя със сигурност!
Благодаря ти за усещането!!!
:-*******

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от cataphractus на 04.08.2010 @ 18:19:06
(Профил | Изпрати бележка) http://www.avtorat.com
Влюбих се в Червенокоска ... но за моите обсесии знаете :)

Чувствайте се поздравена за текста и облагодетелствана от де що има Висши сили с такива дарби,



Свами Свамихананда Свамитатунда,

изключително духовен учител


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 04.08.2010 @ 23:36:50
(Профил | Изпрати бележка)
Не, Вий просто не мож си представите как ме изчервихте с тез хвалебствия!!!
Покорно благодаря!!!

Наистина сте много изключително духовит!!!!!
;-)

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 04.08.2010 @ 18:52:55
(Профил | Изпрати бележка)
Беше ми изключително любопитно да прочета - винаги обичам да знам какво става зад кулисите, или в лабораторията...;)
Текстът - чудесно написан, двата портрета - без да съм виждал моделите - супер!
Чакам портрета от натура.
Подрави, Жени - за силното ти желание да правиш изкуството като професионалист - курсът ще ти даде познания - а дарбата си я имаш:)))


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 04.08.2010 @ 23:47:56
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Валди!
В кухнята е много интересно... ама страшно много интересно!
Чудех се дали не са досадни тези ми споделяния...за рисуването. Но сега твоят коментар ми дава надежда и сили за още подобни текстове.
За което съм ти много задължена!
Благодаря ти от сърце!
:-)

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от jezabel на 04.08.2010 @ 18:58:41
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Интересно ми беше да прочета за усещанията ти докато рисуваш, а и портретите ми харесаха. :)

Поздравления, Плацебо! :)


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 05.08.2010 @ 00:05:56
(Профил | Изпрати бележка)
Много благодаря, jez!!!
-)))

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от Ufff на 05.08.2010 @ 09:18:21
(Профил | Изпрати бележка)
Ще прочета бааавно новите ти истории, когато се върна от Юга;) Дотогава - да си написала нови: на компа или в сърцето си;)

Малко вълнички за разхлаждане и целувки за сгряване:
~~~~~~~ {} ~~~~{} ~~~~~{} ~~~~ {} ~~~~~~~~ {}~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~.~~~~~~~~~~~~.~~~~~~~~~~~~~. ~~~~~~~~~


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 06.08.2010 @ 16:07:12
(Профил | Изпрати бележка)
Уффи, щастливо завръщане от Юга!!!
Не се и съмнявай, че ще съм написала нови (в сърцето си със сигурност?!!!
на дОбър път на теб!
{} {} {}

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от mariq-desislava на 13.08.2010 @ 22:25:16
(Профил | Изпрати бележка)
Когато учих рисуване цели пет години все ми казваха, че цветовете ми са убийствено живописни, тъй като смесвах всичко със всичко.:) Дори се присетих за един необичаен начин за правене на грунд - в какви времена ме върна само, боже, боже... Благодарско за усещанията! А картините няма да ги коментирам, говорят самички.


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 14.08.2010 @ 03:10:51
(Профил | Изпрати бележка)
Необичаен начин?! Сподели го де!!! не че аз грундирам сама, ама все пак.
Ето още една тема, която бихме "рачепкали" с теб!
Продължаваш ли да рисуваш?

:-*******

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от mariq-desislava на 14.08.2010 @ 18:37:09
(Профил | Изпрати бележка)
Грундът по наше време се правеше от ленено масло, винервайс, С 200, латекс и... слюнка.:) Така ни учеха, не се шегувам. Аз обаче за по-бързо джасах само с латекс и лепило, после естествено картината се напукваше, защото все забравях да лакирам платното. Абе, хубаво време беше - от 1997 г. не съм рисувала сериозно, иначе несериозните опити не се броят.

]


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 14.08.2010 @ 20:42:50
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Не всеки приел саняса става добър и истински Учител, но за Свами(този, който владее ума и сетивата си)Ниранджанананда ти вярвам..
Прилича ми на ...Го-джи..:)) Шегувам се малко!:р:)) Но добре са станали и двата портрета, мисля! Аз портрети само графика съм правила и с пастел... Още не съм се осмелила с боя, пък и време все няма. Но наистина майстория е да доловиш и изобразиш психологичните характеристики на модела. На леля ми й се получава, но тя е професионалистка.. И сега се сетих...Знаеш ли, че може би е възможно, рисувайки някой, да му" наречеш" черти- мен например преди време тя ме е рисувала и ми беше поставила една уморена гънчица до окото, която тогава нямах, но сега имам..:)) Сигурна съм, че макар и добре да се е получил портрета от снимка, когато е наживо, ще бъде по- различен ..Ще покажеш и него!:) А за рисуването като медитация- две мнения няма! Само тогава вейно величество Мисълта може да се оттегли от разхвърляните ни разигравания и...ние да отморим от нея!:) Рисувай!!!
Поздрави! И ти рисувам целина ей така:*****


Re: Червенокоска и Свами Ниранджанананда-джи
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 21.08.2010 @ 02:20:18
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за хубавите думи, Инде!
Очаквам те там, където извършваме това свещенодействие - рисуването!!!
Ама задължително те очаквам!!!
(С букет целина, разбира се, в ръка!)
:-*******

]