Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 796
ХуЛитери: 1
Всичко: 797

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДискотеката
раздел: Есета, пътеписи
автор: dedenze

Селска, но модерно направена – светлини, ефекти, уредби, даже и т.н. Ди Джей. Дядо Мирко се прибираше към дома на 3 менти, когато на входа съзря Динко . Няколко пъти се беше опитвал да влезе и види що правят вътре все безуспешно, куверта беше 15 менти т. е. лева. Сега късмета му проработи – пазеше комшийското момче. С бодра крачка се упъти към входа, но пак го върнаха без куверт не може, пък и не било за него – само за млади.

- Пусни ма уа Динко, сал да вида. С дет ти бяуме акрани и дружки, ни мъ гони кът чузд.
Динко се огледа, нямаше никой наоколо, беше още рано към 22 часа и рече :
- Добре , зарад дядо го правя, ама бързо и тихо, че може да ме уволнят.
Дядо Мирко бързо се мушна във входа . Вътре беше сумрачно и за малко не се спъна в голям цилиндричен пепелник. Музиката ставаше все по-силна и удряше в стомаха и главата. От дима хората почти не се виждаха, а да си говорят беше невъзможно. Песента беше като в дивашки монотонен ритуал със страшен тъпан и непознати чужди думи от които запомни “шътъсфъкшън”, което се повтори многократно. На осветено място в центъра Милковата Ганка на 13 години си въртеше чевръсто, молкото гъзе на чакрък. Трима, четирима пуща около нея се тръшкаха в кръг. В сепаренцата наоколо се опипваха и целуваха като за последно. Уплаши го, когато видя две момичета да се натискат влюбено, добре че не видя момчетата от другата маса. Сервитьорката, почти без пола, му поиска куверта, а той смутолеви нещо облещен и тръгна към изхода. Изясни му се всичко.
- Е, видя ли – пита го Динко.
- Видох, ама туй ли било уааа, навремту му викаа дърдак. Сал дет нямаше такваз силна музика и добрите моми не одеа там. Вътре не мош диша, добре, че ти си отвън. Вуни кат, гат беряуме конопа за гръсти. Ко му аресват не знам, че и пъри да даат. Не е рабта за мена.
- Казах ти, но туй е модерно сега дядо Мирко – поучително каза Динко.
- Абън, зная аз куей мудерну, уааа. Сал да има някуй, да ти даа бъдява. Ан кът свърши, ко жа прайти уа Динко ? Кът ги слушам от тиливизуръ, май и държаа няаами веки ! Тя мойта й лесна , ще си отчувам овчиците и се някуй гладен жа купи. Дъл важта, рабта, мудерната, жъ въ нарани ? Ей гу Тунюу Петра за 2000 леа продади, къщата и 3 декара двор на чузди, май белгийци. Сан трудъ пу асмите струа толкуз. Ако беше жиу тейко му, щеши да го убий уааа. Сигур гробът му е въмпирясъл.!

Заситни към къщи . Бабата почина преди две години, противно на природните закони – преди него. Само овцете го чакаха. Здраво залости портата, в кръчмата казаха, че китайци се навъртали наоколо. За капак Гатю твърдеше, че потопа идел с жива сила – населението на Земята, ще станело след 30 години – 30 милиарда.Добре, че няма да е жив. От стената го гледаше портрета на баща му, не го помнеше , беше убит през първата световна война. До него два медала за храброст.
Децата и внуците, я си додеха на Гергьовден, я не. Агнешкото им миришело и било тлъсто. Киселото овче мляко и сирене, било калорично. В чистият въздух, имало много мухи. Поне на диалекта му радостно се смееха. Дано са живи и здрави, та да го изпратят и него.!


Публикувано от Administrator на 08.07.2010 @ 18:59:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   dedenze

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:33:38 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Дискотеката" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Дискотеката
от Danielita на 09.07.2010 @ 04:02:04
(Профил | Изпрати бележка)
Не си падам по диалектите, но идеята ти за промените в съвременното село е превъзходна. Поздрави!


Re: Дискотеката
от petsto (petarstoi@abv.bg) на 09.07.2010 @ 15:29:59
(Профил | Изпрати бележка)
"От стената го гледаше портрета на баща му, не го помнеше , беше убит през първата световна война. До него два медала за храброст."

Господ здраве да ти дава, деденце! Ще те водя аз тебе на дискотека. Когато кажеш...Най-добре на Златни пясъци...


Re: Дискотеката
от shtura_maimunka на 09.07.2010 @ 15:43:12
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
На първо място теб чета.
И аз като Мисанчо ти се радвам на диалекта и майсторството.
Поздрави сърдечни! :-)