Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 474
ХуЛитери: 3
Всичко: 477

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: LioCasablanca
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрадска трагедия 10
раздел: Разкази
автор: Heel

Бях започнала да се унасям в сън, когато някой зазвъня настойчиво на вратата. Отворих очи и се надигнах рязко. Гипсираният ми крак се фрасна в страничната табла на леглото и коляното ми изстреля нов залп болка. През стиснатите ми зъби се процеди протяжен стон.
Аз някак си успях да го прекъсна, после си поех дълбоко въздух и стъпих на пода със здравия си крак. Разтръсках сънената си глава и сграбчих патериците, които бях подпряла на един стол преди да си легна.
Причерня ми, когато се изправих. Дори си помислих, че ще падна, но за щастие всичко се оправи за секунди. На вратата продължаваше да се звъни.
Придвижих измъченото си тяло до вратата, използвайки неумело патерично – куцукащата метода. Казах си, че трябва по-бързо да свиквам с мисълта, че двигателните ми способности са силно накърнени. Тогава се сетих за баба си, която страда от артрит и която не може да направи и крачка без двата си бастуна. Помислих си: “Вече знам какво ти е, мило бабче”.
Завъртях ключа и отворих вратата. Отвън нямаше никой. После чух бързи стъпки. Някой се качваше на бегом по стълбището. Появи се Рени – майката на Иринчето.
– Здрасти, Нели! – извика тя, когато стигна до междинната площадка. – Дълго звънях, но ти не ми отвори. Помислих си ... – Тя видя на какво прилича десния ми крак й долната й челюст леко увисна. – Ирина ми каза... каза, че си пострадала е че ходиш трудно. Разтревожих се за теб и реших да проверя как си.
– Бях задрямала и не можах да стигна бързо до вратата.
– О, извинявай. И през ум не ми мина, че може да спиш. А кракът ти ... какво му е... да не би да те е блъснала кола? – Рени, която изглеждаше доста притеснена, кършеше нервно ръце и ме гледаше с трескав поглед.
– Спокойно, Рени. Нещата не са толкова зле, колкото изглеждат. Докторът каза, че ще живея. Не ме е бутнала кола, просто паднах в една шахта.
– Има ли нещо счупено, тръпки ме побиват като гледам този огромен гипс. Леле майчице, как можа точно на теб да се случи. Най-милото момиче в блока. – продължи да бърбори съседката.
– Пукнала съм си коляното и някакви си там връзки съм разтегнала. Това е. До един два месеца ще съм като нова. – Не ми се приказваше с нея. Всъщност, в момента с никой не ми се приказваше.
– Каза ли на вашите? Сигурно много са се разтревожили. Ще дойдат ли да те видят?
– Не съм им се обаждала. Не смятам да ги тревожа.
Рени вдигна вежди и ме изгледа учудено.
– Как така? А кой ще ти помага?
– Нямам нужда от помощ. Е, хайде, друг път ще поговорим повече. Сега искам да си полегна, защото... – отстъпих крачка назад и посегнах да затворя вратата.
Тя пристъпи напред, хвана ме за ръката и каза:
– Чакай, чакай, трябва да си побъбрим. Човек не трябва да остава сам, когато е болен. Като ми разкажеш всичко, ще ти олекне. Ще видиш, че съм права. Бих те поканила вкъщи, но ме е страх, че Иринка ще се притесни от ... нали разбираш ... доста странно изглеждаш в момента. Тя е толкова чувствителна. А и защо да се тътрузиш с тези патерици чак до втория етаж.
– Рени, уморена съм. Хайде утре...
– Да влизаме, че онези от шестия етаж много слухтят – прошепна тя. – Ако разберат, че си потрошена, ще започнат да разправят че са те нападнали и изнасилили. А тръгнат ли слухове ... мръсни хора са те. И ти имат зъб, да знаеш. Защото им направи забележка да не си хвърлят боклука от балкона. Миналото лято, когато ходеше с къси полички, те те одумваха. Да знаеш само какви неща говореха за теб.
– Рени, боли ме крака, имам нужда от почивка. Сега не ми е до...
– Ти си полегни, а аз ще направя кафе. – Тя влезе в апартамента и сръчно ме завъртя по посока на хола. Побутна ме по гърба, а аз сведох тъжно глава и закуцуках в указаната от нея посока. Нямах сили да се съпротивлявам повече. – Внимателно, мила, да не се спънеш в портмантото.
– Няма – уверих я аз.
– И да си сложиш чорап на стъпалото, че виж го как е порозовяло от студ.
– Добре.
– Парното включено ли е?
– Да.
– Къде ще седнеш?
– На фотьойла.
Докато Рени правеше кафе, аз успях да се поотпусна малко. После канонадата от думи пак започна.
– И да махнеш тези разпрани дънки, че така на нищо не приличаш. Облечи някоя дълга пола. Така хем ще ти е топло, хем гипсът няма да се вижда.
– После – измънках аз.
– Дълга пола имаш ли? Ако нямаш...
– Имам.
– Как пък можаха чак догоре да те гипсират. Нали уж проблемът е само в коляното. Можеше ... абе сигурно си знаят работата докторите. Някакви лекарства предписаха ли ти?
– Обезболяващи.
– Пила ли си ги?
– Нямах време да отида до аптеката.
– По-добре муцни една ракийка довечера. Имаш ли?
– Не. Имам бира.
– И бира става, но ракия е по-добре. Ще ти дам едно шише от скоросмъртницата на свекъра. Ще забравиш веднага за болката. Ама е люта, така че внимавай.
– Не си падам по твърд алкохол.
– Ти пък. А, за малко да забравя да ти кажа. Утре асансьорът няма да работи. Ще сменят въжето. Нали няма да излизаш никъде? То и не си за излизане, като те гледам как се мъчиш с тези пусти патерици. Дадоха ти болнични, нали?
– Дадоха ми.
– Ех, Нели, Нели, защо го изтърва онова хубавото височко момче. Как се казваше, Даниел ли беше?
– Ъ-хъ.
– Кой ще те гледа сега? Ако не го беше разкарала, всичко щеше да е наред. Щеше да те вози с колата и нямаше да падаш в шахти и да си трошиш краката. Ама ти си си една такава ... дръпната. Момчетата от квартала те смятат за надута, да знаеш. Дръж се по-мило с тях, усмихвай им се. Хубава си, можеш да омаеш който си поискаш. Е, сега вече ще ти е по-трудничко, ама ще се оправят нещата. Кога ще ти свалят гипса?
– Не се знае още.
– А ти защо не му се обадиш на Даниел? Кажи му, така и така, пострадах лошо, няма кой да ми помага. Нещо от този род. Може да му дожалее за теб. Подочух, че още не си е намерил друга.
– Рени, моля те, хайде да сменим темата!
– А в службата не мрънкат ли? Дълго време ли няма да ходиш на работа?
Говорихме си така около един час. След това Рени си тръгна с усмивка на уста, а аз се чувствах изстискана като лимон.


Публикувано от valka на 05.07.2010 @ 22:29:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Heel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 17:21:56 часа

добави твой текст
"Градска трагедия 10" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.