Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 729
ХуЛитери: 2
Всичко: 731

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома - 17
раздел: Други ...
автор: tomatroev

Петър опрощава народа

Стояхме ние три дни в Правград, а на четвъртия, като се събрахме всички да тръгваме пак на път, видяхме, че липсва Петър.

И изпрати тогава Иисус мене, като най-малък и още едного от прислугата, да доведем Петра.
А като отидохме на пазара, видяхме го, че стои там, заобиколен от множеството; и всеки чакаше покорно и търпеливо реда си; и като дойдеше и неговия ред, Петър казваше на човека: „Простено да ти е от мене, простено да ти е от Иисуса и простено да ти е от Бога!” И като казваше така на всеки три пъти: „Простено да ти е!”, и човекът му целуваше ръка.
А аз като го дръпнах за ръкава, извиках го настрани и му прошепнах: ” Петре, хубаво и похвално е това, що правиш, нали и Учителят тъй ни учи – да прощаваме на враговете си! Ама време е да тръгваме...”
А Петър, като посочи към земята, ми рече: „Хубаво и похвално е това, брате Тома, но още по-хубаво е и ТОВА!” И тогава видях аз, че отстрани него на земята има дървена паничка, а беше до половината пълна тази паничка с медни и сребърни монети.
И продължи Петър така да дава опрощение на людете за греховете им, а всеки пускаше в паничката по монета: кой медно петаче, кой повече...
„Петре - рекох му - редно ли е да събираме тези петачета от людете и какво ще каже Иисус, ако разбере, че го правим?!”
„ А редно ли ще бъде – отвърна ми Петър – да затворят Учителя заради неплатени дългове? Защото Йоана зае пари от лихваря и ако и да бяха десет сребърника, лихварят сега ще си поиска петнадесет, и като няма откъде да ги вземем, не Йоана ще затворат, а Иисуса, нашия Спасител!
И както той спаси душата ми, така сега и аз искам да спася честта Му! Затова сега събирам тези пари – не за мене си, а за Него го правя...И затова, прочее, остави ме още малко да давам опрощение на всички за греховете им, и като си напълня купичката, тогава ще тръгнем!”
И като напълнихме ние купичката с дребни монети, върнахме се в страноприемницата, а там какво да видим – стои Иисус с останалите ученици и прислугата пред входа, а до Него, застанал лихваринът с двама стражи, готови да Го отведат.
„Не закачайте вие нашия Спасител – рече им Петър – да не изпитате гнева Божий! Как може овцете да се подиграват с Пастира и как може кучетата да не познават стопанина си?! Слепи ли сте, та не виждате кой е пред вас?”
„Петре – каза Йоан – взехме ние заем от десет сребърника а сега трябва да върнем петнадесет, плюс още три главница – и стават общо осемнадесет!”
А Петър само рече: „Ето ви тука тези, бройте ги!”
И като изброихме там парите, всичките: и медните, и сребърните – излязоха двадесет.
„Ето сега – каза пак Петър – дайте им колкото трябва на тези и да се махат!”
А като дойдоха с два сребърника в повече, взехме ние с тях от един търговец сандали за Иисус, че старите му съвсем се бяха протрили от дългото ходене пеш.
„Прости, Учителю, на Петра, казах аз, защото от добро чувство го е направил той!”
„Две Божи заповеди наруши Петър, рече Учителя: „Не споменавай напразно името Божие.” и „Не лъжи!” и още една щеше да престъпи, ала простено да му е, защото, ако днес той за Мене е събирал пари, утре, когато няма да ме има, уж от мое име, други като него ще събират парите за себе си.
Защото ако днес Петър, за да ме спаси, е взел двадесет сребърника, утре други от алчност ще събират двеста пъти по двадесет и алчността им няма да има край!
„И няма ли тези да видят царството Божие?” – попитах.
А Иисус така отговори: „Помниш ли, Тома, какво казах аз на фарисеите, кога ме запитаха: кога ще дойде царството Божие?
„Помня, Учителю, отвърнах аз: „Божието царство няма да дойде забелязано, защото то не е тук или там. Божието царство вътре във вас е.” Така им отговорихте.”
„Каквото съм казал тогава, рече Иисус, и сега пак ще го кажа. В никой храм няма да откриете Бога, ако преди това не го намерите в себе си.
Защото ще дойде време, когато в Рим, от мое име, ония, в храмовете, ще продават „кръвта Христова” и „тялото Христово” и ще натрупат несметни богатства!”
„А кой ще го направи това в Рим, Учителю?” – пак попитах аз.
„Ех, Тома – рече Иисус – вярно е казано в Стария завет: „Който трупа знания, трупа печал!” Каквото има да става, то ще стане един ден и по-добре да не знаеш. Но ти пиши, прочее, пиши, за да се знае как е започнало всичко...”


Публикувано от alfa_c на 29.04.2010 @ 21:40:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 16:10:28 часа

добави твой текст
"Тайното евангелие на Тома - 17" | Вход | 6 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома - 17
от Danielita на 01.05.2010 @ 01:55:55
(Профил | Изпрати бележка)
Умело използваш езика на библейските притчи. Умело ги осъвременяваш.
И пиши, пиши...
Поздрави!


Re: Тайното евангелие на Тома - 17
от ASTERI на 30.04.2010 @ 07:17:55
(Профил | Изпрати бележка)
Pozdravi, Toma!


Re: Тайното евангелие на Тома - 17
от na_de на 29.04.2010 @ 23:38:27
(Профил | Изпрати бележка)
Най- напред ме извини, че при гласуването съм допуснала техническа грешка, не е правописна!) По невнимание вместо да си я оправя, избързах с гласуването.
И като форма , и като съдържание е страхотно!
Много неща си казал, размисляш!
Пишеш смело и със замах.
Поздрави за което!))


Re: Тайното евангелие на Тома - 17
от Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) на 29.04.2010 @ 21:52:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
С удоволстие чета това тайно евангелие.
Поздрав!


Re: Тайното евангелие на Тома - 17
от dedenze на 08.05.2010 @ 17:54:15
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Хубави притчи Тома и градът прилича на Правец преди да низвергнат бай
Тошо. В Християнската религия един от гвоздеите е прошката и опрощаването, особено сладко е когато е платено, при католиците получаваш и титла - архонт.Така за по-богатите се отваря допълнителна райска вратичка - убиваш, плащаш, опрощаават ти греха и си чист като момина сълза. С парите и богочовека Иисус не можа да се справи. В тяхното царство боговете мълчат и явно са безсилни. Тъжното е, че по
света не останаха духовни и религиозни храмове, където не се събират пари и трупат богатства. Патриарсите, имамите, равините, папата,даже и
гуру отдавна се возят в бронирани Мерцедеси и БМВ раздавайки опрощение.


Re: Тайното евангелие на Тома - 17
от kasiana на 15.08.2010 @ 19:07:06
(Профил | Изпрати бележка)
Днес ми се препрочитаха твоите притчи,Тома... И открих, че тук (кой знае защо) не съм споделила преди удоволствието от общението с твоето слово.

Не преставай да ги пишеш, МЪДРИ ТОМА!!!

Поздрави:)))

Каси