Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 864
ХуЛитери: 2
Всичко: 866

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзгубеното въображение
раздел: Разкази
автор: mary_elizabeth

- Мислите ли, че ще хвана хрема?
Обърнах се към гласа. Беше млад мъж. С високата си, клъощава фигура, издълженото, изпито лице с покарала руса брада приличаше на двайсет годишен. Но след по-внимателно вглеждане видях, че устните му са обезцветени и сухи и край тъмносините му очи има бръчици. Трябва да бе към тридесет.

През късите си панталони усещах грапавината на скалата, на която седях. В скалите по-долу, се разбиваха вълните и хвърляха студени пръски към босите ми стъпала. Отляво на скалите бе разстлан каменистият плаж. Небето, вряща маса от сиви и черни облаци, ни захлупваше отгоре. Бяхме само двамата - аз и той.
- Моля? - видях, че от косата и брадата му се стича вода. Една голяма капка вода бе застанала на върха на дългия му нос. Носеше шарени бански тип боксерки.
- Ще ми е по-весело, ако някой ми натяква, че ще се разболея - каза той - уви, нито майка ми, нито баща ми са наоколо.
Говореше със странен акцент. Не приличаше на българин. Беше стъпил на долната скала и главата му бе на равнището на брадичката ми
- Дори и родителите ви да бяха тук - казах - мислите ли, че ще ви се скарат? Вече сте голям човек.
- Именно! - съгласи се той пламенно - именно това е най лошото! Аз съм голям човек, а искам да съм дете! Вие сте дете и искате да сте дете! Какво е това чудно нещо у детството, че то ни се струва единственото истинско нещо на този свят?
Мълчах. Той се качи на горната скала и седна до мен. Усетих мирис на солена вода.
- За какво си мечтаете? - попита ме.
- Това не е ли много личен въпрос?
- Не! Кажете ми, като гледате морето, за какво си мечтаете?
Погледнах към морето.
- Да бъда риба.
- За да можете да дишате под водата?
- Всъщност - казах - предпочитам да бъда русалка! Така ще мога и да плувам, и да говоря и всичко останало!
- Знаете ли - каза той - че морето се простира по целия свят? Има далечни, далечни брегове, където се разбиват двуметрови, тъмносини вълни с назъбени бели гребени. Има брегове, където водата е прозрачно синя и галъовна като котенце. Милиони човешки лица са се оглеждали в тези води. Вашето е само едно от тях.
- Аз не се оглеждам в морето - казах - в морето не можеш да се огледаш.
Той се засмя.
- Да! Вие гледате стъпалата си! И какво виждате?
- Пясък - казах.
- А забелязвате ли как, като вървите, пясъкът се пръска, издига се до краката ви и се увива около тях? Песъчинките му светят като безброй малки звезди! Същински звезди! Кажете ми, обичате ли звездите?
- Като малка - отвърнах, увлечена от детинската магия на думите му - мислех, че всяка звезда на небето смята, че тя е най-красивата от другите. И когато майката луна дава бал, всяка от тях се мъчи да намери най-тънкия, най фин небесен плат, за да бъде нейната рокля най-хубава. Представях си роклята на всяка от тях - някоя изтъкана от виолетови, буреносни облаци, друга от бели пухкави облачета, друга от късчета нощ... но всичките невероятни, невиждани... винаги съм си мечтала да имам рокля като на звездите.
- Да, тези рокли са прекрасни! - каза непознатият - звездите са много суетни, нали? Суетни и горделиви. Само понякога, между тях се случва някоя добра, скромна звезда, но тя не издържа на блясъка на сестрите си и умира. Когато пада от небето, ние си пожелаваме нещо, защото само чрез нашите желания, мечтите, които тя е имала, могат да се осъществят! Винаги, когато видиш падаща звезда, си пожелавай нещо - така й помагаш!
- Аз си пожелавам - казах - винаги си пожелавам.
Погледнах го. Той трепереше и зъбите му тракаха. Усмихна ми се с посинелите си устни.
- Стана ми студено - каза ми - какъв съм глупак, да влизам във водата.
- И аз бих влязла.- казах.
- Само за да ми каже някой, че не е хубаво - каза той - само заради това! Ще ида да си взема хавлията от плажа, да се увия.
Изправи се и слезе по скалите до пясъка. Едва когато тръгна по плажа видях, че там няма никаква хавлия. Непознатият вървеше по пясъка, фигурата му се отдалечаваше и смаляваше и по едно време той направи рязко движение с ръце все едно метна хавлия на гърба си и продължи да върви. Придържаше с ръце краищата на нещо, което не съществуваше. Премигнах с очи. Къде беше той? Пред мен се разстилаше само пустия плаж, очертан от кафявите, полукръгли следи на вълните откъм морето и асфалтовата пътека откъм града. Изправих се и заслизах по скалите. Босите ми стъпала потънаха в студения пясък и аз бавно тръгнах надолу по брега. Ако следвах посоката, в която бе изчезнал непознатият, може би щях да стигна до кътчето, където се криеше изгубеното ми въображение... вече знаех, че не съм го изгубила завинаги.


Публикувано от alfa_c на 16.04.2010 @ 13:05:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   mary_elizabeth

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 17778
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Изгубеното въображение" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.