Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 867
ХуЛитери: 2
Всичко: 869

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТоп 10 на автомобилите втора употреба с най-сантиментална стойност за българина
раздел: Хумор и сатира
автор: slash

Българинът вече е европеец! Но още нищо не му е европейско. Нито стандартът на живот,нито заплатите,нито начинът на мислене... В този дълъг списък от несъответствия, влиза и невъзможността за закупуване на нов автомобил. За средностатистическият българин, със заплата 300- 400 лева, закупуването и на най-евтината "Дачия Логан", се оказва мисия невъзможна. Просто, защото, както е казал поетът: "Пари нема, действайте!" И българинът действа...
Първо се напива от мъка, защото трябва да се раздели с вярната си тридесетгодишна "Жигулка"... Продава я за старо желязо. Ех, майка му мечка! Със свито сърце гледа как я захвърлят на върха на купчината от железарии. Кръглите и фарове са пълни с тъга и питат безмълвно: "Защо?!" Но няма време за лични драми. Бързо продава и онази нивичка на прадядо, която е 500 метра и е с 500 наследници. Праща детето на Сурва Весела Година при всички знайни и незнайни баби, дядовци, стринки, лели, вуйни... Докато то е на "мисия", му разбива касичката-прасенце със събрани стотинки за сладолед, които сега са нужни за каузата. Тича до банката с кутия бонбони и уиски, за да омае по-бързо кредитната инспекторка... Но жалко за бонбоните и уискито-инспекторката се оказва бивша съученичка и лесно отпуска 3000 лева заем. Е, с таксите и лихвите ще трябва да се върнат не 3, а 4 хиляди, ама карай...

С 3-4 хиляди лева в джоба българинът вече може да си купи кола. Не нова, но почти като нова. Хваща влака и отива на Горубляне-най-голямата борса в България за коли... почти като нови. Те са така пребоядисани, китосани, пастирани и лъснати, че и най-прогнилият "Опел" изглежда като току-що излязъл от автомобилния завод. И съпоставен с праисторическата "Жигулка", има вид на космически кораб... Така се получава онзи ефект на леко умопомрачение, подобен на този при встъпване в граждански брак. Това е ефектът на прекалено идеализиране на действителността, при което същата несъзнателно се доизмисля и по този начин фалшифицира, защото се преминава границата на нейната обективна автентичност... Това така го написах, че сам не си разбрах какво исках да кажа. Става въпрос за онова нещо, на което в българският фолклор му казват "сляпата неделя". Та в същата тази "сляпа неделя", в която се жени, българинът купува и кола.
И след това, като "изтрезнее" от емоциите, заедно с жената, псува и колата. Но колкото и да ги псува, пак си ги обича и не се разделя с тях. Защото те имат голяма сантиментална стойност за него.

Тази статия е посветена само на колите. На автомобилите втора употреба, които предизвикват сантиментален трепет в сърцето на всеки българин. Топ 10 на най-обичаните (и в същото време мразени) коли...

N 10 FORD ESCORT
"Форд Ескорт" е израз на садо-мазохистичната любов на българина към автомобилите. Иначе "Ескорт" е симпатяга, но симпатиите свършват веднага щом запали. Ако въобще успее да запали!... Тази издънка на славната фамилия "Форд" толкова често, причинно, странно причинно и безпричинно се чупи, че да я караш, си е чисто наказание... Садо-мазохистично!

N 9 OPEL KADETT
"Опел Кадет" е като първата любов. Той остава докрай, завинаги в сърцето на българина. Но за разлика от първата любов, която "ръжда не хваща", "Кадет" как я хваща... Не е истина! "Кадет" е любимото ястие за десерт на ръждата. И въпреки, че тя може да "изяде" цялата ламарина на "Кадета", той пак ще върви и пак ще го има. Защото е стар боец! Защото е "Кадет"!

N 8 FORD FIESTA
..."Фиеста", моя любов! Мога ли да пиша безпристрастно за "Фиеста", като тя е колата на моя живот?! ...Сигурно това ви звучи подобно на израза "жената на моя живот"? ...И не случайно!

N 7 OPEL CALIBRA
"Калибрата" е "Ферарито" на колите втора употреба, което българинът може да си позволи. Бърза, хищна-"Калибрата" е неустоима и няма начин нещо да не трепне във вас, когато чуете как й свирят гумите на завой!

N 6 VOLKSWAGEN PASSAT
"Пасат"-непоклатим и солиден като немски танк от Втората световна война! Всъщност, защо като?! "Пасат" е не само немски, но си е направо и танк. Само да имаше едно оръдие и да ги нямаше тези наивно добродушни фарове. Но пак става. "Пасат" е роден да бъде семейна кола. За българина той е "моята кола-моя крепост!" ...Мой танк!

N 5 HONDA CIVIC
Мъничката японка има сприхав характер и не позволява безнаказано някой да я натиска грубо по десния педал. Затова трябва по-нежно, внимателно-по японски. Тогава японката ще ви поднесе и чай в знак на благодарност... Но тъй като я карат най вече келеши, които вчера са взели книжка, вместо чай, "Хондата" им поднася... Из-не-на-дааа! Кормилото свършва, а завоят- не! И следва мантинела, дере, болница... Акт за превишена скорост. В Япония на това му казват "харакири"!

N 4 OPEL VECTRA
И "Вектрата" минава за младежка кола, макар че по нея се заглеждат и по-стари мераклии за високи скорости. Тя наистина е бърза, но не достатъчно, за да избяга от...ръждата. "Опел" си е "Опел"-ръждив, но обичан! Особено "Вектра". На всяка втора "Вектра" с едър шрифт, върху почти цялото купе, се чете гордият надпис: "OPEL VECTRA"! Сериозна работа, разбираш ли! И какво като последната буква вече е проядена от ръждата?! Няма страшно, има още 9 букви...

N 3 BMW 3 (от 90-те години)
Типичният баварец-тежко намръщен, сякаш е препил с наливна мюнхенска бира и целият свят му е крив за това. Едър, мускулест, все още във форма, макар и да е от 90-те години на миналия век. BMW 3 продължава да вдъхва тевтонски респект и страхопочит. И може да се "изпотява" в масло на по-дълъг път, но не се дава на младите лигльовци. Просто BMW! За което не нивата, ами жената ще си продадеш, за да го имаш...

N 2 AUDI 80
Затегнете коланите и се дръжте! Това не ви е "Жигулата", а "Ауди 80"! Той е пълен със спортна злоба, която може да си изкара на вас, ако усети, че го подценявате... Елегантен, с изчистени линии, гангстерско излъчване и нрав-"Ауди 80" е расов жребец, който може да изпревари всеки... С едно изключение. И това изключение е автомобилът под номер 1 в моята класация...

N 1 VOLKSWAGEN GOLF 3
Изглежда тежък и тромав като булдог, но "Голф 3" е достоен продължител на традицията на "Фолксваген" да създават такива коли, които да се харесват на цял един народ. Като се започне от "Фолксваген Костенурка", през "Пасат", "Поло", "Голф 1,2, до-"Голф 3". Той е "топлият хляб", който се разграбва на автоборсите в чужбина и България. Около него е създадена легенда за много здрав автомобил, който няма чупене. Със сигурност тази легенда се подхранва от реални факти. Макар че според някои специалисти "Голф 3" има прекалено тежко купе, което бързо амортизира окачването, кормилната система и дори самият двигател, ако той е с по-малък работен обем... Къде свършват реалните факти и започва легендата-вече е трудно да се разграничи. Но определено "Голф 3" напълно отговаря на превода от немски на български на думата "фолксваген"-народна кола. Той наистина е народната кола на България. Огледайте се наоколо и ще видите, че всяка втора или трета кола на пътя е "Голф 3"... Така че, когато фактите говорят, дори и съставителите на класации мълчат!


Публикувано от Administrator на 30.03.2010 @ 16:53:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   slash

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 32101
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Топ 10 на автомобилите втора употреба с най-сантиментална стойност за българина" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.