Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 768
ХуЛитери: 0
Всичко: 768

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСняг и пера
раздел: Разкази
автор: merkator

Студ, виелици и сняг. Проклет бъди месец март, умри сред цветя и синьо небе! Уви, за сега зимата убива всеки порив на закъснялата пролет. Но поне между сивите панелки е бяло и чисто, калта се е скрила позорно под снежинките, а хилядите кучешки лайна и препълнените боклукчийски кофи са замръзнали и не вонят. Излизам на разходка с моя огромен пес и той успява да ме размаже на врата, изхвърчайки от входа, нетърпелив да се въргаля или гмурка из белите преспи. Аз съм екипиран като арктически изследовател и ходя като пингвин по тесните пътечки пред блока. Присвих очи, ослепен от ярката светлина на снежната пустош и се прикрих зад един контейнер за да запаля цигара. Успявам и следвам дирите на кучето ми. То се е слива със зимната буря и го изгубвам от поглед.
Тогава видях и тази уникална гледка. В първия момент не разбрах, какво точно се случва. Един гълъб излетя, но някак тромаво, като ранен. Вятъра го грабна и след няколко превъртания птицата тупна пак там, от където хвръкна. После се вгледах по-внимателно. Един найлонов плик се вееше бясно, омотан с едната си дръжка около врата на гълъба. Като паднал десантчик, незнаещ какво да прави със заплетения си парашут. Беше младо пиле и едвам удържаше поривите на вихрушката, дори на земята. Сниши се съвсем до снега. Така поне стоеше на едно място, иначе плика го дърпаше на зад и то се влачеше безпомощно по леда. Последва пореден силен порив и найлоновата торбичка го завлече под един изоставен микробус. Там беше завет.
Мислех си, че трябва да направя нещо. Явно не беше трудно да го хвана, въпреки беснеещата зима. Кучето се мотаеше някъде из бялата непрогледна мъгла и аз тръгнах към буса. Мислех си, дали трябва и дали искам, а и дали мога. Три много важни въпроса. Дали това ще е добро дело. Дали Господ щеше да кимне с одобрение, когато птицата полети отново свободна. Щеше ли да ми се смята за “червена точка” и един ден, когато почукам притеснено на райските врати, Свети Петър да каже - “Абе ти малко се по оля с трупането на грехове и все едни такива засукани, непростими...ама помниш ли онзи гълъб с пликчето?! Е, айде влизай!”. Ухилих се сам на себе си. Една добрина да направя, една незначителна добрина, изискваща минимум усилия и веднага търся някаква изгода, награда. Да не се прецакам нещо!
Наведох се и погледнах от долу. Гълъбът се беше свил до едната гума на метър около мен. Пликчето се вееше още по-близо. Клекнах и посегнах бързо, защото пилето ме видя. Успях да го хвана и го издърпах внимателно със страх да не му скърша вратлето. Опита се да излети, но с другата ръка му затворих крилата от горе и то миряса. Кучето пристигна като хала от някъде и започна да подскача около мен от любопитство. Снега се носеше на всякъде и влизаше в очите ми, в носа и устата. Почнах да отвивам найлона. Чудех се, как не се беше удушила тази горка птица! Десетина последователни примки стягаха сивата гуша. Замръзналите ми пръсти работеха бавно, но на края се справих и подхвърлих гълъба сред ледения парад на зимата. Той излетя, обърна се и смотолеви едно “благодаря”. Шегувам се! Нищо не каза, а просто изчезна зад бялата завеса. Аз подвикнах на кучето си и запристъпвах бавно към входа на панелката.
Викам си на ум, защото аз много обичам сам да си говоря, какъв беше този знак?! Вярвах в знаците, във всякакви такива божи магии и се опитвах да ги разчитам. Няма да повярвате, колко истински се навързват понякога! Нищо случайно не следва на този свят. Християнството казва, че животните нямат души и ако вървях след този принцип, трябваше да зарежа птицата, да я оставя на естествения подбор, навлизайки из едни неприятни за мен дарвинови дебри. Кой беше решил, че този гълъб няма душа. Нима библейските слова не бяха писани от човешка ръка. Нима църквата, с всичките си “служители”, не бе иззела божиите функции, тук на земята и не бе определила в какво да вярваме, кое Евангелие да четем и кое е правилно и кое грешно. Една чисто човешка институция се беше превърнала в Бог, чрез разни там събори и церемонии, едни обикновени хорица се кичеха с разни чаршафи и златни корони и ми обясняваха, как съм непоправимо грешен и ще горя в ада...вечно! Е да, но се съмнявам, че Господ е толкова безпощаден и лицемерен, защото няма човек съгрешил до толкова, че да гори вечно! Някоя друга година- да, някой друг век- Ок, но вечно?! Божичко, имате ли елементарна представа за Вечността, вие наконтени люде, които сте символ за поквара, педофилия и хомосексуализъм в днешния свят?! Защото аз нямам ,но знам, че е много дълго, прекалено дълго! Майната ви, аз ще решавам дали един гълъб с найлоново пликче около врата има душа или не! Аз ще решавам дали ще му помогна или не! И това не е гордост, не е самонадеяност, а разчитане на едни много прости знаци, които са от страни на пътя ни. Само трябва да ги усетиш и подредиш...
И двамата с кучето се намъкнахме бързо във входа и аз свалих с облекчение качулката. Изтупах якето си и на стълбището се посипаха сняг и пера.


Публикувано от valka на 10.03.2010 @ 19:47:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   merkator

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 03:36:20 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Сняг и пера" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сняг и пера
от rosi45 на 11.03.2010 @ 08:29:26
(Профил | Изпрати бележка)
Разчитането на знаците...ако всички разчитахме знаците,които Господ ни дава,щяхме да живеем много по-лесно,но-уви,не е така.Хареса ми!


Re: Сняг и пера
от merkator на 11.03.2010 @ 11:11:41
(Профил | Изпрати бележка)
Именно! И аз мисля, че се взимаме прекалено на сериозно! ;)