Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 674
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 674

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈäîë
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: ivanstefanov

… äà íå ñå ÷åòå íîøåì è îò íåïúëíîëåòíè!

Çàùî òîãàâà ìè ðàçêàçà òîâà?
Çàùî íà ìåí?
Áÿõìå îáèêíîâåííè ïîçíàòè.

Äîðè è åäíî êàôå íå áÿõìå èçïèëè çàåäíî. Ïî÷òè íå ãî ïîçíàâàõ. ×åòÿõ ìàòåðèàëèòå, êîèòî ïèøåøå âúâ âåñòíèêà. Áåøå ãðàìîòåí æóðíàëèñò. È òîé òîëêîâà ìå ïîçíàâàøå. Êîé çíàé! Òî òèÿ äðàñêà÷è ñà îñîáåíà ïîðîäà, äå ëè íå ñè âðÿò íîñà, äå ëè íå ïðèñúñòâàò. Àìè, àêî ñëåä êàòî ìè ãî ðàçêàçà, áÿõ âëÿçúë â ñúñåäíàòà ñãðàäà è ãî ïðåðàçêàæà.
Îòèâàøå ïî äÿâîëèòå!
Àìà íå âëÿçîõ, çíà÷è ìàëêî îò ìàëêî ìå å ïîçíàâàë.
Çíàåë å è îùå íåùà.
Îáàäè ñå ïî òåëåôîíà.

-Òà âèêàø, ÷å è åäíî êàôå íå ñìå èçïèëè äîñåãà? Àìè, òî ìàé ñè å âåðíî. Ñÿäàé äà ãî èçïèåì. Åé ñåãà ùå ñòàíå. Ñòèãà ñ òîâà, íÿìà âðåìå. Ñÿäàé! È áåç òîâà îòäàâíà ìè ñå ùå äà ñå âèäèì.
Ïîñðúáâàõìå îò êàôåòî, áúáðèì çà äðåáîëèè.
Ñðåùó ïðîçîðåöà ñúì.
Çàä íåãî å òðèúãúëåí ïëîùàä. Íà íåãî ñå èçâèñÿâà ïàìåòíèê. Îãðîìíà, êîëîñàëíà áðîíçîâà ôèãóðà, íàòèñêà â çåìÿòà ïî÷òè êóáè÷íèÿ ãðàíèòåí ïîñòàìåíò. Ãðàìàäåí ìúæ! Ïðàùÿø îò ìóñêóëè è ñèëà. Òàêàâà, ÷å ñÿêàø áåøå ðàçêúñàëà êîï÷åòàòà íà øèíåëà è òîé ñå ðàçâÿâàøå íàçàä. Åäíàòà ðúêà â äæîáà, à â äðóãàòà äúðæè íÿêàêúâ ñâèòúê. Äúðæè ãî íà ìÿñòîòî íà àâòîìàòà.  òàÿ ðúêà òîé íå å äúðæàë äðóãî.
Áëèçî òðèéñåò ãîäèíè å âñÿâàë óæàñ. Ïðèæèâå áåøå ñòðàøèëèùå, ïîñëå ãî îáîæåñòâèõà è ïîñòàâèõà òóê. À äóõúò ìó ïðîäúëæàâàøå äà âèòàå èç ãðàäà. Çà äåÿíèÿòà ìó ñå ðàçêàçâàõà ëåãåíäè. Ïðåðàçêàçâàõà ãè, âúçõèùàâàõà ñå, êëàíÿõà ñå.
Ãåðîé!
Ïîñëå èçãëåæäà, ÷å è òîé ïîâÿðâà, ÷å å áîãîèçáðàí è âçå, ÷å îïèñà ãåðîè÷íèòå ñè äåëà. Îò äåáåëàòà êíèæêà íå ïðîçèðàøå íèùî ãåðîè÷íî. Òÿ âíåñå ñìóò è ïîèç÷åçíà. Íå ïîâÿðâàõà íà íåÿ. Ñëóõîâåòå áÿõà ïî äîñòîëåïíè.
Ïîãðåáàõà ãî ñ èçêëþ÷èòåëíè ïî÷åñòè.
Èçëåçå öåëèÿò ãðàä! Äå ïðèíóäåí, äå îò ëþáîïèòñòâî. Îòíåñîõà ãî âúðõó áðîíåòðàíñïîðòüîð, ïîêðèò ñ çíàìåíà, ïîä ãðîõîòà íà âîåííè ìàðøîâå.

 ïàðêà êðàé ãðàäà, ñðåä ñêàëèòå, ïîêðàé ðåêàòà, áåøå áóíêåðà ìó. Ñòðàííî ïîäîáèå íà êúùà, ïîêàòåðåíî è çàáèòî â ñêàëèòå. Ìîæåøå äà ñå ïðèåìå çà îðëîâî ãíåçäî. Èëè ïúê çà âúë÷î ëåãîâèùå.
Æèâååøå òàì.
Ïî òîâà âðåìå, íà áëèçî äî áóíêåðà, ñå ñòðîåøå ðåçåäåíöèÿ íà ìåñòíèòå ôàðàîíè. Óæ áàçà çà ïî÷èâêà è îòäèõ, óæ çà ïîñðåùàíå íà âèñîêî ïîñòàâåíè ãîñòè, íî òî ñè áåøå áàðäàê çà ïðîñòèòóòêè è îðãèè. Íå áåøå çàâúðøåíà ñàìî ãðàäèíàòà îêîëî ñãðàäàòà. Ñåãà òÿ ñå îïðàâÿøå. Èíæåíåð÷åòî áåøå ñïîñîáíî ìîì÷å. Èñêàøå äà íàïðàâè íåùî îðèãèíàëíî. Äîìúêíà îò íÿêúäå åäèí îãðîìåí äúíåð íà áðÿñò. Ïî òîâà âðåìå òèÿ äúðâåòà ìàñîâî èçñúõâàõà. Èìàøå èçêëþ÷èòåëíè åêçåìïëÿðè, òà áåøå äîìúêíàë åäèí òàêúâ. Áåøå êàçàë êàê äà ãî ïîîêàñòðÿò è ãî çàáèõà ïðåä ðåçåäåíöèÿòà.
Ìîì÷åòî áåøå óñåòèëî ñèëàòà è âåëè÷èåòî, êîèòî ñå êðèåõà â äúðâîòî.
Ïëàñòèêàòà áåøå èçóìèòåëíà!
Ðàáîòíèöèòå ñå ðàçîòèäîõà, à ìîì÷åòî îáèêàëÿùå îêîëî äúíåðà è íå ñè îòêúñâàøå î÷èòå. Îáúðíà ñå, êîãàòî îòçàä ÷ó òåæêè ñòúïêè è çàïúõòÿíî äèøàíå. Ïðåä íåãî çàñòàíà îãðîìåí ÷îâåê, ëåêî ïðèâåäåí îò ãîäèíèòå. Îáëå÷åí â ðàçêîï÷àí øèíåë
Íå óñïÿ äà ïîçäðàâè.
Õðèïêàâ è çëîâåù ãëàñ ãî ñìðàçè.
-Êîé? Êîé èäèîò ãî íàïðàâè?
Äèøàíå íà ïðåñåêóëêè è îòíîâî.
-Êîé? Ìàìèöàòà ìó?
Îòãîâîð íå ïîñëåäâà.
Íÿìàøå âðåìå çà íåãî.
Îãðîìíèÿò ÷îâåê îòìåòíà ïîëàòà íà øèíåëà è èçìúêíà ïèñòîëåòà.
-Òè ëè áå êîïèëå?
È îò ðúêàòà ìó çàòðåùÿõà èçñòðåëè.
Îò óæàñ ëè, îò ñúîáðàçèòåëíîñò ëè, êîé çíàå, íî ìîì÷åòî ñå ïðåìåòíà è ïîòúíà â õðàñòèòå íà ñêëîíà.
Êóðøóìèòå ïðåëåòÿõà íàä íåãî.
Îáõâàíàò îò ÿðîñò è çëîáà, ÷å íå ãî çàñòðåëÿ, âåëèêàíúò ñå íàõâúðëè íà äúíåðà è çàïî÷íà äà ãî áëúñêà. Îùå íåîòúïêàíàòà ïðúñò ïîäàäå. Äúðâîòî ñå ïîíàêëîíè. Òîé ñå ïîîòäðúïíà è ñå õâúðëè âúðõó äúðâîòî. Òî ñå íàêëîíè è ñå ñãðîìîëÿñà. Òîé îñòàíà çà ìàëêî ïðàâ, êàòî ïðèòèñêàøå ðúêàòà äî ãúðäèòå ñè. Óñòàòà ìó çååøå îòâîðåíà, êàòî ÷å ëè íå ñòèãàøå âúçäóõ.
Ïîñëå ñå ñòðîïîëè.
Íà çåìÿòà ëåæàõà äâà äúíåðà!
Åäèíèÿò ñ îáåëåíà êîðà è îðÿçàíè êëîíè, äðóãèÿò â øèíåë ñ ãåíåðàëñêè ïàãîíè.
Èíôàðêò!
Òàêà ãè íàìåðèëè.
Íèêîé íå ðàçáðà êàêâî å ñòàíàëî òàì.

-Íå ñè îòêúñâàø î÷èòå îò íåãî. Õàðåñâà ëè òè?
-Íàëè çíàåø êàêâî ïèñàõ ïðåäè âðåìå.
-Çíàì. Ñ÷èòàø, ÷å òîâà å íàé-ñåðèîçíàòà òâîðáà â ñúâðåìåííîòî íè èçêóñòâî.
-È å òàêà. Íÿìàìå äðóã ïàìåòíèê, êîéòî ïî òàêúâ êàòåãîðè÷åí íà÷èí äà ïðåäñòàâÿ ïðîòîòèïà. È íå ñàìî íåãî.
Ïîìúë÷àõìå çà ìàëêî è òîé èçâåäíàæ ïîäõâàíà.
-Îòäàâíà èñêàì äà òè ðàçêàæà íåùî. Âúçìîæíî å ïîâå÷å äà íå ñå âèäèì, òà ñåãà ñëóøàé. È ïðåäè îùå äà àïîñòðîôèðàì, çàùî ïúê äà íå ñå âèäèì, ïîñî÷è ïàìåòíèêà è ïðîäúëæè.
-Êîãàòî ãî íàìåðèëè, ñïåøíî ãî çàêàðàëè â Ñîôèÿ.
Óìðÿë!
Ñúîáùèëè òóê è çàïî÷íàëà ïîäãîòîâêàòà çà òúðæåñòâåíî ïîãðåáåíèå. À òàì, äîêàòî ãî îïðàâàò, äîêàòî ãî ñòúêìÿò, âðåìåòî ñè ìèíàâà. Ïðîöåäóðèòå ëè áèëè ìóäíè, âðåìåòî ëè íå îò÷åëè ïðàâèëíî, íî òî èçòåêëî.
Òóê ãè ÷àêàò!
Óëèöè è ïëîùàä ïúëíè ñ õîðà, à òàì îùå íå ñà ãîòîâè. Íàé ïîñëå äîíåñëè ñïåöèàëíèÿ êîâ÷åã è ãî äèãíàëè, äà ãî ñëîæàò âúòðå.
È èçòðúïíàëè!
Íå ñå ñúáèðàë!
Êðàêàòà ñòúð÷àëè íàâúí!
Êàêâî äà ïðàâÿò ñåãà?
Íè âðåìå, íè îòêúäå òàêúâ ñïåöèàëåí àòðèáóò, ñ òàêèâà ðàçìåðè. Ïàíèêà è îáúðêâàíå!
Ãëåäàõ ãî ñ íåäîóìåíèå. Çàùî ìè ðàçêàçâà òîâà? Íàïúëíî âúçìîæíî. Òîé áåøå îãðîìåí ÷îâåê. Ñÿêàø ïðî÷åòå â î÷èòå ìè íåäîóìåíèåòî.
-Îòðÿçàëè ìó êðàêàòà. È ãî ñúáðàëè â êîâ÷åãà.
Èçòðúïíàõ.
Òà òîé áåøå êóìèð, èäîë çà òÿõ!
-Îò êúäå ãî çíàåø?
-Áÿõ òàì. Íàëè ñå âðåì íàâñÿêúäå.

Íå îòêúñâàõ î÷èòå ñè îò ïàìåòíèêà.
Îïèòâàõ ñå äà ñè ïðåäñòàâÿ ôèãóðàòà áåç êðàêà.
Íå ñòàâàøå.
Åäâà ñåãà îñúçíàõ êîå ïðàâåøå ïàìåòíèêà èçêëþ÷èòåëíà òâîðáà.
Êðàêàòà!
Íàäÿíàòè â îãðîìíè áîòóøè, ëåêî ðàçêðà÷åíè, òå áÿõà êàòî çàáèòè â ïîñòàìåíòà è ãî ïðèêîâàâàõà â çåìÿòà.
Íåïîêëàòèì!
Òîâà íå áåøå ïàìåòíèê íà ÷îâåê.
Òîâà áåøå ïàìåòíèê íà áîòóøà!
Ñëåä äâàéñåòèíà äíè æóðíàëèñòúò ïîñòúïè â áîëíèöàòà è ñëåä îùå òîëêîâà ãî èçíåñîõà îò òàì.
Çíàåë å çà áîëåñòòà.
Íî îòêúäå å çíàåë èñòîðèÿòà ñ äúíåðà? Àêî íå ÿ çíàåøå, íå áè ìè ðàçêàçàë äðóãàòà. Ðåçèäåíöèÿòà ñå ñòðîåøå ïî ìîé ïðîåêò è îçåëåíèòåëÿò ñå ñúîáðàçÿâàøå ñ íåãî. Çàåäíî óìóâàõìå çà äúíåðà. Ñëåä îíÿ ñëó÷àé ïðèñòèãíà ïðè ìåí, ïðåáåëÿë êàòî ïëàòíî è íåñâúðçàíî, íà ïðåñåêóëêè, ìè ðàçêàçà êàêâî ñå å ñëó÷èëî. Åäèíñòâåííîòî êîåòî ìîæåõìå äà ïðàâèì, å äà ìúë÷èì.

Ñëåä äâàéñåòèíà ãîäèíè, åäèí äåí íàãðàáèõà ïàìåòíèêà, ñ åäèí ãîëÿì êðàí è ãî îòíåñîõà íÿêúäå.
Íà ïëîùàäà îñòàíà ñàìî åäèí ãðàíèòåí ïîñòàìåíò, ñ îòïå÷àòàöèòå íà äâà îãðîìíè áîòóøà, îò êîéòî ñòúð÷àõà äâà ðúæäèâè áîëòà.
Íå ñàìî òîâà!
È äâà çëîâåùè ðàçêàçà.
È äâà âúïðîñà…
-Êîé ðàçæàëâà Èäîëà?
Òèÿ, ñ êðàíà èëè îíèÿ, îò íåãîâàòà Ñåêòà?
Êàçâà ëè òè íÿêîé!

07.02.2004ã.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 26.02.2010 @ 14:14:41 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   ivanstefanov

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 04:26:20 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èäîë" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.