Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 780
ХуЛитери: 3
Всичко: 783

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКраят на света
раздел: Разкази
автор: shiderov

На Л Б
Барс умря. Преди три години. Една година преди него умря Земна. А миналата година почина баща ми. От години децата са порастнали, станаха студенти, взеха дипломи, намериха си приятели, създадоха собствени семейства.
Останах сам! Загубих нещата, които бяха най-скъпи , най-ценни за подреденият живот на разведен романтик, който имах – деца, родител, куче, породист кон. А все още бях млад, престъпно млад! И ми се живееше – безумно и авантюристично!
На нито едно от тези събития не отдадох нужното, разумно, аналитично обяснение...
На всички тези събития реагирах емоционално. През живота си винаги се бях доверявал на инстиктите си, така че, скърбих, плаках и нищо повече. Не обмислих, не разсъдих защо така, какво става всъщност. Докато наскоро една вечер след баня не се загледах в огледалото. Дотолкова съм свикнал със себе си, че не съм забелязал промените в себе си – не съм забелязал външните промени, не съм осъзнал вътрешните натрупвания. Човек изгражда едно психическо АЗ като представа за себе си и го преекспонира в зрителния си образ, възприемайки себе си за това, което вече вътрешно е приел, че е.Трудно за изказване, не знам дали е и трудно за разбиране, навярно е трудно, защото аз го разбрах на 43 години. Вярвам, че има хора, които не го разбират до края си...
Какво ми оставаше след това разкритие?!
Не знам дали, някога, някоя моя баба не е съгрешила с циганин, но един не толкова слънчев ден се оказах на път – дали е било правилното решение – сега му нося последиците.
Щях да започна на ново, на ново място, с нови хора и нямаше да нося бремето на обусловеноста и наследието от миналото. И понеже бях „друг“ различен от останалия свят се насочих на изток. Не чак толкова много, защото пък не можех да си представя вписването ми в друга културна среда. Ортодоксалният Изток винаги е приемал много търпеливо "другоста" в името на християнските универсални добродетели. Аз съм си ортодоксален , така че определено следваше да се впиша и да отворя новата страница в книгата на живота си. Тази „Книга на Живота“, която книга се чете буква по буква ,дума по дума, ред по ред, страница по страница, глава по глава. Никак не става , не се получава голямото желание да прескочиш да прехвърлиш горчивата , неприятната, страшната, нежеланата глава!
Избрах да замина за Кипър! И...
Представете си самолет на "Хемус Еър" "Боинг 737" и аз в него, спечелил конкурс за работа в чужбина – от четеримата спечелили конкурса само аз се бях явил на него. Останалите? Останалите по роднински- хей не се учудвайте шуробаджанащината я има и тук в пазарното развито общество!
Преодолявах неотменното повдигане при излитането на самолета и едновременно се радвах, че и ще кацам, нали съм си парашутист над 300 пъти бях излитал но все не бях кацал със самолет. Когато клатенето спря и самолета плавно започна да пори облаците се запитах " къде отивам – и защо"?
Облаците не дадоха отговор но в този момент самолета премина над тях и ярка слънчева светлина бликна от илюминаторите, тогава без да си дам отговор реших, че правилно постъпвам.
Бях от тези, които не пожалиха нищо, идеалистите, които решиха, че "България на тях се крепи" и се впрегнаха в първите години на демокрацията да оправят родината. В резултат получиха синини, микроинфаркти, загубиха семействата си, домовете си, илюзиите си. Огорчени напуснаха България. Да точно от тези бях. БЯХ! Това мислех в този най-слънчев момент в живота си , взирах се в ослепителната светлина и нали съм си българин загледах надолу – надолу към родината. А там едни кози планински пътеки, едни сипеи, едни урви - не знам над Рила, Пирин или Родопа прелитахме. Но накъсаният планински релеф подчертан от пътеки ми беше едновременно много мил и много противен и същевременно подчертаваше правилноста на решението ми да напусна родината. Необяснимо ще кажете, но се чувствах така, защото родината, която обичах ме беше прогонила, да чувствах се прокуден , моята родина нямаше хляб за мен.
Ще бъда друг си обещавах и нахъсвах да успея! Автосугестия ще кажа сега, след години - човек успял в чужбина. Но тогава, в този момент усетих, че самолета сменя посоката и по слънцето разбрах, че летим обратно, самолета нещо започна да друса, и лети неравномерно, неплавно. Зашумяха говорителите и капитана със спокоен глас обяви, че поради повреда се налага да се върнем на летище "София"
Над уплашеният шум от възклицания и молитви се разнесе несполучливият ми опит за шега и разведряване на атмосферата " Спокойно не усетихте ли по друсането, че сме спукали гума – връщаме се да я лепим" И понеже никой даже и не ме погледна млъкнах притеснено, и се обърнах мислено към Бог с молба за пощада. Даже започнах много да се съмнявам в правилноста на решението си , сърцето учестено се разтуптя, пот ме обля. Навярно Бог се смили, навярно и капитана на самолета си разбираше от работата но кацнахме благополучно със повреденият самолет във София. После пак излетяхме и кацнахме по живо, по здраво във Ларнака. На митническият контрол ме попитаха "Как си" на български, много мило ми се стори и казах " О ай ОК" навярно съм изглеждал доста изплашен. Днес разбирам, че са ми казали "Дакси"-"Добре" но нали тогава си нямах представа от гръцкия език.
Чакаха ни нас - четиримата от конкурса. Поведоха ни към такситата и ни предложиха да седнем в едно такси. Като най-възрастен от групата и единствен спечелил конкурса - колегите ми предложиха да седна отпред до шофьора на широко и удобно. Отворих вратата и понечих да седна, гледам нещо не е наред и докато се осъзная, че тук движението е обратно а волана е на опъката за нас страна се напъхах отзад при групата. "Господи къде дойдох всичко им е на опаки".
По късно по пътя си зададох въпроса "всъщност дали досега не съм живял в свят наопъки и едва днес не попадам в нормалният свят"? Кой знае !?Кой знае!?
Ето така поех по пътя, който води далеч от дома, пътят-живот който вървя и който вярвам - накрая ще ме отведе сред звездите във вечноста!
И тук открих – Да не умея да се приспособявам, но трябва да се опитвам да изтърпя света около себе си, света , който всеки ден се променя! Не е нужно да се разкъсваме между искам и мога! Нужна е търпимост нещата се подреждат "сега-сега" "лека- полека" от самосебе си! Еволюция! Природна и човешка! Живей спокойно , гледай смело напред!
30 ноември
Пафос Кипър
Красен Шидеров


Публикувано от alfa_c на 06.02.2010 @ 17:16:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   shiderov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:37:31 часа

добави твой текст
"Краят на света" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Краят на света
от doriana-doriana на 10.02.2010 @ 11:41:28
(Профил | Изпрати бележка) http://doriana129.wordpress.com/
Аз пък имам друго обяснение - отказът на човек да се развива (поради напредване във възрастта или може би задълбочаване в дадена философия) може да бъде надвит единствено от собствената интуиция. Понякога страховете пречат да я послушаме, а понякога е достатъчно силна и действа въпреки волята ни...макар и далеч - на изток!
Поздрави за пътешествието на духа, което си признал и написал за нас - читателите!
:)


Re: Краят на света
от Ufff на 07.02.2010 @ 06:30:32
(Профил | Изпрати бележка)
Четох със свито сърце. Героят би могъл да е всеки един от нас. Оттук - до края на света.