Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 853
ХуЛитери: 3
Всичко: 856

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЦиганск работа
раздел: Разкази
автор: IvanStefanov

Още примигвам на слънцето!
Излизам от сградата,… и Манго ме сграбчи!
-Най-после да ми паднеш! Абе приятел, откога ти пращам хабер след хабер, да дойдеш? Абе колко пъти пращам момчето с колата? Няма те!
Колко пъти, чуя че си тук, доде изскоча и си заминал? Сега няма да се измъкнеш! Всичкото циган знае, че си тук и ако не дойдеш, аз трябва да напусна. Трябва да си търся друго място. Тук ще ме изядат от подигравки. Аркадаш, мой човек си ,тръгвай!
-Манги, нямам време. Бързам!
-Аман бе, аман! Абе ти друга плоча нямаш ли да пуснеш? Ами само тая въртиш!
Доде Манго въртеше неговата плоча, около нас се насъбра народ. Менгян до менгян. Блокирали колата и не мога да вляза вътре. След мен от вътре излиза кмета, стои на входа и се превива от смях.
-Спасявай, -викам му, -положението. -Трябва да заминавам.
-Няма начин. Още от сутринта са блокирали тук. Разбрали са, че ще идваш и чакат.
-И какво,-викам му аз, -да правим сега?
-Нищо друго, освен да тръгваме. И не се мотай, защото, ако не отидем и аз ще трябва да си ходя. Тия вече никога няма да ме изберат за кмет.
И тръгнахме.
Двамата с кмета, а пред нас, и зад нас и отпред и отзад циганор. И мъжко, и женско, и малко и голямо. И ни въведоха тържествено в бараката. Аз така и викам, ама това е кръчмата на Манго. Тоя хамбар го предвиждах за събаряне, та да се разшири центъра, но циганите се примолили на кмета.
-Аман, заман кмете, не бутай къщето. Дай ни го. Ни работа имаме, ни работа ни даваш. Дай ни го. Щъ направим кръчме. Дай ни го, пъ си прави центрото у другия край. Като стигнеш до тук, бутай ни.
Разправя ми това кмета преди време и като си бъбрим, ще излезе, че циганите са прави. То той, я му стигнат парите да довърши всичко, я не стигнат. И без това в оня край няма да пипаме.
-Ами,-викам му аз,- май са прави. Що да не го ползват временно.
-Тогава сложи един параф, че разрешаваш.
И с тоя мой параф, изхвърчах в очите на циганите като руска совалка. От мен, ни по-голям човек, ни по-голям приятел имаше. Какво правиха менгяните, какво струваха ,но славата на кръчмето се разнесе. Тя стана най-голямата забележителност на градчето. И от другаде започнали да идват, че и ред да чакат, че местата не стигат. Върви народа, че такива кебабчета и такива маанета никъде другаде не може да види. Покрай това кръчме, кажи речи се препитаваха половината цигани.
-Ей адаш, -вика ми кмета -като се видим. Голяма работа ми свърши с оня параф. От както го сложи, никакъв проблем нямам с циганора. Яде, и пий и се весели. И ела поне един път да те заведа, че ще ме изядат защо не съм те завел. Да те черпят, да видят всички какъв приятел имат.
Вика си той така, а аз …се време няма.
Сега няма накъде!
Влизаме и ни изтипосват в средата. Събрали масите като за банкет. И като започна една, не ти е работа. То не бяха кебапчета, то не бяха карначета, кюфтета, на корем. Няма чиния, няма на дребно. Направо с тавите. И като вие един кларинет, и като се мятат едни гюбеци и като се въртят едни дупета, едни пъпчета, ум да ти зайде. Дали зайде не знам, ама че го загубих е сигурно.
Та до тъмно. Едва се измъкнах, със сто поръки пак да ида и булката да заведа.
На другия ден, като отивам на работа само за това разправям и никой за друго не пита, освен кога ще ги заведа. Извъртяха се два три дни в подготовка за отиване. Сутринта едно от момчетата ми бута един вестник отпред и вика .
-Чети ли го?
-Не съм.
-Я го прочети. И си навира пръста на първата страница.
Гледам аз и се пуля. Чета и нещо в корема ми се бунтува, надига. А, а, да направя белята. Навреме скочих до мивката.
Нищо особено не пишеше. Вчера Хей-то запечатало едно кръчме. Хванали циганора, че прави кебапчета от котки и кучета.
Аз съм пребледнял, прижълтял и натискам с ръце корема, че иска да изскочи през устата, а моите зевзеци почтително питат.
-Довечера отиваме, нали?

20.02.2004г.


Публикувано от alfa_c на 05.02.2010 @ 16:23:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IvanStefanov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 37873
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Циганск работа" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.