Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 487
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 493

Îíëàéí ñåãà:
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: VladKo
:: Icy
:: LeoBedrosian
:: rhymefan

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÂàíÃîã
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: ivanstefanov

Àáå õóäîæíèê ñúì!
Ñ òàïèÿ, áåç òàïèÿ, êàêòî èñêàø òàêà ìå ìèíàâàé.
Öàïàì, ìàöàì, äðàñêàì.
Âå÷å íÿìà êúäå äà ñúáèðàì øåäüîâðèòå ñè. Ñàìî ïî òàâàíèòå íå ñúì íàêà÷èë êàðòèíè. Òðóïàì, òðóïàì è ñå ñïúâàìå â òÿõ. Òðóïàì, çàùîòî íèêîé çà íèùî íå ìå áðúñíå. Íèêîé íèùî íå êóïóâà. È àêî âñå îùå íå ñúì ñå îò÷àÿë íàïúëíî, òî å, ÷å è Âàí Ãîã íèêîé çà íèùî íå ãî å çà÷èòàë. È òîé ïðèæèâå êàðòèíêà íå å ïðîäàë. Å, åäíè÷êà! Òà ñè ïðèëè÷àìå.
Òèÿ äíè ñúì ñå âêèñíàë, òà ñå íå òðàÿ.
Òúðïÿ ìå æåíàòà, òúðïÿ ìå, ïà íå èçòðàÿ.
- Âçåìè áå, âçåìè íåùî äà ïðàâèø. Îìðúçíà ìè äà ñå ñïúâàì â òåá. Ùå ñè ñòðîøà êðàêàòà.
- È êàêâî, - âèêàì è - äà ïðàâÿ?
- Àìè õâàíè íåùî, êàòî íÿìà äðóãî âçåìè è áîÿäèñàé ïîíå îãðàäàòà. Íà íèùî íå ïðèëè÷à. Öÿë äåí êëå÷èø è ñàìî ïóøèø. Çàñðàìè ñå! À, ÷àêàé, çàáðàâèõ äà òè êàæà. Îáàæäà ñå Ñòåô÷åòî. Ìíîãî èñêàëà äà òå âèäè. ß ñè äèãíè ãàùèòå, ÷å ñà óâèñíàëè è òå êàòî òåá è èäè. Èìà âðåìå, îùå íå ñúì ãîòîâà ñ âå÷åðÿòà. Äîêàòî ÿ ïðèãîòâÿ, ùå ñå äîìúêíåø. Îòèâàé!
- Ùî ïúê äà íå îòèäà? - âèêàì ñè íà óì. - Åé ãî êúäå å, ïúê è ïðèÿòåë å.
È çàïðàøèõ. Ïúðâî íàäÿñíî, òðèéñåòèíà ìåòðà è ïàê íàäÿñíî, îùå ñòîòèíà ìåòðà è íàëÿâî, îùå òîëêîâà è ñúì òàì. Çàïóñòåëè óëèöè, ïðåñêî÷èø äóïêà, íàëåòèø íà êàìúê.
Òàì ñúì! Ìàëêà ñïðåòíàòà êúùóðêà ñ äâå ëèïè îòïðåä. Íå, íå ñà ëèïè. Äâå áðåçè. Âàñêî, ìúæúò íà Ñòåô÷åòî, ãè ïîñàäèë ïðåäè òðèéñåòèíà ãîäèíè, îùå êàòî êóïèëè äâîð÷åòî â òîâà çàïóñòÿëî ñåëî. Ñëåä êàòî ñå ïåíñèîíèðàõà, ñå ïðåìåñòèõà è ñè çàæèâÿõà òóê. Äâàìàòà. Òÿ è Âàñêî. Äî îíàÿ ãîäèíà. Òîãàâà ãî ïðèáðàõà â áîëíèöàòà è ãî èçïèñàõà áåç êðàê. Îòðÿçàõà ãî.
Ïðåñêî÷è òðàïà è çàæèâÿ ñ ïàòåðèöè. Íàçàä, íàïðåä, â êðúã è îáðàòíî, íî â äâîðà. Ñâåòúò çà íåãî ñå çàòâîðè.
Ìèíàëàòà ãîäèíà ñè îòèäå.
Îùå íå ñúì ñå èçïðàâèë ïðåä ïîðòàòà è òÿ ñå îòâàðÿ. Åäíà øèðîêà óñìèâêà è îùå ïî-øèðîêà ïðåãðúäêà.
- Íàé-ïîñëå äà ñå äîìúêíåø! Îò êîãà íå ñè èäâàë? Ùå çàáðàâèø êúäå æèâååì.
- Å äå, - îïðàâäàâàì ñå àç. - Ïî ìèíàëàòà ñåäìèöà íàëè èäâàõ. Òàÿ íå ìè îñòàíà âðåìå çà íèùî.
- Òàêà å, òàêà å. Àìà íà ìåí ìè ñå âèäÿ ìíîãî. Ïúê èìà è äðóãî. Íå ñè èäâàë, àìà ïðåç öÿëîòî âðåìå áåøå òóê.
- À! À ñåãà äå!
- Òóê áåøå, ñêúïè ìè ïðèÿòåëþ, òóê áåøå. Ïðåç öÿëîòî âðåìå ñè òóê. ×åòà òè êíèãàòà, ÷åòà è ïîïëàêâàì. È ïàê ÷åòà.
- Å òî ïúê åäíà êíèãà! Íàòðàêàë ñúì ñòîòèíà ëèñòà ñ ãëóïîñòè, òà äà ïðàâÿ íåùî, êàêòî âèêà æåíàòà è äà íå ñå ìîòàì êàòî ìóõà áåç ãëàâà. À ïúê òè!
- Ñÿäàé, ñÿäÿé! Òèÿ òâîè ñòîòèíà ñòðàíèöè, ãè ÷åòîõ è ïðåïðî÷åòîõ, è ïëàêàõ, è ñå ñìÿõ. Ìèñëåõ, ÷å òå ïîçíàâàì. À îíÿ òè ðàçêàç çà àâëèãèòå! Íåãî íå çíàì êîëêî ïúòè ñúì ïðî÷åëà. ×åòà è ïëà÷à. Çíàì ãî íàèçóñò. Íîùåì êàòî ñè ëåãíà, øåïòÿ è ïëà÷à. Äåíåì èçëÿçà íàâúí, ãëåäàì ïîëÿíàòà è ÷àêàì àâëèãà äà êàöíå, àâëèãà äà çàïåå...È ñúì êàòî òâîÿòà àâëèãà. Òúæíà è ñàìîòíà, íè ãëàñ íè çâóê. Ñòîÿ è ÷àêàì, ÷àêàì äà êàöíå äî ìåí ìîÿòà àâëèãà.
- Å-å, ùå ñå âêèñíà è àç.
Íàâèðèõ ÷àøêàòà è äðúïíàõ åäíà ãîëÿìà ãëúòêà. Êàêâà òè ãëúòêà. Åêñ! Ðàçêàç÷å. Íèùî îñîáåíî. Íà åäíà ïîëÿíà, îãðÿòà îò ñëúíöå. Ñàìîòíà è ïå÷àëíà, ñòîè ñàìà àâëèãà. ×åðíè êðèëå è çëàòíî òÿëî. Ãðåå! Êðàñèâà, íî òúæíà. Ïîñëå, ñëåä íÿêîëêî äíè, äî íåÿ êàöà äðóãà è äâåòå çàïÿâàò è çàòàíöóâàò, è ïúðõàò, è ãðåÿò, êàòî ñëúí÷îãëåäèòå íà Âàí Ãîã.
Íèùî îñîáåíî!
- Êàæè, - âèêàì àç, - çàùî ìå âèêàø?
Ïîïðåìåñòè ñòîëà êúì ìåí, íàâåäå ñå, âïè î÷è â ìîèòå è ñúâñåì òèõè÷êî èçðå÷å:
- Èñêàì äà òè ïîðú÷àì íåùî. Íàðèñóâàé ìè åäíà êàðòèíà. Åäíà ïîëÿíà, íà íåÿ äâå àâëèãè, ïåÿò è òàíöóâàò....
Óñåòèõ, ÷å íàñòðúõâàì! Òÿ ïðîäúëæàâà.
-....äâå àâëèãè. Çëàòíè, ùàñòëèâè. Àç âå÷å ñúì íà ãîäèíè, ëîøî ÷óâàì, íî îùå âèæäàì äîáðå. Íàðèñóâàé ìè ãè, äà ñè ãè ãëåäàì.
Íåùî ñòàâà ñ ìåí. Íåùî ìè ëàçè ïî ãúðáà. Íåùî ëîøî âèæäàì. Î÷èòå ìå ïðåäàâàò. Äâå ðúöå îáãúðíàõà ðàìåíàòà ìè, åäíà ãëàâà êëþìíà íà åäíîòî è òî çàïî÷íà äà ìîêðåå, åäíî òÿëî ñå òðåñåøå...
Ãëàñúò ïðîäúëæàâà.
- Íàðèñóâàé ìè ãè äà ñè ãè ãëåäàì....è òîé äà ñè ãè ãëåäà îòãîðå...
Íåùî ñòàâà ñ ìåí! Òóê ëè ñúì? Àç ëè ñúì?
È ñúì ñè òðúãíàë. È ñúì ñå ïðèáðàë. Íå çíàì êàê. È î÷èòå ìå ïðåäàäîõà, è êðàêàòà íå áÿõà ìîè.
Çàñòàíàõ ïðåä ñòàòèâà. Íàäìèíàõ Âàí Ãîãà. Òîé ñè îòèäå áåç ïîðú÷êà. Îò ìåí èñêàò êàðòèíà...
Äâå àâëèãè, çëàòíè êàòî ñëúí÷îãëåäèòå ìó.
Åäíàòà òóê, äðóãàòà òàì....
Äâå àâëèãè, ïåÿò è òàíöóâàò …
è åäíàòà ñ..... ïàòåðèöè!

13.05.2007


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 02.02.2010 @ 09:39:25 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   ivanstefanov

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 16:23:38 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"ÂàíÃîã" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: ÂàíÃîã
îò aurora (vasia@hulite.net) íà 02.02.2010 @ 10:23:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õàðåñâà ìè êàê ïèøåø:)
Ïîçäðàâè!