Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 854
ХуЛитери: 1
Всичко: 855

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОстрие на Еволюцията
раздел: Други ...
автор: tomatroev

От "Разговори с Мавъра"

Като малък, още преди ерата на компютъра, получавах понякога за Нова година стереокартички, които тогава бяха много модерни. На пръв поглед – зимен пейзаж, но особеното е, че имат и още един, скрит, невидим изглед.
Картичката не трябва да се движи или върти на различни страни, напротив, трябва да е неподвижна. Ефектът се получава по друг начин. При определено разтояние и съсредоточено гледане в една точка, изведнъж става нещо необикновено: пред очите ни изплува втора, съвсем различна, двуизмерна картина – някаква композиция от геометрични фигури, например, и ние сякаш потъваме в нея.
Подобно бе усещането ми от разговорите с Мавъра. „Често е най-трудно да бъде забелязано онова, което би трябвало да ни избоде очите.” – обичаше да казва той.
Спомних си за тези стереокартички един ден, когато бяхме пак четиримата, а господин С. влезе в заведението и доволен, сложи на масата пред нас две книги.
- Отбих се да си купя цигари – каза той – и гледам отстрани до касата цял рафт с библии! Викам на момичето: Колко струват?” „Раздават се безплатно.” – казва то. И аз взех две! Ето, да четете...
Разтворихме библиите. Какво пък, щом ги раздават!...
- Откъде каза, че си ги взел? - попита Професора.
Господин С. му обясни.
- Ясно, магазинът е на "брат Ангел", те са Евангелисти!
- Е, чак толкова правоверен не съм! - рече господин С. - Евангелистка, православна, какво значение има, Библията нали си е една и съща...
- Уважаеми – каза Професора – ти още ли вярваш в това: На петия ден Бог сътвори животните, а на шестия направи човека! По-скоро са приказки за деца...
- Всъщност не е било за два дни – отвърна господин С. – Това е метафора. Един божи ден може да се равнява на сто хиляди години.
- Ами Еволюцията? – продължи Професора. – На кого да вярваме – на тази библия или на Дарвин? Ето, тук пише: "Направи Бог всякакви животни на сушата.... и видя, че е добро."
- И това не трябва да се приема буквално – каза господин С. - Днес църквата не отрича естествения подбор. Видовете са произлезли наистина един от друг. Но всичко това е станало според замисъла и плана на Бог. Накрая – продължи той – всичко е приключило с появата на човека. Ние, хората, сме върхът на еволюцията, черешката на тортата!
- Черешката на тортата – забеляза господин Н. – е моят нов Форд Фокус! RS - класа, приятели, турбокомпресор, шест цилиндъра, 305 к.с. и всички екстри...
- Всеки си има някаква слабост – обясних аз на Мавъра – при един са жените, друг като има пари, купува къщи, а господин С. обича колите и често ги сменя, тази му е седма или осма вече...
- Приятелю – каза му Мавъра – твоят автомобил RS - класа с турбокомпресор от 2009 година е наистина върхът на друга еволюция, започнала с първите автомобили на Форд от преди вече два века! Как да ви го кажа? Природата е създавала своя свят в продължение на милиони години. А вижте ние какво сме направили само за последните двеста! Огледайте се наоколо: ние сме създали цял един нов свят, Ноосфера, която пред очите ни се разширява с изумителна бързина! Нищо не е приключило, всъщност ние едва сега започваме...Градове, машини, компютри и ракети - те също са „форми на живот”!
- Но живият свят на Земята е създаден от Природата и Бога – възрази господин Н. – а цивилизацията и техниката, за които говорим, са дело на човека...
- Защо отделяте човека от Природата и от Бога – попита Мавъра – щом казвате, че сме част от тях?
- Вярно е – каза Професора - Ето думите на Ницше: „Към истинските хора се стреми и напира цялата природа като към спасение от самата себе си.” Само че под „истински хора” той подразбира философите, хората на изкуството и светците...
- И Гьоте пише – добавих аз – че всичко, което е направила природата има значение само дотолкова, доколкото художникът най-после ще отгатне недомлъвките и, ще я пресрешне на половината път и ще изрече онова, което тя с опитите си всъщност цели. Но и той – добавих – говори за хората на изкуството.
- Простено да им е и на двамата – каза господин Н. – говорили са така, защото тогава е нямало техника и технически гении!
- Излиза, че вече сме поели щафетата от Природата – каза Професора. – Все едно, че тя ни казва: „Аз съм до тук! За тези шест милиона години / е, ако е Бог - за шест дни! /, каквото можах – направих... От тук нататък, продължавайте вие!
- Затова, ако трябва да видим себе си – завърши Мавъра – ще се видим не като връх на застинала планина, а като връх на стрела, която лети напред. Ние не сме върхът на Еволюцията, защото сме много повече – оста и острието и.


Публикувано от alfa_c на 22.01.2010 @ 19:29:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 16316
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Острие на Еволюцията" | Вход | 7 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Острие на Еволюцията
от sineva на 25.01.2010 @ 14:28:07
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравявам те Тома!
Че непрекъснато се самоусъвършенстваш и винаги си на ниво!
В този процес, използваш езика на големи учени, политици и дори обикновени хора, преплетено с твоите познания и интелект, за да твориш мъдрости.
И да провокираш мисленето...
А това си е успех!
Благодаря ти!:)))


Re: Острие на Еволюцията
от dedenze на 23.01.2010 @ 17:20:57
(Профил | Изпрати бележка) http://dedenze.blog.bg/
Приветствувам !
За колите, един зевзек в селска кръчма каза : Най добра е Мерцедес-
SEL - вози хубаво и е народна, съкращението значи - селянин.

За твореца науката доказа, че съществува. Математически чрез теорията на вероятностите и статистиката- не е възможно даже и теоретически
ДНК да се създаде случайно от известните химични елементи и природни условия. Дали обаче е бог или по-развит разум още нищо не се знае.

Възможноста да продължиме делото е дадена, усърдно бърникаме и
в ДНК, въпроса е възможно ли е при монетарни условия? Дали финансово
богатия няма да иска да бъде Рамбо и после бог?


Re: Острие на Еволюцията
от Danielita на 23.01.2010 @ 05:58:57
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса тази мисъл: "Излиза, че вече сме поели щафетата от Природата – каза Професора. – Все едно, че тя ни казва: „Аз съм до тук! За тези шест милиона години / е, ако е Бог - за шест дни! /, каквото можах – направих... От тук нататък, продължавайте вие!"
Напълно съвпада с моето верую!
Браво, Тома!


Re: Острие на Еволюцията
от kasiana на 23.01.2010 @ 09:12:54
(Профил | Изпрати бележка)
Да, Бог е опнал тетивата и стрелата продължава да лети...

Харесах пак, мъдри Тома!!!

:)))


Re: Острие на Еволюцията
от joy_angels на 23.01.2010 @ 09:26:22
(Профил | Изпрати бележка)
Защо отделяте човека от Природата и от Бога...

Това е ключовата фраза на Мавъра за мен. Благодаря, Тома!


Re: Острие на Еволюцията
от Silver Wolfess на 23.01.2010 @ 12:51:21
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Нали знаеш какво казва Лисицата на Малкия принц "Същественото е невидимо за очите". Това се отнася, както за любовта, така и за познанията, до които трябва да достигнем.
Напомни ми един виц, в който син се мъчи да убеди баща си в Дарвиновата теория за произхода на човека. Бащата, интелигентен човек, кимал, викал "Да, да", приемал желязната логина на учения, но накрая завършил: "Е, Дарвин може да е произлязал от маймуната, но аз не съм."
Поздравления! Интересно ми беше!


Re: Острие на Еволюцията
от mariq-desislava на 23.01.2010 @ 13:11:37
(Профил | Изпрати бележка)
Тук основната идея, според мен е, че човек е Бог, защото се съ_творява ежедневно, по всевъзможни начини.