Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 833
ХуЛитери: 0
Всичко: 833

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПо две
раздел: Други ...
автор: copie

Нещата в тоя свят просто си вървят по две от Адам и Ева насам.
Естествено самите те са първата документирана човешка двойка, нали са прародители. Но преди тях Бог създал Светлината – в необятния Мрак. Шест дни имал Работа, а на седмия си взел Почивка. Като прескочим цели епохи от Библията, които са пълни със знаменити чифтове, можем смело да вървим към Орфей и Евридика, Елена и Парис, Ромео и Жулиета, Наполеон и Жозефина, Маркс и Енгелс, Куку и Пипе, Пижо и Пенда, Хитър Петър и Настрадин Ходжа, Ленин и комунизъм (понякога плюс Крупская), Белчо и Сивушка, Чърчил и Ялта, Рейгън и Малта, агнешко с картофи, ракийка и салатка, уиски с лед, водка с доматен сок, чалга и силикон, БСП и сполука, Доган и обръчи, КАТ и корупция, президент и спонсори, цар и имоти, избори и фалшификации, ... о, край няма!

Даже не идва ред, забележете, на Чарлз и Камила (то кое ли й е наред), защото не смятам да се занимавам с любовни мелодрами. Нито с техните пиарски ерзаци. Дори с Бранджелина няма да се занимавам, макар че тази контаминация е убиец...

Като човек, учил диалектика, макар и във време, когато тя беше „марксистко-ленинска”, имам вътрешна потребност да си изяснявам понятията, процесите, явленията и причините. Както пишеше в учебниците едно време – едно е поводът за война, друго са причините за нея. Какви следователно са причините човешкото съзнание толкова да е пристрастено към чифтосването на личности, събития, явления?

Мисля си, че в зората на съзнанието е ставало дума за един много практичен механизъм – мнемотехника. Особено в условията на безписмени цивилизации. Асоциацията поражда други асоциации и подпомага паметта. Аааа, Парис, оня, дето вкарал във война Троя заради една п...ка? Аха, Елена, да! А, Орфей, дето го разкъсаха вакханките, щото не му стигна характер да спаси от ада оная жена... Евридика? В близката история - а, Чърчил, дето в Ялта предаде на Сталин Източна Европа и никога вече не влезе в голямата политика? Поводи и причини се смесват по един детински, игрови начин, но се помнят някакви събития – макар и объркано, макар и недостоверно – но се помнят. (Аааа, Ной, дето се напил и затова Бог пратил Потопа - кълна се, че съм го чувала като версия).

Чифтосването на нещата улеснява мързеливия ум. Повечето умове са мързеливи. Когато кажем партия, подразбираме Ленин, когато кажем Ленин, подразбираме партия. Просто е за запомняне. Мнемотехниката в служба на идеологията. Религията – опиум за народа. Не, че не е вярно... Но преди да бъде обявена за опиум от конкуриращата я нова наркотична сила – комунистическата идеология – религията е хуманизирала много поколения през много векове. Комунистическата идеология дехуманизира един век.

Само че – какво е религия? Религия и вяра са чифт, наистина, но бих казала, че те са в опозиция. Темата е толкова необятна, че е лудост да я зачеквам. И все пак – да си вярващ според мен не изисква и не означава да си канонично всеотдаен. Можеш да бъдеш вярващ под купола на небесния храм, без да поздравяваш 40 дни след Великден хората с „Христос Воскресе!” Можеш да си Вярващ, без да приемаш която и да е налична в момента (или в миналото) религия. Хайде да спра с тази тема, защото религиозните са чувствителни...

Ако четем азиатските приказки за Настрадин (Насредин) ходжа (и още по-добре великолепния роман на Леонид Соловьов, заточен от комидеологията в Мордова), ще установим, че той е много умен и симпатичен. Хитър Петър у нас обаче е още-по-най-умен и симпатичен. И този чифт е опозиция – само в нашия фолклор. Разбираемо е – комплексите на народа без държава се проявяват в оптимистични приказки. В азиатските приказки за Насредин нашият Петър отсъства. Тотално. А децата ни (и ние преди това, и нашите родители, и техните...) някакси недолюбваме Настрадин – все пак, представител на властта... Той, бохемът-скитник, унизител на истинската власт, при нас е станал поробител... И така върви от поколения тази немислима и нечестна опозиция... Мнемотехника, без съмнение. Как да запомниш Хитър Петър, ако не го противопоставиш някому? Единствено подходяща е уважавана и ценена от твоите изедници (турците) личност, иначе няма смисъл.

Тези мои споделености съвсем не омаловажават смисловите двойки (и вредното им влияние) КАТ-корупция, Доган-обръчи, президент-спонсори, чалга-силикон и пр. Обаче те са временни, да ме прости Господ, не им пожелавам нищо, но грешат, ако си мислят да векуват.

Докато агнешкото с картофи е без конкуренция в своята иманентна семантика, в своята органична двоичност, в отчетливия си код на връзка между Стария и Новия свят. Никой не е вечен, но то ще пребъде.

С хубаво вино, естествено!


Публикувано от viatarna на 16.01.2010 @ 08:51:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   copie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.33
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 05:48:27 часа

добави твой текст
"По две" | Вход | 10 коментара (23 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: По две
от tomatroev на 16.01.2010 @ 13:52:34
(Профил | Изпрати бележка)
"Ако ти е ценен оригинала - пази копието!" - така пишеха едно време на гърба на снимките. Човек и снимка; оригинал и копие. Тези другите, дето си ги изредила, до ракийката и салатката са си точно така. А пък за двоичната система - няма какво да говорим - неоспорим факт!
Обаче като върл защитник на тройното начало / И аз съм я учил навремето тази пуста диалектика и така си и останах хегелианец и марксист! /, позволи ми да не се съглася с теб.
Верно е, че отначало всичко започва по две, Адам и Ева, обаче после се появява Змията. И въобще триъгълника е устойчивата фигура. И както добре знаеш, където са двама, после няма начин да не се появи трети / или трета /.
За руската тройка и за шведската тройка да не говорим. Бог също си няма дружка, но пък има Дух и Син. И така пак стават трима!

И накрая, ето и аз обичам агнешкото да е с картофи, ама както казваш - без вино не върви!

Поздрави!

Троев


Re: По две
от copie на 26.01.2010 @ 00:06:04
(Профил | Изпрати бележка)
:) дай да не набъркваме поне шведската тройка :)))))))

подсети ме за един велик пасаж от "Швейк" - един войник трябваше да запомни номера на вагона си (по памет разказвам, че не ми се рови) и тайната беше да умножава цифрите по две. "Но кой знае защо, чуди се Хашек, той се сети за Светата Троица и умножи всичко по три" :))))

Ех, Тома Троев, а виното тази година си го бива (пак!))))))))

Поздрави и 10х!

]


Re: По две
от radi_radev19441944 на 16.01.2010 @ 11:02:53
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Ми тогава наздраве! Виното ми от новата реколта е вече е готово, а това, което си написала е весело и мъдро.


Re: По две
от copie на 26.01.2010 @ 00:11:34
(Профил | Изпрати бележка)
Наздраве, Ради! Запази малко, да го пробвам :)

За наздраве никога не е късно, но и никога не е рано, нали? :)))

10х за добрата дума!

]


Re: По две
от apostolicia на 16.01.2010 @ 09:05:59
(Профил | Изпрати бележка)
Салатката с ракийка също ще пребъде, Копие! Обратното е страшно даже да си го представиш;)
Впрочем алгоритмичните езици също са в двоичен код! Поздравления!


Re: По две
от copie на 26.01.2010 @ 00:13:49
(Профил | Изпрати бележка)
Вярвам! :))) Не си помишлювай кошмари, apostolicia!
10х!

]


Re: По две
от thebigplucky (plakerov@abv.bg) на 19.02.2010 @ 11:16:24
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/plamen.lakerov
Като човек, учил диалектика...
_______________

И мен ме е потила проклетата. Оттогава мразя пишещите - абе как може такива дебели книги да пишете, в които истината да е толкова малко?!

Обаче не мога да не се запъна по един въпрос:
Проследи развитието на познатите ти религии. Всичките започват с вяра и преминават в култ; всичките се насаждат с огън и меч/ятаган и после проповядват смирение; всички са си имали съвети на кардиналите, Синоди ЦК и т.н... но в различни периоди. Например Мюсулманството сега е в периода когато горе-долу Християнството е било в периода на Инквизицията. Комунизмът тъкмо беше в период на "омекване"(да се хуманизира, демек), Демокрацията пък взе та го бастиса... Сега и на нея ще трябва да и изтърпим войнстващия период... Ама нейсе - ще го изтърпим - от нас търпение да искаш. Я кви хубави работи ни обещават - едва ли не Рая преживе. Ама на - криза - ще я караме преходно, както си знаем.

Самата идея за написване на подобно произведение е знак, че нечий мозък не е заспал. Има върху какво да поспорим по него, но безспорно има доста хляб в него. Ама как да го обсъдим като за някои неща безрезервно подкрепям Троев - за тройката. Ами така де, мъже сме, трябва да се подкрепяме. Не съм съгласен за копулацията "ракийка-салатка" - аз с една салатка пия поне три ракийки... ;-)


Re: По две
от copie на 07.03.2010 @ 17:33:20
(Профил | Изпрати бележка)
:)))) ми Троев ми разваля хубавката конструкция и вие със sradev му пригласяте безотговорно :))))
Аз пък съм готова на червено вино да обсъдим всичко! :)

]


Re: По две
от Liulina на 16.01.2010 @ 21:03:20
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
ин я ян, но кое, кое е ... ?


Re: По две
от copie на 26.01.2010 @ 00:18:49
(Профил | Изпрати бележка)
дали правилно те разбирам: кое е ин, а кое е ян? но едва ли е труден отговорът

иначе да, добро подсещане за двоичния код - ин и ян, 10х, Liulina!

]


Re: По две
от doktora на 11.02.2010 @ 19:13:06
(Профил | Изпрати бележка)
:))
м, да копие...кефиш...водка с доматен...наистина обичам да те чета...понякога;)


Re: По две
от copie на 12.02.2010 @ 16:31:41
(Профил | Изпрати бележка)
:) Приемам го тва понякога, защото си мисля - ми аз пиша понякога! Да не би всеки ден да му досаждам на Доктора?!

Наздраве с червено! :))))

]


Re: По две
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 11.02.2010 @ 20:56:24
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
поздрави, както завършваш, наистина е трихотомия, агнешкото и виното са основата, но картофите са подходящата среда. в този смисъл, зависимо от предпочитанията всяко едно е фон за другите две. Ако позволиш да те цитирам в монографията "Семиотика, Граматика, Логика" примера е подходящ.


Re: По две
от copie на 12.02.2010 @ 16:24:30
(Профил | Изпрати бележка)
:)))) Не просто разрешавам, а благодаря!
Наистина, като се замисля, третото рамо на триъгълника всъщност дава възможност на другите две да съществуват? (Плюс Крупская понякога :)))
Обаче гастрономически имам несъгласие! Аз мога да замезвам на виното и без картофи! Някак съм сигурна, че и ти :))))

]


Re: По две
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 13.02.2010 @ 07:17:18
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Е именно с тебе ми е вкусно виното, а сам, с мислите си мога да пия ракия, или чай

]


Re: По две
от copie на 07.03.2010 @ 17:35:52
(Профил | Изпрати бележка)
Пожелавам ни го скоро!

]


Re: По две
от sradev (sradev за пощите go.com go2.pl wp.pl) на 01.08.2011 @ 13:09:21
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Аха, ремонта е свършил.
значи с копие на червено вино
(може и на бира със сладолед)


Re: По две
от Liulina на 02.08.2011 @ 16:16:42
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
Даже и хората си имаме чифтове ръце и крака, очи и уши, ноздри и челюсти ;)
в опозиция са мъжът и жената
;)))
за това и дрехите ни се чифтосват ръкавици, чорапи, обувки и тнт ...

Така, че може би е нещо подсъзнателно като разделения андрогин ;)


Поздрав за размислите копие!


Re: По две
от ne_be на 05.08.2011 @ 06:43:53
(Профил | Изпрати бележка)
Независимо че нищо не е вечно, дори агнешкото с картофи, .. и въпреки разбирането ми че всъщност не за това става въпрос, искам да се чукнем на чаша някой ден и да си кажем, а сега да пием за живота.


Re: По две
от copie на 27.08.2011 @ 20:50:05
(Профил | Изпрати бележка)
Не бе небето ти небе?
Не бе, не бе то :)))))))))))

С удоволствие!
Червено?

]


Re: По две
от copie на 27.08.2011 @ 20:51:56
(Профил | Изпрати бележка)
Не бе небето ти небе?
Не бе, не бе то :)))))))))))

С удоволствие!
Червено?

]