Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 594
ХуЛитери: 2
Всичко: 596

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧасовник с кукувичка
раздел: Нъ чис бългЪрски
автор: apostolicia

Мамицата му и часовник! Мамицата му и моди, и све! Ма жената! Она а виновна за свичко, ньойната макя! Тава а толко пруклето, дека нема друго по целио свет. Ти му приказваш, а оно те глеа като връзано торме и си праи бъш кво си е намислило.
Ама и пусти комшии, они разчовръкаа работата.
Ма кък да се укротим, бе човеко! Я бих а прибил, ама ми е жал, че е едно гезве кокали, та да бием – но нема къде да ударим. Ама право са си казали ората – бойо сал на грънците врЕди.
Глей сеги, она работата тръгнА по-Издалек. Излезнала неква мода – часовник с кукувичка – да ти казва колко а саато и да ти кука. И свичкио женор из село си купи от Пера магазинерката. Я, като си се знам къв съм, рекох на моата да не е смеяла да купи тава, ама она ме не послушАааа. После каа:
- Кък да не идем да купим, кво ша бъбрат ората за назе? Ша викат, дека сме несъстоятелни и немаме пари за един часовник с кукувичка.
Ма къв часовник, ма! Маани друго, ми го качнАла у собата, къде спиме баш срещу кривато. Да си лежи и да си го гледа, и да му се радва.
Она добре му се радва, що докъде допре главата до узлявницата, вече а заспала и заръкала. Дако вика, че не моа да спи нощно време. ЗАспи и ръка, като бенгалски тигър ръка. А я не мом место да си намерим. Маани че она ръка, на ньой съм нги свикнАл, ама пусти часовник – мине не мине – „Ку-ку, ку-ку!”
ОткАчих! ОткАчих, ти казвам! Побръка ме таа кукувица.
Абе животно недно! Тава не е стока като стока, да ти разправим. Тава а такава гад! Я не мом да го тръпим, ама живо а – жално ми е да го остаим да Умре отглади у таа кутишка, къде седи све у ньеа, та му турих да клюве житце у една капачка от бурган. Оно ич и се не замръси. После си рекох, тава а толко дребно, сигурно не моа да клювне житОто, та отидох да му смелям манко кукурузец у Пръковци. Тава и на меляното не сегна. Рекох си, сигур се рани с просо, кво а дребно. Сеги и просо ша требва да му сеем пролетсан. Ако не умре отглади дотогива, де. Че не мом да го тръпим, не мом, ама да го морим така мъчително, ептем не мом. Ша идем, рекох си, у градо на пазаро да му купим просо, та да не умре, че е живинка, жално ми е, па и кво ша каат ората – тоа умори кукувичето. Наканих се на другио ден да одим на градо. Добре, ама като си легнааме вечерта, моата заръка, а я се отрещи у часовнико. Мине-не мине, тава призне и почне да зеи – ку-ку, ку-ку. А я спим много леко и се будим от нищо. Тамън завлечем Очи и тава зине да кука. СтанА десет саато - тава десет пъти изкукА. СтанА единаесе – толко си пъти изкука. Фанаа ме бракята. А като знам, че иде дванаесе?! Тава немаше да го изтръпим никоги!
Станах, обух си тарлъците и леееко се излекох, да ме не усети ни жената, ни кукувичето. За жената ме не беше млого страх, де. Она зАспи ли, берковската духова музика да викнем у собата, не стане ли пет саато, нема буденье. Ама таа итра гад, кукувичето, знам ли му акъло. Тава кък деби другите пилета из гората. Тава а млого итро, да знааш. Деби да иде пилето да си дири рана и му снесе у гньездото. Ама знаа, че като си дойде квачицата, она ша преброи еченцата и като види, че са повече, ша се сети кво а станало. И оно, гадта му с гад, итро – фане та изфърли едно еченце от другите, та да скута ньегвото си. Та знам ли го кво а итро и тава, наш`то. Затава леееко се излундзих из собата и право доле, къде тато си дръжи налбантскио алат. Зех едни клещеве и се върнах на пръстици у собата. Постоех така у темницата, да се съпикасам, па и да разберем, да не е да са ме усетили – нищо. Сичко мирно.
Станах я пред часовнико и чекам. Като наблИжи дванаесе, я дигнах клещевете право напреде и ги разтворих. И като се изравниа стрелките, тава бутна вратката, излезна и се изду да зеи... Ама я го изпреварих – дръж с клещевете за човката и като го стиснах за певецо! Оно се надувА, надувА, ама я дръжим здраво с клещевете. Ньегвата мамица, бре! Нервите ме скъсА! По едно време провеси глава, нещо изгромА у часовнико и стръчнА една пружина. И - там и тъдева да писне повече! Куртолисах се!
Я поседех, почеках – нищо. Отидох и остаих клещевете откъде съм ги зимал, та да не каже заранта жената, че съм утрепал пилето. Ама я проверих – мига с едното оченце, изглежда само съм го стреснАл. Ама получило силен уплАх та загубило ума и дума. Така казах заранта на жената, де.
- Боже! - вайка се она. - Па кво да го а стреснало така?
Викам:
- Я казвах ли ти да не дигаш суджуците на тавано? Сбрала си с них сите белки из наията и цела нощ громат горе по гредоредо. Оно сигурно го а било страх да го не надушат и да го изедат. И затава си мирва!
Та така се размина работата. Сеги ем сме по модата – имаме си и ние часовник с кукувичка, ем къщата а мирна – кукувичето го а занемило и мирва като пръднало. Па и жената свали суджуците от тавано и яла глей кво става. А наздраве!


Публикувано от Administrator на 01.01.2010 @ 14:57:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Нъ чис бългЪрски

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 00:28:36 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Часовник с кукувичка" | Вход | 9 коментара (29 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Часовник с кукувичка
от savana на 01.01.2010 @ 16:33:34
(Профил | Изпрати бележка) http://stanpar.dir.bg
Това вероятно е родопски диалект. Много добре написано, би звучало невероятно в устата на някой от комиците. Поздрави!


Re: Часовник с кукувичка
от radi_radev19441944 на 01.01.2010 @ 19:19:21
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Това е страхотно нещо. Ти си цяло откритие и няма да се отървеш лесно от доброжелатели. ЧНГ!


Re: Часовник с кукувичка
от kasiana на 01.01.2010 @ 19:48:55
(Профил | Изпрати бележка)
Да си жива и здрава, Апостолиция!!!

Изпълни душата ми с възхищение от таланта ти и веселие, породено от великолепния хумор в разказа ти!!!

Щастлива и плодотворна 2010 година:)))))))


Re: Часовник с кукувичка
от doktora на 01.01.2010 @ 22:07:40
(Профил | Изпрати бележка)
)))))))))))))))))))))))))))) Апостолициа()..да си видим очите, мила...дори в Липен...;))


Re: Часовник с кукувичка
от Ufff на 02.01.2010 @ 07:41:03
(Профил | Изпрати бележка)
Брависсима!
` А наздраве! За чисто новата година!)


Re: Часовник с кукувичка
от diva_voda на 02.01.2010 @ 08:04:33
(Профил | Изпрати бележка)
"и яла глей кво става. А наздраве!"
наздраве!
огън си, огън!
Здраве и вдъхновение през Новата година!



Re: Часовник с кукувичка
от vikito_1960 (vikito_60@abv.bg) на 03.01.2010 @ 16:12:15
(Профил | Изпрати бележка) http://viktoriaivanovaa.blog.bg/
честита Нова година !
Расвам се на вашия подарък -
часовник с кукувичка!


Re: Часовник с кукувичка
от orkud на 04.01.2010 @ 09:21:22
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно пишеш! Поздравления! Диалекта е от Северозападна България, нали? Имам приятели от Видин, на които специално пратих линк с твоите неща и страшно им се зарадваха ! Много ти благодаря за моята и тяхната радост! Да си жива и здрава и да не пресъхва вдъхновението ти!


Re: Часовник с кукувичка
от Markoni55 на 10.01.2010 @ 11:49:09
(Профил | Изпрати бележка)
Очарована съм от стила ти. Винаги с интерес те чета. диалекта много съживява разказа, но при теб не е само добра работа с материала - усещането, емоцията ей това ти е най-големия майстролък. Поздравления, хубава и спорна година ти желая.
Ти внасяш достоверност във фриволната иначе рубрика " нъ чис бългърски".