Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 801
ХуЛитери: 2
Всичко: 803

Онлайн сега:
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПиле по селски (рецепта само за мъже)
раздел: Хумор и сатира
автор: Administrator

Жена ви всеки петък е на дамско парти, а в събота сутринта излиза на кафе с партизанките, за да си опреснят спомените от партито. Обаче какво като е събота - тъщата все пак трябва да яде нещо. Иначе гладната тъща ще гледа лошо.

Вземате едно селско пиле, слагате го в подходяща тенджера, заливате го със студена вода, слагате капака на тенджерата и го варите. Ако пилето дава зор да излезе от тенджерата, значи сте забравили да му резнете главата, да го оскубете и да го опърлите. Главата, краката, крилцата и вътрешностите (дробчета, сърчице, воденичка) ги отделяте за чорбица. Другото както си е цяло го слагате в тенджерата. Ако не сте виждали живо пиле, по-добре си купете едно градско, отглеждано в заводски условия. Него направо го слагате в тенджерата, като не забравяте да го отвиете от найлона. В тенджерата добавяте и една-две чаени лъжички сол.
Нарязвате на търкаленца 1 голяма (или 2 средноголеми) глави бял кромид лук. Същото правите и с червен такъв, та лука да стане на шарени търкаленца. В подходяща средноголяма тенджера наливате около стотина грама олио, чакате да се загрее и слагате лука да се запържи леко. Докато лука си цвърчи в тенджерата, нарязвате на едро 2 сурови зелени чушки и 2 белени, печени червени чушки. Мятате ги и тях при лука.
Сега вече може да изпиете една чаша червено винце, за потушаване на умората дотук.
Като пресушите чашата, поглеждате какво става с пилето. Ако е завряло, махате с решетъчна лъжица пяната дето се е появила, слагате в тенджерата десетина зрънца черен пипер и едно-две листенца дафинов лист и го оставяте да си къкри кротко. Ако изобщо не е чуло - значи сте забравили да включите котлона на печката. Ами включете го де, още не е късно.
Изсипвате в тенджерата половин буркан белени цели домати заедно със сока. Внимавайте да не изпущите буркана, че трудно се вади от тенджерата. Ако сте го изсипали при пилето, трябва да почнете всичко отначало. Затова гледайте да оцелите оная, другата тенджера - с луците.
Нарязвате надве-натри две-три скилидки чесън. Понеже чесънчетата са по-дребни от пръстите и на всичкото отгоре се пързалят, гледайте да не отрежете и некой пръст. Не за друго, ама тъщата нали е с кастанети, та няма да може да го сдъвче. Нарязвате си на едро и два средноголеми пресни домата. Подготвяте си под ръка и едно-две люти сухи чушлета. Тях не ги режете, а само ги клъцвате тук-там с ножа, така че да си останат цели.
Изтрийте потта от челото си и обърнете още една чаша червено - сега е момента.
Време е да погледнете в тенджерата, само че тоя път не в оная с пилето. Ако зеленчуците са омекнали, сложете при тях чесънчето, пресните доматки и лютите чушленца. Посолете с половин до една чаена лъжичка захар, 1-2 пак чаени лъжички сладък червен пипер, малко солчица, добавете 1-2 стръка мащерка и 2-3 клонки чубрица, прехвърлете един-два черпака от бульона на пилето от оная в тая тенджера, захлупете с капака и оставете да улегнат зеленчуците още пет минутки на бавен огън. Предполага се, че преди последните врътни, сте се превързали и сте съхранили надлежно парчето от пръста си. Защото след като сервирате на тъщата, може да отскочите да ви го зашият. Ако ви наболява - пийнете една чаша червено винце от мъка. Ако не ви боли - що па да не пийнете от радост!
Пилето трябва да се е сварило вече. Боцнете го с една вилица за всеки случай, за да се убедите. Извадете го от тенджерата с големите кухненски щипки и го преместете в една тавичка да поизстине. Ако не знаете къде жена ви държи кухненските щипки, нямам идея как ще го вадите от тенджерата... Ако ударите една чаша червено ще се сетите, че може да отцедите водата и чак тогава да го тропнете у тавичката, ама язък за бульона - от него каква хубава каша става, не е истина... Поизчакайте пилето да не пари и го обезкостете с пръсти, като гледате да е на по-големи мръвки. Облизвайте си пръстите периодично за мезе на виното. Кокалите сами се сещате, че се махат, за да не може тъщата да си прецака некой мост.
Извадете (от оная тенджера) с вилица клонките чубрица - те няма нужда да стоят повече. Казвам с вилица, защото сигурно не знаете, че бъркането с порязан пръст в гореща тенджера много боли. Добавете мръвките при зеленчуците, опитайте на вкус и ако трябва добавете солчица. Ако сте прекалили с бульона и ви се чини, че манджата е водниста, да не вземете да отцеждате! По-добре пийнете една чаша, колко да залъжете стреса от откритието, а после добавете лъжица брашънце и разбъркайте. Ако си е добре и не иска нищо друго, сложете капака на тенджерата и оставете още 2-3 чаши време на бавен огън за последно. Преди да махнете тенджерата от котлона, нарежете отгоре на ситно 5-6 стръкчета магданоз. Но не върху тенджерата, а върху манджата.
Сега вече спокойно може да пийнете чаша червено с мерак, а не от зор.

Шишето би трябвало да е празно вече. Съберете всички излишни съдове и прибори в мивката, а не ги хигиенизирайте в миялната. Не е нужно и да почиствате готварския плот и печката, нищо че е станало вир-вода от прехвърлянето на бульона насам-натам. Партито си е парти и кафето си е кафе, но и жена ви трябва да свърши нещо. Когато опита от пилето, със сигурност ще ви каже - "леле скъпи, ама ти готвиш по-хубаво от мене" - обаче вие си имайте едно на ум, че по тоя начин се опитва да ви прекара, да готвите и в останалите дни от седмицата.
Бъдете мъж и не се поддавайте на провокации.


Публикувано от aurora на 30.12.2009 @ 15:15:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Administrator

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 19:04:26 часа

добави твой текст
"Пиле по селски (рецепта само за мъже)" | Вход | 8 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от Liulina на 30.12.2009 @ 16:10:14
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
е тук жените нямаме думата ;)


Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от chocolate на 30.12.2009 @ 17:32:29
(Профил | Изпрати бележка)
Маани ги тия шишетии - тежат в торбата. Вземи си една кутия 5л - да има повече време за размисъл, относно съчетаването на подправките и зеленчуците.
Не е лесно да си мъж в БГ. Не е лесно, мен... Особено ако ти се падне подходяща жена...


Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от apostolicia на 30.12.2009 @ 17:43:22
(Профил | Изпрати бележка)
Две бурета с вино сложих на балкона с тайната надежда мъж ми да проготви като теб поне в петък, обаче - не, братче! Ще се мре от глад, видя се, ма поне да се напием - бяло или червено, впрочем?:))))))


Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 30.12.2009 @ 18:31:25
(Профил | Изпрати бележка)
Скъпа Ели, от ЕГН-то ме напира да добавя някои поправки, но те
поздравявам за идеята и изпълнението :)))))))
За да мога да заспя довечера, веднага си казвам забележките:
Вместо вино може да се изпзолзва ракия - по една капачка на всеки отдих.
Една капачка ракия просто е задължително да се сложи в ястието - така хем на тъщата повече ще й се услади, хем ако имате късмет може и да заспи...
Като изсипвате буркана с доматите, задължително се отделя доматения сок, че много върви с ракийката. Защо да го хабите за пилето?
И накрая - две тенджери са много малко, жизненият ми опит показва, че са поне три в мивката, къде се губи едната тенджера?
:)))))))))))))



Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 31.12.2009 @ 16:41:34
(Профил | Изпрати бележка)
Сега видях, че ужасно съм сгрешила, за което моля да бъда извинена...Не съм предполагала, че мъж може да е толкова вещ в кулинарното изкуство...
Моля Администратор за прошка с най-сърдечни пожелания за весела, щастлива и успешна Нова 2010 година!

]


Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от voda на 31.12.2009 @ 04:47:02
(Профил | Изпрати бележка)
Много подправки, много нещо!
Трябва да опитам.
Благодаря за рецептата и весело посрещане на Новата! :)))


Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от Markoni55 на 04.03.2011 @ 16:41:13
(Профил | Изпрати бележка)
ставете още 2-3 чаши време на бавен огън за последно

много е важна тази мерна единица за време. Запомних.


Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от galiakara на 17.03.2011 @ 19:20:59
(Профил | Изпрати бележка)
Адми, едно вече ми е ясно на сто процента- Ти си Кулинар с мерак!
Ама не само че умееш да описваш успешно рецептите си, а накрая- явно си хапваш вкусно, вкусно!
Бъдещи успехи в това трудно изкуство!!!


Re: Пиле по селски (рецепта само за мъже)
от lubara на 23.03.2011 @ 12:47:42
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Леле, кулинарна вакханалия си ти!
И много уважаваш тази тъща, без това уважение не стават вкусни гозбите!
Поздрави!