Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 537
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 542

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: VladKo
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca
:: Albatros

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊîëåäàòà íåâúçìîæíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: REWOLT

- Òè íîâ ëè ñè?

Çàâàðè ãî íà âèñî÷èíêàòà, íàä ñòîïàíñêèòå ïîñòðîéêè – ñåäåøå íà ïðèïåê, ìú÷åéêè ñå äà îòêðàäíå òîïëèíêà îò çàìðúçíàëèòå ëú÷è íà áëåäîòî ñëúíöå. Áå ñàì, çàãëåäàí íàäîëó, êúì îáøèðíèÿò äâîð çàñòëàí ñ áÿë êàìúê è ëåõè ñ ãåðãèíè.

- Úõúì, èìà – íÿìà, îò äåñåò ìåñåöà ñúì òóê – êèìíà, âñå òàêà áåç äà ñå îáúðíå êúì íåãî.

- Úõúì – êèìíà è Ãîöå, - çàòóé íå ñúì òå âèæäàë.

- Òî, íèå ñìå äîñòà òàì, íÿìà è êàê äà ìå âèäèø – ïîäå îòíîâî ìàëêèÿò.

- Âÿðíî, âÿðíî – áúðçî ñå ñúãëàñè – Êàê ñå êàçâàø?

- Ãîøî.

- Ïðèÿòíî ìè å, àç ñúì áàòå òè Ãîöå.

- È íà ìåí, áàòêà – óñåòè êàê ñå óñìèõâà, íî âñå îùå íå âèæäàøå ëèöåòî ìó.

- Ïî÷òè ñìå ñè àäàøè, à? – óõèëè ñå Ãîöå è ïðèëåãíà äî ïîâàëåíèÿ äúíåð, ÷èÿòî êîðà ãîäèíèòå áÿõà îùàâèëè äî áëÿñúê. – Ñêîðî ùå çàâàëè….

- Ìèñëèø ëè? – ïîãëåäíà íåáåòî. – Íÿìà íè åäèí îáëàê…

- Óáåäåí ñúì. Ïî òîâà âðåìå íà ãîäèíàòà âèíàãè âàëè.

Âçðÿ ñå â òèëà ìó, ìëàäåæêàòà ðóìåíèíà ïî áóçèòå, ìúõúò ïî òÿõ.

- Íàèñòèíà ëè? – íå äî÷àêàë îòãîâîð, Ãîøî çàäàäå íîâ âúïðîñ – À êàêâà å òàÿ ãúë÷àâà, îò ñóòðèíòà äæàíãúð ñëóøàì?

Ãîöå ñå ïîñìóòè çà ìèã, ïðåìèãà, êàòî ÷å ëè ìó áÿõà áðúêíàëè ñ ïðú÷êà â îêîòî, ïðåìåñòè ñå áåç íóæäà íà äðóãèÿ õúëáîê, îáìèñëÿéêè îòãîâîðà:

- Àìè… Òîâà å åäèí ïðàçíèê. Ñòÿãàò ñå õîðàòà, ïðèãîòîâëåíèÿ ïðàâÿò.

- Ïðàçíèê ëè? Ñèãóðíî å èíòåðåñíî? Îáè÷àì ïðàçíèöèòå – íàñòðîåíèå, ìóçèêà…Ùå ìè ðàçêàæåø ëè? – îæèâåíî èçáúáðè ìàëêèÿò è ïîñåäíà äî Ãîöå, çÿïíà ãî ñ ëþáîïèòñòâî â óñòàòà.

“ Èíòåðåñåí ñòàðåö, ìèñëåøå ñè Ãîøî, ìàëêî ïîíàìèðèñâà, íî ãîòèí ”

- Îáÿä å, íå âè ëè ñúáèðàò çà õðàíà? – îïèòà ñå Ãîöå äà ñå èçìúêíå îò íîâàòà ïîðöèÿ âúïðîñè.

- Àç íå ñúì ãëàäåí íåùî… Õàéäå, ðàçêàæè, ìîëÿ òå?

- Äîáðå äå – èçïúøêà íåäîâîëíî Ãîöå, - àìà òî íÿìà êîé çíàå êàêâî çà ðàçêàçâàíå, íàáúðçè÷êî, íå áèâà äà èçïóñêàø îáÿäà.

- Äà, äà! – ñúãëàñè ñå Ãîøî – Íàáúðçè÷êî ìè ðàçêàæè.

- Òîâà å åäèí äðåâåí îáè÷àé. Õðèñòèÿíñêà òðàäèöèÿ. Êàçâàò é Êîëåäà.

- À-à-à, Êîëåäà!… - èçâè ãëàñ Ãîøî.

- ×óâàë ëè ñè? – ñ íàäåæäà è îáëåê÷åíèå â ãëàñà çàïèòà Ãîöå.

- Ìè íå – óõèëè ñå íàñðåùà ìó ìàëêèÿò – àìà ìè ñå ñòîðè åäíî òàêîâà, õóáàâî. Êðàñèâî! Ê-î-ë-å-ä-à! Âèæ ñàìî êàê çâó÷è…

- Õúì!...

Çàìúë÷àõà.

“Õóáàâî ìó çâó÷àëî. Áîæå!”

Íàä ãëàâèòå èì ïðåëåòÿ îðúôàí ðîÿê ïîëñêè ãàðâàíè, íàïðàâè áàâåí êðúã è êàöíà ñ êðÿñúê â ëîçåòî.

- È òîÿ ïðàçíèê, Êîëåäàòà äå, ñ êàêâî å òîëêîâà ñïåöèàëåí? – Ãîøî íàèñòèíà èñêàøå äà çíàå, ïèòàøå è çàñòàâàøå çàä âúïðîñèòå ñè ñ öÿëàòà íàèâíîñò è äîâåðèå, ïðèñúùè íà ëþáîïèòíèòå õëàïåòà.

- È àç íå ñúì ìíîãî íàÿñíî, ñàìî ñúì ÷óâàë… - Ãîöå ñ íåîõîòà ïðîäúëæè – Ðîäèë ñå íÿêîãà åäèí ìúæ, Ñèí Áîæèé ãî íàðè÷àò. È â íåãîâà ÷åñò å òîÿ ïðàçíèê.

- Ðîäèë ñå? È êàêâî, êàêâî ìó å òîëêîâà âàæíîòî?

- Íå ðàçáèðàø! – ñìúìðè ãî Ãîöå. – Òîâà å Èñóñ Õðèñòîñ, Ñèí íà Áîãà.

- ×å çàùî íå ñè ìó ÷åñòâàò ïðîñòî ðîæäåí äåí, êàòî íà âñè÷êè äðóãè, ñ ïîäàðúöè, òîðòà…

- Å, àìè òîâà å òî áå, Ãîøî, òúï ëè ñè! Òîâà ìó å ÷åñòâàíåòî íà ðîæäåíèÿ äåí.

- À-à-à…Àìà, òèÿ õîðà òóê, ñòîïàíèòå íà äâîðà, íåùî ðîäíèíè ëè ìó ñå ïàäàò, ÷å ùå ãî ïðàçíóâàò?

 ãëàñà ìó íÿìàøå è êàïêà èðîíèÿ èëè ñàðêàçúì. Íàèñòèíà íå çíàåøå, à âúïðîñèòå ìó áóäåõà ðàçìèñëè.

- Ðîäíèíè ëè? Íà íåãî öåëèÿò ÷îâåøêè ðîä ìó å ðîäíèíà, çàùîòî òîé å íåùî êàòî äóõîâåí âîäà÷ íà õðèñòèÿíèòå.

- Àõà, à êîè ñà õðèñòèÿíèòå, êàêâè ñà, àç êàêúâ ñúì íàïðèìåð?

Îïèòà ñå äà áúäå ñïîêîåí, äà íå èçáóõâà, íî è òîé íå çíàåøå âñè÷êè îòãîâîðè. Íàèñòèíà, áåøå ëè õðèñòèÿíèí òîé? Àìè Ãîøî? À ðèáèòå â ìîðåòî, ïòèöèòå, äúðâåòàòà? Ìîæå áè òðÿáâàøå äà ãî ðàçêàðà òîâà õëàïå, äà íå ñå çàíèìàâà ñ íåãî, äà íå çàäúëáî÷àâà â ìàòåðèÿ, â êîÿòî íå áå íèêàê ñèëåí. Âìåñòî òîâà îòãîâîðè:

- Ãîøî, âèæ ñåãà. Êàê òè çâó÷è äóìàòà – õðèñòèÿíèí? Õðèñòèÿíèí? À òàçè – Õðèñòîñ, òÿ êàê òè çâó÷è? ß íàïðàâè ïàðàëåë ìåæäó äâåòå.

- Ìäà…- äúëáîêîìèñëåíî ðå÷å Ãîøî, áåç äîðè äà ñáðú÷êà ãëàäêîòî ñè, ìëàäåæêî ÷åëî. Äà ìó ñå íå íà÷óäèø íà àêúëà! – Èìàò îáù êîðåí. Õðèñòîñ – õðèñòèÿíñòâî.

- Òî÷íî òàêà – îáëåê÷åíî êàçà Ãîöå – Áðàâîñ!

- Çíà÷è òîâà áèëî… Õúì, è ïàê íå ìè ñòàíà ìíîãî ÿñíî…

- Ðåëèãèÿ áå, ìàëêèÿ! Ðåëèãèÿ, íîñåùà èìåòî íà îñíîâàòåëÿ ñè. Ñåãà âå÷å, ÿñíî ëè òè å?

Ãîøî ìúë÷åøå è ðîâè÷êàøå çàìðúçíàëàòà çåìÿ ñ êðàê. Ñóìòåøå, ìðúíêàøå ïîä íîñ, óïîðñòâàøå.

- Çíà÷è, öúðêîâåí îáè÷àé – êîíñòàòèðà. – Çàùîòî àç ñâúðçâàì ðåëèãèÿòà ñ öúðêâàòà. Ìîæå è òúï äà ñúì, íî òàêà ìè çâó÷è.

- Îô, ñëóøàé ñåãà. Èñêàø äà çíàåø, ïèòàø... Êàçâàì êàêâîòî çíàì, íå ìè å ðàáîòà äà ñå ìåñÿ â öúðêîâíè è Áîæè äåëà. ßñíî?

ßäíî ïðîçâó÷à ãëàñúò ìó â ïðîçðà÷íèÿò, ìðàçîâèò äåí. Íàäàëåêî, äîäåòî ïîãëåäúò ìó ñòèãàøå áå ìúðòâèëî. ×åðíîòî, ðàçîðàíî íà îãðîìíè êâàäðàòè ïîëå, çàïóñíàòèòå ïî-íàòàòúê îáùèíñêè ëîçÿ ñ èçëèíÿëàòà, îâúãëåíà òðåâà ìåæäó ðåäîâåòå, ñàìîòíèòå òðúíàöè, â êîèòî âÿòúðúò ïðîñâèðâàøå íà ïúò çàãîëèòå áúðäà íà ïëàíèíàòà, çàä òÿõ. Ãàðâàíèòå íåîõîòíî ðîíåõà áóöèòå çà íÿêîé ñëÿï ÷åðâåé, íåéäå èçñêèìòÿ êó÷å. È ïàê ìúðòâèëî.

- Ãîöå, íå ñå ñúðäè, áàòêà. Íÿìà äà òå ïèòàì ïîâå÷å. Ìíîãî âàæíî, ÷å öúðêîâåí ïðàçíèê ñå ïðàçíóâà îò ñòîïàíèòå. Òÿõíà ñè ðàáîòà…

- Âèæ ñåãà, õðèñòèÿíñòâîòî å íå ïðîñòî ðåëèãèÿ! Òî å âÿðà!

- Â êàêâî?

- Âÿðàòà â Èñóñ, êîéòî ñå å æåðòâàë è å áèë ðàçïíàò íà êðúñò.

- Óæàñ!... Íàèñòèíà ëè, áå? È çàùî?

- Òîé å Ñïàñèòåë. Õîðàòà âÿðâàò, ÷å ÷ðåç ñàìîæåðòâàòà ñè èì å èçäåéñòâàë îïðîùàâàíå è íà òåõíèòå ãðåõîâå, ÷å ñïàñåíèåòî îò ãðåõà è ñìúðòòà å âúâ âÿðàòà. Òîé å Ìåñèÿòà!

- Ìåñèÿ…Êðúñò…Öúðêâà…Òúæíî ìè çâó÷è òîâà, íÿêàê îáðå÷åíî è íåñåðèîçíî, êàòî çà ÷îâåøêè ðîä.

- Õðèñòèÿíèòå ñà õîðà áëàãîâåðíè, èìàò ñè êîäåêñ íà ìîðàëà, íå íàðóøàâàò äåñåòòå Áîæè çàïîâåäè, êîèòî ñà íàïèñàíè òàì ëè÷íî îò Áîã…

Ðàçãîâîðúò èì áå ïðåêúñíàò îò íàáèðàùàòà ñèëà ãúë÷àâà â äâîðà. Ïîãëåäíàõà. Ìúæå ïðèãîòâÿõà îãðîìíà äúðâåíà ñêàðà, æåíè êëàäÿõà îãíüîâå, çàâèðàõà êîòëè âîäà, äåöà ùúêàõà íàçàä íàïðåä. È ìàêàð ïðèâèäíî âåñåëè, íåùî òúìíî è ðèòóàëíî ñå ïðîêðàäâàøå â äåéñòâèÿòà íà õîðàòà. Áðúìíà åëåêòðè÷åñêè øìèðãåë, íÿêîé òî÷åøå íåùî â ãàðàæà.

- Êàêâî ïðàâÿò? – çàïèòà Ãîøî.

Íå ìó ñå ãîâîðåøå íà Ãîöå ïîâå÷å, íàäèãíà ñå áàâíî îò èçñòèâàùàòà çåìÿ, óñåòè ðàäèêóëèòúò äà ñå ïðîêðàäâà ïúëçåøêîì êúì ñòàâèòå ìó:

- Òðÿáâà äà õîäÿ, ìàëêèÿ.

Ñðåùíà óêîðèçíåíèÿò ìó ïîãëåä, ïîêîëåáà ñå çà ìèã:

- Àìè òîâà å, ñòÿãàò ñå. Çàïî÷âàò ïðèãîòîâëåíèåòî çà…

- Æåðòâîïðèíîøåíèå? Íà òàêîâà ìè ïðèëè÷à!?

- Ìè…âèæ ñåãà… íå å òî÷íî òàêà…

- Ãðîçíà ðàáîòà, Ãîöå!

- Òðàäèöèèòå…

- Òèÿ ÷åíãåëè òàì, çà êàêâî ñà?

- …çàêà÷àò ðàçíè íåùà íà òÿõ.

- Êàêâè? Íå ìè ïðèëè÷àò íà çàêà÷àëêè çà ìåíöè èëè äðåõè.

- Âèæ êàêâî, ìàëêèÿ…

- À òèÿ ñêàðè, äåòî æåíèòå ãè ñòúðæàò ñ ÷åòêèòå, òå çà êàêâî ñëóæàò, çà íàð ëè? Èëè çà ïîñìúðòíî ëîæå?

- Îô, àéäå, àç òðúãâàì. Äå äà çíàì çà êàêâî ñà – èñòèíñêè ñå ÿäîñà Ãîöå è çàêóöóêà íàäîëó, ïî ïúòåêàòà êúì ñâèíàðíèêà.

- À áåíçèíîâèòå ëàìïè, òèÿ íîæîâå, ñàòúðà, îãðîìíèÿò äðúâíèê, çà êàêâî ñà?...Êàæè áå, áàòêà, òå çà êàêâî ñà? Êàêâè ñà òèÿ òðàäèöèè áå, òîâà ñè ìè ïðèëè÷à íà èñòèíñêî, ïðåäíàìåðåíî óáèéñòâî áå… Ãîöå, íå ñå èçìúêâàé, Ãîöå! Íàëè õðèñòèÿíèòå òðÿáâà äà áúäàò äîáðè áå, Ãîöå… - ïîäòè÷âàøå çàä ãúðáà ìó ãëàñúò íà Ãîøî – îò÷àÿí, íå÷óò âîïúë, íåèñòîâî ÿðîñòåí, ñúïðîòèâëÿâàù ñå, îáúðêàí è ëîãè÷åí, ïèòàù è ÷àêàù îòãîâîðè, êîèòî ñúùíîñòòà ìó âå÷å çíàåøå, çíàåøå è òúðñåøå ñïðàâåäëèâîñò.

Ãîöå óñåòè êàê ñúëçè ñå ñïóñíàõà ïî ïðàñêîâåíèòå ìó áóçè, çàãîð÷à ìó, íàäèãíà ñå â ãúðëîòî ìó îáèëíèÿò îáÿä, ïîèñêà äà èçëåçå îáðàòíî.

- Çíà÷è, - íå ñïèðàøå Ãîøî - çà äà ñè áåç ãðåõîâå, òðÿáâà äà âÿðâàø, ñàìî òîâà ëè? È êàòî èäåø â íåäåëÿ íà ÷åðêâà, òè ñå îïðîùàâàò, è îò ïîíåäåëíèê ïî÷âàø ïàê, òàêà ëè? Íàëè íå òðÿáâà äà ñå âúðøàò ãðåõîâå áå, Ãîöå… Ãîöå!  òàÿ êíèãà, ñâåùåíàòà, ñ äåñåòòå çàïîâåäè… â íåÿ êàêâî ïèøå çà ñàòàíèíñêèòå ðèòóàëè à? Ãîöå! È òè ñè êàòî ìåí, íå ìîæåø äà èçáÿãàø…Íå ìîæåø âå÷íî äà èì áÿãàø, äîêàòî íà íàñ ñå ãëåäà êàòî íà õðàíà çà áàíêåòà, â èìåòî íà ñâåòèÿ, êîéòî ñå å æåðòâàë, çà äà íÿìà çëî… Òîâà å ïîäèãðàâêà… Êàêâà å òàçè âÿðà...? Êàêâà å òàçè ðåëèãèÿ, ðèòóàëè, òðàäèöèè…? Íå ìîæåø äà èçáÿãàø, Ãîöå, íå ìîæåø…

Õëîïíàë òåæêàòà âðàòà çàä ãúðáà ñè, Ãîöå ñå òðúøíà âúðõó ãîëèÿò ïîä, îïèòâàéêè ñå äà íå ÷óâà, äà ñå ñêðèå îò äóìèòå íà Ãîøî. Çàðèäà áåç äà ñå óñåòè:

- Íå! Íå ñúì êàòî òåá, íå ñúì!... Àç ñúì äðóã, àç ñúì íåðåç, àç ñúì èì íóæåí, ðàçáðà ëè!… Çà äà ñå âúçïðîèçâåæäàìå, çà äà ñå ðîèì… Çà äà íè èçêîëâàò ïîñëå ïîä áëàãîâèäíè ïîâîäè…Èëè ïðîñòî, çàùîòî ñìå ðîäåíè çà òîâà…È äà íè ãîðÿò ñ áåíçèíîâè ëàìïè êîæèòå, äà íè ðàçôàñîâàò, îêà÷âàò íà ÷åíãåëè, èëè ïúëíÿò íà íàäåíèöè…Íî àç ñúì èì íóæåí è ìîåòî ìåñî å êèñåëî, íÿìà äà ìå…

Âúí çàâàëÿ. Õóáàâ áÿë ñíÿã. Òðóïàøå, ðèñóâàøå êðàñèâà çèìíà ïðèêàçêà, êîÿòî ñÿêàø íÿìàøå äà èìà êðàé. Îìåêíà âðåìåòî, ãàðâàíèòå ñ êðÿñúê íàïóñíàõà ëîçåòî è íàêàöàõà íà ñòàðèÿ îðåõ, èçâèñÿâàù ñå â ñðåäàòà íà äâîðà, êàòî Äúðâîòî íà æèâîòà. Ìúäðî è âå÷íî íàñðåä ïîáåëÿâàùèÿò ñâÿò.

Îòêúì ñòîïàíñêèòå ïîñòðîéêè ñå ÷óõà âèêîâå, íÿêîé äóøìàíñêè ïñóâàøå. Èçïèùÿ æåíà, òðåñíà ñå âðàòà, èçäðúí÷à ñ÷óïåí ïðîçîðåö.

- Ìàìêà ìó – ðåâåøå ñòîïàíèíúò – åäúð, ÷åðâåíäàëåñò çäðàâåíÿê, ïîòÿù ñå îáèëíî ïîä çàñèïâàùèÿò ãî ñíÿã. Çà÷åðâåí, ïóõòåøå èçäóë áóçè, æèëèòå íà âðàòà ìó áÿñíî ïóëñèðàõà, ùÿõà äà ãðúìíàò. Çàä íåãî ïîäñìúð÷àøå äðåáíà, õðèñèìà æåíèöà, çàãóáèëà øàðåíàòà ñè êúðïà çà ãëàâà è ìëàäîñòòà ñè, â íåðàçáîðèÿòà íà ñúâìåñòíèÿò èì æèâîò, ñòèñíàëà ìîëèòâåíî ðúöå, îïÿâàøå:

- Áîæå-å-å, Áîæå!... Çàòðèõà íè äóøìàíèòå, Áîæå!... Ãîñïîä äà ãè èçòðúøêâà âñèòå, Áîæå, ãðúì äà ãè óäàðè, äà ãè èçïåïåëè, Áîæå, áÿë äåí äà íå âèäÿò, òàêà íàïðàâè, Áîæå, ÷å î÷è÷êèòå èì äà èçòåêàò, äàíî â Äóíàâà ñå óäàâàò, öÿë æèâîò ïî ÷óæäè äðóìè äà êðà÷àò è ñâîåòî ñè äà íå íàéäàò, Áîæå…

- À, ñòèãà ðåâà, ìà!...Ñòèãà îïëàêâà, ÷å êàòî õâàíà äðÿíîâàòà… - ïåíåøå ñå ìúæúò é. - Ìàìêà èì, è õàéäóöè, àç íà òÿõ… Ñàìî äà ìè ïàäíàò…

Îò êúì êúùàòà äîòè÷à çåòÿò. Ñëåä íåãî äúùåðÿòà è äåöàòà. Òè÷àõà ãîëè è áîñè, òúé êàêòî ãè áå çàâàðèëà íîâèíàòà, íàïðàâî îò ãîðåùàòà ñîáà, ïðåç ñíåãà, ñ óæàñ â î÷èòå, íåâÿðâàùè:

- Òàòüî, êâî ñòàíà áå? Òàòüî?

- Êâî ñòàíà ëè?... Íÿêîé å îòâîðèë âðàòàòà íà ñâèíàðíèêà, íåãîâàòà ìàìèöà, è âñè÷êèòå ïðàñåòà å èçêðàë…

- Àìà êàê áå… Ìîæå ëè îò âÿòúðà âðàòàòà äà ñå å îòâîðèëà, äà ñà èçëåçëè…?

- Êàê òàêà âñè÷êèòå, è äâàéñåòòå ëè áå?

- Íå, ñàìî íåðåçúò å îñòàíàë. Ñòîè, ïóëè ñå ñðåùó îòâîðåíàòà âðàòà, êàê íå å èçëÿçúë è òîé, íå çíàì. Íåðåç... Ïôó!... Ïðàâè ñå íà ãëèãàí, àìà íå å!

- Õàéäå – íàðåäè çåòÿò - Èäåòå ñå îáëå÷åòå, ìðúêâà, ïðàñåòàòà òðÿáâà äà íàìåðèì, ÷óâàòå ëè?...Ïðàñåòàòà, íà âñÿêà öåíà! Áåç ïðàñåòà, Êîëåäà íÿìà äà èìà! Áÿãàéòå-å-å…

À âàëåøå! Òàêà õóáàâî, êðàñèâî è ñïîêîéíî. Äîðè ÿòîòî îïúðïàíè, âå÷íî ãëàäíè è çëîíðàâíè ãàðâàíè, ñå áÿõà îäðåìàëè â êîðîíàòà íà äúðâîòî. Âå÷íîòî. È ñå ÷óâñòâàõà çíà÷èìè, êàòî êîëåäíà îêðàñà.

È Ãîöå ñïà ñïîêîåí òàÿ íîù. Äîðè ñâèíÿòà ìàéêà ñè áå îòèøëà.

Âúîáùå, öÿëàòà Êîëåäà ïðåìèíà ñïîêîéíî. Çà ïðúâ ïúò îò òîëêîâà çèìè íàñàì.


Ðóìåí Ðîìàíîâ
24.12.2009 ã.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 24.12.2009 @ 10:10:50 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   REWOLT

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 11:00:11 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êîëåäàòà íåâúçìîæíà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (8 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êîëåäàòà íåâúçìîæíà
îò apostolicia íà 24.12.2009 @ 11:18:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ååååååååååååååå, êàðàø íè äà ñå ÷óâñòâàìå âèíîâíè, çàäåòî ïî ïðèðîäà ñìå õèùíèöè - àìà ñòèãà, äå! :)))))


Re: Êîëåäàòà íåâúçìîæíà
îò nikoi (boo@abv.bg) íà 26.12.2009 @ 19:02:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî ìè õàðåñà:)


Re: Êîëåäàòà íåâúçìîæíà
îò shtura_maimunka íà 30.12.2009 @ 13:22:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://smile999.blog.bg/
Ìèëè÷êèòå ïðàñåíöà...
Ïîçäðàâè âåãåòàðèàíåöî! Ñ òåá ñúì!
Âåñåëà Íîâà ãîäèíà, ñ ìíîãî ëþáîâ è âäúõíîâåíèå!:-)