Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 833
ХуЛитери: 0
Всичко: 833

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивотът е кратък, изкуството - вечно
раздел: Други ...
автор: tomatroev

От "Разговори с Мавъра"

- Нали знаете - каза Мавъра - оня знаменит принцип, според който обратното твърдение също е вярно! Ето го и тук, в пълната си сила: Животът е вечен, изкуството - кратко.

- Може и да е вярно - отвърна Професора - Лев Толстой, например, е твърдял, че един ден изкуството ще бъде ненужно и ще изчезне.
- Не ми давайте за пример Толстой! - каза господин Н. - Той е бил голям писател, но на стари години е станал такъв нихилист, че църквата се е отрекла от него...
- П-скоро той се е отрекъл от нея! - отбелазах аз.
- Кажете ми, господине - попита Мавъра господин Н. - кое наричате вие изкуство?
- Изкуство е: литературата, музиката, живописта и още много друго...
- Добре - рече Мавъра - ето, вие вярвате в Бог, според вас той е там, някъде на небето, отвъд - мислите ли, че той пише стихове, или композира музика, или рисува?
- Мисля - каза след кратко колебание господин Н. - че той се занимава с по-други неща...
- И аз така мисля! - намеси се в разговора господин С. - За какъв дявол му е на Бог да рисува нетрайни картини на платно с бои и четка, щом е безсмъртен и може да сътворява истински светове от атоми?
- Виждате ли? - каза Мавъра. - Когато си бог и можеш да сътвориш истински свят, животът е вечен, а изкуството - кратко!


Публикувано от viatarna на 20.12.2009 @ 17:42:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:45:54 часа

добави твой текст
"Животът е кратък, изкуството - вечно" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Животът е кратък, изкуството - вечно
от sineva на 20.12.2009 @ 18:34:56
(Профил | Изпрати бележка)
И този път, харесах мъдростта ти, Тома!
Само че ми се струва, че изкуството съпътства живота...
Хубава да ти е вечерта, независимо от студа!:)))


Re: Животът е кратък, изкуството - вечно
от Danielita на 20.12.2009 @ 21:25:04
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, брате Тома, и ти задаваш трудни теми за размисъл.
Според мен изкуството е висша еманация на човешкия дух. То остава след него и ако наистина е стойностно, е вечно.
И сега идва ред на вярващите да ме оборят и кажат: "А кой осенява човека за изкуство? Бог!" И кръгът се затваря.
Само че аз предпочитам максимата "Човек, това звучи гордо!" и той, Човекът, за краткото време за което съществува, ще създава вечни произведения. И колкото повече хора повярват в собствената си сила, толкова повече и по-силно изкуство ще има! И не само изкуство, а и всичко останало.
Поздрави! Дани


Re: Животът е кратък, изкуството - вечно
от varq2 (valissa@abv.bg) на 21.12.2009 @ 05:48:17
(Профил | Изпрати бележка)
Зависи от гледната точка. За смъртния - изкуството е вечно, а за безсмъртния - кратко! Но ако нямаш божествената искра, не би могъли да го оцениш дори, камо ли, да го създадеш!
Весела Коледа
Варя


Re: Животът е кратък, изкуството - вечно
от karambol на 21.12.2009 @ 08:22:48
(Профил | Изпрати бележка) http://pitashtia.blogspot.com/
Твърденията в многомерната реалност винаги са повече. Къде започва софтуера и къде започва хардуера на безкрайното? Ако приемем ,че мярката е в нас, то и границата минава през нас.Според Буда и боговоета са смъртни. И какво означава истински. Материален? А що е материя? Свястно определение няма и не може да има. Както и за информация. Ами, ако "материалните" елементарни частици са състояния на една многомерна среда както фононите (звукови "частици" в твърдото тяло, псевдочастици, които се държат , обаче като съвсем реални и се подчиняват на законите на вълновата механика на Шрьодингер). Тогава излиза , че целият видим и според нас материален свят е изкуство, мараня, трептене на многомерна среда, виртуална реалност върху екрана.
Имаме две твърди логически стойности-електрон и протон и една неустойчива с време на полуразпад 11 минути. Кое е "да" и кое "не" сме решили ние. Неутронът е "може би".
И що е това вечност?