Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 847
ХуЛитери: 2
Всичко: 849

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифталегенда
раздел: Приказки
автор: cherneff

Запя нощната си песен в натежелите от мрак клони славеят, совата посипа праха на сънищата от сивите си криле, изплетоха прилепи тънката паежина на слепите пътища на сърцата и тогава от бездната на времето дочух гласа на Разказвача на приказки. Разказвача на приказки с коси по-бели от забравата и глас като шепота на подземен извор.
ЛЕГЕНДА ЗА ЗВЯРА


Нека ви разкажа за Звяра от непристъпните черни гори. Ужасният Звяр от сърцето на нощта. Звяра, от който от незапомнени времена се боят предците ни. Който ни следи от недокоснатите кътчета на сърцата. От паметта на времето. Звярът с кожа по-бяла от сняг и нежна като листец на горска теменуга. Звярът със златни, дълги като водите на извора коси, разресвани от вейките на гората.Нека ви разкажа и за времето, когато пеперуди отнасяха въздишките на влюбените девойки до сърцата на техните възлюблени, черните пера на гарвана предвещаваха злочестия път и хората чуваха гласа на гората.
Венци изплитаха слънчевите лъчи в косите на Звяра в онези дни, а трон му бяха кристалните води на водопада. Негова майка бе Царицата на деня, владетелката на утринната роса и новия живот, царицата с одежди от листа, а баща му бе нейната сянка-Царят на мрака. Царят на мрака, на чийто скиптър, скрила очи в ципестите си криле, дебнеше Смъртта. Царят на мрака, чието сърце тупти дълбоко в корените. Пазителят на тайната, скрила нероденото дете в топлата утроба на майката.
Всяка пролет, когато дърветата окичваха клоните си с бели цветове, а птичките свиваха гнездата си, самотното сърце на Звяра закопняваше за капка топлина и по вековен закон хората му пращаха една от дъщерите си-девойката, която бе издържала всички изпитания и бе достойна да бъде негова невеста. Окичваха косите ú с белите цветя на девството те, обагряха устните ú с червено багрило-цвета на кръвта и изгрева, и се прощаваха с нея.
Там в уханните сенки на бръшляна я чакаха белите му пръсти и очите ú потъваха в неговите. Там под лъчите на утрото сърцата им се сливаха, а телата им се сплитаха в чудни плетеници с водите на водопада. Ставаше Звярът нейна сянка и гората отваряше сърцето си. В тайнствени знаци се преплитаха гънките по кората на вековните дървета и разказваха предвечни приказки, горски феи танцуваха в листата и се превръщаха в слънчеви зайчета щом ги погледнеш, галеше тревата босите им нозе, а вятърът докосваше сплетените им пръсти и разхвърляше косите им. Но не устояваше човешката дъщеря на любовта на Звяра и ехото поглъщаше последния ú дъх.
Черни ставаха тогава очите му, а ветровете вплитаха алени цветя в косите му. Бавно повдигаше тялото ú той и червените му устни за последен, безкраен миг докосваха нейните. Тогава в безграничната си милост Царят на мрака, господарят на подземните води, този, който храни с кръвта си алените рози и обвива в бръшляна на мрака кървящите сърца, повдигаше скиптъра си и между ципестите криле огнените зеници на Смъртта се впиваха в Звяра. Звънваше сребърна тетива и между тънките ú безкръвни пръсти излиташе стрела и пронизваше гърдите му. Строполяваше се той върху мъртвата си невеста, скриваха клепките болката в угасналите му очи, а водите на водопада ги прегръщаха и обагряха подземните извори на Земята.
Но идваше утрото, дъхът на майка му, като утринна мъгла докосваше пронизаното му сърце, той поемаше първата глътка въздух на новия ден и косите му отново позлатяваха с хаоса си небето.


Публикувано от alfa_c на 17.12.2009 @ 11:50:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   cherneff

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:37:04 часа

добави твой текст
"легенда" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: легенда
от cherneff (cherneff@abv.bg) на 12.01.2010 @ 11:46:41
(Профил | Изпрати бележка)
заради грешка при копирането съм побликувал само част от приказката
цялата е публикувана като "легенда(цяла)"