Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 870
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 871

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊúùàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: iskraveselinova

Ïðåç 2006 ãîäèíà äîêòîð Äè÷åâ ñå îòòåãëè â äîáðîâîëíî îòøåëíè÷åñòâî â ðîäíîòî ñè ñåëî. Áåøå íà 48 ãîäèíè, ñ äîáðî èìå â Îêðúæíàòà áîëíèöà, êàðèåðàòà ìó áåøå ñòàáèëíà, ñåìåéñòâîòî ñúùî.
Íî ïîëåêà- ëåêà æèâîòúò çàïî÷íà äà ñå ïðîìåíÿ è ñåìåéñòâîòî ìó- ñúùî. Ãîëåìèÿò ñèí ñòàíà ñòóäåíò è çàìèíà çà Àíãëèÿ. Ìàëêèÿò è äúùåðÿòà(áëèçíàöè) íàâëÿçîõà â îíàçè âúçðàñò, êîãàòî ðîäèòåëèòå ñà íåùî òîëêîâà äðåâíî è ìàñòîäîíòñêî, òà äîðè è åäíà äóìà íå çàñëóæàâàò. Æåíà ìó ñå ïîâúðòÿ, ïîâúðòÿ èç êúùè(áåøå îñòàíàëà áåç ðàáîòà), íî ñêîðî é îìðúçíà äà èãðàå ðîëÿòà íà äîìàêèíÿ è ðåøè äà çàìèíå çà ÷óæáèíà. Îòèäå â ñëúí÷åâà Ãúðöèÿ, íàìåðè ñè ñíîñíà ðàáîòà êàòî äåòåãëåäà÷êà è îñòàíà òàì äà ñå ãðèæè çà ÷óæäèòå, à ñâîèòå çàáðàâè. Íà äîêòîðà ìó áåøå ìíîãî òåæêî, ñâåòúò ìó- ñïîêîåí è óþòåí, ñå ðàçðóøàâàøå òóõëà ïî òóõëà, âå÷å ìó ñå çúáåõà òåìåëèòå, à òîé íå ìîæåøå íèùî äà íàïðàâè. Ïî÷óâñòâà ñå ñúâñåì íåíóæåí è èçîñòàâåí. Íèêîé îò äîìàøíèòå ìó íå ñå ñåòè äà ãî ïîïèòà êàê å, êàêâî èñêà òîé, âñåêè çíàåøå ñàìî „Àç èñêàì”, „Àç ðåøèõ”, „Àç, àç, àç…” Ñðåä òîëêîâà ìíîãî Àç- îâå çà äîêòîðà íÿìàøå ìÿñòî. È òîé ñè òðúãíà òèõî è íåçàáåëåæèìî. Ïðîñòî ñè ñúáðà áàãàæåöà è â åäíî ëÿòíî äúæäîâíî óòðî ñå ïðèáðà íà ñåëî.
Íå áåøå ñè èäâàë îò ãîäèíè. Îòêàêòî ïîãðåáà áàáà ñè. Ìíîãî ÿ îáè÷àøå è çàãóáàòà é ãî îòáëúñíà çàâèíàãè( êàêòî ñè ìèñëåøå òîãàâà) îò òîâà èçîñòàâåíî îò Áîãà ñåëöå áëèçî äî Ðîçîâàòà äîëèíà. Ñòàðàòà êúùà ãî ïîñðåùíà äðåìåùà, êèëíàòà íà åäíà ñòðàíà, ìàëêèòå é çàìúãëåíè ïðîçîð÷åòà ãî ïîãëåäíàõà ñúíëèâî è ðàâíîäóøíî êàòî ñòàð÷åñêè î÷è. Íî êîãàòî äîêòîðúò ñâàëè òåæêèÿ êàòèíàð îò äúðâåíàòà ïîðòà è ÿ ðàçòâîðè øèðîêî, êúùèöàòà ñå îæèâè. Ïîãëåäíà ãî ñ íåäîâåðèå, ïîñëå ñ åäâà ñäúðæàíî îæèâëåíèå è ñå çàóñìèõâà ñúñ çåëåíÿñàëèÿ ñè ïîêðèâ è ñêúðöàùàòà âðàòà. Äúæäúò ÿ èçìè òúêìî íàâðåìå è òÿ öÿëàòà ñâåòíà ñúñ ñêðîìíàòà áåëîòà íà êèðïè÷à. Äîêòîðúò âëåçå òúðæåñòâåíî, áàâíî, êàòî â õðàì. Äâåòå ìàëêè ñòàè÷êè áÿõà íåäîêîñíàòè îò âðåìåòî è òîëêîâà ìèëè è èçïúëíåíè ñúñ ñëàäêàòà íåãà íà ñïîìåíèòå, ÷å òîé ñå ðàçïëàêà. Íàïîñëåäúê ñå óëàâÿøå, ÷å ñå ïðîñúëçÿâà çà ùÿëî è íåùÿëî. Åòî è ñåãà, ñúëçèòå ìó ðóêíàõà ñâîáîäíî è òîé îáëåê÷åíî çàïëàêà íà ãëàñ. Íÿìàøå êîé äà ãî âèäè, íÿìàøå äà øîêèðà ìðà÷íèòå ñè òèéíåéäæúðè èëè æåíà ñè. È ñè ïëà÷åõà äâàìàòà- òîé âúòðå, â òîïëàòà óòðîáà íà êúùàòà, ñâåæèÿò ëåòåí äúæä- íàâúí. Õåì ïëà÷åõà, õåì ïî÷íàõà äà ñå ñìåÿò. Äîêòîðúò ñå ñìååøå îò óñåùàíåòî, ÷å å æèâ è ÷å å ñâîáîäåí, à äúæäúò ñå ñìååøå íà êúùàòà, òàÿ êèïðà, è âçå, ÷å ìåòíà îòãîðå é åäíà ïëàìåííà äúãà è ñúâñåì ÿ ðàçõóáàâè.
Êàòî ñå óñïîêîè, äîêòîðúò çàïî÷íà äà ñå íàñòàíÿâà. Ðàçøåòà ñå, ÷èñòåøå è ïîäðåæäàøå âåùèòå ñè, èçìè ãðèæëèâî ïðîçîð÷åòàòà, îêà÷è èì ëþëÿêîâèòå ïåðäåíöà, êîèòî äîíåñå îò ãðàäà.  ðàííèÿ ñëåäîáåä âå÷å ñè ëè÷åøå, ÷å òóê èìà ÷îâåê. „Èìà ñòîïàíèí!”- èñêàøå é ñå íà êúùàòà äà âèêíå. Íî è áåç âèêîâå ñúñåäèòå âå÷å çíàåõà, ÷å äîêòîðúò ñè å äîøúë. Åäíà øåïà ñåëî- êàê íÿìà äà çíàÿò. È ñå çàâúðâèõà äà ãî ïîçäðàâÿò ñ „Äîáðå äîøúë!” è äà ìó ñå ïîðàäâàò. Ïîìíåõà ãî êàòî äåòå- åäíî òàêîâà âúðëèíåñòî è ñåðèîçíî ìîì÷å ñ äîáúð íðàâ. Äîêòîðúò ãè ïîñðåùàøå â æèâíàëîòî äâîð÷å, êàíåøå ãè äà ïîñåäíàò, ñìååøå ñå. Áåøå ïîïðèòåãíàë ãðóáàòà ïåéêà, èçíåñå äâà- òðè ñòîëà îòâúòðå è ãîëÿìàòà ìàñà. Ïîñòëà ìóøàìà, èçâàäè ÷àøè îò ñòàðèÿ áþôåò. Ñúñåäèòå íàäîíåñîõà ëúñêàâè îò äúæäà äîìàòè è êðàñòàâèöè, áåëè áóöè ñèðåíå, âèñîêè ñàìóíè õëÿá, æåíèòå êðåïÿõà òåíäæåðêè ñ ãîòâåíî, à êìåòúò äîéäå ñ äàìàäæàíêà ðàêèÿ, êîÿòî ñå òî÷åøå êàòî îëèî è èìàøå âêóñ íà àìáðîçèÿ. Ñïðåòíàõà åäíà òðàïåçà- äà é ñå íåíàãëåäàø. Îæèâèõà ñå, ãëú÷êàòà ñå çàñèëâàøå, ñìåõúò ñå êúäðåøå, çàêúäðèõà ñå è ñïîìåíè çà õóáàâî è ëîøî, íàêðàÿ íÿêîé çàïÿ. Âñúùíîñò, çàïÿ äîêòîðúò. Îò äåòå íå áåøå ïÿë è â íà÷àëîòî ãëàñúò ìó çàñêúðöà ñúùî êàòî íåñìàçàíèòå ïàíòè íà êúùíàòà âðàòà. Íî ïîñëå óêðåïíà, äîáè ïëúòíîñò è ìåêîòà, øèðíà ñå, èçëÿ ñå è ïîìàìè äðóãèòå äà ãî ïîñëåäâàò. Òðåïåðëèâèòå ñòàð÷åñêè ãëàñîâå çàñèòíèõà ñëåä íåãî, ñðåä òÿõ êàòî Éåðèõîíñêà òðúáà çàáó÷à ìîãúùèÿò áàñ íà êìåòà. Ïååõà è ñå ïîëþëÿâàõà ëåêî íàñòðàíè, â îáù ðèòúì, òà íàïîìíèõà íà äîêòîðà çà åäíà íåìñêà êðú÷ìà è øèøêàâèòå ðîçîâè ãåðìàíöè ñ äâîéíè ãóøè è íåëåïè òèðîëñêè øàïêè. Òå ñå ïîêëàùàõà òàêà, âñåêè ñòèñíàë îãðîìíà õàëáà ñ áèðà è ïååõà íåùî íà ôåëòôåáåëñêèÿ ñè ëàåù åçèê. Äîêòîðúò ñè ñïîìíè îíàçè åêñêóðçèÿ è ñïîìåíúò ãî ïðåðÿçà æåñòîêî, çàùîòî òîãàâà æåíà ìó çà÷åíà áëèçíàöèòå, ñèãóðåí áåøå.  íÿêîÿ îò îíèÿ òîïëè, çàäúõàíè íîùè â ìàëêîòî õîòåë÷å. Òîãàâà îáè÷àõà äà ñå ëþáÿò, äà ïîòúâàò åäèí â äðóã. Ëþáåõà ñå âñÿêà íîù. Ïàê ìó èçáèõà ñúëçè íà î÷èòå, îòðè ãè ñ ðúêàâ, ìú÷èòåëíî çàñðàìåí îò èçäàéíè÷åñêàòà ñè ñëàáîñò. Íî êàòî ïîãëåäíà äðóãèòå, âèäÿ, ÷å íà âñè÷êè èì áëåñòÿò âëàæíî î÷èòå. Âñåêè ñè ñïîìíÿøå íåùî ñâîå ñè è ñåãà ãî èçïÿâàøå. Åõ, âñåêè ñè èìà áîëêàòà!
 êúñíàòà ëÿòíà âå÷åð äîêòîðúò ëåæåøå íàïðàâî íà òðåâàòà íà äâîðà è ãëåäàøå íåáåòî. Ùóðöèòå ñå ïðåõëàñâàõà êðàé íåãî. Öàðåâè÷àêúò íà ñúñåäèòå øóìîëåøå ïðèñïèâíî. Çâåçäèòå íà ñåëî íÿêîãà âèñÿõà íà åäðè ãðîçäîâå. Ïðåç ïåëåíàòà íà ãðàäñêèÿ ñìîã äîêòîðúò íå ìîæåøå äà âèäè íèêàêâà çâåçäà. È âñå ñè ñïîìíÿøå êîëêî ñà ìíîãî â ñåëñêîòî ÷èñòî íåáå. Íî ñåãà âèäÿ, ÷å ñà ïî- ìàëêî, ìíîãî ïî- ìàëêî. Íÿìàøå ãè íàëåòèòå çëàòíè ãðîçäîâå. Ðåõàâà ïàÿæèíà ñå ïîêëàùàøå â ìàñòèëåíàòà ìåêîòà íà íåáåòî. Âñåëåíàòà ìàé íàèñòèíà ñå ðàçøèðÿâà. È êîëêîòî ïîâå÷å ñå ðàçøèðÿâà òÿ, òîëêîâà ïîâå÷å íèå ñå ñâèâàìå íàâúòðå, â ñåáå ñè. È íè å âñå ïî- ñàìîòíî. Òàêà ñè ìèñëåøå äîêòîðúò è ñå óíàñÿøå íà òðåâàòà, à êúùàòà ãî ãëåäàøå è ñå òðåâîæåøå, ÷å ùå çàñïè òàì è ùå íàñòèíå. Ùå ãî ïðîñìó÷å íîùíàòà âëàãà è ùå âçåìå äà ñå ðàçáîëåå. Çàòîâà íå ñå ñäúðæà è õëîïíà ñ êðèëîòî íà ïðîçîðåöà, äà ãî ñòðåñíå. Äîêòîðúò íàèñòèíà ñå ñòðåñíà, íàäèãíà ñå è ñè âëåçå âúòðå. Êúùàòà ãî ïðèå äîâîëíà, ðàçïåðè ñå êàòî êâà÷êà íàä íåãî, ñãóøè ãî è ãî ïðèëàñêà, çàëþëÿ ãî ïðèñïèâíî, èçøúòêà íà ùóðöèòå äà ìúë÷àò è òèøèíàòà çàçâúíòÿ êàòî êðèñòàë. Êúñíî ïðåç íîùòà êúùàòà ñå ñòðåñíà îò ïðîòèâåí ñòúðæåù çâóê. Ñòàð÷åñêîòî é ñúðöå ñå ðàçõëîïà, âäèãíà ïðàõ â ñòóäåíîòî îãíèùå. Çâúíåøå ìîáèëíèÿò íà äîêòîðà. Òîé ñå îáàäè ñúíåí è îáúðêàí, íå ìîæåøå äà îñúçíàå êúäå ñå íàìèðà è ìó òðÿáâàøå èçâåñòíî âðåìå äà ðàçëè÷è ãëàñà íà æåíà ñè:
-Êàëîÿíå, èäâàì ñè.
Íà ñóòðèíòà êúùàòà èçïðàùàøå äîêòîðà. Òîé áåøå òðåâîæíî- ðàçâúëíóâàí, âñå íåùî çàáðàâÿøå è ñå âðúùàøå ïî ñòî ïúòè. Íàé- ïîñëå íàòîâàðè âñè÷êî â êîëàòà, ïîðòàòà ñêðúöíà ïðîòÿæíî, äîêòîðúò ñå îáúðíà è ñå óñìèõíà, êúùàòà ñúùî ìó ñå óñìèõíà ñ ëþëÿêîâèòå ñè ïåðäåíöà è áåççúáàòà îãðàäà. Ïîñëå ïîðòàòà õëîïíà è êàòèíàðúò ÿ çàõàïà.
Å, òîâà áåøå… Êúùàòà ïðèìèðåíî âúçäúõíà è ïîëåãíà íà åäíà ñòðàíà. Äþøåìåòî é ïðîñêúðöâàøå, îùå íîñåøå îòïå÷àòúêà îò ñòúïêèòå íà äîêòîðà. Íèùî, êúùàòà ùå ÷àêà. Òîé ùå ñå âúðíå. Õîðàòà âèíàãè ñå âðúùàò. È êúùàòà çàòâîðè ñòàð÷åñêèòå ñè ëþëÿêîâè î÷è è çàäðÿìà. Íî âñå ïàê ñå îñëóøâàøå êúì ïúòÿ. Äàëå÷å ïååõà õëîïêè íà ñòàäî. Ïîñëå âñè÷êî óòèõíà.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 25.11.2009 @ 09:23:25 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   iskraveselinova

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 07:21:45 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êúùàòà" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (5 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êúùàòà
îò anonimapokrifoff íà 25.11.2009 @ 14:04:24
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìîèòå ïîçäðàâëåíèÿ - ñòðàõîòåí ðàçêàçâà÷ ñè!


Re: Êúùàòà
îò Apokalipsis (Diman4eto@mail.bg) íà 13.01.2010 @ 22:14:12
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îñâåí êúùàòà è ðàçêàçúò òè å æèâ :)
Ìíîãî òîïëà èñòîðèÿ è íàòúæàâàùà â ñúùîòî âðåìå. Ïðåêðàñíî ðàçêàçâàø, ïîçäðàâëåíèÿ!
Òâîðè!