Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 809
ХуЛитери: 5
Всичко: 814

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pavlinag
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКарти и билети, моля!
раздел: Разкази
автор: milcho

или как исках да стана кондуктор

(Моля, те дядо Мразе, искам кондукторски клещи, да не ми донесеш пак шмайзер…)


Не пиша вече разкази. Или по-скоро, пиша ги наум нощем, но не ги публикувам. Пусто липса на време. Науката ме зове! Неочаквано и за мен така се случи, станах и крадец на на минути за да сложа нещо на екрана и да споделя с вас това онова. С вас именно, а с кой друг, мога да си поговоря сам нощем. Моето писане е диалог с вас приятели мои. И не дотам приятели, тоже :) А за времето, съм чул, че било за всички едно и също. Времето, това е голяма работа ще ви кажа. Неговата вера. Повечето считат, че било еднакво – 24 ч на денонощие, и за Айнщайн и за Езоп, и за Балзак и за Шилер и Гьоте, пак било същото. Така, че не се оплаквай Милчо, а се стегни и продължавай. Добре, ще продължавам, ама как така, май казах почти всичко набързо и почна да ми става съвестно, че ви губя времето. Да ама днес се оказа, че е ден на равносметка, или нощ на равносметка и „вег” (да се маха) тая астрономическа дъвка от главата ми. Та слушайте. Слушай и ти Регина.

В живота ми съм искал да ми подарят силно някои неща. Тук ще става дума за кондукторските крещи. Най-вече като малък силно исках всичко което видя и постоянно исках. Когато вярвах и в Дядо Мраз. Не в дядо Коледа (Санта Клаус, папа Ноел и т.н.), а в Дядо Мраз. Абе той чудно приличаше на татко ми, и носеше неговите пантофи, но ме уговаряха, че е Дядо Мраз. Пък и татко винаги го нямаше, когато дядо Мраз се появяваше. При нас Дядо Коледа не идваше. Само Дядо Мраз идваше и то като на шега. И да ви кажа не беше много щедър, но всички така се смееха …и в къщи ставаше весело и топло. И после вечерта като чукнеше Новата Година майка ми прегръщаше татко и го целуваше. Пред всички. Мноого рядко явление. И той я целуваше. Това пък, беше направо невиждано. И така започваше Новата Година. Дядо казваше някоя шега, като например как казал на комшийката, която много обичала леща, но не обичала да я чисти, та той я посъветвал да отиде при г-жа Бендерлиева(жената на зъболекара), която уж била казала, че умира да чисти леща докато си пие кафето в 5 часа следобяд. И как тя комшийката, леля Праскева, със сичкия си акъл отишла при нея, Бендерлиева, позвънила и й подала един плик с нечистена леща. И на въпроса кой ти каза това, - ами Бай Боре, тя избухнала в смях…
И после си лягахме. Аз заспивах сам, но сутринта тичах, да се гушна новогодишно при мама и тате. И носех с мен шмайзера, който ми беше подарил дядо Мраз. Тогава на всички деца – момчета подаряваха дървени шмайзери, по-късно „Матодори” (конструктори) и др. Аз винаги спях с подаръка който ми подаряваха. И така до сега. Когато нещо ново си го подаря спя с него, или си го слагам до леглото най-малко за да си го гледам като се събудя и да му се радвам. Върхът беше като си купих 1989 г. една бормашина „Бош”. Жена ми направо ме изревнува от нея.

Тате(Дядо Мраз) на другите не носеше специални подаръци. Само на мен шмайзер понеже и Петко имаше шмайзер. На майка подаряваше някой копринен шал-кърпа. Но имах подозрението, че тя я измъкваше от чеиза. Понеже всяка нова година все тая кърпа и подаряваше. На баба подаряваше една низа от сухи червени чушки. На дядо не си спомням какво, май шише с винце – от това което той сам си правеше. На чичо Козлов, руснака, някоя книга от библиотеката, която после виждах пак да си е там в библиотеката. Най-често му подаряваше „Война и Мир”. Понеже беше дебела. Така и не можах да я прочета цялата. Но щерка ми я почете и стана историк.

Ако не шмайзер или пушка то Дядо Мраз ми носеше някоя играчка, например „Не сърди човече” или голямо кожено мече. Всички тези подаръци тате с помощта на майка слагаше тайно скрит в банята, в един конопен чувал. Тогава такива чували бол, в дядовата бакалийка. Майка му залепваше брада и мустаци от памук, а татко навличаше червената си хавлия за баня с качулка и шоуто беше пълно. И говореше с дебел глас.
Смях, закачки – пълна къща и пълна душа. Така беше.

Но една година, помня стана ЧП. Т.е. произшествие. Заведоха ме на новогодишно празненство в работата на майка, в ДСО „Зърнени храни” там ОФ-то или местната профорганизация правеха тържество за децата и там също идваше, ама друг Дядо Мраз, не тате и беше по-щедър. Но там трябваше да излизам на сцената казвам едно стихотворение. Това беше едно от нещата с които майка най се гордееше с мен. От както се помня бях щур по-рецитиране. Да не говорим за суровакане. Доста си докарвах по нова година от суровакане. Е вярно, че после ми прибираха левчтата за да ми ги спестяват да не се харчат. Още тогава мразя тия номера със спестяванията, ама и ние ги прилагаме сега към внуците ни. Рецитирах с хъс „Татко е работник”. Той, тате си беше такъв. Но не е бил ударник – пръв. Най-обикновен, отруден работник си беше. Но аз бях пръв на сцената и ми даваха да казвам само по едно стихотворение. Максимум две. Така прави сега и моя издател, Иля Петров. Като ме види, се усмихва и ми казва: Само 2(две) нали така сме се разбрали. Но аз на изпроводяк все му пробутвам бонус, още по едно две… :)

Та на това паметно тържество, Дядо Мраз – оня, не татко ми - значи почти истинския, пак ми подари някаква пушка. Аз я взех, не особено очарован и се загледах какво подарява на другите, деца които мрънкаха едвам някакви стихлета. И неочаквано открих голямата неправда. На тях представете си, на едно момченце на другарката Павлова той подари шарена кутия в която, като то я отвори имаше кондукторски клещи и разноцветни билети, и свирка, и някаква важна палка, и червена шапка … Предстнавете си!
Очите ми останаха там и примрях от мъка. После разбрах, че на това му казвали завист. О, боже какво нещастие. Дядо Мразеееее! Как можа да сториш тая неправда… на мене, на мене баща ми е бил кондуктор и началник влак. И той не ми дава да си играя с неговото фенерче, и клещите му и със сверката му – много си ги пази. Скъп спомен му са! На мен, на мен трябваше да подариш такъв подарък…На мен! Аз най-хубаво и казах стихотворението.

Дядо Мразеееее…. и му запратих пушката. Дядо Мраз се видя в чудо. Разменяха си с майка бързи погледи. Нямаше такъв друг подарък с клещи. Аз бях неутешим. Надух такъв рев, че кънтеше целия салон. Майка ме прегърна и ме изведе набързо. С рев се прибрахме у дома, с рев заспах, с рев се събудих. През деня позабравих клещите, но вечерта ме чакаше изненада. ДЕТ-МАГ магазина за играчки беше отворен и майка се върна от работа с кутия с клещи билети и всички принадлежности. Аз бях щастлив.
Татко не особено, но нали не ревях. Той не искаше да се издума да ставам железничар. Всичко друго, каза само не железничар. Искам, каза, да станеш висшист. Може да завършиш и за висшист-метач, но само искам да имаш висше образование. Да си нещо повече от мен. Това му желание изпълних с запас.

Но неочаквано, за мен се позвъни на вратата и дойде леля ми Ирина. Тази на която е наречена втората ми щерка. И тя ми донесе същия подарък – кутия с клещи и билети. И тя разбрала. На другия ден и колежките на майка ми и те донесоха един какъв комплект. И всичките ме уверяваха, че дядо Мраз ги бил срещнал и им казал да ми ги предадат понеже се били замотали в чувала му. И тогава, оня ден, на тържеството не можел да ги намери. На мен полека лека от тогава взеха да ми се изясняват нещата с дядо ми Мраз.

И на вас Ви казвам, РЕВ, кански РЕВ му е майката на дядо Мраз. И тогава, драги мои внуци, няма как да не ви чуе. Там разни писма, бележки, е-майл не помагат. Той не си чете е-мейла, а и GSMa си не го вдига.

Та така получих 3(три) клещи, но тате не позволи да се издума за кондуктор. Горски може каза, горски-вишист, да! Но кондуктор, не. Виж физик и астроном, ухааа! И като ме приеха в СУ-то веднага ме изведе на разходка и пред паметника на Цар Освободител, той гордо усмихнат и доволен се щракнахме на фото с него и с майка на фона на Университета.

Карти и билети, моля!!!

Милчо Ки.

Потдсам, 2009-11-22, 00:11 СЕТ


Публикувано от valka на 22.11.2009 @ 08:19:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   milcho

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:03:12 часа

добави твой текст
"Карти и билети, моля!" | Вход | 8 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Карти и билети, моля!
от diva_voda на 22.11.2009 @ 08:58:49
(Профил | Изпрати бележка)
Ами сега! какво да правим, мислех, че този път мога да мина гратис ...:))))


Re: Карти и билети, моля!
от Valka на 22.11.2009 @ 08:54:45
(Профил | Изпрати бележка)
Ехееех, Милчо...Ако ставаше с рев ;-)) На Дядо ни Мраз сигурно са се продънили ушичките и затова изчезна зад девет морета, та сега да ревем на Дядо Коледа на главата.
Върна ме към една кукла - Николета - която открих през август под леглото - нашите бяха ходили до Румъния. Уви - не ми я подариха за рожения ден през септември...Мълчах и чаках да си признаят за кого все пак е тази кукла. После май забравих за нея.
Целия януари не оставих семейството на мира, докато сестра ми не ми разясни как така Дядо Мраз е докопал куклата под леглото :-)))
Та - сега разглеждам снимки от периода...
Благодаря ти, че ме върна в онова читаво време, където всичко беше по детски простичко.


Re: Карти и билети, моля!
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 22.11.2009 @ 13:06:00
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотно, Милчо!
И аз имах такива мечти - да бъда кондукторка!
:-)))))))))))

СГНР!!!


Re: Карти и билети, моля!
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 22.11.2009 @ 17:06:17
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
:)) Сетих се и аз за една среща с " истинският" Дядо Мраз ...Имаше една къщичка направена до ЦУМ, където снимаха с важният гост...На нея съм стиснала паникьосано едно голямо, пухкаво бяло коте и помпонът на шапката ми е насочен на нисък старт към вратата..:)) Много страшен ми се е видял!:))
А за железничарството ...Даваха веднъж интервю с Георги Калоянчев, та той тогава сподели, че е завършил железничарският техникум, където изучавал немски език. Не му се удавал обаче и на един изпит, на който трябвало да каже на немски нещо свързано с Шилер, се притеснил много, че бъкел не може да каже, мислил, мислил как да се измъкне от ситуацията и си казал: " Защо пък да не си измисля аз един немски? " и започнал бързо да бръщолеви разни немскозвучащи безмислици, като от време- на време вмъквал и по някое " Шилер"..:)) Учителят бил много впечатлен, помолил го отново да повтори казаното и след като Калоянчев го повторил, казал: " То е ясно, че от теб железничар няма да стане, още по- малко пък говорещ немски железничар, ами вземи стани един актьор! " :)) Изкарал и тройка, и първият си импулс за актьорска кариера!:))

Много хубаво четиво, Милчо! Благодаря за удоволствието да прочета! С лекота ти се удава прозата! И винаги усмихваща!:)
Поздрав!


Re: Карти и билети, моля!
от zinka на 22.11.2009 @ 19:58:49
(Профил | Изпрати бележка)
Захване ли да те чете човек - пускане няма!
И сюжетът ти - сюжет, и хумурът ти - хумор и човещината ти - на топли талази облива и... съм очарована за кой ли път!!!
И на други ще го чета - и те да се радват!
:)
Поздрави, Милчо!
СГНР!


Re: Карти и билети, моля!
от anelim на 23.11.2009 @ 09:54:22
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, Милчо!
Така и не си позволих толкова години да си искам нещо с рев и явно съм допуснала голяма грешка.:) Тази година, ако дядо Коледа пак ме подмине ще има -РЕВ, кански РЕВ, пък може и да ми се даде...
Приятно ми е да те чета. Хубав ден!


Re: Карти и билети, моля!
от ANG на 24.11.2009 @ 21:36:27
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
Мильча
аз съм с карта




А купа


Re: Карти и билети, моля!
от rajsun на 01.12.2009 @ 22:00:33
(Профил | Изпрати бележка)
Милчо, Големия!
От малък си е бил Голям)))

Бъди!